strona elowa. optymalizacja, ebooki-ksiazki
[ Pobierz całość w formacie PDF ] Strona docelowa. Optymalizacja, testy, konwersja Autor: Tim Ash ISBN: 978-83-246-2102-6 : The Definitive Guide to Testin g and Tuning for Conversion s Format: 180x235, stron: 416 Poznaj metody optymalizacyjne i zwiêksz swoje zyski • Jakie elementy na stronie s¹ najwa¿niejsze? • Jak klienci podejmuj¹ decyzje? • Jak opracowaæ skuteczny plan optymalizacji? Optymalizacja stron docelowych staje siê obecnie najpotê¿niejsz¹ metod¹ zwiêkszania zysków. Siêgaj¹ po ni¹ specjaliœci, chc¹cy zbudowaæ sta³¹ przewagê konkurencyjn¹. Istotna jest nie tylko optymalizacja treœci zawartej na stronie (powinna ona byæ czytelna i przejrzysta), ale tak¿e struktura linków, nag³ówków i tagów. Jeœli chcesz zdobyæ nowych klientów i zatrzymaæ dotychczasowych, powinieneœ sprawiæ, ¿eby Twoja strona WWW by³a czytelna zarówno dla u¿ytkownika, jak i przegl¹darek. Ksi¹¿ka „Strona docelowa. Optymalizacja, testy, konwersja” zawiera opis najlepszych metod identyfikowania problemów ze stronami docelowymi oraz szczegó³owe informacje dotycz¹ce zasad oceniania i wyboru tych elementów strony, które daj¹ najwiêksze szanse na zwiêkszenie skutecznoœci. Dziêki temu podrêcznikowi dowiesz siê, jak wykorzystywaæ testy i metody optymalizacyjne, aby unikn¹æ pu³apek, które mog¹ opóŸniæ lub nawet wstrzymaæ realizacjê Twojego planu zwiêkszania dochodów z prowadzenia witryny internetowej. • Konwersja • Strony docelowe • Projektowanie zorientowane na u¿ytkownika • Proces decyzyjny • Identyfikacja problemów • Źród³a ruchu na stronie • Najwa¿niejsze dzia³ania konwersyjne • Optymalizacja – aspekty praktyczne • Metody optymalizacyjne • Budowanie zespo³u i pozyskiwanie wsparcia • Opracowanie planu dzia³ania Skoncentruj siê na kliencie, zoptymalizuj swoj¹ stronê i patrz, jak rosn¹ Twoje zyski! Spis treści Wprowadzenie ................................................................................................................19 Część I Wprowadzenie ............................................................................. 23 Rozdział 1 Zagadnienia ogólne .............................................................................. 25 Kilka cennych chwil… ................................................................................................26 Trzy kluczowe czynniki w marketingu internetowym ..................................................30 Akwizycja ................................................................................................................................... 31 Konwersja .................................................................................................................................. 38 Retencja ..................................................................................................................................... 46 Mit konwersji doskonałej .............................................................................................48 Co jest nie tak na tym obrazku? ..................................................................................50 13 Rozdział 2 Strony docelowe .................................................................................... 53 Rodzaje stron docelowych .............................................................................................54 Które elementy Twojej strony są najważniejsze? ...........................................................56 Dla kogo została zaprojektowana Twoja strona docelowa? ............................................57 Na czym polega pożądane działanie konwersyjne? ........................................................58 Jaka jest wartość działania konwersyjnego w czasie? .....................................................61 Podnoszenie wartości wskaźnika konwersji a wyniki finansowe firmy ...........................................61 Rozdział 3 Zrozumieć swoich odbiorców ................................................................... 75 Empatia, czyli element kluczowy ..................................................................................76 Od początku do końca .................................................................................................77 Dane demograficzne i segmentacja ...............................................................................78 Statystyki strony ......................................................................................................................... 79 Zróżnicowanie źródeł ruchu generowanego na stronie .................................................................80 Style behawioralne .......................................................................................................84 Myers-Briggs ............................................................................................................................... 85 Keirsey-Bates .............................................................................................................................. 87 Model Platinum Rule .................................................................................................................. 88 Projektowanie zorientowane na użytkownika ...............................................................90 Testy użyteczności .......................................................................................................................90 Archetypy ................................................................................................................................... 91 Role ............................................................................................................................................. 95 Zadania ....................................................................................................................................... 95 Macierz ........................................................................................................................ 96 14 Rozdział 4 Proces decyzyjny .................................................................................... 99 Proces decyzyjny — informacje ogólne .......................................................................100 Świadomość (uwaga) ..................................................................................................102 Bannery reklamowe ................................................................................................................... 103 Wyskakujące okienka przy wejściu na stronę .............................................................................104 Wyskakujące okienka przy opuszczaniu strony ..........................................................................104 Świadomość a strona główna .....................................................................................................105 Kluczowe czynniki w budowaniu świadomości ..........................................................................108 Zainteresowanie .........................................................................................................109 Autoselekcja .............................................................................................................................. 109 Identyfikacja potrzeby ............................................................................................................... 110 Potrzeba ..................................................................................................................... 112 Czy masz to, czego szuka odwiedzający? ....................................................................................113 Działanie ....................................................................................................................122 Czy odwiedzający powinien pozyskać to, co go interesuje, właśnie od Ciebie? ............................122 Transakcja ................................................................................................................................. 131 Część II Co i jak optymalizować ................................................................. 143 Rozdział 5 Dlaczego Twoja strona nie jest doskonała? ............................................. 145 Twoje dziecko jest brzydkie ........................................................................................146 Identyfikacja problemów ............................................................................................147 Analiza ról odwiedzających ........................................................................................................148 Statystyki WWW ..................................................................................................................... 150 Wyszukiwanie na stronie ........................................................................................................... 160 Testy użyteczności .....................................................................................................................162 Analizy użyteczności ..................................................................................................................162 Wywiady zogniskowane ............................................................................................................ 163 Badania okulograficzne .............................................................................................................. 163 Pracownicy zajmujący się obsługą klientów ...............................................................................164 Badania ankietowe .................................................................................................................... 165 Fora i blogi ................................................................................................................................ 165 Oto Twój mózg ..........................................................................................................166 Masz trzy mózgi ........................................................................................................................ 166 Uczenie się ................................................................................................................................ 169 Konwencje i ograniczenia .......................................................................................................... 170 Podstawowe kwestie związane z użytecznością ...........................................................171 Struktura informacji .................................................................................................................. 172 Osiągalność informacji ...............................................................................................................172 Język ......................................................................................................................................... 175 Wygląd strony .......................................................................................................................... 