visual studio 2013. podręcznik programowania w c# z zadaniami full scan, ebooki
[ Pobierz całość w formacie PDF ] //-->Spis tre ciWst p ............................................................................................ 11CzIJ zyk C# i platforma .NET ............................................. 13Klasa Console ................................................................................................................. 15Projekt aplikacji konsolowej .................................................................................... 15Drukowanie napisów w konsoli i podpowiadanie kodu ............................................... 18Czekanie na akceptacj u ytkownika ....................................................................... 19Odczytywanie danych z klawiatury .......................................................................... 20Korzystanie z bibliotek DLL. Komunikat „okienkowy” w aplikacji konsolowej ..... 21Informacje o rodowisku aplikacji .................................................................................. 23Podstawowe informacje o systemie i profilu u ytkownika ...................................... 23Katalogi specjalne zdefiniowane w bie cym profilu u ytkownika ......................... 24Odczytywanie zmiennych rodowiskowych ............................................................. 25Lista dysków logicznych .......................................................................................... 26Rozdzia 1. Pierwsze spotkanie ze rodowiskiem Visual Studio i j zykiem C# ..... 15Rozdzia 2. O b dach i ich tropieniu ................................................................. 27Program z b dem logicznym — pole do popisu dla debugera ....................................... 27Kontrolowane uruchamianie aplikacji w Visual C# ....................................................... 28ledzenie wykonywania programu krok po kroku (F10 i F11) ................................ 28Run to Cursor (Ctrl+F10) ......................................................................................... 30Breakpoint (F9) ........................................................................................................ 30Okna Locals i Watch ................................................................................................ 31Stan wyj tkowy .............................................................................................................. 33Zg aszanie wyj tków ................................................................................................ 33Przechwytywanie wyj tków w konstrukcji try..catch ............................................... 35Wymuszenie kontroli zakresu zmiennych ................................................................ 37Rozdzia 3. J zyk C# 5.0 .................................................................................. 39Platforma .NET .............................................................................................................. 40rodowisko uruchomieniowe ................................................................................... 40Kod po redni i podwójna kompilacja ....................................................................... 40Wersje ...................................................................................................................... 41Skróty, które warto pozna ............................................................................................. 43Podstawowe typy danych ............................................................................................... 44Deklaracja i zmiana warto ci zmiennej .................................................................... 44Typy liczbowe oraz typ znakowy ............................................................................. 45Kup książkęPoleć książkę6Visual Studio 2013. Podr cznik programowania w C# z zadaniamiOkre lanie typu zmiennej przy inicjacji (pseudotyp var) ............................................... 47Operatory ................................................................................................................. 47Konwersje typów podstawowych ............................................................................. 49Operatory is i as ....................................................................................................... 50a cuchy .................................................................................................................. 51Typ wyliczeniowy .................................................................................................... 54Leniwe inicjowanie zmiennych ................................................................................ 55Metody ........................................................................................................................... 56Przeci anie metod ................................................................................................... 57Domy lne warto ci argumentów metod — argumenty opcjonalne .......................... 58Argumenty nazwane ................................................................................................. 59Warto ci zwracane przez metody ............................................................................. 59Zwracanie warto ci przez argument metody ............................................................ 59Delegacje i zdarzenia ............................................................................................... 61Wyra enia lambda .................................................................................................... 64Typy warto ciowe i referencyjne .................................................................................... 66Nullable .................................................................................................................... 67Pude kowanie ........................................................................................................... 68Typy dynamiczne ........................................................................................................... 69Sterowanie przep ywem ................................................................................................. 72Instrukcja warunkowa if..else ................................................................................... 72Instrukcja wyboru switch ......................................................................................... 73P tle .......................................................................................................................... 74Wyj tki ........................................................................................................................... 75Dyrektywy preprocesora ................................................................................................. 77Kompilacja warunkowa — ostrze enia .................................................................... 78Definiowanie sta ych preprocesora .......................................................................... 