wprowadzenie do html5. autorytety informatyki full scan, ebooki

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • cheetah-girl.keep.pl
  • Podobne

     

    wprowadzenie do html5. autorytety informatyki full scan, ebooki

    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
    Spis treści
    Podziękowania ........................................................................................................................... 5
    Wprowadzenie ........................................................................................................................... 9
    R
    OZDZIAŁ
    1. G
    ŁÓWNA STRUKTURA DOKUMENTU
    17
    <head> ........................................................................................................................................ 17
    Korzystanie z nowych elementów strukturalnych HTML5 ...................................... 22
    Formatowanie HTML5 za pomocą CSS ........................................................................... 25
    Kiedy należy korzystać z nowych elementów strukturalnych HTML5 ................ 29
    Podsumowanie ........................................................................................................................ 37
    R
    OZDZIAŁ
    2. T
    EKST
    39
    Tworzenie struktury zasadniczych obszarów treści ................................................... 39
    Dodawanie artykułów i komentarzy na blogu ............................................................. 44
    Korzystanie z konspektu ....................................................................................................... 46
    WAI-ARIA .................................................................................................................................... 63
    Jeszcze więcej nowych struktur! ....................................................................................... 67
    Elementy o zmodyfikowanej definicji ............................................................................. 73
    Atrybuty globalne ................................................................................................................... 77
    Własności, które nie zostały opisane w tej książce ..................................................... 80
    Podsumowanie ........................................................................................................................ 81
    R
    OZDZIAŁ
    3. F
    ORMULARZE
    83
    Kochamy HTML, a teraz jest to miłość z wzajemnością ............................................ 83
    Nowe elementy do wprowadzania danych .................................................................. 84
    Nowe atrybuty .......................................................................................................................... 90
    Przykład użycia nowych elementów i atrybutów ....................................................... 95
    Zapewnienie zgodności wstecz ze starszymi przeglądarkami .............................. 98
    Stosowanie stylów dla nowych pól formularzy oraz komunikaty o błędach ........99
    Przesłanianie domyślnych opcji przeglądarek .......................................................... 100
    Wykorzystanie JavaScriptu do zaimplementowania
    własnego mechanizmu walidacji ............................................................................... 101
    Pomijanie walidacji .............................................................................................................. 103
    Podsumowanie ..................................................................................................................... 105
    R
    OZDZIAŁ
    4. W
    IDEO I AUDIO
    107
    Natywna obsługa multimediów: co, jak i dlaczego? ............................................... 107
    Kodeki — prawdziwy horror ............................................................................................ 113
    Tworzenie własnych kontrolek ....................................................................................... 118
    Dostępność multimediów ................................................................................................ 126
    Podsumowanie ..................................................................................................................... 129
    4
    Wprowadzenie do HTML5. Autorytety informatyki
    R
    OZDZIAŁ
    5. E
    LEMENT CANVAS
    131
    Podstawowe informacje o elemencie canvas ........................................................... 132
    Rysowanie ścieżek ................................................................................................................ 138
    Transformacje: piksele w przebraniu ............................................................................ 141
    Przechwytywanie obrazów .............................................................................................. 142
    Przetwarzanie pojedynczych pikseli ............................................................................. 146
    Animacja rysunków na elemencie canvas .................................................................. 150
    Podsumowanie ..................................................................................................................... 156
    R
    OZDZIAŁ
    6. S
    KŁADOWANIE DANYCH
    157
    Opcje składowania danych .............................................................................................. 158
    Web Storage ........................................................................................................................... 158
    Web SQL Databases ............................................................................................................ 166
    Podsumowanie ..................................................................................................................... 177
    R
    OZDZIAŁ
    7. T
    RYB OFFLINE
    179
    Wyciągnięcie wtyczki: przejście do trybu offline ..................................................... 179
    Manifest lokalnego bufora ................................................................................................ 180
    W jaki sposób serwuje się manifest ............................................................................... 183
    Proces przeglądarka-serwer ............................................................................................. 184
    applicationCache ................................................................................................................. 186
    Wykorzystywanie manifestu do wykrywania połączenia ..................................... 188
    Zerowanie bufora ................................................................................................................. 189
    Podsumowanie ..................................................................................................................... 190
    R
    OZDZIAŁ
    8. T
    ECHNIKA

