thinking in java scan, ebooki-ksiazki
[ Pobierz całość w formacie PDF ] IDZ DO Thinking in Java edycja polska PRZYK£ADOWY ROZDZIA£ SPIS TRECI KATALOG KSI¥¯EK Autor: Bruce Eckel T³umaczenie: Adrian Nowak, Szymon Kobalczyk, £ukasz Fryz ISBN: 83-7197-452-3 Tytu³ orygina³u: Format: B5, stron: oko³o 816 KATALOG ONLINE Thinking in Java. Second Edition. ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG Przyk³ady na ftp: 328 kB TWÓJ KOSZYK Najlepsza ksi¹¿ka na temat Javy, Jeden ze zdecydowanie najlepszych kursów Javy, jaki kiedykolwiek widzia³em, dla jakiegokolwiek jêzyka -- to wybrane opinie o propozycji wydawnictwa Helion. Ksi¹¿ka zarówno dla pocz¹tkuj¹cych, jak i ekspertów: DODAJ DO KOSZYKA " " " " CENNIK I INFORMACJE Uczy jêzyka Java, nie za mechanizmów zale¿nych od platformy systemowej. Poprzez omówienie podstaw wprowadza tematykê zaawansowan¹. Omawia ponad 300 dzia³aj¹cych programów Javy, ponad 15 000 linii kodu. Dog³êbnie objanienia zasady obiektowoci oraz ich zastosowania w Javie. ZAMÓW INFORMACJE O NOWOCIACH ZAMÓW CENNIK Pocz¹wszy od podstaw sk³adni Javy do jej najbardziej zaawansowanych w³aciwoci (obliczenia rozproszone, zaawansowany potencja³ obiektowy, wielow¹tkowoæ), ksi¹¿ka ta zosta³a napisana przede wszystkim po to, by rozbudziæ w pocz¹tkuj¹cym programicie zainteresowanie Jav¹. Przystêpny styl Bruce'a Eckela i ukierunkowane przyk³ady powoduj¹, i¿ nawet najbardziej tajemnicze pojêcia staj¹ siê zrozumia³e. Bruce Eckel jest autorem ksi¹¿ki tóra zdoby³a nagrodê Software Development Jolt Award dla najlepszej ksi¹¿ki 1995 roku. Programowaniem zajmuje siê profesjonalnie od 20 lat. Uczy ludzi na ca³ym wiecie, jak programowaæ z zastosowaniem obiektów ju¿ od 1986 roku, najpierw jako konsultant C++ a teraz Javy. By³ cz³onkiem Komitetu Standardów C++, napisa³ 5 innych ksi¹¿ek na temat programowania zorientowanego obiektowego, wyda³ ponad 150 artyku³ów i prowadzi³ felietony w wielu magazynach informatycznych. Stworzy³ cie¿kê C++, Javy i Pythona na konferencji Software Development Conference. Zdoby³ tytu³ naukowy z zakresu Zastosowañ Fizyki oraz tytu³ magistra z zakresu In¿ynierii Oprogramowania. CZYTELNIA FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE Thinking in C++ " " " Nagroda dla najlepszej ksi¹¿ki przyznana przez czytelników JavaWorld w 2000 roku. Nagroda dla najlepszej ksi¹¿ki przyznana przez redakcjê Java Developer Journal, 1999. Nagroda za twórczoæ od Software Development Magazine, 1999. Wydawnictwo Helion ul. Chopina 6 44-100 Gliwice tel. (32)230-98-63 e-mail: helion@helion.pl Przedmowa do wydania drugiego ............................................................................................23 Java 2 ...............................................................................................................................24 Warunki wstpne......................................................................................................................25 Nauka Javy...............................................................................................................................26 Cele ..........................................................................................................................................26 Dokumentacja on-line..............................................................................................................27 Zawarto'( rozdziałów ..............................................................................................................27 +wiczenia.................................................................................................................................32 Kody -ródłowe.........................................................................................................................32 Konwencje zapisu............................................................................................................33 Wersje Javy..............................................................................................................................34 Seminaria .................................................................................................................................34 Projekt okładki .........................................................................................................................35 Podzikowania .........................................................................................................................35 Współpracownicy internetowi.........................................................................................37 Postpuj/ca abstrakcja .............................................................................................................40 Obiekt posiada interfejs ...........................................................................................................41 Ukrywanie implementacji ........................................................................................................43 Wielokrotne wykorzystanie implementacji .............................................................................44 Dziedziczenie: wielokrotne u7ycie interfejsu ..........................................................................45 Relacja „bycia czym'” a relacja „bycia podobnym do czego'” ......................................48 Wymienialno'( obiektów z u7yciem polimorfizmu.................................................................49 Abstrakcyjne klasy bazowe i interfejsy ...........................................................................52 Obiekty, sposób przechowywania i czas 7ycia ........................................................................53 Kolekcje i iteratory ..........................................................................................................54 Hierarchia z pojedynczym korzeniem .............................................................................55 Biblioteki kolekcji i ich stosowanie.................................................................................56 Dylemat domowy: kto powinien posprz/ta(?..................................................................57 Obsługa wyj/tków — eliminowanie błdów...........................................................................58 Wielow/tkowo'(......................................................................................................................59 Trwało'(...................................................................................................................................60 Java i Internet ...........................................................................................................................60 Czym jest Internet?..........................................................................................................60 Programowanie po stronie klienta ...................................................................................62 Programowanie po stronie serwera .................................................................................67 Osobny obszar: aplikacje.................................................................................................67 Analiza i projektowanie ...........................................................................................................68 Etap 0. Zrób plan .............................................................................................................70 Etap 1. Co mamy stworzy(? ............................................................................................70 Etap 2. Jak to zrobimy? ...................................................................................................73 Etap 3. Zbuduj j/dro ........................................................................................................76 Etap 4. Przegl/daj przypadki u7ycia................................................................................76 Etap 5. Ewolucja..............................................................................................................77 Planowanie popłaca.........................................................................................................78 Programowanie ekstremalne (Extreme Programming)............................................................79 Najpierw napisz testy.......................................................................................................79 Programowanie w parach ................................................................................................80 Dlaczego Java odnosi sukcesy .................................................................................................81 Systemy jest łatwiej opisa( i zrozumie( ..........................................................................81 Maksymalne zwikszenie wydajno'ci dziki bibliotekom..............................................81 Obsługa błdów ...............................................................................................................82 Programowanie na wielk/ skal ......................................................................................82 Strategie przej'cia....................................................................................................................82 Wskazówki ......................................................................................................................82 Problemy zarz/dzania......................................................................................................84 Java kontra C++ .......................................................................................................................85 Podsumowanie .........................................................................................................................86 !!"!