78Bloki ......................................................................................................................... 79Atrybuty ......................................................................................................................... 80Kolekcje ......................................................................................................................... 81„Zwyk e” tablice ...................................................................................................... 81P tla foreach ............................................................................................................. 83Sortowanie ............................................................................................................... 84Kolekcja List ............................................................................................................ 85Kolekcja SortedList i inne s owniki ......................................................................... 87Kolejka i stos ............................................................................................................ 88Tablice jako argumenty metod oraz metody z nieokre lon liczb argumentów ...... 89S owo kluczowe yield .............................................................................................. 90Nowa forma inicjacji obiektów i tablic ........................................................................... 92Caller Information .......................................................................................................... 93Rozdzia 4. Programowanie obiektowe w C# ..................................................... 95Przyk ad struktury (Ulamek) .......................................................................................... 96Przygotowywanie projektu ....................................................................................... 96Konstruktor i statyczne obiekty sk adowe ................................................................ 98Modyfikatory const i readonly ................................................................................. 99Pierwsze testy ........................................................................................................... 99Konwersje na a cuch (metoda ToString) i na typ double ...................................... 100Metoda upraszczaj ca u amek ................................................................................ 101W a ciwo ci ........................................................................................................... 102Domy lnie implementowane w a ciwo ci (ang. auto-implemented properties) ..... 104Operatory arytmetyczne ......................................................................................... 105Operatory porównania oraz metody Equals i GetHashCode .................................. 106Operatory konwersji ............................................................................................... 108Kup książkęPoleć książkęSpis treści7Implementacja interfejsu (na przykładzie IComparable) .............................................. 109Definiowanie typów parametrycznych ......................................................................... 110Definiowanie typów ogólnych ............................................................................... 111Określanie warunków, jakie mają spełniać parametry ............................................ 113Implementacja interfejsów przez typ ogólny .......................................................... 114Definiowanie aliasów ............................................................................................. 115Typy ogólne z wieloma parametrami ..................................................................... 116Rozszerzenia ................................................................................................................. 117Typy anonimowe .......................................................................................................... 119Dziedziczenie ............................................................................................................... 119Klasy bazowe i klasy potomne ............................................................................... 120Nadpisywanie a przesłanianie metod ..................................................................... 123Klasy abstrakcyjne ................................................................................................. 124Metody wirtualne ................................................................................................... 126Polimorfizm ............................................................................................................ 127Konstruktory a dziedziczenie ................................................................................. 129Singleton ....................................................................................................................... 131Interfejsy ....................................................................................................................... 134Rozdział 5. Biblioteki DLL .............................................................................. 137Tworzenie zarządzanej biblioteki DLL ........................................................................ 138Dodawanie do aplikacji referencji do biblioteki DLL .................................................. 139Przenośne biblioteki DLL ............................................................................................. 140Rozdział 6. Testy jednostkowe ....................................................................... 143Projekt testów jednostkowych ...................................................................................... 144Przygotowania do tworzenia testów ............................................................................. 144Pierwszy test jednostkowy ............................................................................................ 145Uruchamianie testów .................................................................................................... 146Dostęp do prywatnych pól testowanej klasy ................................................................. 147Testowanie wyjątków ................................................................................................... 148Kolejne testy weryfikujące otrzymane wartości ........................................................... 148Test ze złożoną weryfikacją .......................................................................................... 149Powtarzane wielokrotnie testy losowe .......................................................................... 151Niepowodzenie testu .................................................................................................... 152Nieuniknione błędy ...................................................................................................... 154Rozdział 7. Elementy programowania współbieżnego ....................................... 159Równoległa pętla for .................................................................................................... 