strategia reklamy marki, ebooki6
[ Pobierz całość w formacie PDF ] //-->Warsztat reklamy,czyli co i jak zrobić3.1. Jak wykonać identyfikację wizualnąfirmy?Identyfikacja wizualna firmy składa się z trzech głównych części:elementów podstawowych (znaków, kolorystyki, typografii), projektówmateriałów drukowanych wewnętrznych oraz projektów graficznychreklam.3.1.1. Logotyp i logoNazwa firmy powinna kojarzyć się z branżą, w jakiej działa przedsię-biorstwo. Graficzne przedstawienie nazwy firmy to logotyp.Logo można zbudować na logotypie, na samym znaku graficznym lub na połączeniulogotypu z grafiką.74Startegia reklamy marki, produktów i usługNależy dokonać analizy logo (jeśli takie istnieje w firmie) i podjąćdecyzję, czy będzie ono całkowicie zmienione, czy tylko rewitalizo-wane.Rewitalizacja logopolega na zmianie jego wyglądu, jednakbez całkowitej zmodyfikowania jego kształtów i kolorystyki. Rewita-lizację znaku wykonuje się, gdy logo jestźleskonstruowane, nieczytelnealbo firma zmienia branżę działalności i chce go lekko zmodyfikować.W logo analizuje się takie elementy jak:kształt,wśród którego możemy wyróżnić: kanciaste (kojarzonez siłą, dynamizmem), owalne (kobiece, odpowiednie dlaproduktów ochronnych), formy proste (produkty elitarne)i zakrzywione (produkty innowacyjne).kontrast,dzięki któremu możemy tonować różnorodnośćelementów budujących logo.symetrialubasymetria.Symetryczne logo wprowadzauporządkowanie,ładniejsię komponuje z elementamigraficznymi reklamy, natomiast asymetryczne wzbudza niepokój,ale także bardziej zwraca uwagę i jestłatwiejszedo zapamiętania.obszar logo.Można go podzielić na zbudowany na planieprostokąta (poziomy, pionowy) oraz na polu kwadratu.Prostokątne kształty określa się jako mocne, natomiast obłei kwadratowe jako delikatne.Logo należy zwymiarować, aby znać dokładne proporcje i rozmiesz-czenie poszczególnych elementów. Po zaprojektowaniu należy przed-stawić możliwe do wykorzystania formy logo (kolorowe, czarno-białe)oraz zakazane (zakazane kolory, tła, przestawienia elementów itp.).Przykład:Logo linii lotniczych Seven Heaven oraz zakazane formy jego stoso-wania (rysunki 3.1 i 3.2).Logo jest zbudowane na planie prostokąta, asymetryczne. Znaczki polewej stronie wskazują na dynamizm oraz mają symbolizować ptaki,które szybują po niebie (odniesienie do linii lotniczych).Warsztat reklamy, czyli co i jak zrobić75Rysunek 3.1. LogoŹródło— projekt graficzny wykonany i udostępniony przez Monikę Serafin,specjalistę ds. reklamy wizualnej.Rysunek 3.2. Niedozwolone formy logoŹródło— projekt graficzny wykonany i udostępniony przez Monikę Serafin,specjalistę ds. reklamy wizualnej.Po zaprojektowaniu logo należy określić jego kolorystykę w modeluCMYK oraz krój pisma, jaki ma być użyty. W podanym wyżej przy-kładzie kolor niebieski jest zdefiniowany jako CMYK: C 90, M 35,Y 0, K 5. Czcionka to News Goth BT.W obszarze logo nie można umieszczaćżadnychznaków dodatko-wych. Logo nie może być deformowane i nie ma możliwości zmianyfirmowego koloru, wymiarów ani czcionki.76Startegia reklamy marki, produktów i usług3.1.2. Druki firmoweProjektując druki firmowe, należy zwrócić uwagę na trzy aspekty: jaki będzie pa-pier (grubość, faktura), treść i układ materiałów. Ważne jest także, aby całość byłazgodna z kolorystyką, liternictwem, zasadami przyjętymi przy projektowaniu logo.Należy przyjąć tzw. konstans firmy, czyli stały układ graficzny znaku firmowego,pełnej nazwy i informacji o firmie.Druki firmowe są ważnym elementem identyfikacji wizualnej firmy.Są to:papier i koperty firmowe,wizytówki,kartki do notatek,identyfikatory pracowników, itp.Papier i koperty firmoweLogo oraz podstawowe informacje o firmie powinny być umieszczonew prawej części papieru firmowego, u góry (podczas szybkiego prze-glądania dokumentów ten element jest najlepiej widoczny). Możnatakże papier firmowy zaprojektować w formie podzielonej — na górzeumieścić logo firmy, nazwę (czasami hasło reklamowe), a na dole daneadresowe.Przykład:Papier firmowy oraz koperta firmy Seven Heaven (rysunki 3.3 i 3.4).Papier firmowy zaprojektowany jest symetrycznie (nagłówek i stopka).W nagłówku znajduje się logo firmy, jest ono umieszczone na niebie-skim tle (inwersja logo oryginalnego). W stopce zostały umieszczonedane adresowe oraz znaczek z logo, który dopełnia kompozycyjniecałość projektu.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plmement.xlx.pl
|