visual-basic.-wzorce-projektowe ebook, ebooki-ksiazki

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • myleskennedy.pev.pl
  • Podobne

     

    visual-basic.-wzorce-projektowe ebook, ebooki-ksiazki

    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
    IDZ DO
    Visual Basic.
    Wzorce projektowe
    Autorzy: James W. Cooper
    T³umaczenie: Jaromir Senczyk
    Tytu³ orygina³u:
    SPIS TRECI
    KATALOG KSI¥¯EK
    KATALOG ONLINE
    Visual Basic. Design Patterns. VB 6.0
    and VB.NET
    ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
    ISBN: 83-7197-710-7
    Liczba stron: 440
    TWÓJ KOSZYK
    Ta ksi¹¿ka jest praktycznym podrêcznikiem tworzenia programów w jêzyku Visual Basic
    (w wersji 6 oraz .NET) wykorzystuj¹cych wzorce projektowe. Mo¿e s³u¿yæ tak¿e jako
    krótkie wprowadzenie do programowania w nowej wersji .NET jêzyka Visual Basic.
    Wzorce projektowe omówiono w niej w szeregu krótkich rozdzia³ów, z których ka¿dy
    przedstawia jeden wzorzec i ilustruje jego wykorzystanie za pomoc¹ jednego lub wiêcej
    kompletnych i dzia³aj¹cych programów z okienkowym interfejsem u¿ytkownika. Ka¿dy
    rozdzia³ zawiera te¿ diagramy UML ilustruj¹ce powi¹zania pomiêdzy klasami
    wystêpuj¹cymi w implementacji wzorca.
    Dziêki niniejszej ksi¹¿ce czytelnik dowie siê, ¿e wzorce projektowe stanowi¹
    powszechnie stosowany sposób organizacji obiektów w programach w celu ich
    uproszczenia i u³atwienia póniejszych modyfikacji. Wzorce projektowe wprowadzaj¹
    tak¿e zasób nowych pojêæ, dziêki któremu ³atwiej mo¿na opisaæ konstrukcje tworzonych
    programów.
    Programici w trakcie zapoznawania siê z tematyk¹ wzorców projektowych doznaj¹
    zwykle momentu olnienia odkrywaj¹c potêgê poznawanego wzorca. Moment ten
    oznacza, ¿e w³anie uwiadomili sobie, w jaki sposób mog¹ wykorzystaæ dany wzorzec
    w swojej pracy.
    DODAJ DO KOSZYKA
    CENNIK I INFORMACJE
    ZAMÓW INFORMACJE
    O NOWOCIACH
    ZAMÓW CENNIK
    CZYTELNIA
    FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
    Wydawnictwo Helion
    ul. Chopina 6
    44-100 Gliwice
    tel. (32)230-98-63
    e-mail: helion@helion.pl
     Spis treci
    Przedmowa.........................................................................................................13
    Cz I Programowanie obiektowe w jzyku Visual Basic..........15
    Rozdział 1. Czym s wzorce projektowe?.........................................................17
    Definicja wzorców projektowych..................................................................................18
    Proces uczenia si ..........................................................................................................20
    Studiowanie wzorców projektowych.............................................................................21
    Uwagi na temat podej"cia obiektowego.........................................................................21
    Wzorce projektowe w Visual Basicu.............................................................................22
    Jak zorganizowana jest ta ksi)*ka?................................................................................22
    Rozdział 2. Diagramy UML...............................................................................23
    Dziedziczenie.................................................................................................................24
    Interfejsy ........................................................................................................................25
    Kompozycja ...................................................................................................................26
    Adnotacje .......................................................................................................................27
    Diagramy UML — program WithClass.........................................................................27
    Pliki projektów Visual Basica........................................................................................28
    Rozdział 3. Klasy i obiekty w Visual Basicu......................................................29
    Prosty program konwersji temperatur............................................................................29
    Tworzenie klasy Temperature........................................................................................30
    Konwersja na stopnie Kelvina ................................................................................32
    Przesunicie decyzji do klasy Temperature...................................................................32
    Zastosowanie klas do konwersji warto"ci i formatu......................................................34
    Obsługa niedozwolonych warto"ci .........................................................................36
    Klasa String Tokenizer...................................................................................................36
    Klasy i obiekty ...............................................................................................................38
    Zawieranie klas .......................................................................................................40
    Inicjalizacja klasy...........................................................................................................40
    Klasy i metody typu Property ........................................................................................41
    Kolejny przykład interfejsu klasy — woltomierz..........................................................43
    Klasa vbFile ...................................................................................................................43
    Styl programowania w Visual Basicu............................................................................45
    Podsumowanie ...............................................................................................................46
    Rozdział 4. Programowanie obiektowe.............................................................47
    Tworzenie obiektów w Visual Basicu ...........................................................................48
    Tworzenie instancji obiektów........................................................................................49
    Program do pomiaru odległo"ci.....................................................................................49
    Metody wewn)trz obiektów...........................................................................................50
    Zmienne .........................................................................................................................50
      4
    Visual Basic. Wzorce projektowe
    Przekazywanie parametrów przez referencj i przez warto"?........................................51
    @argon obiektowy ..........................................................................................................51
    Rozdział 5. Tworzenie kontrolek w Visual Basicu..............................................53
    Pod"wietlone pole tekstowe...........................................................................................53
    Zmiana wymiarów kontrolki...................................................................................55
    Testowanie kontrolki HiText .........................................................................................55
    Wła"ciwo"ci i metody kontrolki ....................................................................................56
    Kompilacja.....................................................................................................................57
    Podsumowanie ...............................................................................................................57
    Rozdział 6. Dziedziczenie i interfejsy................................................................59
    Interfejsy ........................................................................................................................59
    Symulator inwestycji......................................................................................................60
    Implementacja symulatora.............................................................................................61
    Kiedy u*y? interfejsu? ...................................................................................................62
