sprzedaj-swoj-software pełna wersja, ebooki-ksiazki
[ Pobierz całość w formacie PDF ] IDZ DO PRZYK£ADOW Sprzedaj swój software SPIS TREœCI Autor: Edward Hasted T³umaczenie: Jaros³aw Dobrzañski ISBN: 83-246-0338-7 Tytu³ orygina³ Format: B5, stron: 368 KATALOG KSI¥¯EK KATALOG ONLINE ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG TWÓJ KOSZYK ZnajdŸ rynek i odbiorców dla swoich programów Zaplanuj projekt i zrealizuj go w odpowiedni sposób Poznaj skuteczne metody promocji oprogramowania Zorganizuj efektywny proces sprzeda¿y dla swojego przedsiêwziêcia Ka¿dy, nawet najdoskonalszy i najbardziej rewolucyjny program, pozostanie wy³¹cznie dum¹ swoich twórców, jeœli nie trafi w odpowiednim momencie na rynek i nie zdobêdzie grona u¿ytkowników. Proces produkcji oprogramowania to dopiero pierwszy krok. Kolejnymi, wbrew pozorom o wiele bardziej skomplikowanymi etapami s¹ promocja, sprzeda¿ i obs³uga klientów. Niedocenianie b¹dŸ nawet lekcewa¿enie tych kroków doprowadzi³o wiele firm, oferuj¹cych niezwykle ciekawe produkty, do upadku b¹dŸ „wch³oniêcia” przez wiêksze. Autorzy oprogramowania, którzy chc¹, aby ich pomys³y przynios³y nie tylko uznanie w œrodowisku programistów, ale równie¿ pieni¹dze, powinni poznaæ zasady budowania rynku dla swoich produktów. Czytaj¹c ksi¹¿kê „Sprzedaj swój software”, zdobêdziesz wiedzê, która pomo¿e Ci stworzyæ efektywnie dzia³aj¹c¹ firmê programistyczn¹. Dowiesz siê, w jaki sposób zaplanowaæ projekt informatyczny, jak poznaæ oczekiwania klientów i prze³o¿yæ je na konkretny produkt. Nauczysz siê budowaæ zespó³, zarz¹dzaæ nim i eliminowaæ potencjalne problemy. Poznasz metody kontroli jakoœci i usuwania b³êdów z oprogramowania. Zaplanujesz skuteczn¹ kampaniê promocyjn¹ i dzia³ania sprzeda¿owe z wykorzystaniem ró¿nych mediów i technik. Przeczytasz tak¿e o obs³udze klientów, rozwijaniu istniej¹cych produktów i zarz¹dzaniu firm¹ w warunkach szybkiego jej rozwoju, który na pewno bêdzie efektem wdro¿enia wiadomoœci, jakie znajdziesz w tej ksi¹¿ce. Badanie rynku pod k¹tem zapotrzebowania Wybór odpowiedniej formy prawnej przedsiêbiorstwa Budowanie wizerunku firmy Zdobywanie kapita³u na rozwój Planowanie projektu Rekrutacja i budowanie zespo³u projektowego Kontrola jakoœci produktu Dokumentacja i instrukcja obs³ugi Polityka cenowa Kampania promocyjna Techniki sprzeda¿y Obs³uga klientów Zarz¹dzanie rozwijaj¹c¹ siê firm¹ Do³¹cz do grona znanych producentów oprogramowania DODAJ DO KOSZYKA CENNIK I INFORMACJE ZAMÓW INFORMACJE ONOWOœCIACH ZAMÓW CENNIK CZYTELNIA FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE Wydawnictwo Helion ul. Koœciuszki 1c 44-100 Gliwice tel. 032 230 98 63 e-mail: helion@helion.pl O autorze ................................................................................................ 13 Rozdział 1. Jak zwycięzcy rozRozdaia zwycięzczwy ............................ 19 Gdzie zwycięzcy znajdują swoje pomysły? ................................................................................19 Jak utrwalić dobry pomysł? .........................................................................................................20 Krok 1.Usiądź ..........................................................................................................................20 Krok 2. Rozciągnij swój pomysł .............................................................................................21 Krok 3. Upewnij się, że pomysł jest dobrze zdefiniowany .....................................................22 Krok 4. Rozwiń swoją koncepcję ............................................................................................22 Krok 5. Skonfrontuj koncepcję z własnym doświadczeniem ......................................................23 Krok 6. Zbierz swoją paczkę ...................................................................................................24 Krok 7. Jesteś tylko człowiekiem ............................................................................................24 Dlaczego opłaca się rozwijać pomysły? ......................................................................................25 Rozdział 2. O co Rytaia Oudzie sukcesuy ................................................ 27 Kogo pytać? .................................................................................................................................28 Ilu ludzi trzeba przebadać? ..........................................................................................................29 Etyka ............................................................................................................................................30 Zadanie dla profesjonalisty? ........................................................................................................30 Tworzenie kwestionariusza .........................................................................................................31 Jaka może być cena? ................................................................................................................31 Możliwości sprzedaży .............................................................................................................32 Konkurencja .............................................................................................................................32 Informacje o firmie ..................................................................................................................33 Trudne pytania .........................................................................................................................33 Typy pytań ...................................................................................................................................33 Pytania otwarte ........................................................................................................................34 Pytania zamknięte ....................................................................................................................34 Pytania porównawcze ..............................................................................................................34 Pytania nieporównawcze .........................................................................................................34 Skala Likerta ............................................................................................................................35 Badanie pilotażowe ......................................................................................................................35 4 Sprzedaj swój software Metody kontaktu ......................................................................................................................... 36 Wywiady bezpośrednie ...........................................................................................................37 Z kim się kontaktować? .......................................................................................................... 38 Jak interpretować wyniki? .......................................................................................................... 39 Jakie cechy powinien mieć nowy program? ........................................................................... 39 Gdzie taki produkt powinien być sprzedawany? .................................................................... 40 Czy znasz jakieś podobne produkty? ...................................................................................... 40 Jaka będzie wielkość sprzedaży? ............................................................................................ 41 Respondenci jako przyszli klienci .......................................................................................... 41 Podsumowanie ............................................................................................................................ 42 Przykładowy kwestionariusz ...................................................................................................... 42 Rozdział 3. iOad sukcesu .........................................................................45 Zwiększanie swoich szans .......................................................................................................... 46 Planowanie zabiera czas, a jednocześnie go oszczędza .......................................................... 46 Myśl wstecz ............................................................................................................................ 