visual-basic-.net-w-praktyce.-blyskawiczne-tworzenie-aplikacji helion, ebooki

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • myleskennedy.pev.pl
  • Podobne

     

    visual-basic-.net-w-praktyce.-blyskawiczne-tworzenie-aplikacji helion, ebooki

    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
    Spis treci
    Wstp ............................................................................................ 11
    Cz I Projektowanie aplikacji Windows .................................. 13
    Rozdzia 1. rodowisko Visual Studio ................................................................ 15
    Projektowanie interfejsu aplikacji .................................................................................. 15
    Tworzenie projektu .................................................................................................. 16
    Dokowanie palety komponentów Toolbox ............................................................... 18
    Tworzenie interfejsu za pomoc komponentów Windows Forms ............................ 19
    Zapisywanie i wczytywanie projektu ....................................................................... 20
    Ukryta prawda ................................................................................................................ 21
    Analiza kodu pierwszej aplikacji .................................................................................... 22
    Metody zdarzeniowe ....................................................................................................... 26
    Metoda uruchamiana w przypadku wystpienia zdarzenia kontrolki ....................... 26
    Testowanie metody zdarzeniowej ............................................................................ 27
    Przypisywanie istniejcej metody do zdarze komponentów ................................... 29
    Edycja metody zdarzeniowej .................................................................................... 30
    Modyfikowanie wasnoci komponentów ................................................................ 30
    Wywoywanie metody zdarzeniowej z poziomu kodu ............................................. 31
    Reakcja aplikacji na naciskanie klawiszy ................................................................. 32
    Platforma aplikacji (application framework) .................................................................. 32
    Rozdzia 2. Debugowanie kodu ......................................................................... 35
    Skd bior si bdy i jak ich unika? ............................................................................. 35
    Kontrolowane uruchamianie aplikacji ............................................................................ 36
    Program z bdem — pole do popisu dla debuggera ................................................ 36
    ledzenie wykonywania programu krok po kroku (klawisze F10 i F11) .................. 37
    Run to Cursor (klawisze Ctrl+F10) .......................................................................... 38
    Breakpoint (klawisz F9) ........................................................................................... 39
    Okna Locals i Watch ................................................................................................ 40
    Stan wyjtkowy .............................................................................................................. 42
    Przechwytywanie wyjtków w konstrukcji try..catch ............................................... 43
    Zgaszanie wyjtków ................................................................................................ 45
     4
    Visual Basic .NET w praktyce. Byskawiczne tworzenie aplikacji
    Rozdzia 3. Jzyk Visual Basic .......................................................................... 47
    Platforma .NET .............................................................................................................. 47
    Trivia .............................................................................................................................. 49
    Podstawowe typy danych ............................................................................................... 49
    Deklaracja i zmiana wartoci zmiennej .................................................................... 49
    Typy liczbowe oraz znakowy ................................................................................... 50
    Opcje Strict, Infer i Explicit ..................................................................................... 53
    Priorytety operatorów ............................................................................................... 56
    Weryfikacja typów ................................................................................................... 58
    acuchy .................................................................................................................. 59
    Weryfikowanie zgodnoci acucha ze wzorcem ..................................................... 62
    Typ wyliczeniowy .................................................................................................... 63
    Leniwe inicjowanie zmiennych ................................................................................ 65
    Funkcje i metody ............................................................................................................ 65
    Przecianie metod ................................................................................................... 66
    Domylne wartoci argumentów metod — argumenty opcjonalne .......................... 67
    Wartoci zwracane przez metody ............................................................................. 68
    Zwracanie wartoci przez argument metody (ByRef) .............................................. 68
    Delegacje i zdarzenia ............................................................................................... 70
    Wyraenia lambda .................................................................................................... 71
    Typy wartociowe i referencyjne .................................................................................... 72
    Nullable .................................................................................................................... 74
    Pudekowanie ........................................................................................................... 75
    Sterowanie przepywem ................................................................................................. 76
    Instrukcja warunkowa If..Else .................................................................................. 76
    Instrukcja wyboru Select .......................................................................................... 77
    Ptle ..........................................................................................................................77
    Wyjtki ........................................................................................................................... 79
    Dyrektywy preprocesora ................................................................................................. 82
    Kompilacja warunkowa — ostrzeenia .................................................................... 82
    Definiowanie staych preprocesora .......................................................................... 83
    Bloki ......................................................................................................................... 83
    Atrybuty ......................................................................................................................... 84
    Kolekcje ......................................................................................................................... 84
    „Zwyke” tablice ...................................................................................................... 85
    Ptla foreach ............................................................................................................. 88
    Sortowanie ............................................................................................................... 89
    Kolekcja List ............................................................................................................ 90
    Kolekcja SortedList i inne sowniki ......................................................................... 91
    Kolejka i stos ............................................................................................................ 92
    Rozdzia 4.
