szesc-pikseli-oddalenia.-zarabiaj-dzieki-sieci-web-2.0 cała książka, ebooki-ksiazki
[ Pobierz całość w formacie PDF ] IDŹ DO: SZEŚĆ PIKSELI ODDALENIA. ZARABIAJ DZIĘKI SIECI WEB 2.0 Spis treści Przykładowy rozdział Autor: Mitch Joel Tłumaczenie: Anna Kanclerz ISBN: 978-83-246-2668-7 Tytuł oryginału: Six Pixels of Separation : Everyone Is Connected. Connect Your Business to Everyone Format: B5, stron: 320 KATALOG KSIĄŻEK: Katalog online Zamów drukowany katalog CENNIK I INFORMACJE: Technologia to TY Zamów informacje o nowościach Zamów cennik • Nowe modele biznesowe • Tworzenie sieci kontaktów • Badania i analityka • Marki generowane przez konsumentów • Łączenie się internetu i kanałów mobilnych To podstawowy przewodnik po misternych i skomplikowanych relacjach społecznych, przeznaczony zarówno dla dyrektora naczelnego wielkiej korporacji czy przedsiębiorcy, jak i dla studenta marzącego o założeniu własnej firmy. Mitch Joel pomaga nam zrozumieć ten nowo powstały œwiat i wykorzystać jego siłę na naszą korzyœć. CZYTELNIA: Fragmenty książek online Do koszyka Dan Ariely, autor książki Predictably Irrational Najpierw był rozłam, potem otchłań, a następnie przepaœć. Teraz oczywiœcie nic nie stoi na przeszkodzie do nawiązania relacji. Mitch zabierze Was na pouczającą, zabawną wycieczkę po tym, co oznaczają internetowe kontakty — z klientami, znajomymi, a nawet konkurentami. Jeœli chcecie być na bieżąco, macie taką szansę. Lepiej się pospieszcie. Do przechowalni Nowość Seth Godin, autor książki Plemiona 2.0 W dzisiejszym œwiecie Twittera, Facebooka i całej tej szybkiej komunikacji nawiązanie kontaktu między Twoją firmą a klientami jest niezbędne. Problem polega na tym, że nie pomogą Ci już stare zasady. Dziœ przeżycie zależy od umiejętnoœci stworzenia prawdziwej wartoœci dodanej, wiarygodnego przekonywania i budowania zaufania. Dla każdego, kto chce zrozumieć œwiat nowych mediów, to jest niezbędny przewodnik. Daniel. H. Pink, autor książki A Whole New Mind Promocja Przedsiębiorczoœć 2.0 Szeœć stopni oddalenia to znana hipoteza, według której wszyscy jesteœmy ze sobą połączeni siecią znajomoœci obejmującą do szeœciu osób — ja znam kogoœ — kto zna kogoœ — kto zna kogoœ — kto zna kogoœ — kto zna kogoœ — kto zna kogoœ — kto zna CIEBIE. To noœna i mocna hipoteza… Cóż z tego, kiedy współczesne technologie zdołały ją pożreć, przeżuć i wypluć. Onepress.pl Helion SA ul. Kościuszki 1c 44-100 Gliwice tel. (32) 230 98 63 e-mail: redakcja: redakcjawww@onepress.pl informacje: o księgarni onepress.pl Spis treści 9 WSTĘP ROZDZIAŁ 1 Znajdę Cię w Google’u… a Ty mnie 13 ROZDZIAŁ 2 Ekonomia zaufania 33 ROZDZIAŁ 3 Przedsiębiorczość 2.0 53 ROZDZIAŁ 4 Inicjatywy oparte na zaufaniu, viral expansion loop i „długa droga” 69 ROZDZIAŁ 5 Poznaj siłę swojego głosu 91 ROZDZIAŁ 6 Realny świat 111 ROZDZIAŁ 7 Media to Ty 125 ROZDZIAŁ 8 Od mediów masowych do masowych treści 141 8 SZEŚĆ PIKSELI ODDALENIA ROZDZIAŁ 9 Cyfrowy darwinizm 159 ROZDZIAŁ 10 Od mass mediów do „ja” jako środka przekazu 175 ROZDZIAŁ 11 Spal statki 193 ROZDZIAŁ 12 Wiedza plemienna 209 ROZDZIAŁ 13 Cyfrowy nomada 227 ROZDZIAŁ 14 Participation 2.0 243 263 PODZIĘKOWANIA 265 O AUTORZE RO ZDZIAŁ 3 Przedsiębiorczość 2.0 Jak to się mówi: „To nie jest oldsmobile twojego ojca” 1 . Bycie odnoszącym sukcesy przedsiębiorcą nigdy jeszcze nie było takie trudne. Z kolei nigdy wcześniej tak ła- two nie podejmowało się decyzji o zostaniu przedsiębiorcą. Kiedy chcesz zaistnieć w cyfrowym świecie, musisz sobie z tym paradoksem i wyzwaniem poradzić. KRÓTKA HISTORIA OSOBISTA Kilka