web development. receptury nowej generacji cała książka, ebooki

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • lilyth.htw.pl
  • Podobne

     

    web development. receptury nowej generacji cała książka, ebooki

    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
    Spis treci
    Podzikowania ..............................................................................................7
    Wstp ...........................................................................................................11
    Rozdzia 1. wiecideka ..............................................................................17
    Receptura 1.
    Stylizowanie przycisków i czy ...........................................................17
    Receptura 2.
    Stylizowanie cytatów przy uyciu CSS ................................................21
    Receptura 3.
    Tworzenie animacji przy uyciu transformacji CSS3 ............................28
    Receptura 4.
    Tworzenie interaktywnych pokazów slajdów przy uyciu jQuery ............33
    Receptura 5.
    Tworzenie i stylizowanie wewntrztekstowych okienek pomocy ..............38
    Rozdzia 2. Interfejs uytkownika ............................................................47
    Receptura 6. Tworzenie szablonu wiadomoci e-mail ................................................47
    Receptura 7. Wywietlanie treci na kartach .............................................................58
    Receptura 8. Rozwijanie i zwijanie treci z zachowaniem zasad dostpnoci ...............65
    Receptura 9. Nawigacja po stronie internetowej przy uyciu klawiatury ......................71
    Receptura 10. Tworzenie szablonów HTML przy uyciu systemu Mustache ..............79
    Receptura 11. Dzielenie treci na strony ....................................................................84
    Receptura 12. Zapamitywanie stanu w Ajaksie ........................................................90
    Receptura 13. Tworzenie interaktywnych interfejsów uytkownika
    przy uyciu biblioteki Knockout.js .......................................................95
    Receptura 14. Organizacja kodu przy uyciu biblioteki Backbone.js ..........................105
    Rozdzia 3. Dane ........................................................................................123
    Receptura 15. Wstawianie na stron mapy Google ...................................................123
    Receptura 16. Tworzenie wykresów i grafów przy uyciu Highcharts ........................129
    Receptura 17. Tworzenie prostego formularza kontaktowego ....................................137
    Receptura 18. Pobieranie danych z innych serwisów przy uyciu formatu JSONP .....144
     6
    Web development. Receptury nowej generacji
    Receptura 19. Tworzenie widetów do osadzenia w innych serwisach ........................147
    Receptura 20. Budowanie witryny przy uyciu JavaScriptu i CouchDB .....................153
    Rozdzia 4. Urzdzenia przenone ..........................................................163
    Receptura 21. Dostosowywanie stron do wymogów urzdze przenonych .................163
    Receptura 22. Menu rozwijane reagujce na dotyk ...................................................168
    Receptura 23. Operacja „przecignij i upu” w urzdzeniach przenonych ...............171
    Receptura 24. Tworzenie interfejsów przy uyciu biblioteki jQuery Mobile ................178
    Receptura 25. Sprite’y w CSS ................................................................................187
    Rozdzia 5. Przepyw pracy ......................................................................191
    Receptura 26. Szybkie tworzenie interaktywnych prototypów stron ............................191
    Receptura 27. Tworzenie prostego bloga przy uyciu biblioteki Jekyll ........................200
    Receptura 28. Tworzenie modularnych arkuszy stylów przy uyciu Sass ....................207
    Receptura 29. Bardziej przejrzysty kod JavaScript, czyli CoffeeScript ........................215
    Receptura 30. Zarzdzanie plikami przy uyciu narzdzia Git ..................................222
    Rozdzia 6. Testowanie ............................................................................233
    Receptura 31. Debugowanie JavaScriptu .................................................................233
    Receptura 32. ledzenie aktywnoci uytkowników przy uyciu map cieplnych ...........239
    Receptura 33. Testowanie przegldarek przy uyciu Selenium ..................................242
    Receptura 34. Testowanie stron internetowych przy uyciu Selenium i Cucumber ......247
    Receptura 35. Testowanie kodu JavaScript przy uyciu Jasmine ................................260
    Rozdzia 7. Hosting i wdraanie ..............................................................271
    Receptura 36. Wspólna praca nad stron poprzez Dropbox ......................................271
    Receptura 37. Tworzenie maszyny wirtualnej ...........................................................275
