tworzenie aplikacji ios na urządzenia iphone, ebooki-ksiazki
[ Pobierz całość w formacie PDF ] Idź do Tworzenie aplikacji iOS na urządzenia iPhone, iPod touch oraz iPad. Przewodnik dla projektantów serwisów WWW Autor Tłumaczenie: Łukasz Suma ISBN: 978-83-246-3331-9 Create iPhone, iPod touch, and iPad apps with Web Standards (HTML5, CSS3, and JavaScript) Format: 170 × 230, stron: 264 • Spis treści • Skorowidz Katalog książek katalog Twój koszyk Twórz atrakcyjne, zgodne ze standardami WWW aplikacje na urządzenia iPhone, iPod touch oraz iPad! • Jak używać kodu HTML, stylów CSS i języka Java Script w projektowaniu natywnych aplikacji? • Jak korzystać z możliwości obiektowej platformy NimbleKit? • Jak wizualizować, planować, projektować i dystrybuować aplikacje iOS? Są z nami praktycznie wszędzie. Podczas zakupów, jazdy samochodem, w trakcie joggingu… a nawet na basenie. Zmieniły nasz sposób pozyskiwania informacji, poszukiwania rozrywki i komunikacji ze światem. Dzięki urządzeniom takim jak iPhone czy iPad możesz w jednej chwili sfotografować niezwykłą scenę i rozesłać zdjęcie wszystkim znajomym, by potem wspólnie wymieniać na jego temat opinie, jednocześnie sprawdzając prognozę pogody i to, jak daleko jesteś od celu, do którego zmierzasz… Możliwości mobilnych aplikacji pracujących pod kontrolą iOS ogranicza dziś jedynie ludzka wyobraźnia! Jednak nic nie przemawia do niej tak, jak twarde dane: tylko do połowy 2010 roku sprzedanych zostało ponad 85 milionów urządzeń pracujących w tym systemie, a w iTunes App Store dostępnych było ponad 250 tysięcy aplikacji… pobranych ponad 15 miliardów razy! Oto książka poświęcona projektowaniu atrakcyjnych, zgodnych ze standardami sieciowymi aplikacji działających pod kontrolą systemu iOS — aplikacji, które można udostępniać lub sprzedawać za pośrednictwem iTunes App Store. Podręcznik stanowi doskonałe wprowadzenie w świat kodu HTML, stylów CSS i języka Java Script, z którymi zaprojektujesz niezawodne natywne aplikacje, działające na iPhone’ach, iPodach touch oraz iPadach. Dzięki niemu nauczysz się korzystać z platformy obiektowego C (o nazwie NimbleKit). Platforma ta jest kolekcją bibliotek elementów umożliwiających tworzenie programów za pomocą obiektowego języka C, bez konieczności samodzielnego pisania jakiegokolwiek kodu. Książka ta jest ponadto wszechstronnym przewodnikiem po kwestiach wizualizowania, planowania, tworzenia i dystrybucji aplikacji iOS oraz szczegółową instrukcją projektowania rozmaitych aplikacji. Cennik i informacje o nowościach Czytelnia • Fragmenty książek online Kontakt Helion SA ul. Kościuszki 1c 44-100 Gliwice tel. 32 230 98 63 © Helion 1991–2011 Spis treści Podziękowania 9 O autorze 11 Wstęp 13 Rozdział 1. Wielkie znaczenie niewielkich rozmiarów 17 Mobilna magia i komputery kieszonkowe ............................................................................... 18 Treść — i kontekst — są wszystkim ......................................................................................... 19 Aplikacje mobilne ≠ aplikacje biurkowe .................................................................................. 21 Magia transformacji .................................................................................................................... 22 Projektowanie zaczyna się od ludzi, a kończy na kodzie ....................................................... 25 Podsumowanie ............................................................................................................................ 27 Rozdział 2. Zakładanie studia projektowania aplikacji 29 Uzyskiwanie Apple Developer ID ............................................................................................. 30 Pobieranie i instalowanie pakietu iOS SDK ............................................................................ 35 Pobieranie i instalowanie pakietu NimbleKit ......................................................................... 37 Podsumowanie ............................................................................................................................ 39 Rozdział 3. Podstawy iOS SDK 41 Rozpoczynanie nowego projektu Xcode .................................................................................. 42 Testowanie i budowanie wykonywalnego pliku aplikacji ..................................................... 55 Podsumowanie ............................................................................................................................ 65 Rozdział 4. Interfejs użytkownika i funkcjonalność iOS 67 Czym jest pasek stanu? ............................................................................................................... 68 Implementowanie paska tytułu ................................................................................................. 