180 Rozdział 6 Wybór elementów do testowania .......................................................... 185 Informacje ogólne .......................................................................................................186 Zakres oddziaływania ................................................................................................................186 Uszczegółowienie ...................................................................................................................... 190 Zasięg ....................................................................................................................................... 193 Spójność .................................................................................................................................... 193 Segmentacja odbiorców ............................................................................................................. 195 Trwałość .................................................................................................................................... 196 Bagaż ........................................................................................................................................ 197 Wybór elementów do testowania ...............................................................................198 Budowa strony .......................................................................................................................... 198 Struktura informacji .................................................................................................................. 199 Prezentacja treści .......................................................................................................................200 Rozkład akcentów ..................................................................................................................... 200 Optymalizacja przepływu odwiedzających przez szereg stron ......................................201 Systematyczność ........................................................................................................................202 Związki ..................................................................................................................................... 202 Elastyczność .............................................................................................................................. 204 Ponadczasowe motywy testowe ..................................................................................205 Mniej znaczy więcej ...................................................................................................................205 Personalizacja ............................................................................................................................ 209 Testowanie oferty ...................................................................................................................... 210 Testy cenowe ..............................................................................................................211 Metody jakościowe ....................................................................................................................211 Metody ilościowe .......................................................................................................................212 15 Rozdział 7 Optymalizacja — aspekty praktyczne ..................................................... 217 Zaciśnij zęby i brnij naprzód .......................................................................................218 Kłamstwa, bezczelne kłamstwa, statystyki .................................................................218 Ignorowanie części danych .........................................................................................................219 Niereprezentatywne próby ........................................................................................................ 219 Nadmierne uogólnianie ............................................................................................................. 222 Zwodnicze pytania .................................................................................................................... 222 Fałszywa przyczynowość ............................................................................................................223 Punkt wyjścia .............................................................................................................224 Rachunek prawdopodobieństwa ................................................................................................224 Metody statystyczne .................................................................................................................. 230 Statystyka stosowana ................................................................................................................. 231 Czy znalazłem coś lepszego? .......................................................................................232 Jak duża pewność jest mi potrzebna? ..........................................................................234 Zebranie niewystarczającej ilości danych ....................................................................................234 Czy „ważne” oznacza to samo co „statystycznie istotne”? ...........................................................237 Zrozumieć uzyskane wyniki .......................................................................................................237 O ile lepsza jest ta strona? ..........................................................................................238 Jak długo powinien trwać test? ..................................................................................241 Przepustowość danych ...............................................................................................................241 Wartość znalezionych usprawnień .............................................................................................242 Zakres prowadzonego testu ....................................................................................................... 243 Współzależność zmiennych ........................................................................................244 16 Rozdział 8 Metody optymalizacyjne ...................................................................... 249 Wprowadzenie do optymalizacji .................................................................................250 Zmienne wejściowe i wyjściowe .................................................................................................250 Zmienna .................................................................................................................................... 250 Wartość .................................................................................................................................... 251 Współczynnik rozgałęzienia .......................................................................................................252 Układ ........................................................................................................................................ 252 Zakres przestrzeni wyszukiwania ............................................................................................... 253 Budowa testu ............................................................................................................................ 253 Kwestie ogólne ...........................................................................................................255 Pomiary i obliczenia .................................................................................................................. 256 Zmiany w składzie odwiedzających ............................................................................................262 Zmiany technologiczne .............................................................................................................. 267 Uwagi ogólne .............................................................................................................268 Testy A/B ...................................................................................................................269 Zalety testu A/B ........................................................................................................................ 269 Wady testu A/B ........................................................................................................................ 270 Testy wieloczynnikowe ...............................................................................................272 Gromadzenie danych ................................................................................................................. 273 Analiza danych .......................................................................................................................... 274 Parametryczne cząstkowe testy czynnikowe ...............................................................................278 Parametryczne kompletne testy czynnikowe ..............................................................................290 Nieparametryczne kompletne testy czynnikowe ........................................................................293 Część III Do dzieła! .................................................................................... 297 Rozdział 9 Budowanie zespołu i pozyskiwanie wsparcia ......................................... 299 Krąg podejrzanych .....................................................................................................300 Doświadczenie użytkownika ......................................................................................................302 Menedżer produktu ................................................................................................................... 304 Administrator strony ................................................................................................................. 305 Administrator systemu .............................................................................................................. 306 Grafik ....................................................................................................................................... 307 Copywriter ................................................................................................................................ 308 Menedżer do spraw marketingu ................................................................................................309 Programista ............................................................................................................................... 310 Kontroler jakości .......................................................................................................................311
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plmement.xlx.pl
|