visual-c#-2008.-projektowanie-aplikacji.-pierwsze-starcie full scan, ebooki

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • myleskennedy.pev.pl
  • Podobne

     

    visual-c#-2008.-projektowanie-aplikacji.-pierwsze-starcie full scan, ebooki

    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
    4
    Visual C# 2008. Projektowanie aplikacji. Pierwsze starcie
    Rozdział 5. Wybrane techniki programowania dla systemu Windows .................. 95
    Dostęp do rejestrów systemu Windows .......................................................................... 95
    Zarządzane biblioteki DLL ........................................................................................... 101
    Tworzenie zarządzanej biblioteki DLL .................................................................. 102
    Statyczne ładowanie bibliotek DLL ....................................................................... 106
    Dynamiczne ładowanie zarządzanych bibliotek DLL i dynamiczne
    rozpoznawanie typów .......................................................................................... 108
    Mechanizm PInvoke i funkcje WinAPI ........................................................................ 118
    Komunikaty Windows .................................................................................................. 125
    Wysyłanie komunikatów Windows ........................................................................ 125
    Odbieranie komunikatów Windows ....................................................................... 129
    Rozdział 6. Odczytywanie i zapisywanie danych w plikach XML ....................... 133
    Podstawy języka XML ................................................................................................. 133
    Deklaracja .............................................................................................................. 134
    Elementy ................................................................................................................ 134
    Atrybuty ................................................................................................................. 134
    Komentarze ............................................................................................................ 135
    Zapis i odczyt danych z pliku XML ............................................................................. 135
    Serializacja obiektów do pliku XML ............................................................................ 141
    XML i ADO.NET ......................................................................................................... 144
    Rozdział 7. Biblioteka ADO.NET i SQL Server .................................................. 147
    Część III Platforma .NET 3.0 ..................................................... 163
    Rozdział 8. Krótka historia platformy .NET, czyli przewodnik po jej wersjach ...... 165
    Historia ......................................................................................................................... 165
    Teraźniejszość .............................................................................................................. 167
    Rozdział 9. WPF i XAML — nowe narzędzia projektowania wizualnego ............. 169
    Kolory w WPF .............................................................................................................. 171
    Analiza kodu XAML aplikacji WPF ............................................................................ 174
    Wyzwalacze (triggers) .................................................................................................. 175
    Wypełnienie gradientem ............................................................................................... 179
    Tworzenie obiektu w kodzie XAML ............................................................................ 182
    WPF Browser Application ............................................................................................ 185
    Rozdział 10. Historia pewnego przycisku .......................................................... 189
    Elementy zagnieżdżone ................................................................................................ 189
    Style .............................................................................................................................. 195
    Rozdział 11. Transformacje i animacje .............................................................. 199
    Transformacje ............................................................................................................... 199
    Animacje ...................................................................................................................... 203
    Szablony ....................................................................................................................... 207
    Część IV Dodatki ...................................................................... 209
    Dodatek A Język C# ....................................................................................... 211
    Język C# 2.0 .................................................................................................................. 211
    Podstawowe typy danych ........................................................................................ 212
    Sterowanie przepływem .......................................................................................... 220
    Zwracanie wartości przez argument metody ........................................................... 223
    Wyjątki.................................................................................................................... 224
    Dyrektywy preprocesora ......................................................................................... 226
    Atrybuty .................................................................................................................. 229
    Spis treści
    5
    Kolekcje ........................................................................................................................ 229
    Nowości języka C# 3.0 .................................................................................................. 236
    Dodatek B Projektowanie zorientowane obiektowo w C# 2.0........................... 245
    Typy wartościowe i referencyjne................................................................................... 245
    Przykład struktury (Ulamek) ......................................................................................... 247
    Implementacja interfejsu (IComparable) ................................................................. 256
    Definiowanie typów parametrycznych .................................................................... 257
    Dodatek C Szalenie krótki wstęp do SQL ........................................................ 265
    Select ............................................................................................................................. 265
    Insert.............................................................................................................................. 266
    Delete ............................................................................................................................ 266
    Skorowidz ..................................................................................... 267
    Rozdział 5.
    Wybrane techniki
    programowania
    dla systemu Windows
    Platforma .NET stanowi osobną, w dużej mierze autonomiczną warstwę systemu Win-
    dows. Aplikacje uruchamiane w jej obrębie nie muszą, a wręcz nie powinny odwoływać
    się do głębszych poziomów systemu. Czasem jest to jednak trudne do uniknięcia. Albo
    dlatego, że nie ma innej możliwości, aby uzyskać od systemu Windows to, czego akurat
    nasz program potrzebuje, albo po prostu dlatego, że taka droga jest znacznie łatwiejsza
    do realizacji.
    Musimy sobie jednak zdawać sprawę z kilku niebezpieczeństw związanych z sięganiem
    do macierzystej platformy Windows. Każde odwołanie do bibliotek Win32, jak na-
    zywa się teraz oryginalną warstwę WinAPI systemu Windows, pociąga za sobą brak
    możliwości przeniesienia całego projektu. Nie można bowiem zakładać, że w innych
    systemach istnieją biblioteki o tej samej nazwie i zawierające te same funkcje. Pamię-
    tajmy także, że każde odwołanie do bibliotek spoza platformy .NET utrudnia lub wręcz
    uniemożliwia kontrolę bezpieczeństwa jej podzespołów (ang.
    assembly
    ), a zasoby
    z platformy Win32 nie mogą być kontrolowane przez
    garbage collector
    .
    To tyle utyskiwania i ostrzeżeń, a teraz zróbmy krótki przegląd najważniejszych tech-
    nologii, które pozwalają na korzystanie z mechanizmów platformy Win32. Jedynym
    wyjątkiem w tym rozdziale jest fragment dotyczący zarządzanych bibliotek DLL, które
    nie wymagają odwołań do Win32.
    Dostęp do rejestrów systemu Windows
    Windows udostępnia rejestr systemowy jako miejsce, w którym aplikacje Win32 po-
    winny przechowywać swoje ustawienia i inne niebyt obszerne dane. Każdy użytkownik
    posiada własną część rejestru, co bardzo ułatwia personalizację ustawień aplikacji.
    96
    Część II