    Receptura 38. Zmienianie konfiguracji serwera WWW przy uyciu programu Vim ......279
    Receptura 39. Zabezpieczanie serwera Apache za pomoc SSL i HTTPS ..............284
    Receptura 40. Zabezpieczanie treci .......................................................................288
    Receptura 41. Przepisywanie adresów URL w celu zachowania czy .......................292
    Receptura 42. Automatyzacja procesu wdraania statycznych serwisów
    za pomoc Jammit i Rake .................................................................296
    Dodatek A. Instalowanie jzyka Ruby ...................................................305
    Dodatek B. Bibliografia ............................................................................309
    Skorowidz ..................................................................................................311
     Rozdzia 2. • Interfejs uytkownika
    79
    Receptura 10.
    Tworzenie szablonów HTML
    przy uyciu systemu Mustache
    Problem
    Do utworzenia naprawd wyjtkowego interfejsu potrzebne jest zastosowanie
    zarówno dynamicznych, jak i asynchronicznych technik programowania. Dziki
    Ajaksowi i takim bibliotekom jak jQuery moemy modyfikowa interfejs uytkow-
    nika bez zmieniania jego kodu HTML, poniewa potrzebne elementy dodamy
    za pomoc JavaScriptu. Elementy te zazwyczaj dodaje si, stosujc technik
    konkatenacji acuchów. Powstay w wyniku tego kod jest, niestety, zagmatwany
    i atwo w nim popeni bd. Peno w nim mieszajcych si ze sob pojedynczych
    i podwójnych cudzysowów oraz niekoczcych si acuchów wywoa metody
    append()
    z biblioteki jQuery.
    Skadniki
    jQuery
    Mustache.js
    Rozwizanie
    Na szczcie, s nowoczesne narzdzia, takie jak Mustache, dziki którym moemy
    pisa
    prawdziwy
    kod HTML, renderowa przy jego uyciu dane oraz wstawia
    go do dokumentów. Mustache to system szablonów HTML dostpny w kilku
    popularnych jzykach programowania. Implementacja JavaScript pozwala na
    pisanie widoków dla klienta przy uyciu czystego kodu HTML cakowicie
    oddzielonego od kodu JavaScript. Mona w nim uywa take instrukcji logicz-
    nych i iteracji.
    Mustache pozwala uproci tworzenie kodu HTML podczas generowania nowej
    treci. Skadni tego narzdzia poznamy na przykadzie aplikacji JavaScript do
    zarzdzania produktami.
    Obecnie aplikacja ta umoliwia dodawanie nowych produktów do listy. Ponie-
    wa wszystkie dania s obsugiwane przez JavaScript i Ajax, w przykadzie tym
    uywamy naszego standardowego serwera roboczego. Gdy uytkownik wypeni
    formularz dodawania nowego produktu, wysya do serwera danie zapisania
     80
    Web development. Receptury nowej generacji
    tego produktu i wyrenderowania nowego produktu na licie. Aby doda produkt
    do listy, musimy zastosowa konkatenacj acuchów, której kod jest zagmatwany
    i nieelegancki:
    mustache/submit.html
    var
    newProduct = $(
    '<li></li>'
    );
    newProduct.append(
    '<span class="product-name">'
    +
    product.name +
    '</span>'
    );
    newProduct.append(
    '<em class="product-price">'
    +
    product.price +
    '</em>'
    );
    newProduct.append(
    '<div class="product-description">'
    +
    product.description +
    '</div>'
    );
    productsList.append(newProduct);
    Aby uy systemu
    Mustache.js
    , wystarczy go tylko zaadowa na stron. Jedn
    z wersji tego pliku znajdziesz w pakiecie kodu towarzyszcym tej ksice, ale
    moesz te pobra jego najnowsz wersj z serwisu GitHub
    7
    .
    Renderowanie szablonu
    Aby przerobi nasz istniejc aplikacj, przede wszystkim musimy dowiedzie
    si, jak wyrenderowa szablon przy uyciu Mustache. Najprostszym sposobem na
    zrobienie tego jest uycie funkcji
    to_html()
    .
    Mustache.to_html(templateString, data);
    Funkcja ta przyjmuje dwa argumenty. Pierwszy jest acuchem szablonowego kodu
    HTML, w którym ma odbywa si renderowanie, a drugi to dane, które maj
    zosta do tego szablonu wstawione. Zmienna
    data
    jest obiektem, którego klucze
    w szablonie zostaj zamienione na lokalne zmienne. Spójrz na poniszy kod:
    var
    artist = {name: "
    John Coltrane
    "};
    var
    rendered = Mustache.to_html(
    '<span class="artist name">{{ name }}</span>'
    ,
    artist);
    $(
    'body'
    ).append(rendered);
    Zmienna
    rendered
    zawiera nasz ostateczny kod HTML zwrócony przez metod
    to_html()
    . Aby umieci wasno
    name
    w naszym kodzie HTML, uylimy
    znaczników Mustache ograniczonych podwójnymi klamrami. W klamrach tych
    umieszcza si nazwy wasnoci. Ostatni wiersz kodu dodaje wyrenderowany kod
    HTML do elementu
    <body>
    .
    Jest to najprostsza technika renderowania szablonu przy uyciu Mustache.
    W naszej aplikacji bdzie wicej kodu zwizanego z wysyaniem dania do serwera
    w celu pobrania danych, ale proces tworzenia szablonu pozostanie bez zmian.
    7
    https://github.com/janl/mustache.js
      [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mement.xlx.pl
  • Designed by Finerdesign.com