tylko-tutaj-rozmowa-kwalifikacyjna rozkwa, Poradniki

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • apan.keep.pl
  • Podobne

     

    tylko-tutaj-rozmowa-kwalifikacyjna rozkwa, Poradniki

    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
    Spis treci
    Wstp
    5
    1. Przebieg rozmowy kwalifikacyjnej 9
    Czym jest rozmowa kwalifikacyjna? .............................................. 9
    Typy rozmów kwalifikacyjnych.....................................................10
    Inne metody oceny .......................................................................... 11
    Czemu słu!" rozmowy kwalifikacyjne?...........................................12
    Jaki jest przebieg rozmowy kwalifikacyjnej? ................................13
    Czego mo!esz si( spodziewa) po rozmowie kwalifikacyjnej? ...14
    Klucz do sukcesu w rozmowie kwalifikacyjnej ...........................14
    2. Czego oczekuj pracodawcy 17
    Jak udowodni), !e jeste- odpowiednim kandydatem? ...............18
    Najcz(-ciej popełniane bł(dy ........................................................ 20
    Po drugiej stronie biurka ................................................................21
    Podkre-lanie własnej inicjatywy ................................................... 22
    3. Prezentacja 25
    Przeprowadzanie prezentacji ........................................................ 25
    Znaczenie przygotowania i planowania .................................... 25
    Typy prezentacji.............................................................................. 27
    Przygotowanie prezentacji............................................................. 29
    4wiczenie prezentacji .................................................................... 29
    Wykorzystanie pomocy wizualnych ............................................ 30
    4. Planowanie i przygotowanie 33
    Twój wizerunek ................................................................................33
    Jak postrzegasz pracodawc(............................................................33
    4 R
    OZMOWA KWALIFIKACYJNA
    Opracowywanie systemu ............................................................... 34
    Analiza stanowiska ..........................................................................35
    Jak zdoby) wi(cej informacji? ....................................................... 37
    Prawdopodobny zakres zadawanych pyta8 ................................ 39
    Uwaga, dziury! Maskowanie niedoskonało-ci ........................... 42
    Maksymalne eksponowanie mocnych stron .............................. 43
    Podstawowe zasady......................................................................... 44
    Jakie zadawa) pytania? ................................................................... 45
    5. Wywieranie dobrego wra%enia 47
    Znaczenie autoprezentacji............................................................. 47
    Wywieranie korzystnego pierwszego wra!enia........................... 48
    Wygl"d zewn(trzny......................................................................... 50
    Sposób bycia.................................................................................... 56
    Pewno-) siebie ................................................................................. 58
    Pozytywne nastawienie .................................................................. 59
    Jak dotrze) na czas ...........................................................................61
    Sposób mówienia............................................................................ 62
    Panowanie nad stresem...................................................................63
    6. Jak odpowiada( na pytania 69
    Przykłady pyta8 i odpowiedzi....................................................... 69
    Jak radzi) sobie w kłopotliwych sytuacjach?............................... 90
    Pieni"dze .......................................................................................... 92
