tylko-tutaj-1001-sposobow-na-zwiekszenie-wydajnosci-pracownikow 1001zw, Poradniki
[ Pobierz całość w formacie PDF ] 1001 sposobów na zwiêkszenie wydajnoœci pracowników Autorzy: Ken Blanchard, Bob Nelson, Barton Morris T³umaczenie: Joanna Sugiero ISBN: 83-246-0099-X Tytu³ orygina³u Format: A5, stron: 232 Wydob¹dŸ ze swoich pracowników wszystko, co najlepsze Naucz siê motywowaæ ludzi i zespo³y Rozwijaj kompetencje pracowników Jasno okreœlaj cele i zadania Najwiêkszym atutem przedsiêbiorstwa nie jest maj¹tek, produkty i zasoby finansowe — s¹ nim pracownicy. Bez nich upadnie ka¿dy, nawet najdoskonalszy i najlepiej finansowany projekt. Firmy, w których pracownicy s¹ odpowiednio traktowani, osi¹gaj¹ imponuj¹ce wyniki. Pracownicy przychodz¹ do pracy z przyjemnoœci¹, ich morale jest silne, a wydajnoœæ wci¹¿ roœnie. Odpowiednio zmotywowani ludzie wnosz¹ do dzia³alnoœci firmy swoje najlepsze idee i czuj¹ wspó³odpowiedzialnoœæ za przedsiêbiorstwo. Niestety -- brak umiejêtnoœci odpowiedniego motywowania podw³adnych to jedna z najczêstszych piêt achillesowych wspó³czesnych mened¿erów. Ksi¹¿ka „1001 sposobów na zwiêkszenie wydajnoœci pracowników” to doskona³y podrêcznik, dziêki któremu ta sytuacja mo¿e siê zmieniæ. Bob Nelson w swojej kolejnej publikacji przedstawia niezwykle przydatne informacje dotycz¹ce technik motywowania pracowników i popiera je konkretnymi przyk³adami zaczerpniêtymi z dzia³alnoœci znanych przedsiêbiorstw. W ksi¹¿ce znajdziesz setki pomys³ów na wzbudzenie entuzjazmu pracowników i zwiêkszenie ich zaanga¿owania. Dowiesz siê, jak motywowaæ pracowników, zespo³y i ca³e firmy, aby osi¹gn¹æ ich maksymaln¹ wydajnoœæ. Przekazywanie w³adzy Pobudzanie kreatywnoœci pracowników Wytyczanie ambitnych celów Umiejêtne prowadzenie zebrañ Tworzenie samorz¹dnych zespo³ów Doskonalenie komunikacji wewn¹trz firmy Budowanie programów rozwoju pracowników Oferowanie opcji zakupu akcji „Ta wspania³a ksi¹¿ka jest tajn¹ broni¹, z której mo¿e skorzystaæ ka¿dy pracodawca, aby zwiêkszyæ wydajnoœæ swojej firmy oraz swoich pracowników!” Scott DeGarmo wydawca czasopisma Success Magazine SPiS treści Przedmowa 3 Wstęp 7 Część I: motywowanie jednoStek 9 Budowanie morale 11 Przekazywanie władzy, niezależność i samodzielność 26 Komunikacja bezpośrednia 41 Zabieganie o pomysły 54 Pobudzanie kreatywności 61 Szkolenia i rozwój 66 Interesująca i ambitna praca 76 Część II: motywowanie zeSPołów 81 Wyraźny cel i jasno zdefiniowane zadania 83 Duch współpracy 91 Owocne zebrania 100 Inicjatywa grupowa 105 Pomysły zespołów 110 Zespoły kreatywne 117 Samorządne zespoły pracowników 122 Część III: motywowanie firm 133 Regulaminy i procedury 135 Promowanie niezależności i samodzielności 140 Elastyczna firma 147 Komunikacja w firmie 153 Programy gromadzenia propozycji 174 Programy rozwoju pracowników 184 Atmosfera w pracy oraz dodatkowe świadczenia 193 Własność pracowników i opcje zakupu akcji 202 Zaangażowanie się w działalność społeczności 210 Skorowidz 215 O Bobie Nelsonie 223 m o t y w o wa n i e j e d n o s t e k 1 1 Budowanie morale współpracowników albo dyrektorów, i wpłynąć na ich morale? Bardzo dużo! Z ankiety przeprowadzonej przez firmę konsultingową Towers Perrin, działającą na terenie