    Metody wspólne.............................................................................................................65
    Interfejsy ukryte.............................................................................................................66
    Podsumowanie ...............................................................................................................67
    Rozdział 7. Wprowadzenie do j0zyka Visual Basic .NET....................................69
    Ró*nice w składni Visual Basic .NET...........................................................................69
    Ulepszona składnia funkcji .....................................................................................70
    Deklaracje zmiennych i ich zakresy...............................................................................71
    Obiekty w Visual Basic .NET.................................................................................72
    Opcje kompilatora..........................................................................................................73
    Zmienne numeryczne w Visual Basic .NET...........................................................74
    Wła"ciwo"ci w jzyku Visual Basic wersja 6 i VB.NET ..............................................74
    Skrócona notacja operacji przypisania ............................................................................75
    Jzyki prekompilowane i zarz)dzanie pamici)............................................................76
    Klasy w Visual Basic .NET ...........................................................................................76
    Tworzenie aplikacji w "rodowisku Visual Basic .NET .................................................78
    Najprostszy program okienkowy w Visual Basic .NET ................................................79
    Zastosowanie dziedziczenia...........................................................................................81
    Konstruktory ..................................................................................................................82
    Programowanie grafiki w Visual Basic .NET................................................................84
    Podpowiedzi i kursory ...................................................................................................85
    Przeci)*anie metod ........................................................................................................85
    Dziedziczenie w jzyku Visual Basic .NET......................................................................86
    Przestrzenie nazw...........................................................................................................87
    Klasa Square............................................................................................................88
    Dostp do składowych klasy..........................................................................................89
    Zastpowanie metod w klasach pochodnych.................................................................89
    Przeci)*anie i przesłanianie ...........................................................................................90
    Zastpowanie kontrolek.................................................................................................92
    Interfejsy ........................................................................................................................93
    Podsumowanie ...............................................................................................................94
    Rozdział 8. Tablice, pliki oraz wyjtki w Visual Basic .NET...............................95
    Tablice............................................................................................................................95
    Kolekcje .........................................................................................................................97
    Klasa ArrayList.......................................................................................................97
    Tablice z kodowaniem mieszaj)cym ......................................................................98
    Klasa SortedList......................................................................................................98
    Wyj)tki...........................................................................................................................98
    Obsługa wielu wyj)tków................................................................................................99
    Spis treci
    5
    Wywoływanie wyj)tków..............................................................................................100
    Operacje na plikach......................................................................................................100
    Klasa File ..............................................................................................................101
    Odczyt danych z pliku tekstowego .......................................................................102
    Zapis danych w pliku tekstowym..........................................................................102
    Wyj)tki a operacje na plikach......................................................................................102
    Sprawdzanie osi)gnicia koGca pliku ..........................................................................103
    Klasa FileInfo...............................................................................................................103
    Klasa vbFile .................................................................................................................104
    Cz II Wzorce konstrukcyjne................................................107
    Rozdział 9. Wzorzec Simple Factory...............................................................109
    Sposób działania wzorca Simple Factory ....................................................................109
    Przykładowy program..................................................................................................110
    Klasy pochodne............................................................................................................110
    Klasa Simple Factory...................................................................................................111
    U*ycie fabryki.......................................................................................................112
    Implementacja fabryki w Visual Basic .NET ..............................................................113
    Fabryki w obliczeniach matematycznych....................................................................114
    Zagadnienia do przemy"lenia.......................................................................................115
    Rozdział 10. Wzorzec Factory Method.............................................................117
    Klasa Swimmer............................................................................................................120
    Klasa Events i jej klasy pochodne................................................................................120
    Rozstawienie bezpo"rednie..........................................................................................122
    Rozstawienie okalaj)ce.........................................................................................123
    Program rozstawiaj)cy.................................................................................................124
    Jeszcze jedno zastosowanie fabryki.............................................................................124
    Program rozstawiaj)cy w Visual Basic .NET..............................................................125
    Kiedy nale*y u*ywa? wzorca Factory Method? ..........................................................127
    Zagadnienia do przemy"lenia.......................................................................................128
    Rozdział 11. Wzorzec Abstract Factory............................................................129
    Abstract Factory i projektowanie ogrodów .....................................................................129
    Interfejs u*ytkownika programu Gardener ..................................................................131
