sztuka filmowania. sekrety warsztatu operatora. wydanie ii full scan, ebooki

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • szpetal.keep.pl
  • Podobne

     

    sztuka filmowania. sekrety warsztatu operatora. wydanie ii full scan, ebooki

    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
    Spis treści
    5
    PoDziękowania
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    11
    Materiały online Do kSiążki
    „Sztuka filMowania. Sekrety warSztatu oPeratora”
    . . . . . . . . . . . . .
    12
    rozDział 1.
    okiem ilmowca
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    13
    Historia, historia i jeszcze raz historia
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    16
    Właściwy dobór narzędzi
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    16
    W pogoni za tęczą
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    18
    Wszechstronność to podstawa
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    19
    Nauka samodyscypliny
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    22
    Dziś każdy może ilmować…
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    24
    …lecz nadal nie opłaca się być kiepskim ilmowcem!
    . . . . . . . . . . .
    25
    Wszystko jest w Twoich rękach
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    26
    rozDział 2.
    o ilmach i ilmowcach
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    27
    Pierwsza krew
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    27
    Czasy się zmieniły, a z nimi budżety
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    27
    Jak opowiedzieć zajmującą historię?
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    29
    Nie wahaj się przekroczyć 108%!
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    30
    Popatrz na świat przez ramkę
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    31
    Wykluczaj, pomijaj, odrzucaj
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    32
    Prawdziwa historia rozgrywa się w tle
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    33
    Komu kratownicę?
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    34
    Reguła trójpodziału
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    35
    Złoty prostokąt
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    37
    Auć, to boli!
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    37
    Teoria w praktyce
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    39
    Nie popaść w grzech przesady
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    40
    Zbliżenia są esencją historii!
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    42
    Zbliżenie? Nacieraj pod kątem!
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    43
    Kiedy dobrze z oczu patrzy
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    44
    Kwestia perspektywy
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    44
    Wszyscy jesteśmy oszustami
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    46
    Męcz się. Na zdrowie!
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    47
    Ukryj, zamaskuj, zakamuluj…
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    49
    Byle nie popaść w przesadę
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    50
    6
    Spis treści
    Znaj ramy swojego gatunku — widzowie nie mogą mieć wątpliwości!
    . .
    51
    Jak wyobrażasz sobie plakat ilmu?
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    52
    Slogan ilmu jest bardzo istotny
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    52
    Uwzględniaj ograniczenia
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    52
    Różne przyczyny sukcesu
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    53
    Indywidualne zalety
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    54
    Ograniczenia techniczne
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    55
    Uwzględniaj dynamikę tonalną kamery
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    55
    W złotą godzinę
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    55
    Dbaj o proporcje
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    57
    Filmuję, więc jestem
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    58
    Ściąganie wzbronione!
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    59
    Przerośnięte ego i inne trudne osobowości
    . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    59
    rozDział 3.
    w warsztacie ilmowca
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    61
    Kiedy względy techniczne mają głos
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    62
    Techniczna natura świata
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    62
    Osobisty procesor obrazu
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    63
    Zróbmy analogowe doświadczenie
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    63
    Doskonalenie cyfrowych nagrań
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    64
    Szczypta wiedzy
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    65
    Nadpróbkowanie — o co w tym chodzi?
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    67
    Przekłamania barw w zakresie cieni
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    68
    Dlaczego kompresja jest niezbędna?
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    69
    Względy praktyczne
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    70
    Nadmiarowość, nadmiarowość…
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    71
    Czy rzeczywiście nieistotne?
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    72
    Czego oczy nie widzą, tego sercu nie żal
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    73
    Kompresja międzyklatkowa i wewnątrzklatkowa
    . . . . . . . . . . . . . .
    73
    Przetwornik i Ty
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    75
    Siatka pikseli
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    76
    Sztuczka z przesunięciem geometrycznym
    . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    77
    CCD czy CMOS, analogowo czy cyfrowo?
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    79
    Rozmiar się liczy. Do pewnego stopnia
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    81
    Podstępna rozdzielczość
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    83
    rozDział 4.
    Świat w rozdzielczości HD
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    85
    Osiołkowi w żłoby dano?
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    85
    Od zapisu do obrazu
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    87
    Bitwa na klatki
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    88
    Wybór liczby klatek
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    92
    Spis treści
    7
    Co jest grane z płynnością ilmu,
    czyli dlaczego 24p to nie zawsze 24p?