    Platforma .NET 2.0
    Rejestr może być także przydatny w inny sposób — z ustawień użytkownika znajdu-
    jących się w rejestrze można bowiem odczytać niektóre informacje o systemie, np. po-
    łożenie katalogów specjalnych. I właśnie w taki sposób wykorzystamy rejestr w pierw-
    szym zadaniu tego podrozdziału. Przygotujemy aplikację, która będzie wyświetlać ścieżkę
    do katalogu specjalnego
    Moje dokumenty
    użytkownika odczytaną z rejestru (każdy
    użytkownik ma swój własny katalog tego typu). Ścieżkę dostępu do tego katalogu można
    odczytać w rejestrze systemowym w części danych użytkownika (tj. w części umiesz-
    czonej w kluczu głównym
    HKEY_CURRENT_USER
    ), w kluczu
    \Software\Microsoft\
    Windows\ CurrentVersion\Explorer\Shell Folders
    z wartości
    Personal
    . Aby nieco zo-
    rientować się w strukturze zawartości rejestru oraz sprawdzić istnienie interesującego
    nas klucza, można wykorzystać systemowy edytor rejestru (polecenie
    regedit
    z linii
    poleceń, rysunek 5.1).
    Rysunek 5.1.
    Klucz rejestru przechowujący informacje o ścieżkach do katalogów specjalnych
    Odczytywanie ścieżki do katalogów specjalnych wprost z rejestru nie jest optymalnym
    rozwiązaniem. O wiele prościej jest skorzystać z klasy
    SpecialFolders
    w przestrzeni
    nazw
    System.Environment
    . Przykładowo ścieżkę do katalogu
    Moje dokumenty
    można
    odczytać z własności
    System.Environment.SpecialFolder.MyDocuments
    .
    Jeszcze raz chciałbym zwrócić uwagę na to, że aplikacje, które pisaliśmy do tej pory,
    były w znacznym stopniu niezależne od systemu operacyjnego, na którym osadzona jest
    platforma .NET. Oznacza to, że nasze programy mogą zostać uruchomione na kom-
    puterach działających pod kontrolą innych systemów, jeżeli tylko zainstalowana jest
    na nich odpowiednia wersja środowiska .NET lub alternatywnego środowiska Mono.
    Natomiast jeżeli zdecydujemy się użyć rejestru Windows do przechowywania danych,
    to z powodu braku jego odpowiednika w innych systemach aplikacja natychmiast traci
    zaletę przenaszalności.
      [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mement.xlx.pl
  • Designed by Finerdesign.com