Nowego Jorku, wynika, że 75 procent badanych wierzy, że może mieć bezpośredni wpływ na sukces ich firmy, a 72 procent twierdzi, że spełnia się w swojej pracy. Przypomnij sobie jeden z tych wyjątkowo ciężkich dni w pracy — kiedy papier w kserokopiarce zaklinował się o jeden raz za dużo albo zirytowany klient wyładował całą swoją złość na Tobie. Kiedy już traciłeś wszelką chęć i zapał do pracy, niespodziewanie odwiedził Cię Twój szef, chcąc podzię- kować Ci za wspaniałe wykonanie zadania, które niedawno Ci przydzielił, a z którego Ty jesteś szczególnie dumny. Nagle Twoje problemy z drukarką i rozgniewanym klientem odchodzą w niepamięć, a w ich miejsce wchodzi osobista satysfakcja i zadowolenie z tego, że ktoś zauważył i docenił Twoją ciężką pracę. rektorzy najwyższego szczebla firmy ubez- pieczeniowej Cigna Group, mającej siedzibę w Hart- ford w stanie Connecticut, osobiście roznoszą po biurze kawę i inne napoje dyrektorom, którzy mają bezpośredni kontakt z pracownikami. Obsługując swoich kolegów, dyrektorzy najwyższego szczebla zachęcają ich do pracy, a ponadto zdobywają infor- macje na temat klientów od osób, które są w tym najlepiej zorientowane. „ Ludzie dzisiaj chcą czegoś więcej niż tylko czeku z wypłatą. Chcą być traktowani po ludz ku. Być może wydaje się to oczywiste, ale wie lu pracodawców wciąż nie zdaje sobie z tego sprawy „ Mitchell Thall prezes firmy Epicure H erb Kelleher, dyrektor generalny i współza- C o może zrobić jedna osoba, aby zmotywować swoich pracowników, W najbardziej pracowitym okresie roku dy- łożyciel linii lotniczych Southwest Airlines z Dallas, przekonał się, że okazując swoim pracow- 1 2 1 0 0 1 s p o s o b ó w n a z w i ę k s z e n i e w y d a j n o ś c i p r a c o w n i k ó w Znaczenie dobrych stosunków nikom osobiste zaangażowanie i interesując się ich pracą, może wyzwolić wśród nich ogromne pokła- dy energii. Kiedy Kelleher podróżuje swoimi linia- mi, często pomaga stewardesom serwować napoje pasażerom samolotu. Skąd dyrektorzy mają wiedzieć, czy ich stosunki z pracowni kami są poprawne? W swojej książce, zatytułowanej Getting Employees to Fall in Love With Your Company ( Jak sprawić, żeby Twoi pracownicy zakocha- li się w Twojej firmie ), Jim Har ris przedstawia następujące wskazówki: 1. Pracownicy, z którymi masz dobre stosunki, nie boją się zabierać głosu. Wiedzą, że ich zdanie się liczy. 2. Pracownicy tacy ufają Ci, że na czas poinformujesz ich o wszystkich sprawach, które są związane z ich konkretną dzia łalnością w pracy, a także z fir mą jako całością. 3. Dobre stosunki z pracowni kami skutkują zwiększeniem ich zaangażowania. Pracowni cy, którzy nie czują się związani ze swoją firmą, rzadko są goto wi poświęcić swój czas i ener gię na to, aby zastanowić się, w jaki sposób można poprawić jej funkcjonowanie. Tymczasem na dzisiejszym rynku do sukce su firmy w znaczącym stopniu przyczyniają się właśnie pomy sły zwykłych pracowników. 