system 7 punktów scotta kelby'ego. kluczowe techniki, ebooki
[ Pobierz całość w formacie PDF ] Scotta Kelbyego. Kluczowe techniki, ktre dzielĴ przeciķtne zdjķcie od prawdziwej fotografii Autor: Scott Kelby TĀumaczenie: Piotr Cieľlak ISBN: 978-83-246-1522-3 System for Adobe Photoshop CS3 Format: 200x230, stron: 288 Wydawnictwo Helion ul. Koľciuszki 1c 44-100 Gliwice tel. 032 230 98 63 e-mail: helion@helion.pl Poznaj profesjonalne techniki obrbki cyfrowych zdjķě ¤ Jak rozpoznaě to, co naleŃy zmodyfikowaě na fotografii? ¤ W jaki sposb dobraě parametry narzķdzi? ¤ Jak zautomatyzowaě proces obrbki zdjķě? Dziķki magii fotografii cyfrowej niemal kaŃdy z nas moŃe uwieczniě najciekawsze chwile swojego Ńycia na zdjķciach. Aparaty cyfrowe dostķpne w sklepach oferujĴ moŃliwoľci pozwalajĴce na wykonywanie fotografii w rŃnych warunkach, a programy graficzne umoŃliwiajĴ modyfikacjķ i poprawķ naszych dzieĀ. Nadal jednak, mimo coraz doskonalszych aparatw i narzķdzi, wykonanie dobrego zdjķcia wymaga pewnej dozy umiejķtnoľci. NaleŃy opanowaě zasady kompozycji, techniki doboru parametrw ekspozycji, moŃliwoľci programw tematycznych, a płniej Ï przy przetwarzaniu zdjķě Ï metody korekcji naľwietlenia, kolorystyki i kadrowania. MoŃemy zaĀoŃyě, Ńe reguĀy wykorzystywane przy fotografowaniu sĴ uniwersalne, jednak co w przypadku obrbki? Czy tu rwnieŃ moŃemy postķpowaě wedĀug ľciľle okreľlonego algorytmu? W ksiĴŃce â System 7 punktw Scotta KelbyÔego. Kluczowe techniki, ktre dzielĴ przeciķtne zdjķcie od prawdziwej fotografii Ò autor przekona Ciķ, Ńe moŃesz doprowadziě do perfekcji kaŃde zdjķcie, nawet najmniej udane, stosujĴc jednĴ metodķ. CzytajĴc tķ ksiĴŃkķ, dowiesz siķ, jak korzystaě z plikw w formacie RAW, dokonywaě korekcji za pomocĴ krzywych, kompensowaě bĀķdy ekspozycji, pracowaě z kanaĀami obrazu i wyostrzaě fotografie. Na bogato ilustrowanych przykĀadach poznasz niesamowity system 7 punktw, ktry zostaĀ opantentowany w Stanach Zjednoczonych. Wykorzystasz techniki stosowane na co dzieĺ przez profesjonalistw, ale opisane w taki sposb, Ńe zrozumiesz je bez problemu, nawet bķdĴc poczĴtkujĴcym uŃytkownikiem Photoshopa. ¤ Przetwarzanie fotografii w formacie RAW ¤ Modyfikacja obrazu za pomocĴ krzywych ¤ Korekcja oľwietlenia ¤ Nadawanie lub usuwanie dominanty barwnej ¤ Praca w przestrzeni barwnej Lab ¤ Korzystanie z warstw i kanaĀw ¤ Wyostrzanie fotografii Poznaj unikatowy system 7 punktw mistrza KelbyÔego i doprowadł swoje zdjķcia do perfekcji! System 7 punktw SPIS TREŚCI LEKCJA 1 Jazda konna na plaży, Los Osos, Kalifornia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 22 LEKCJA 2 Kabriolet, Marin Headlands, Kalifornia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 38 LEKCJA 3 Stary dystrybutor, jezioro Tahoe, Nevada . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52 LEKCJA 4 Krajobraz, Page, Arizona . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 62 LEKCJA 5 Kościół pod wezwaniem Matki Boskiej z Gwadelupy, Santa Fe, Meksyk . . . . . . . . . . . . . 74 LEKCJA 6 Kwiaty, jezioro Tahoe, Nevada . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 86 LEKCJA 7 Most Golden Gate . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 96 PRZETWARZANIE ZDJĘCIA W MODULE CAMERA RAW KOREKCJA PRZY UŻYCIU KRZYWYCH POLECENIE SHADOW/HIGHLIGHT CIEŃ/PODŚWIETLENIE MALOWANIE ŚWIATŁEM WYKORZYSTANIE KANAŁÓW OBRAZU ZMIANA TRYBU MIESZANIA I MASKOWANIE WARSTW WYOSTRZANIE LEKCJA 8 Matt Kloskowski, Nassau, Wyspy Bahama . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 102 LEKCJA 9 Neutralny ltr gradientowy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 116 LEKCJA 10 Ciemna weranda, Bar Harbor, Maine. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 128 LEKCJA 11 Okno, Santa Fe, Nowy Meksyk. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 134 LEKCJA 12 Przystań, Los Angeles, Kalifornia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 146 LEKCJA 13 Zachód słońca, Hawaje . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 160 LEKCJA 14 Dave Cross, Nassau, Wyspy Bahama . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 172 8 System 7 punktów Scotta Kelby’ego LEKCJA 15 Wynajęty samochód, Point Lobos, Kalifornia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .186 LEKCJA 16 Kobieta z odtwarzaczem iPhone . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .200 LEKCJA 17 „Efekt z Hollywood” na przykładzie zdjęcia kowboja . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .210 LEKCJA 18 Liniowiec i nadciągająca burza, Coco Cay, Wyspy Bahama . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .220 LEKCJA 19 Łódki na jeziorze, Maine . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .234 LEKCJA 20 Kanion, Utah . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .250 LEKCJA 21 Podsumowanie wiadomości . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .262 System siedmiu punktów Scotta Kelby’ego — ściąga . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .274 Skorowidz. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .276 System 7 punktów Scotta Kelby’ego 9 PRZETWARZANIE ZDJĘCIA W MODULE CAMERA RAW LEKCJA 1 KOREKCJA PRZY UŻYCIU KRZYWYCH POLECENIE SHADOW/HIGHLIGHT CIEŃ/PODŚWIETLENIE Zanim przystąpisz do przerabiania materiału opisanego w tej lekcji, koniecznie zapo- znaj się ze wstępem, zatytułowanym „Poznaj tajemnicę siedmiu punktów już teraz!” (zawarte tam wiadomości okażą się bardzo pomocne podczas wykonywania kolejnych projektów). Przykładowe zdjęcie, które skorygujemy podczas pierwszej wspólnej lekcji, dobrałem w taki sposób, by pokrótce zaprezentować Ci wszystkie siedem punktów edycji obrazu. Nie przejmuj się jednak — nie każda fotogra a wymaga tak komplekso- wego podejścia, o czym będziesz miał okazję przekonać się w dalszej części książki. (Z drugiej strony, jeśli absolutnie wszystkie Twoje zdjęcia trzeba będzie korygować w ten sposób, powinieneś trochę popracować nad techniką fotografowania… Hej, nie bij! Chciałem dobrze!). Wspomniana już przykładowa fotogra a wykonana została na spowitej mgłą plaży w Los Osos, w Kalifornii. MALOWANIE ŚWIATŁEM WYKORZYSTANIE KANAŁÓW OBRAZU ZMIANA TRYBU MIESZANIA I MASKOWANIE WARSTW WYOSTRZANIE Krok 1. Otwórz oryginalne zdjęcie w module Camera Raw (patrz rysunek). 22 System 7 punktów Scotta Kelby’ego Krok 2. Korekcję w module Camera Raw zawsze rozpo- czynam od dobrania poprawnego ustawienia balansu bieli (który można obrazowo opisać jako „dominującą barwę światła” na zdjęciu). Jak widać, oryginalna fotogra a jest brudnosza- ra. Spróbujmy ją odrobinę ocieplić, przesuwając suwak Temperature ( Temperatura ) w prawą stronę, w kierunku koloru żółtego (na pokaza- nym obok przykładzie przesunąłem go do wartości 7100). Krok 3. Rozjaśnijmy teraz zakres świateł zdjęcia, prze- suwając suwak Exposure ( Ekspozycja ) w prawo. Ponieważ zdjęcie jest wyraźnie niedoświetlone, zmiana ta musi być dość radykalna: zdecydowa- łem się na zwiększenie wartości tego parametru aż do +1,30 . Jeśli chcesz, możesz zaryzykować jeszcze silniejsze rozjaśnienie obrazu — zakres świateł (czyli najjaśniejsze fragmenty zdjęcia) jest w tym przypadku na tyle ciemny, że nawet bardzo agresywna korekcja ekspozycji nie spo- woduje utraty znajdujących się tu detali (taka utrata detali zwana jest niekiedy „obcięciem” lub „przycięciem” zakresu tonalnego). Niemniej jed- nak nawet moje wyważone ustawienia ekspo- zycji doprowadziły do tego, że fotogra a została całkowicie — wybacz określenie — wyprana z kolorów, a dalsze poprawki mogą ten manka- ment jedynie pogłębić. W takich przypadkach, zamiast kierować się histogramem znajdują- cym się w prawym górnym rogu okna modułu Camera Raw, lepiej zaufać własnym oczom. Przesuń suwak Exposure ( Ekspozycja ) jeszcze da- lej w prawo i przyjrzyj się zdjęciu, a przekonasz się, co mam na myśli. Dalsze rozjaśnianie obrazu jest wprawdzie możliwe, lecz nie przyniesie żadnych wymiernych zysków. System 7 punktów Scotta Kelby’ego 23
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plmement.xlx.pl
|