web development. receptury nowej generacji cała książka, ebooki
[ Pobierz całość w formacie PDF ] Spis treci Podzikowania ..............................................................................................7 Wstp ...........................................................................................................11 Rozdzia 1. wiecideka ..............................................................................17 Receptura 1. Stylizowanie przycisków i czy ...........................................................17 Receptura 2. Stylizowanie cytatów przy uyciu CSS ................................................21 Receptura 3. Tworzenie animacji przy uyciu transformacji CSS3 ............................28 Receptura 4. Tworzenie interaktywnych pokazów slajdów przy uyciu jQuery ............33 Receptura 5. Tworzenie i stylizowanie wewntrztekstowych okienek pomocy ..............38 Rozdzia 2. Interfejs uytkownika ............................................................47 Receptura 6. Tworzenie szablonu wiadomoci e-mail ................................................47 Receptura 7. Wywietlanie treci na kartach .............................................................58 Receptura 8. Rozwijanie i zwijanie treci z zachowaniem zasad dostpnoci ...............65 Receptura 9. Nawigacja po stronie internetowej przy uyciu klawiatury ......................71 Receptura 10. Tworzenie szablonów HTML przy uyciu systemu Mustache ..............79 Receptura 11. Dzielenie treci na strony ....................................................................84 Receptura 12. Zapamitywanie stanu w Ajaksie ........................................................90 Receptura 13. Tworzenie interaktywnych interfejsów uytkownika przy uyciu biblioteki Knockout.js .......................................................95 Receptura 14. Organizacja kodu przy uyciu biblioteki Backbone.js ..........................105 Rozdzia 3. Dane ........................................................................................123 Receptura 15. Wstawianie na stron mapy Google ...................................................123 Receptura 16. Tworzenie wykresów i grafów przy uyciu Highcharts ........................129 Receptura 17. Tworzenie prostego formularza kontaktowego ....................................137 Receptura 18. Pobieranie danych z innych serwisów przy uyciu formatu JSONP .....144 6 Web development. Receptury nowej generacji Receptura 19. Tworzenie widetów do osadzenia w innych serwisach ........................147 Receptura 20. Budowanie witryny przy uyciu JavaScriptu i CouchDB .....................153 Rozdzia 4. Urzdzenia przenone ..........................................................163 Receptura 21. Dostosowywanie stron do wymogów urzdze przenonych .................163 Receptura 22. Menu rozwijane reagujce na dotyk ...................................................168 Receptura 23. Operacja „przecignij i upu” w urzdzeniach przenonych ...............171 Receptura 24. Tworzenie interfejsów przy uyciu biblioteki jQuery Mobile ................178 Receptura 25. Sprite’y w CSS ................................................................................187 Rozdzia 5. Przepyw pracy ......................................................................191 Receptura 26. Szybkie tworzenie interaktywnych prototypów stron ............................191 Receptura 27. Tworzenie prostego bloga przy uyciu biblioteki Jekyll ........................200 Receptura 28. Tworzenie modularnych arkuszy stylów przy uyciu Sass ....................207 Receptura 29. Bardziej przejrzysty kod JavaScript, czyli CoffeeScript ........................215 Receptura 30. Zarzdzanie plikami przy uyciu narzdzia Git ..................................222 Rozdzia 6. Testowanie ............................................................................233 Receptura 31. Debugowanie JavaScriptu .................................................................233 Receptura 32. ledzenie aktywnoci uytkowników przy uyciu map cieplnych ...........239 Receptura 33. Testowanie przegldarek przy uyciu Selenium ..................................242 Receptura 34. Testowanie stron internetowych przy uyciu Selenium i Cucumber ......247 Receptura 35. Testowanie kodu JavaScript przy uyciu Jasmine ................................260 Rozdzia 7. Hosting i wdraanie ..............................................................271 Receptura 36. Wspólna praca nad stron poprzez Dropbox ......................................271 Receptura 37. Tworzenie maszyny wirtualnej ...........................................................275 Receptura 38. Zmienianie konfiguracji serwera WWW przy uyciu programu Vim ......279 Receptura 39. Zabezpieczanie serwera Apache za pomoc SSL i HTTPS ..............284 Receptura 40. Zabezpieczanie treci .......................................................................288 Receptura 41. Przepisywanie adresów URL w celu zachowania czy .......................292 Receptura 42. Automatyzacja procesu wdraania statycznych serwisów za pomoc Jammit i Rake .................................................................296 Dodatek A. Instalowanie jzyka Ruby ...................................................305 Dodatek B. Bibliografia ............................................................................309 Skorowidz ..................................................................................................311 Rozdzia 2. • Interfejs uytkownika 79 Receptura 10. Tworzenie szablonów HTML przy uyciu systemu Mustache Problem Do utworzenia naprawd wyjtkowego interfejsu potrzebne jest zastosowanie zarówno dynamicznych, jak i asynchronicznych technik programowania. Dziki Ajaksowi i takim bibliotekom jak jQuery moemy modyfikowa interfejs uytkow- nika bez zmieniania jego kodu HTML, poniewa potrzebne elementy dodamy za pomoc JavaScriptu. Elementy te zazwyczaj dodaje si, stosujc technik konkatenacji acuchów. Powstay w wyniku tego kod jest, niestety, zagmatwany i atwo w nim popeni bd. Peno w nim mieszajcych si ze sob pojedynczych i podwójnych cudzysowów oraz niekoczcych si acuchów wywoa metody append() z biblioteki jQuery. Skadniki jQuery Mustache.js Rozwizanie Na szczcie, s nowoczesne narzdzia, takie jak Mustache, dziki którym moemy pisa prawdziwy kod HTML, renderowa przy jego uyciu dane oraz wstawia go do dokumentów. Mustache to system szablonów HTML dostpny w kilku popularnych jzykach programowania. Implementacja JavaScript pozwala na pisanie widoków dla klienta przy uyciu czystego kodu HTML cakowicie oddzielonego od kodu JavaScript. Mona w nim uywa take instrukcji logicz- nych i iteracji. Mustache pozwala uproci tworzenie kodu HTML podczas generowania nowej treci. Skadni tego narzdzia poznamy na przykadzie aplikacji JavaScript do zarzdzania produktami. Obecnie aplikacja ta umoliwia dodawanie nowych produktów do listy. Ponie- wa wszystkie dania s obsugiwane przez JavaScript i Ajax, w przykadzie tym uywamy naszego standardowego serwera roboczego. Gdy uytkownik wypeni formularz dodawania nowego produktu, wysya do serwera danie zapisania 80 Web development. Receptury nowej generacji tego produktu i wyrenderowania nowego produktu na licie. Aby doda produkt do listy, musimy zastosowa konkatenacj acuchów, której kod jest zagmatwany i nieelegancki: mustache/submit.html var newProduct = $( '<li></li>' ); newProduct.append( '<span class="product-name">' + product.name + '</span>' ); newProduct.append( '<em class="product-price">' + product.price + '</em>' ); newProduct.append( '<div class="product-description">' + product.description + '</div>' ); productsList.append(newProduct); Aby uy systemu Mustache.js , wystarczy go tylko zaadowa na stron. Jedn z wersji tego pliku znajdziesz w pakiecie kodu towarzyszcym tej ksice, ale moesz te pobra jego najnowsz wersj z serwisu GitHub 7 . Renderowanie szablonu Aby przerobi nasz istniejc aplikacj, przede wszystkim musimy dowiedzie si, jak wyrenderowa szablon przy uyciu Mustache. Najprostszym sposobem na zrobienie tego jest uycie funkcji to_html() . Mustache.to_html(templateString, data); Funkcja ta przyjmuje dwa argumenty. Pierwszy jest acuchem szablonowego kodu HTML, w którym ma odbywa si renderowanie, a drugi to dane, które maj zosta do tego szablonu wstawione. Zmienna data jest obiektem, którego klucze w szablonie zostaj zamienione na lokalne zmienne. Spójrz na poniszy kod: var artist = {name: " John Coltrane "}; var rendered = Mustache.to_html( '<span class="artist name">{{ name }}</span>' , artist); $( 'body' ).append(rendered); Zmienna rendered zawiera nasz ostateczny kod HTML zwrócony przez metod to_html() . Aby umieci wasno name w naszym kodzie HTML, uylimy znaczników Mustache ograniczonych podwójnymi klamrami. W klamrach tych umieszcza si nazwy wasnoci. Ostatni wiersz kodu dodaje wyrenderowany kod HTML do elementu <body> . Jest to najprostsza technika renderowania szablonu przy uyciu Mustache. W naszej aplikacji bdzie wicej kodu zwizanego z wysyaniem dania do serwera w celu pobrania danych, ale proces tworzenia szablonu pozostanie bez zmian. 7 https://github.com/janl/mustache.js
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plmement.xlx.pl
|