4. Jeżeli chcesz mieć dobre sto sunki ze swoimi pracownikami, musisz poznać ich potrzeby. Wzajemne zrozumienie pra cowników i dyrekcji jest jedy ną drogą do tego, aby osiągnąć wysoką jakość, dobrą obsługę i godziwe zarobki. England Securities Corporation, zachęca swo- ich pracowników, aby sami próbowali rozwiązywać problemy, które napotykają w pracy, dzięki czemu później będą mogli szczycić się „prawem własności” do swojego rozwiązania. Aby zmotywować swoich pracowników do kreatywnego rozwiązywania prob- lemów, McConnell wręczył każdemu koszulkę z na- pisem „Zobacz to, zrób to, posiadaj to”. ter Gardens Salad Company, mającej siedzibę w New Oxford w stanie Pensylwania, po przejrzeniu każdego raportu napisanego przez pracownika przy- bija na nim pieczątkę „Przeczytane przez Harry’ego”, często dodając do niego własne komentarze. Dzięki temu jego pracownicy wiedzą, że ich raporty są re- gularnie czytane. Seifert twierdzi, że od kiedy zaczął używać swojej pieczęci, jakość raportów składanych przez pracowników poprawiła się. mi produktów, które wytwarzają, to pracownicy zmotywowani. Firma Cooper Tires z Findlay w sta- nie Ohio od wielu lat stara się przyczynić do wzrostu dumy jej pracowników. W uznaniu za wkład w dzia- łalność firmy zezwolono operatorom maszyn na umieszczanie swoich nazwisk wewnątrz opon, które T om McConnell, prezes bostońskiej firmy New H arry Seifert, dyrektor generalny firmy Win- P racownicy, którzy czują się współwłaściciela- m o t y w o wa n i e j e d n o s t e k 1 wyprodukują.Gabinet Rona McDougalla w Dallas, prezesa firmy Brinker International, jest pełen bi- belotów związanych z krowami, takich jak dzwonki na szyję i ceramiczne lampki w kształcie krów. Dla- czego? W ten sposób próbuje on zachęcić wszystkie osoby zatrudnione w jego sieci restauracji do tego, aby wyszukiwały i niszczyły wszystkie święte kro- wy, które osłabiają wydajność i pochłaniają zyski. McDougall nazywa ten program „Cowabunga”. „ Jeżeli dasz ludziom szansę nie tylko wyko nywania pracy, ale rów nież wpłynięcia na dzia łalność firmy, możesz być pewien, że zarea gują pozytywnie, założą wrotki i ruszą w pościgu W wielu firmach nowo zatrudnieni pracownicy są prowadzeni do swojego biurka, otrzymu- ją plik raportów do przeczytania i mają natychmiast zabrać się do pracy. W firmie Hewitt Associates, zajmującej się odszkodowaniami i świadczeniami, mieszczącej się w Lincolnshire w stanie Illinois, no- wym pracownikom poświęca się dużą uwagę. „Zo- stałem zatrudniony w tej firmie pół roku temu na stanowisku autora-konsultanta w New Jersey” — mówi nowy pracownik Vernon Valentine. „Byłem zaskoczony tym, jakie dokładne przygotowania po- przedziły mój pierwszy dzień w firmie. Sekretarka zamówiła różne materiały biurowe specjalnie dla mnie — nie tylko papier i długopisy, ale również terminarz i kalendarz ścienny. Jeden z bardziej do- świadczonych konsultantów zostawił na moim biur- ku notatkę z powitaniem i „zestaw ratunkowy” (za- wierający między innymi baton i małą piłeczkę)… i każdy przyszedł do mojego biura, żeby osobiście powitać mnie w zespole. Mniej więcej przez dwa ty- godnie codziennie ktoś do mnie podchodził i pro- ponował wspólne zjedzenie lunchu. Najbardziej jed- nak zaskoczyło mnie to, że moje nazwisko zostało automatycznie dodane do firmowego harmonogra- mu gry w softball — ludzie, którzy przeprowadzali za spełnieniem celu „ Robert Hauptfuhrer prezes i dyrektor generalny Oryx Energy
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plmement.xlx.pl
|