71 Projektowanie z wykorzystaniem pasków kart ....................................................................... 72 Nawigacja z wykorzystaniem widoków tabeli ......................................................................... 75 Podsumowanie ............................................................................................................................ 82 6 TWORZENIE APLIKACJI IOS NA URZĄDZENIA IPHONE, IPOD TOUCH ORAZ IPAD Rozdział 5. Koncentracja na treści — tekst i grafika 83 Strukturyzowanie tekstu ............................................................................................................ 84 Dołączanie treści społecznościowych ....................................................................................... 90 Praca z obrazami ......................................................................................................................... 95 Podsumowanie .......................................................................................................................... 103 Rozdział 6. Koncentracja na treści — mapy 105 Metoda pierwsza: użycie przycisku NKButton ..................................................................... 107 Metoda druga: formatowanie przycisku HTML ................................................................... 114 Przypadek iPada ........................................................................................................................ 119 Podsumowanie .......................................................................................................................... 123 Rozdział 7. Koncentracja na treści — dźwięk 125 Odtwarzanie dźwięku za pomocą kodu HTML5 .................................................................. 126 Dołączanie dźwięku za pomocą elementu NKAudioPlayer ................................................ 128 Podsumowanie .......................................................................................................................... 132 Rozdział 8. Koncentracja na treści — wideo 133 Dostarczanie treści wideo do urządzenia iPad za pomocą kodu HTML5 ........................ 134 Dostarczanie treści wideo za pomocą elementu NKVideoPlayer ...................................... 140 Podsumowanie .......................................................................................................................... 146 Rozdział 9. HTML5 i CSS3 149 Odkrywanie dodatkowych elementów języka HTML5 ....................................................... 150 Więcej możliwości projektowych dzięki kodowi CSS3 ....................................................... 155 Podsumowanie .......................................................................................................................... 178 Rozdział 10. Inne platformy do tworzenia aplikacji mobilnych 179 Emulowanie działania systemu iOS za pomocą rozwiązań PhoneGap i jQTouch .......... 180 Tworzenie natywnych aplikacji za pomocą platformy Titanium Mobile ......................... 186 Tworzenie aplikacji WWW za pomocą platformy Sencha Touch ..................................... 189 Podsumowanie .......................................................................................................................... 191 SPIS TREŚCI 7 Rozdział 11. Promowanie aplikacji 193 Kim jesteś — wybór tożsamości w App Store ....................................................................... 194 Korzystanie z możliwości marketingowych oferowanych przez firmę Apple .................. 197 Tworzenie własnych kanałów marketingowych związanych z aplikacją .......................... 201 Podsumowanie .......................................................................................................................... 210 Rozdział 12. Próbna instalacja i dystrybucja aplikacji 211 Korzystanie z iOS Dev Center ................................................................................................. 212 Korzystanie z iTunes Connect ................................................................................................. 221 Dodawanie aplikacji i zarządzanie nimi ................................................................................ 223 Podsumowanie .......................................................................................................................... 230 Dodatek A. Dodatkowe wytyczne dotyczące projektowania 231 Strategia tworzenia treści ......................................................................................................... 232 Planowanie aplikacji ................................................................................................................. 237 Funkcjonalność aplikacji .......................................................................................................... 242 Przypisy końcowe 249 Skorowidz 251
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plmement.xlx.pl
|