159Przerywanie pętli .......................................................................................................... 161Programowanie asynchroniczne.Modyfikator async i operator await (nowość języka C# 5.0) ..................................... 162Część IIProjektowanie aplikacji Windows Forms ...................... 169Projektowanie interfejsu aplikacji ................................................................................ 172Tworzenie projektu ................................................................................................ 172Dokowanie palety komponentów Toolbox ............................................................. 174Tworzenie interfejsu za pomocą komponentów Windows Forms .......................... 175Przełączanie między podglądem formy a kodem jej klasy ........................................... 176Analiza kodu pierwszej aplikacji Windows Forms ....................................................... 176Metody zdarzeniowe .................................................................................................... 182Metoda uruchamiana w przypadku wystąpienia zdarzenia kontrolki ..................... 182Testowanie metody zdarzeniowej .......................................................................... 183Rozdział 8. Pierwszy projekt aplikacji Windows Forms .................................... 171Kup książkęPoleć książkę8Visual Studio 2013. Podr cznik programowania w C# z zadaniamiPrzypisywanie istniej cej metody do zdarze komponentów ................................. 185Edycja metody zdarzeniowej .................................................................................. 185Modyfikowanie w asno ci komponentów .............................................................. 186Wywo ywanie metody zdarzeniowej z poziomu kodu ........................................... 186Reakcja aplikacji na naciskanie klawiszy ............................................................... 187Rozdzia 9. Przegl d komponentów biblioteki Windows Forms ......................... 189Notatnik.NET ............................................................................................................... 189Projektowanie interfejsu aplikacji i menu g ówne .................................................. 189Okna dialogowe i pliki tekstowe ............................................................................ 196Edycja i korzystanie ze schowka ............................................................................ 204Drukowanie ............................................................................................................ 205Elektroniczna kuku ka .................................................................................................. 214Ekran powitalny (splash screen) ............................................................................. 214Przygotowanie ikony w obszarze powiadamiania .................................................. 217Odtwarzanie pliku d wi kowego ........................................................................... 220Ustawienia aplikacji ..................................................................................................... 222Dywan graficzny .......................................................................................................... 225Rozdzia 10. Przeci gnij i upu....................................................................... 231Podstawy ...................................................................................................................... 231Interfejs przyk adowej aplikacji ............................................................................. 232Inicjacja procesu przeci gania ................................................................................ 233Akceptacja upuszczenia elementu .......................................................................... 235Reakcja na upuszczenie elementu .......................................................................... 236Czynno ci wykonywane po zako czeniu procesu przenoszenia i upuszczania ...... 237Przenoszenie elementów mi dzy ró nymi aplikacjami .......................................... 238Zagadnienia zaawansowane .......................................................................................... 238Opó nione inicjowanie procesu przenoszenia ........................................................ 238Przenoszenie wielu elementów ............................................................................... 241Przenoszenie plików ............................................................................................... 242CzIII Dane w aplikacjach dla platformy .NET ....................... 245Operatory LINQ ........................................................................................................... 247Pobieranie danych (filtrowanie i sortowanie) ............................................................... 249Analiza pobranych danych ........................................................................................... 250Wybór elementu ........................................................................................................... 250Weryfikowanie danych ................................................................................................. 251Prezentacja w grupach .................................................................................................. 251czenie zbiorów danych ............................................................................................. 252czenie danych z ró nych róde w zapytaniu LINQ — operator join ....................... 252Mo liwo modyfikacji danych ród a ......................................................................... 253Rozdzia 11. LINQ ............................................................................................ 247Rozdzia 12. Przechowywanie danych w plikach XML. LINQ to XML ................... 255Podstawy j zyka XML ................................................................................................. 255Deklaracja .............................................................................................................. 255Elementy ................................................................................................................ 256Atrybuty ................................................................................................................. 256Komentarze ............................................................................................................ 256LINQ to XML .............................................................................................................. 257Tworzenie pliku XML za pomoc klas XDocument i XElement ........................... 257Pobieranie warto ci z elementów o znanej pozycji w drzewie ............................... 259Odwzorowanie struktury pliku XML w kontrolce TreeView ................................. 261Kup książkęPoleć książkę
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plmement.xlx.pl
|