turbo-pascal.-leksykon-kieszonkowy full scan, ebooki-ksiazki

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • animecen.pev.pl
  • Podobne

     

    turbo-pascal.-leksykon-kieszonkowy full scan, ebooki-ksiazki

    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
    IDZ DO
    PRZYK£ADOW
    Turbo Pascal.
    Leksykon kieszonkowy
    SPIS TRECI
    KATALOG KSI¥¯EK
    Autorzy: Jan Zahorski, Andrzej Or³owski
    ISBN: 83-7361-741-8
    Format: B6, stron: 136
    KATALOG ONLINE
    ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
    TWÓJ KOSZYK
    DODAJ DO KOSZYKA
    Turbo Pascal, mimo tego, ¿e mo¿e byæ uwa¿any za weterana na rynku jêzyków
    programowania, nadal cieszy siê spor¹ popularnoci¹, szczególnie wród osób
    poznaj¹cych podstawy samodzielnego tworzenia aplikacji. Prosta i czytelna sk³adnia,
    spore mo¿liwoci i sprawdzone rodowiska programistyczne to przyczyny powodzenia
    Turbo Pascala. Za poznawaniem tego jêzyka przemawia równie¿ fakt wykorzystywania
    jego nieco bardziej rozbudowanej wersji w rodowisku Delphi — jednym
    z najpowszechniej wykorzystywanych narzêdzi do tworzenia aplikacji.
    Ksi¹¿ka „Turbo Pascal. Leksykon kieszonkowy” to zbiór najbardziej niezbêdnych
    informacji o Turbo Pascalu. Przedstawia najistotniejsze elementy jêzyka, koncentruj¹c
    siê na tworzeniu aplikacji pracuj¹cych pod kontrol¹ systemu Windows. Zawarte
    w niej informacje bêd¹ szczególnie przydatne dla tych Czytelników, którzy ju¿ znaj¹
    podstawowe zasady programowania w jêzyku Turbo Pascal, a w ksi¹¿ce bêd¹ szukali
    pomocy w rozwi¹zaniu konkretnych problemów zwi¹zanych z samodzielnym
    tworzeniem aplikacji u¿ytkowych.
    • Struktura programu
    • Deklaracje
    • Typy i operatory
    • Instrukcje
    • Procedury i funkcje
    • Struktury
    • Elementy zewnêtrzne
    CENNIK I INFORMACJE
    ZAMÓW INFORMACJE
    O NOWOCIACH
    ZAMÓW CENNIK
    CZYTELNIA
    FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
    Wydawnictwo Helion
    ul. Chopina 6
    44-100 Gliwice
    tel. (32)230-98-63
    e-mail: helion@helion.pl
    Spis treci
    1. Struktura programu......................................................................9
    2. Komentarze..................................................................................12
    3. Deklaracje.................................................................................... 14
    Deklaracje etykiet
    14
    Deklaracje podprogramów
    14
    Deklarcje typów
    16
    Zakres i zasig deklaracji
    16
    Deklaracje zmiennych
    17
    4. Typy............................................................................................. 18
    Typy Windows API
    18
    Typy literałów
    19
    Typy proste
    19
    Typy mnogo&ciowe
    22
    Typy okrojone
    23
    Typy plikowe
    23
    Typy rekordowe
    23
    Typy tablicowe
    24
    Typy wskazuj+ce
    24
    Typy wyliczeniowe
    25
    Zgodno&- typów
    26
    3
     5. Operatory.................................................................................... 27
    Operatory arytmetyczne
    27
    Operatory logiczne
    27
    Operatory ła/cuchowe
    28
    Operatory mnogo&ciowe
    29
    Operatory relacji
    30
    Priorytety operatorów
    30
    6. Instrukcje......................................................................................31
    Instrukcja grupuj+ca
    31
    Instrukcja kodowa
    31
    Instrukcje powtarzaj+ce
    32
    Instrukcja procedury (procedure)
    34
    Instrukcja skoku (goto)
    34
    Instrukcja przypisania (:=)
    35
    Instrukcja pusta
    35
    Instrukcja warunkowa (if)
    35
    Instrukcja wi+6+ca (with)
    36
    Instrukcja wyboru (case)
    37
    7. Podprogramy...............................................................................39
    Podprogramy kodowe 39
    Podprogramy obsługi przerwa/ (interrupt) 40
    Podprogramy skojarzenia parametrów z argumentami 40
    Podprogramy rekurencyjne
    42
    8. Dyrektywy kompilatora..............................................................43
    Symbole predefiniowane
    46
    9. Struktury......................................................................................49
    TMsg
    49
    TOpenFilename
    49
    TPoint
    51
    4
    |
    Spis treci
    TPaintStructure
    51
    TRect
    51
    TWndClass
    52
    10. Procedury i funkcje .....................................................................53
    11. Elementy zewn*trzne programu ..............................................115
    Moduły 115
    Biblioteki DLL 118
    Pliki wł+czane do programu dyrektyw+ {$I Nazwa_programu} 120
    A API...............................................................................................121
    Przykład programu z wykorzystaniem funkcji API 121
    Skorowidz ................................................................................. 135
    Spis treci
    |
    5
    Rozdział 6. Instrukcje
    Instrukcja grupujca
    Instrukcja grupujca to jedna z najwaniejszych instrukcji w pro-
    gramie, poniewa kady program w Turbo Pascalu musi mie
    przynajmniej jedn tak instrukcj tworzc główny blok pro-
    gramu. Instrukcja grupujca rozpoczyna si słowem kluczowym
    begin
    , a ko$czy słowem kluczowym
    end
    . Instrukcja grupujca
    umoliwia wykonanie kilku instrukcji, w przypadku gdy ze
    wzgl dów składniowych uy moemy tylko jednej instrukcji
    (p tle) lub przy budowie procedur i funkcji, np.
    program test;
    uses WinCrt;
    var
    A, C : Integer;
    begin
    C := 0;
    while C < 10 do
    begin
    A := A + C;
    Inc(C);
    end;
    end.
    Instrukcja kodowa
    Instrukcja kodowa
    inline (argument)
    przeznaczona jest do
    umoliwienia uycia w programie instrukcji asemblera, czyli
    skorzystania z j zyka niskiego poziomu, ale za to dajcego
    moliwo( pełnej kontroli nad maszyn.
    inline($58); {odpowiada rozkazowi pop AX}
    31
      [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mement.xlx.pl
  • Designed by Finerdesign.com