    PRZECIĄGNIJ
    I
    UPUŚĆ
    ” 191
    Wprowadzenie w tematykę techniki „przeciągnij i upuść” .................................. 192
    Interakcje z przeciąganymi danymi .............................................................................. 195
    W jaki sposób przeciągać dowolne elementy? ......................................................... 198
    Dodawanie własnych ikon przeciągania ..................................................................... 198
    Dostępność ............................................................................................................................. 199
    Podsumowanie ..................................................................................................................... 201
    R
    OZDZIAŁ
    9. G
    EOLOKALIZACJA
    203
    Lokalizowanie odwiedzających ...................................................................................... 203
    Metody API ............................................................................................................................. 205
    Jak to działa „pod maską”: prawdziwa magia ........................................................... 210
    Podsumowanie ..................................................................................................................... 211
    R
    OZDZIAŁ
    10. W
    EB
    M
    ESSAGING
    , W
    EB
    W
    ORKERS I
    W
    EB
    S
    OCKETS
    213
    Czat z wykorzystaniem Web Messaging API .............................................................. 214
    Wielowątkowość z wykorzystaniem interfejsu Web Workers ............................. 216
    Web Sockets: praca ze strumieniami danych ............................................................ 226
    Podsumowanie ..................................................................................................................... 230
    I na koniec... ............................................................................................................................ 231
    S
    KOROWIDZ
    233
    9
    Geolokalizacja
    Remy Sharp
    API GEOLOKALIZACJI
    to jeden z tych API, które nie mają zupełnie nic wspólnego
    ze specyfikacją HTML5. Został opracowany przez organizację W3C, a nie WHATWG.
    W rzeczywistości ten interfejs API nigdy nie był częścią oryginalnej specyfikacji Web
    Application (choć obecnie odwołuje się do specyfikacji HTML5). Jest jednak tak inte-
    resujący, że musieliśmy umieścić jego opis w niniejszej książce. W gruncie rzeczy jest
    to kluczowy API dla aplikacji, które mają zostać wyposażone w super „odlotowe” efekty
    i mechanizmy interakcji.
    API jest niewiarygodnie prosty. Za jego pomocą można z łatwością usprawnić dowolne
    aplikacje wykorzystujące dane geograficzne. Wystarczy włączyć to API do aplikacji
    — to wszystko, czego potrzeba, aby zwolnić użytkowników z obowiązku poruszania
    się „palcem po mapie”.
    Przeglądarka Firefox 3.5+ to obecnie jedyna przeglądarka desktop (w wersji produk-
    cyjnej) obsługująca API geolokalizacji. Przeglądarka Chrome zawiera jednak obsługę
    tego API w kompilacji deweloperskiej, zatem można się spodziewać, że wkrótce zosta-
    nie wyposażona w ten interfejs. Chociaż API nie jest powszechnie wspierany w prze-
    glądarkach desktop, wspiera go wiele przeglądarek działających w telefonach komórko-
    wych. W szczególności chodzi o implementację WebKit dla urządzeń przenośnych.
    O dziwo wersja desktop pakietu WebKit nie obsługuje API geolokalizacji. Jestem jednak
    przekonany, że ma to związek z coraz częstszym wsparciem dla technologii GPS w tele-
    fonach komórkowych. Fennec, przeglądarka na telefony komórkowe firmy Mozilla,
    również wspiera geolokalizację. W interfejs API geolokalizacji jest również wyposażony
    PhoneGap — framework do tworzenia aplikacji Open Web — zatem jest on dostępny
    także dla tych programistów, którzy tworzą swoje aplikacje w oparciu o technologie
    Open Web.
    Lokalizowanie odwiedzających
    API geolokalizacji daje nam sposób wyznaczania dokładnej pozycji użytkownika
    odwiedzającego nasz serwis. W internecie dostępnych jest już bardzo wiele aplikacji
    wykorzystujących ten API — począwszy od obsługi map w systemie Google Maps
     204
    Wprowadzenie do HTML5. Autorytety informatyki
    (rysunek 9.1), a skończywszy na bazujących na lokalizacji serwisach społecznościowych,
    takich jak Gowalla czy Google Buzz.
    R
    YSUNEK
    9.1.
    Google Maps
    wykrywa obsługę
    geolokalizacji i dodaje
    funkcjonalność
    „zlokalizuj mnie”
    API geolokalizacji oferuje dwie metody pozwalające na uzyskiwanie informacji geo-
    graficznych od użytkownika:
    1.
    getCurrentPosition
    to metoda, która pozwala „jednorazowo” pobrać bieżącą
    lokalizację użytkownika.
    2.
    Metoda
    watchPosition
    śledzi pozycję użytkownika. W celu sprawdzenia, czy nie
    uległa zmianie, dopytuje o nią w regularnych odstępach czasu.
    Zarówno metoda
    getCurrentPosition
    , jak i
    watchPosition
    ustalają lokalizację
    użytkownika w sposób asynchroniczny. Jest jeden wyjątek do tej reguły: kiedy użyt-
    kownik odwiedza serwis po raz pierwszy, przeglądarka wyświetla modalne okno dialo-
    gowe z pytaniem o zezwolenie na śledzenie jego lokalizacji. W przypadku gdy apli-
    kacja wykorzystuje dowolną z wymienionych metod, większość urządzeń wyświetla
    pytanie o zgodę na śledzenie ich lokalizacji. Jeśli nie wyrażą zgody na udzielanie infor-
    macji o swojej lokalizacji, to można tak skonfigurować API, aby informacje o błędach
    były przekazywane do wskazanej funkcji.
      [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mement.xlx.pl
  • Designed by Finerdesign.com