tworzenie aplikacji na platformę ios 5 z wykorzystaniem xcode, ebooki
[ Pobierz całość w formacie PDF ] Spis treści O autorach .............................................................................................. 11 O recenzencie technicznym .................................................................. 13 Podziękowania ....................................................................................... 15 Wprowadzenie ....................................................................................... 17 Rozdział 1 Zaczynamy! ............................................................................................. 19 Dla kogo jest ta książka? ...................................................................................... 19 Czym jest ta książka? ............................................................................................ 20 Czego potrzebujesz, aby rozpocząć pracę? ........................................................ 21 Co znajdziesz w tej książce? ................................................................................ 21 A więc do dzieła! ................................................................................................... 24 Rozdział 2 Pierwszorzędne narzędzia .................................................................... 25 Rozejrzyj się ........................................................................................................... 26 Tak wiele paneli! ............................................................................................. 29 Edytory i powiązane z nimi narzędzia ......................................................... 29 Pasek Jump Bar ............................................................................................... 31 Okno Organizer .............................................................................................. 32 Karty, karty i jeszcze więcej kart ................................................................... 33 Wracamy do kodu ................................................................................................ 34 Uaktualnienie modelu Core Data ................................................................ 34 Dodanie nowego kontrolera widoku ........................................................... 39 Podsumowanie dotychczasowych działań .................................................. 45 Praca z instrumentami narzędzia Instruments ................................................ 45 Praca z narzędziem Instruments .................................................................. 47 Tak wiele instrumentów ................................................................................ 48 Dostrajanie wydajności działania ....................................................................... 50 Podsumowanie ...................................................................................................... 51 6 Tworzenie aplikacji na platformę iOS Rozdział 3 Trzy ekrany i cóż… to działa ................................................................. 53 Praca z GitHub ...................................................................................................... 53 Nawiązanie połączenia z aplikacją Super Checkout ........................................ 55 Rozejrzyj się ........................................................................................................... 58 Uruchomienie aplikacji Super Checkout .......................................................... 59 Poruszanie się po projekcie (i po Xcode) .......................................................... 60 Podsumowanie ...................................................................................................... 61 Rozdział 4 Zarządzanie pamięcią i diagnostyka .................................................... 63 Gałęzie to nasi przyjaciele .................................................................................... 64 Automatyczne zarządzanie pamięcią ................................................................. 65 Konwersja na wersję w technologii ARC .................................................... 66 Wykrywanie cykli zachowania ..................................................................... 70 Powrót do ręcznego zarządzania licznikiem użycia obiektu .......................... 71 Najlepsze praktyki w zakresie tworzenia kodu ................................................. 71 Przytrzymać czy nie przytrzymać — oto jest pytanie ................................ 71 Łączenie właściwości oraz polimorficzne kropki ....................................... 73 Analiza statyczna ............................................................................................ 76 Zombie — nie, nie ten rodzaj Zombie ............................................................... 79 Zombie w innych wątkach .................................................................................. 83 Wycieki .................................................................................................................. 86 Powracamy do cyklu zachowania ................................................................ 91 GDB kung-fu ......................................................................................................... 92 GDB, nie zawiedź mnie teraz ........................................................................ 93 Rozpoczęcie pracy z GDB ............................................................................. 94 Ustalanie kontekstu — gdzie ja jestem? ...................................................... 95 Przegląd danych — co otrzymałem? ............................................................ 97 Wymuszenie awarii nie jest takie trudne .................................................. 100 Zebranie wszystkiego w całość ................................................................... 102 Usunięcie naszego błędu ............................................................................. 102 Kiedy wszystko inne zawodzi ............................................................................ 104 Błąd typu Heisenbug .................................................................................... 104 Telefon do przyjaciela .................................................................................. 105 Rozpoczęcie od nowa ................................................................................... 105 Skończyliśmy… prawie ...................................................................................... 105 Podsumowanie .................................................................................................... 107 Rozdział 5 Core Animation i płynne przewijanie ................................................ 109 Wykorzystanie wątku głównego ....................................................................... 109 Poznanie pętli zdarzeń ................................................................................. 110 Optymalizacja wykonywania kodu ............................................................ 111 Mały skok w bok, czyli wszystko o docelowych rodzajach plików wykonywalnych .......................................................................................... 113 Powrót do profilowania ............................................................................... 114 Usprawnienie listy produktów ................................................................... 120 7 Spis treści Co się dzieje w tle podczas przewijania? ................................................... 123 Leniwe wczytywanie obrazów ..................................................................... 123 Nigdy więcej niezadowalającego przewijania ................................................. 133 Krótki opis technologii Core Graphics ...................................................... 133 Powrót do narzędzia Instruments .............................................................. 135 Ucz się od Apple ........................................................................................... 