trening trenera, e-książki, ZM

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • animecen.pev.pl
  • Podobne

     

    trening trenera, e-książki, ZM

    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
    Jak projektować efektywne
    programy szkoleniowe?
    biznes
    www.pigulkiwiedzy.tv
    Jak projektować efektywne
    programy szkoleniowe?
    Jak napisać dobry konspekt?
    Postawiłem dwa kubki na stole. Jeden biały z nieco nadwerę-
    żonym szkliwem, którym powlekano porcelanę. Kubek miał
    na sobie sieć pęknięć, które dodawały mu charakteru. To
    oczywiście Jego kubek. Mnie przypadł w udziale również bia-
    ły, tylko że fajansowy, z namalowaną krową, która się do mnie
    z niewiadomych przyczyn uśmiechała. „Głupia krowa, suka”
    — myślałem ze złością. Nie mogłem się wściekać na Tomka
    Mentora, który miał iście artystyczne podejście do ludzi, po-
    legające na tym, że byli oni jedynie funkcją jego osobistego
    geniuszu. Uczestników szkoleń potrzebował do tego, żeby
    ktoś mógł go oglądać i spijać różane soki z jego ust, a ucznia,
    czyli mnie, potrzebował właściwie nie wiem do czego. Zatem
    czułem się niepotrzebny temu rozkapryszonemu trenerkowi,
    a to powodowało moją złość. Najgorsze było to, że gdybym
    mu o tym powiedział, to podsumowałby mnie w ten sposób,
    że moja złość jest we mnie i płynie ze mnie i że to dobrze, że
    jestem zły, bo mam kontakt z emocjami, a do tego złość jest
    emocją energetyczną, co oznacza, że może mi przynieść dużo
    dobrego itp… Wolałem więc się
    nie odzywać i wyładowywać
    swoje frustracje na tej suce,
    2
     Jak projektować efektywne
    programy szkoleniowe?
    krowie. Ona nie znała się na psychologii i pewnie dlatego się
    uśmiechała.
    Stawiając jego kubek, rozlałem nieco kawy na biurko. Oczy-
    ma wyobraźni widziałem, jak zaczyna się czerwienić, wpadać
    w furię i każe mi iść do wszystkich diabłów, wyzywa mnie od
    najgorszych śmierdzieli i patałachów, rozbija szyby w oknach
    czternastowiecznym krucyiksem, zrzuca na podłogę cenne
    wazy z dynastii Ming i drze rękopis
    Hamleta
    Szekspira, a po-
    tem siada i płacze nade mną, nad sobą i nad całym tym nie-
    przychylnym światem.
    Może dlatego że nie miał ani czternastowiecznego krucyiksu,
    ani waz z dynastii Ming, ani rękopisów, Tomek popatrzył na
    mnie krytycznym wzrokiem, po czym najzwyczajniej w świe-
    cie wytarł biurko chusteczką. Odsapnąłem nieco. Tomek pod-
    niósł kubek do ust…
    Teraz najważniejszy moment.
    Czy będzie mu smakować…?
    Wziął łyk naparu, wykrzywił
    twarz w jakimś nieziemskim
    grymasie, po czym spojrzał
    3
    Jak projektować efektywne
    programy szkoleniowe?
    dookoła zadowolony. Jego oczy wyglądały jakby mu skóry na
    powiekach brakowało.
    — No, kawka wyborna, mój drogi przyjacielu — mruknął z za-
    dowoleniem.
    — Taka jak lubisz — powiedziałem uśmiechnięty. Teraz byłem
    nieco spokojniejszy.
    — Pytałem cię: cel czy program, prawda?
    — Tak — nie wiedziałem, do czego zmierza.
    — No więc, skoro cel już znasz, to pora popracować nad pro-
    gramem szkolenia, nie sądzisz? Myślisz, że szkolenie to takie
    pitu-pitu, że trener sobie wychodzi na środek i gada, co mu
    ślina na język przyniesie, tak?
    Zaczynał się denerwować. Nie wiedziałem dlaczego. Prze-
    cież ja nigdy nie myślałem, że szkolenie to jakieś pitu-pitu,
    że trener może tak bez przygotowania, przecież ja ze sto razy
    drukowałem dla niego materiały, konspekty, role do ćwiczeń,
    wiedziałem, że trzeba zawsze być
    przygotowanym, a on teraz…
    — …że stajesz tam przed nimi,
    4
     Jak projektować efektywne
    programy szkoleniowe?
    a oni cię uwielbiają, tak? Że to łatwy kawałek chleba, tak my-
    ślałeś? Że można sobie przyjść nieprzygotowanym, bez po-
    mysłu na program i bez napisanego konspektu? — był coraz
    bardziej wzburzony. Nagle się uspokoił, wziął kolejny łyk ole-
    istej kawy i powiedział — No w sumie można. Ale nieważne,
    ty musisz wiedzieć, jak się pisze konspekt. I będziesz to wie-
    dział, choćbyś miał przepisać ręcznie każdy z moich konspek-
    tów po tysiąc razy. Oczywiście pokażę ci konspekt idealny, ale
    najpierw dostaniesz kilka wskazówek, jak go pisać. Gotowy?
    Notuj! — rozkazał, a ja byłem, rzecz jasna, kompletnie niego-
    towy. W pośpiechu znalazłem kartkę i długopis, położyłem ją
    na biurku i zacząłem kolejny etap robienia wściekłych nota-
    tek.
    1.
    Konspekt pisz łopatologicznie. Tak, żeby każdy, kto go
    chwyci w łapy i zna się trochę na rzeczy, mógł poprowa-
    dzić szkolenie na podstawie twojego konspektu. Jeśli tak
    go napiszesz, to choćbyś miał poprowadzić na jego pod-
    stawie szkolenie po roku od jego napisania, zrozumiesz,
    co miałeś na myśli, układając moduły w ten, a nie inny
    sposób.
    2.
    Zawsze na początku zazna-
    czaj, czego i w jakiej ilości
    5
    [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mement.xlx.pl
  • Designed by Finerdesign.com