    Projektowanie zorientowane obiektowo ........................................... 95
    Przykad struktury (Ulamek) .......................................................................................... 96
    Przygotowanie projektu ............................................................................................ 96
    Konstruktor i wspódzielone obiekty skadowe ........................................................ 97
    Pierwsze testy ........................................................................................................... 98
    Konwersje na acuch (metoda ToString) i na typ double ........................................ 99
    Metoda upraszczajca uamek .................................................................................. 99
    Wasnoci ............................................................................................................... 100
    Operatory arytmetyczne ......................................................................................... 101
    Operatory porównania oraz metody Equals i GetHashCode .................................. 103
    Operatory konwersji ............................................................................................... 104
    Implementacja interfejsu (na przykadzie IComparable) .............................................. 105
    Spis treci
    5
    Definiowanie typów parametrycznych ......................................................................... 107
    Definiowanie typów ogólnych ............................................................................... 108
    Okrelanie warunków, jakie maj spenia parametry ............................................ 109
    Implementacja interfejsów przez typ ogólny .......................................................... 110
    Definiowanie aliasów ............................................................................................. 112
    Typy ogólne z wieloma parametrami ..................................................................... 113
    Rozszerzenia ................................................................................................................. 114
    Sowo kluczowe With ................................................................................................... 116
    Typy anonimowe .......................................................................................................... 117
    Rozdzia 5. Przegld komponentów biblioteki Windows Forms .......................... 119
    Notatnik.NET ............................................................................................................... 119
    Projektowanie interfejsu aplikacji i menu gówne .................................................. 120
    Okna dialogowe i pliki tekstowe ............................................................................ 126
    Edycja i korzystanie ze schowka ............................................................................ 134
    Drukowanie ............................................................................................................ 135
    Elektroniczna kukuka .................................................................................................. 145
    Ekran powitalny (splash screen) ............................................................................. 145
    Przygotowanie ikony w obszarze powiadamiania .................................................. 148
    Odtwarzanie pliku dwikowego ........................................................................... 151
    Ustawienia aplikacji ..................................................................................................... 153
    Tworzenie ustawie w trakcie projektowania aplikacji .......................................... 153
    Odczytywanie ustawie z poziomu kodu ............................................................... 154
    Zapisywanie ustawie z poziomu kodu .................................................................. 155
    Dywan graficzny .......................................................................................................... 156
    Zdarzenie Paint formy ............................................................................................ 156
    Kolorowy wzór ....................................................................................................... 157
    Buforowanie ........................................................................................................... 158
    Zapisywanie obrazu dywanu do pliku .................................................................... 159
    Rysowanie zbiorów Mandelbrota i Julii ....................................................................... 160
    Troch teorii ........................................................................................................... 160
    Implementacja ........................................................................................................ 163
    Lista uruchomionych procesów .................................................................................... 166
    Rozdzia 6. Przecignij i upu ........................................................................ 169
    Podstawy ...................................................................................................................... 169
    Interfejs przykadowej aplikacji ............................................................................. 170
    Inicjacja procesu przecigania ................................................................................ 171
    Akceptacja upuszczenia elementu .......................................................................... 173
    Reakcja na upuszczenie elementu .......................................................................... 174
    Czynnoci wykonywane po zakoczeniu procesu przenoszenia i upuszczania ...... 175
    Przenoszenie elementów midzy rónymi aplikacjami .......................................... 176
    Zagadnienia zaawansowane .......................................................................................... 176
    Opónione inicjowanie procesu przenoszenia ........................................................ 176
    Przenoszenie wielu elementów ............................................................................... 179