142 Podsumowanie .................................................................................................... 144 Rozdział 6 Sieć, buforowanie i zarządzanie energią ........................................... 145 Zrozumienie sieci i buforowania ...................................................................... 146 API po stronie klienta .................................................................................. 146 API po stronie serwera ................................................................................ 159 Spowolnienie sieci za pomocą Network Link Conditioner .................... 163 Kontrolowanie bufora .................................................................................. 164 Implementacja bufora na dysku ................................................................. 171 Zarządzanie energią ............................................................................................ 173 Sprzęt .............................................................................................................. 173 Techniki tworzenia kodu ............................................................................. 175 Podsumowanie .................................................................................................... 180 Rozdział 7 Przygotowanie wersji beta ................................................................. 181 Zarządzanie testowaniem wersji beta .............................................................. 182 Zdefiniowanie wersji beta ............................................................................ 182 Znalezienie testerów wersji beta ................................................................. 182 Przeszkolenie testerów ................................................................................. 184 Tworzenie wersji tymczasowych aplikacji ...................................................... 184 Certyfikaty, iOS Provisioning Portal, dystrybucja, jejku! ....................... 185 Alfa, beta, gamma? ............................................................................................. 203 Podsumowanie .................................................................................................... 203 Rozdział 8 Dlaczego to nie działa? ........................................................................ 205 Programowanie techniką Test Driven Development .................................... 205 Kiedy powinienem rozpocząć testowanie? ............................................... 206 Xcode ułatwia przeprowadzanie testów .................................................... 207 Dopracowanie testów ................................................................................... 218 Wykorzystanie w aplikacji zdobytej wiedzy .................................................... 220 Testowanie SCJSONParser ......................................................................... 220 Obiekt atrapa ................................................................................................. 221 Testowanie negacji ....................................................................................... 223 Negatywne testowanie i użyteczne porażki ............................................... 224 Interfejs użytkownika dla testowania i instrument Automation ................. 227 Rozpoczęcie pracy z instrumentem Automation ..................................... 229 Skryptowanie testów interfejsu użytkownika ........................................... 233 Wprowadzenie błędu ................................................................................... 237 Potęga automatyzacji ................................................................................... 240 Testuj w taki czy inny sposób ........................................................................... 241 8 Tworzenie aplikacji na platformę iOS Rozdział 9 Czy mogę to jakoś zautomatyzować? ................................................ 243 Ciągła integracja ................................................................................................. 243 Poznaj aplikację Jenkins .............................................................................. 244 Rozpoczęcie pracy z aplikacją Jenkins ....................................................... 244 Interfejs aplikacji Jenkins ............................................................................ 245 Egzorcyzmy z demonem aplikacji Jenkins ................................................ 249 Utworzenie zadania ...................................................................................... 251 Skryptowanie Xcode .................................................................................... 257 Kto zepsuł aplikację? .................................................................................... 260 Kontrola jakości ............................................................................................ 261 Łatwiejsza dystrybucja ................................................................................. 265 PackageApplication, dlaczego? ................................................................... 267 Polecenie xcrun ............................................................................................. 267 Utwórz jedynie archiwum ........................................................................... 267 Eksport poza aplikację Jenkins ................................................................... 268 Czy ktokolwiek może się tym zająć? .......................................................... 270 Tworzenie conocnych wersji aplikacji ....................................................... 271 Zabezpieczenie na przyszłość ..................................................................... 272 Co jeszcze możemy zrobić? ......................................................................... 273 Rozdział 10 Teraz chcemy wersję dla iPada ........................................................... 275 Zanim rozpoczniemy tworzenie kodu ............................................................. 275 Projektowanie dla iPada .............................................................................. 276 Implementacja wersji dla iPada ........................................................................ 279 Modyfikacja docelowego rodzaju pliku wynikowego ............................. 279 Delegat aplikacji i uruchomienie interfejsu użytkownika ...................... 280 Uaktualnienie listy produktów oraz widoku szczegółowych informacji o produkcie ............................ 282 Modyfikacja kontrolera widoku koszyka na zakupy ............................... 302 Ostatnie przemyślenia ........................................................................................ 304 Podsumowanie .................................................................................................... 304 Rozdział 11 Jak mogę się tym podzielić? ............................................................... 307 Umieszczenie kodu w bibliotece statycznej .................................................... 308 Utworzenie biblioteki statycznej ................................................................ 309 Używanie biblioteki statycznej ................................................................... 315 Dzielenie się kodem poprzez serwis GitHub .................................................. 328 Rejestracja w serwisie GitHub .................................................................... 329 Tworzenie repozytorium współdzielonego .............................................. 330 Wprowadzanie zmian do repozytorium ................................................... 333 Używanie funkcji GitHub ........................................................................... 334 Rozsądny wybór licencji .................................................................................... 336 Podsumowanie .................................................................................................... 336
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plmement.xlx.pl
|