    7. Podsumowanie 95
    Vademecum kandydata.................................................................. 95
    Wyci"ganie odpowiednich wniosków ......................................... 99
    Inne ?ródła pomocy ....................................................................... 99
    A Zasoby internetowe 101
    Wykorzystanie internetu w poszukiwaniu pracy...................... 101
    Czego oczekuj
    pracodawcy
    Jedyny powód, dla którego zostajesz zaproszony na rozmow kwa-
    lifikacyjn jest taki, e pracodawca pragnie dowiedzie si czego
    wicej na twój temat, aby ustali, czy jeste najlepszym kandydatem
    na dane stanowisko. Niektórzy kandydaci s przekonani, e celem
    rozmowy jest zadawanie podchwytliwych pyta$ lub stawianie ich
    w stresowej sytuacji. Tak naprawd nie w tym rzecz, poniewa a-
    den rozsdny pracodawca nie moe sobie pozwoli na powica-
    nie czasu i pienidzy na tego rodzaju zagrywki. Zapraszajc ci na
    rozmow, pracodawca ma na uwadze tylko jeden cel — dowiedzie
    si, kim naprawd jeste i jak poradziłby sobie z okrelonymi sy-
    tuacjami charakterystycznymi dla danego stanowiska.
    Uczestniczysz w rozmowie kwalifikacyjnej wyłcznie dlatego,
    e twoje pierwsze podejcie — udane CV lub podanie o prac — na
    tyle zainteresowało pracodawc, e zechciał lepiej ci pozna. Co-
    kolwiek zrobiłe do tej pory, odniosło pozytywny skutek.
    Analiza przypadku
    Dyrektor pewnej firmy zwanej Stephens’ Circuits poszukiwał
    nowego kierownika głównego magazynu. Rozwaał kandydatur
    jednego z obecnych pracowników, który przez ostatnie pół roku
    okresowo pracował na tym stanowisku i zdaniem dyrekcji idealnie
    nadawałby si do sprawowania tej funkcji na stałe. Mimo to dyrek-
    cja postanowiła przeprowadzi proces rekrutacji, aby da szans in-
    nym kandydatom, wic zamieszczono ogłoszenia w lokalnej prasie
    18 R
    OZMOWA KWALIFIKACYJNA
    i w biurze porednictwa pracy. Sporód dwudziestu kandydatów
    wybrano cztery osoby. W dniu, w którym przeprowadzano rozmo-
    wy kwalifikacyjne, pewna kandydatka zaprezentowała si tak do-
    skonale, e pokonała faworyzowanego konkurenta i to włanie ona
    otrzymała propozycj objcia tego stanowiska. Jej przygotowanie do
    rozmowy, znajomo zakresu obowizków i zapał do pracy zna-
    lazły uznanie w oczach pracodawców. Natomiast wyej wspomnia-
    ny kandydat był zakłopotany koniecznoci sprzedawania swoich
    umiejtnoci na oczach znajomych z pracy i nie zdołał przedstawi
    dowodów powiadczajcych, e to włanie on byłby najlepszym
    kandydatem.
    Nawet gdy twoje szanse na tle innych kandydatów wydaj si
    ograniczone, jeli w dniu rozmowy pokaesz, co naprawd potra-
    fisz, moesz zdoby t prac, niezalenie od tego, jak obiecujco
    zapowiadali si na pocztku twoi konkurenci.
    Jak udowodni,
    e jeste odpowiednim kandydatem?
    Jeli zostałe ju zaproszony na rozmow, nie ma powodu, dla
    którego miałby nie dosta tej pracy. Aby najlepiej wykorzysta
    fakt, e ju zrobiłe wraenie na pracodawcy, dokładnie przejrzyj
    informacje, które zawarłe w CV lub podaniu o prac. Zastanów-
    my si przez chwil nad sam rozmow kwalifikacyjn. O co tak
    naprawd chodzi? Nagle znajdujesz si w dziwacznej sytuacji — za-
    zwyczaj nie rozmawiasz z kompletnie obcymi osobami na temat
    swojej przeszłoci, dowiadcze$ i osobowoci w tak jednostronny
    sposób.
    Taka nienaturalna sytuacja ma miejsce, poniewa pracodawca
    ma co, czego potrzebujesz — prac, a ty wystpujesz w teatrze jed-
    nego aktora, aby przekona go, e to włanie twoja kandydatura
    jest idealna do objcia tego szczególnego stanowiska. Tak na-
    prawd najbardziej odpowiedni kandydat niekoniecznie musi by
    najlepszy pod wzgldem dowiadczenia i umiejtnoci, ale po-
    winien zabłysn podczas rozmowy kwalifikacyjnej i sprawia wra-
    enie osoby, która doskonale odnajdzie si w danej pracy.
    [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mement.xlx.pl
  • Designed by Finerdesign.com