47 Konsultacje z potencjalnymi użytkownikami ......................................................................... 48 Przewidywanie cyklu sprzedaży ............................................................................................. 49 Tworzenie planu .......................................................................................................................... 50 Różnica między idealnym a skończonym ............................................................................... 52 Ujednolicony plan realizacji ...................................................................................................52 Jak realizować projekty w terminie? ...................................................................................... 55 Gromadzenie apostołów ..........................................................................................................56 Planowanie .............................................................................................................................. 62 Rozdział 4. Chcę tu Rracowa. ................................................................63 Ludzie .......................................................................................................................................... 63 Podkreślanie etosu firmy ............................................................................................................. 64 Wspólny język ............................................................................................................................. 65 Zebrania .................................................................................................................................. 65 Obieg informacji ..................................................................................................................... 66 Środowiska pracy ........................................................................................................................ 66 Relacje z pracownikami .............................................................................................................. 68 Dzielenie się sukcesem ............................................................................................................... 69 Stabilność firmy .......................................................................................................................... 70 Uwalnianie ludzkiego ducha ....................................................................................................... 71 Rozdział 5. Gromadzedie irodkzw .........................................................73 Porada .......................................................................................................................................... 74 Pieniądze ..................................................................................................................................... 74 Pieniądze, które będziesz musiał zwrócić osobiście ............................................................... 75 Pieniądze, które będzie musiała spłacić firma ........................................................................ 77 Pieniądze zainwestowane w firmę .......................................................................................... 77 Biznesplan ................................................................................................................................... 79 Zespół zarządzający ................................................................................................................ 80 Szansa ...................................................................................................................................... 80 Okoliczności ........................................................................................................................... 81 Struktura .................................................................................................................................. 82 Streszczenie ............................................................................................................................. 83 Spis treści 5 Sprzedaj pomysł w windzie .....................................................................................................83 Niepubliczna emisja pierwotna ...............................................................................................83 Czy warto ubiegać się o kapitał wysokiego ryzyka? ...............................................................84 Pomoc w naturze ......................................................................................................................84 Zrób to sam ..............................................................................................................................84 Rozdział 6. irodukcia oRrodramowadia ............................................... 87 Ludzie ..........................................................................................................................................88 Zdobywanie odpowiednich ludzi .............................................................................................88 Zabezpiecz się ..........................................................................................................................93 Małe jest piękne .......................................................................................................................93 Proces ...........................................................................................................................................94 Negocjowanie zmian ...................................................................................................................95 Z dala od problemów ...................................................................................................................95 Zarządzanie ryzykiem ..............................................................................................................95 Zapas czasu i pieniędzy ...........................................................................................................96 Likwidowanie czynników rozpraszających .............................................................................97 Projekty zlecone ....................................................................................................................104 Wiedzieć, kiedy skończyć .....................................................................................................108 Lista kontrolna ...........................................................................................................................108 Rozdział 7. Jak die wywaRa. otwartych drzwiy ................................. 111 Cel ..............................................................................................................................................112 Myśl, dyskutuj, uzgadniaj ..........................................................................................................113 Główne obszary zastosowania komponentów ...........................................................................114 Szukanie pakietów komponentów .............................................................................................114 Im szersze zastosowanie, tym większe korzyści .......................................................................116 Pamiętaj, że świat się zmienia ...................................................................................................116 Programowanie wieloplatformowe ............................................................................................117 Rozdział 8. irodramowadie ez zdryzoty ........................................... 