    Przenoszenie plików ............................................................................................... 181
    Rozdzia 7. Przezroczyste okna o dowolnym ksztacie ...................................... 183
    Konfiguracja formy ...................................................................................................... 183
    Wczytywanie obrazu .................................................................................................... 184
    Przezroczysto i agodne znikanie okna ...................................................................... 186
    Zamykanie klawiszem Esc ........................................................................................... 187
    Przenoszenie formy za dowolny punkt ......................................................................... 188
    Menu kontekstowe ........................................................................................................ 189
    6
    Visual Basic .NET w praktyce. Byskawiczne tworzenie aplikacji
    Rozdzia 8. Projektowanie kontrolek ............................................................... 193
    Komponent FileListBox ............................................................................................... 194
    Implementacja podstawowych funkcjonalnoci ..................................................... 194
    Rozbudowa komponentu o moliwo zmiany katalogu ........................................ 203
    Waciwoci ........................................................................................................... 205
    Zdarzenia — interakcja z komponentem ................................................................ 210
    Odwieanie komponentu i automatyczne ledzenie zmian
    w prezentowanym katalogu ................................................................................. 216
    Kompilacja komponentu do postaci biblioteki DLL .............................................. 219
    Prosty przykad wykorzystania komponentu FileListBox:
    przegldanie plików tekstowych .......................................................................... 224
    Kolorowy pasek postpu .............................................................................................. 228
    Tworzenie projektu ................................................................................................ 228
    Rysowanie obramowania kontrolki ........................................................................ 229
    Pola i wasnoci ...................................................................................................... 230
    Rysowanie paska postpu ....................................................................................... 233
    Metody ................................................................................................................... 234
    Zdarzenia ................................................................................................................ 235
    Rozdzia 9. Zarzdzane biblioteki DLL i mechanizm rozpoznawania typów ......... 239
    Tworzenie zarzdzanej biblioteki DLL ........................................................................ 240
    Projekt biblioteki DLL ........................................................................................... 240
    Dodawanie referencji do biblioteki systemowej platformy .NET ........................... 241
    Wywietlanie informacji o systemie i platformie .NET ......................................... 242
    Zmiana przestrzeni nazw biblioteki .............................................................................. 243
    Statyczne adowanie bibliotek DLL ............................................................................. 243
    Doczanie do projektu bibliotek DLL uytkownika .............................................. 243
    Dynamiczne adowanie zarzdzanych bibliotek DLL
    i dynamiczne rozpoznawanie typów .......................................................................... 245
    Dynamiczne adowanie zarzdzanej biblioteki .dll ................................................ 245
    Analiza zawartoci biblioteki zaadowanej dynamicznie ....................................... 246
    Weryfikacja obecnoci w bibliotece DLL klasy o znanej nazwie .......................... 247
    Lista metod w klasie z biblioteki DLL ................................................................... 248
    Weryfikacja obecnoci konkretnej metody w klasie z biblioteki DLL ................... 249
    Lista argumentów wybranej metody ...................................................................... 250
    Uruchamianie metody wspódzielonej z klasy wczytanej z biblioteki DLL ........... 252
    Uruchamianie metody na rzecz instancji obiektu.
    Przekazywanie parametrów i odczytywanie zwracanej wartoci ......................... 254
    Póne wizanie na typie Object .................................................................................... 255
    Rozdzia 10. Aplikacje konsolowe i informacje o systemie ................................ 257
    Klasa Console ............................................................................................................... 257
    Projekt aplikacji konsolowej .................................................................................. 257
    Drukowanie napisów w konsoli ............................................................................. 259
    Czekanie na akceptacj uytkownika ..................................................................... 259
    Odczytywanie danych z klawiatury ........................................................................ 260
    Komunikat „okienkowy” w aplikacji konsolowej .................................................. 261
    Informacje o rodowisku aplikacji ................................................................................ 262
    Podstawowe informacje o systemie i profilu uytkownika .................................... 263
    Katalogi specjalne zdefiniowane w biecym profilu uytkownika ....................... 264
    Odczytywanie zmiennych rodowiskowych ........................................................... 264
    Lista dysków logicznych ........................................................................................ 265
    [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mement.xlx.pl
  • Designed by Finerdesign.com