lat temu jeden z moich przyjaciół chciał otworzyć sklep. Pośrednio zdobył wcześniej doświadczenie w sprzedaży detalicznej, ale czuł, że miał dobry pomysł, a wybrana przez niego lokalizacja (modna dzielnica dużej aglomeracji miejskiej) zapewni mu powodzenie. Kiedy zapytałem go o plany internetowe, mój przyjaciel potwierdził, że chce mieć stronę internetową, aby klienci mogli uzyskiwać bieżące informacje na temat wyprzedaży i innych wydarzeń, wiedzieć, jak się z nim skontaktować, sprawdzić godziny otwarcia sklepu czy znaleźć inne wiadomo- ści. Kiedy zacząłem drążyć, pytając go o handel elektroniczny oraz internetowy program lojalnościowy, a także jak zamierza zarządzać kontaktami z klientami w wielu serwisach społecznościowych, zawahał się i stwierdził, że najpierw chce zobaczyć, jak będzie sobie radzić sklep w rzeczywistym świecie, zanim za- angażuje się w kanał internetowy. 1 Autor nawiązuje do kampanii marketingowej oldsmobila („This is not your father’s Oldsmobile”), jaka była prowadzona pod koniec lat 80. w celu ożywienia sprzedaży marki, postrzeganej jako przestarzała i nienowoczesna. Kampania przyniosła wręcz odwrotny skutek, ponieważ zraziła do marki jej wiernych fanów — przyp. tłum. 53 54 SZEŚĆ PIKSELI ODDALENIA Innymi słowy, zajął się jazdą próbną oldsmobilem swojego ojca. Co prawda pomysł biznesowy mojego kolegi był nowy i oryginalny, ale z punktu widzenia czystej przedsiębiorczości idea prowadzenia sklepu tylko w świecie rze- czywistym była zaskakująca. Dlaczego miałby podejmować działalność tylko przy jednej ulicy, w jednym mieście i w jednym kraju, zamiast zaistnieć totalnie w internecie, dzięki czemu miałby nieograniczone możliwości rynkowe, znacz- nie mniej zmartwień związanych z infrastrukturą i organizacją oraz prawdziwą możliwość przekonania się, jak jego pomysł sprawdziłby się w skali globalnej? Jak wiesz, rewolucja cyfrowa na nowo zdefiniowała rolę przedsiębiorcy. Skoń- czyły się czasy budowania wiarygodności przez robienie drobnych interesów w skali lokalnej. Wkroczyliśmy do świata, w którym ludzie mogą całkowicie ze- rwać z pracą w korporacji, odpalić laptop, opracować własną stronę internetową, zademonstrować branży swoją wiedzę w przestrzeni społecznej, nawiązać kontakty z podobnie myślącymi osobami w internetowych serwisach społecznościowych, a nawet reklamować się za pomocą słów kluczowych na jednej (lub wszystkich) z wyszukiwarek internetowych, płacąc za reklamę na zasadzie pay-per-click. Nawet jeśli nie posiadasz biura ani wizytówek, Twoja firma (i marka) jest połą- czona z milionami ludzi i ma przed sobą tysiące biznesowych możliwości. LAPTOP… ŁĄCZE… SKALA GLOBALNA Ostatecznie mój przyjaciel zamknął sklep. Nie zbankrutował doszczętnie, ale sklep zdecydowanie nie przynosił oczekiwanych zysków. Jak na ironię ktoś miał podobny pomysł do koncepcji mego przyjaciela, ale zrealizował go w ramach czysto internetowego przedsięwzięcia, które do teraz prosperuje. Nie możesz już dłużej się wahać co do formy czy funkcji Twojego biznesu w internecie. Oto poważny powód: dominujące na realnym rynku firmy są obecne w sieci i przestrzegając pierwszej zasady indoktrynacji marketingu interneto- wego, próbują swoich sił w marketingu wyszukiwarek internetowych. Szybko zdają sobie sprawę z tego, że ich zagrożeniem nie są ich bezpośredni konkuren- ci. Tak naprawdę, nie są to nawet firmy z „drugiej ligi”. To drobny i głodny suk- cesów przedsiębiorca, który dostrzegł swoją szansę i otwierające się przed nim
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plmement.xlx.pl
|