    Abstract Factory w Visual Basic .NET........................................................................133
    PictureBox.............................................................................................................135
    Obsługa zdarzeG wyboru.......................................................................................135
    Rozbudowa programu o kolejne klasy.........................................................................137
    Konsekwencje stosowania wzorca Abstract Factory...................................................137
    Zagadnienia do przemy"lenia.......................................................................................137
    Rozdział 12. Wzorzec Singleton.......................................................................139
    Wzorzec Singleton i metody statyczne........................................................................139
    Obsługa błdów............................................................................................................141
    Globalny punkt dostpu ...............................................................................................141
    Kontrolka MSComm i wzorzec Singleton...................................................................142
    Porty dostpne w systemie....................................................................................143
    Wzorzec Singleton w Visual Basic .NET....................................................................144
    Zastosowanie konstruktora o dostpie prywatnym...............................................145
    Obsługa błdów.....................................................................................................145
    Program SpoolDemo....................................................................................................146
    Globalny punkt dostpu ...............................................................................................148
    Inne konsekwencje wzorca Singleton..........................................................................148
    Zagadnienia do przemy"lenia.......................................................................................148
    6
    Visual Basic. Wzorce projektowe
    Rozdział 13. Wzorzec Builder...........................................................................149
    Program do "ledzenia inwestycji..................................................................................150
    Zastosowanie wzorca Builder......................................................................................151
    Budowniczy okna listy wyboru....................................................................................153
    Budowniczy okna pól wyboru .....................................................................................154
    Implementacja wzorca Builder w Visual Basic .NET .................................................155
    Klasa StockFactory ...............................................................................................156
    Klasa CheckChoice...............................................................................................157
    Klasa ListboxChoice.............................................................................................158
    Kolekcje obiektów klasy Items....................................................................................159
    Ostateczna wersja programu .................................................................................160
    Konsekwencje zastosowania wzorca Builder ..............................................................160
    Zagadnienia do przemy"lenia.......................................................................................162
    Rozdział 14. Wzorzec Prototype ......................................................................163
    Klonowanie obiektów w Visual Basicu wersja 6.........................................................164
    Zastosowanie prototypu...............................................................................................164
    Zastosowanie wzorca Prototype...................................................................................167
    Dodatkowe metody w klasach pochodnych..........................................................168
    Ró*ne klasy o wspólnym interfejsie .....................................................................169
    Mened*er prototypów ..................................................................................................171
    Wzorzec Prototype w Visual Basic .NET....................................................................172
    Konsekwencje stosowania wzorca Prototype ..............................................................175
    Zagadnienia do przemy"lenia.......................................................................................176
    Podsumowanie wzorców konstrukcyjnych..................................................................176
    Cz III Wzorce strukturalne...................................................177
    Rozdział 15. Wzorzec Adapter.........................................................................179
    Przenoszenie danych pomidzy listami .......................................................................179
    Zastosowanie MSFlexGrid ..........................................................................................180
    Wykorzystanie TreeView ............................................................................................183
    Adapter obiektów..................................................................................................183
    Adaptery w Visual Basic .NET....................................................................................184
    Adapter kontrolki TreeView w VisualBasic.NET.......................................................186
    Zastosowanie DataGrid................................................................................................187
    Adapter klas .................................................................................................................188
    Adaptery podwójne......................................................................................................189
    Adaptery obiektów i adaptery klas w Visual Basic .NET............................................190
    Adaptery dynamiczne ..................................................................................................190
    Adaptery w jzyku Visual Basic..................................................................................190
    Zagadnienia do przemy"lenia.......................................................................................190
    Rozdział 16. Wzorzec Bridge...........................................................................191
    Klasy visList ................................................................................................................194
    Diagram klas ................................................................................................................194
    Rozbudowa mostu........................................................................................................195
    Kontrolki ActiveX jako mosty.....................................................................................196
    Wzorzec Bridge w Visual Basic .NET.........................................................................198
    Klasa ProductList..................................................................................................198
    Klasa ProductTable...............................................................................................199
    Wczytywanie danych ............................................................................................200
    Zamiana stron mostu....................................................................................................201
    Konsekwencje stosowania wzorca Bridge.....................................................................202
    Zagadnienia do przemy"lenia.......................................................................................202
    [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mement.xlx.pl
  • Designed by Finerdesign.com