# Dostp do obiektów poprzez referencje...................................................................................89 Wszystkie obiekty trzeba stworzy(..........................................................................................90 Gdzie przechowujemy dane?...........................................................................................91 Przypadek specjalny: typy podstawowe..........................................................................92 Tablice w Javie................................................................................................................93 Nigdy nie ma potrzeby niszczenia obiektu ..............................................................................94 Zasig...............................................................................................................................94 Zasig obiektów...............................................................................................................94 Tworzenie nowych typów danych — klasa.............................................................................95 Pola i metody ...................................................................................................................96 Metody, argumenty i warto'ci zwracane .................................................................................97 Lista argumentów ............................................................................................................98 Tworzenie programu w Javie...................................................................................................99 Widoczno'( nazw ............................................................................................................99 Wykorzystanie innych komponentów ...........................................................................100 Słowo kluczowe static ...................................................................................................101 Twój pierwszy program w Javie............................................................................................102 Kompilacja i uruchomienie............................................................................................103 Komentarze oraz dokumentowanie kodu...............................................................................104 Dokumentacja w komentarzach.....................................................................................105 Składnia .........................................................................................................................105 Osadzony HTML ...........................................................................................................106 @see: odwołanie do innych klas ...................................................................................106 Znaczniki dokumentowania klas ...................................................................................107 Znaczniki dokumentacji zmiennych..............................................................................107 Znaczniki dokumentacji metod......................................................................................107 Przykład dokumentowania kodu....................................................................................108 Styl programowania ...............................................................................................................109 Podsumowanie .......................................................................................................................110 +wiczenia...............................................................................................................................110 $%"& U7ywanie operatorów Javy....................................................................................................111 Kolejno'(.......................................................................................................................111 Przypisanie.....................................................................................................................112 Operatory matematyczne...............................................................................................114 Operatory zwikszania i zmniejszania...........................................................................116 Operatory relacji............................................................................................................117 Operatory logiczne.........................................................................................................118 Operatory bitowe ...........................................................................................................120 Operatory przesunicia..................................................................................................121 Operator trójargumentowy if-else .................................................................................124 Przecinek........................................................................................................................125 ŁaPcuchowy operator + .................................................................................................125 Najczstsze pułapki przy u7ywaniu operatorów ...........................................................126 Operatory rzutowania ....................................................................................................126 W Javie nie ma „sizeof”.................................................................................................129 Powtórka z kolejno'ci operatorów ................................................................................129 Kompendium operatorów ..............................................................................................130 Sterowanie wykonaniem ........................................................................................................138 Prawda i fałsz.................................................................................................................138 if-else.............................................................................................................................138 return..............................................................................................................................139 Iteracja ...........................................................................................................................139 do-while.........................................................................................................................140 for...................................................................................................................................140 break i continue..............................................................................................................142 switch.............................................................................................................................146 Podsumowanie .......................................................................................................................150 +wiczenia...............................................................................................................................150 '"%"!& Gwarantowana inicjalizacja przez konstruktor......................................................................151 Przeci/7anie metod.................................................................................................................153 Rozró7nianie przeci/7onych metod ...............................................................................155 Przeci/7anie a typy podstawowe...................................................................................155 Przeci/7anie przez warto'ci zwracane...........................................................................158 Konstruktory domy'lne .................................................................................................159 Słowo kluczowe this ......................................................................................................159 Sprz/tanie: finalizacja i od'miecanie pamici .......................................................................162 Do czego słu7y finalize()?.............................................................................................163 Musimy przeprowadzi( sprz/tanie ................................................................................164 Warunek 'mierci............................................................................................................167 Jak działa od'miecacz pamici ......................................................................................168 Inicjalizacja składowych ........................................................................................................171 Okre'lanie sposobu inicjalizacji ....................................................................................172 Inicjalizacja w konstruktorze.........................................................................................173 Inicjalizacja tablic..................................................................................................................178 Tablice wielowymiarowe ..............................................................................................182 Podsumowanie .......................................................................................................................185 +wiczenia...............................................................................................................................185 (%"#) Pakiet — jednostka biblioteczna............................................................................................188 Tworzenie unikatowych nazw pakietów .......................................................................189 Własna biblioteka narzdziowa.....................................................................................192 Wykorzystanie instrukcji import do zmiany zachowania..............................................193 Pułapka zwi/zana z pakietami .......................................................................................195
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plmement.xlx.pl
|