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    93
    Różne warianty 24p
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    95
    Zdecydowałeś się na 24p…
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    96
    Dla tych, co nadal kochają SD
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    99
    Uwaga, maruderzy!
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    100
    Od HD do SD
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    101
    rozDział 5.
    kręć i rządź
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    103
    Pełna automatyka. Komu to potrzebne?
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    104
    Do diaska z automatyczną ekspozycją!
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    105
    Chinka
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    108
    Jazda na fali
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    109
    Migam się… od myślenia
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    110
    Synchronizacja migawki
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    110
    Liczba klatek a stylistyka ilmu
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    111
    Sam zajmij się ostrością. To ważne!
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    113
    Inżynierowie nie muszą być artystami
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    113
    Ustawienie ostrości w rozdzielczości HD może być trudne!
    . . . . . . . .
    114
    Białe nie zawsze jest białe
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    116
    Czy warto korzystać z gotowych ustawień balansu bieli?
    . . . . . . . . .
    117
    Ręczne ustawianie balansu bieli
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    118
    Balans czerni
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    118
    Automatyczny balans bieli?
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    119
    Predeiniowane ustawienia balansu bieli
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    120
    Czym jest zatem biel?
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    122
    Korekcja kolorów
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    123
    Opanować zamieszanie w wizjerze
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    124
    Kłopoty z kodowaniem czasu
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    125
    Zliczanie ciągłe
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    129
    Nietypowe sytuacje
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    129
    Optyczna stabilizacja obrazu
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    131
    Monitorowanie pracy
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    131
    Walka na plansz(e/y)
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    133
    Niedoskonały kineskop
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    134
    Ograniczony zakres barw
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    134
    rozDział 6.
    Poprawianie wyglądu opowieści
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    137
    Pierwsze kroki do zmiany stylistyki obrazu
    . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    138
    Cała gamma możliwości
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    141
    Soczyste cienie, ale bez przesady
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    143
    8
    Spis treści
    Obserwuj światła
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    143
    Automatyczne „kolano”
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    144
    Matryce kolorów
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    146
    Kontrola nasycenia
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    147
    Dobra czerń to podstawa
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    148
    Wzmocnienie oznacza… szumienie
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    149
    Tylko mi tutaj nie szum, dobrze?
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    150
    Filtrowanie obrazu
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    152
    Trochę optyki
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    152
    Filtr to ostatnia deska ratunku
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    153
    Z iltrem czy bez?
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    156
    Wiedz, co chcesz osiągnąć
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    157
    Unikaj małych przysłon
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    157
    Polaryzator
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    158
    Niebo pod kontrolą
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    160
    Czy można je łączyć?
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    162
    Kłopoty z kontrastem
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    163
    Test czułości
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    164
    Sztuka zmiękczania
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    164
    Projektowanie idealnego iltra
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    165
    Ocieplenie, czyli coś na rozgrzewkę
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    167
    We mgle
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    167
    Improwizacja à la Christian Dior
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    169
    Kosmetyka w postprodukcji
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    169
    Zrób to sam
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    171
    Filmowcy, bądźcie odpowiedzialni!
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    174
    rozDział 7.
    z prądem
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    175
    Dawno, dawno temu
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    175
    To nie jest świat dla starych specjalistów?
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    177
    Kamery podążają za zmianami
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    178
    W świecie plików
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    180
    Nagrywanie na nośniki optyczne
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    182
    Nagrywanie na dysku twardym
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    183
    Mniej powodów do obaw
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    185
    Nadejście SSD
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    186
    Interesy z interfejsem
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    186
    DEVICE czy HOST?
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    188
    Praca pracy nierówna
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    189
    Standard MXF — krok w przyszłość?
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    189
    Piękno metadanych
    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    191
    [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mement.xlx.pl
  • Designed by Finerdesign.com