119 Czy masz doświadczenie? .........................................................................................................119 Strategia .....................................................................................................................................120 Budowanie zespołu ....................................................................................................................121 Wybór odpowiednich ludzi ...................................................................................................121 Rekrutacja ..............................................................................................................................121 Rozmowy kwalifikacyjne ......................................................................................................123 Motywowanie pracowników .................................................................................................125 Struktura płac .........................................................................................................................125 Wyposażenie ..........................................................................................................................126 Szkolenie ................................................................................................................................127 Planowanie i rozdzielanie pracy ................................................................................................127 Kontrola i komunikacja .........................................................................................................127 Biurowe intrygi ......................................................................................................................128 Zwolnienia .............................................................................................................................128 Redukcje ................................................................................................................................129 Pracujący zdalnie ...................................................................................................................129 Awanse ..................................................................................................................................130 Poznaj siebie i swoich ludzi ...................................................................................................130 Utrzymywanie zespołu ..........................................................................................................130 6 Sprzedaj swój software Rozdział 9. Wczesda eOimidacia łędzw ...............................................133 Obsesja jakości .......................................................................................................................... 134 Jak podejść do kwestii jakości? ................................................................................................ 135 Jak klasyfikować błędy? ........................................................................................................... 135 Jak mierzyć jakość? .................................................................................................................. 136 Poprawność ........................................................................................................................... 137 Niezawodność ....................................................................................................................... 137 Wydajność ............................................................................................................................. 138 Integralność ........................................................................................................................... 138 Użyteczność .......................................................................................................................... 138 Utrzymywalność ................................................................................................................... 139 Elastyczność .......................................................................................................................... 139 Testowalność ......................................................................................................................... 139 Przenośność ........................................................................................................................... 139 Możliwość wielokrotnego zastosowania .............................................................................. 140 Interoperacyjność .................................................................................................................. 141 Kwantyfikatory jakości to po prostu wskaźniki ....................................................................... 141 Jak mierzyć jakość? .................................................................................................................. 141 Charakterystyka funkcjonalna .................................................................................................. 142 Punkty funkcyjne .................................................................................................................. 142 Metoda Mark II ..................................................................................................................... 143 Punkty charakterystyczne ..................................................................................................... 143 Metryka wybuchowa ............................................................................................................. 144 Punkty charakterystyczne 3D ............................................................................................... 144 COCOMO ............................................................................................................................. 144 Błędy ......................................................................................................................................... 144 Kontrola wersji .......................................................................................................................... 145 Klasyfikacja .............................................................................................................................. 145 Długość ................................................................................................................................. 145 Liczba i rozmiar błędów ....................................................................................................... 146 Metryka gęstości błędów ...................................................................................................... 146 Dalsza klasyfikacja ............................................................................................................... 146 Jak z góry minimalizować liczbę błędów? ............................................................................... 147 Przeczesz swoje plany techniczne gęstym grzebieniem ....................................................... 147 Podziel duży projekt na etapy ............................................................................................... 148 Bazuj na codziennych konsolidacjach .................................................................................. 148 Utwórz dobre środowisko dla komunikacji .......................................................................... 148 Testowanie ................................................................................................................................ 148 Procedura .............................................................................................................................. 149 Plan testów ............................................................................................................................ 149 Testy autorskie ...................................................................................................................... 149 Sprzęt do testowania ............................................................................................................. 150 Testy wewnętrzne (nieformalne) .......................................................................................... 150 Wspólne programowanie (nieformalny codzienny nadzór) ................................................. 150 Kontrola zewnętrzna ............................................................................................................. 150 Testy konsumenckie .............................................................................................................. 151 Jak najwcześniejsze rozpoczęcie beta-testów ....................................................................... 151 Monitorowanie funkcjonalności ........................................................................................... 151
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plmement.xlx.pl
|