sztuka wojny. sztuka marketingu full version, ebooki-ksiazki

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • umic.opx.pl
  • Podobne

     

    sztuka wojny. sztuka marketingu full version, ebooki-ksiazki

    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
    Sztuka wojny.
    Sztuka marketingu
    Autorzy: Gary Gagliardi, Sun Tzu
    T³umaczenie: Tomasz Misiorek
    ISBN: 83-7361-840-6
    Tytu³ orygina³u:
    Format: A5, stron: 192
    Zastosuj staro¿ytne chiñskie strategie w marketingu
    Przeanalizuj swoj¹ sytuacjê i zaplanuj taktykê
    Zajmij odpowiedni¹ pozycjê, buduj¹c siln¹ markê
    Zastosuj odpowiedni¹ strategiê podczas kampanii marketingowej
    „Sztuka wojny” genera³a Sun Tzu to jedna z najbardziej znacz¹cych ksi¹¿ek
    traktuj¹cych o strategii walki. Nauki Sun Tzu wykorzystywali dowódcy armii oraz
    wybitni stratedzy. Jednak treœci zawarte w tym dziele s¹ tak uniwersalne, ¿e mo¿na
    wykorzystaæ je nie tylko w walce. Traktaty Sun Tzu poznaj¹ mened¿erowie, w³aœciciele
    firm i doradcy. Wykorzystanie ich w marketingu równie¿ mo¿e przynieœæ zaskakuj¹ce
    rezultaty. Ponadczasowe strategie mo¿na zastosowaæ podczas analizowania pozycji
    firmy, budowania marki, tworzenia kampanii marketingowych i wprowadzania ich
    w ¿ycie.
    „Sztuka wojny. Sztuka marketingu” to adaptacja nauk genera³a Sun Tzu do realiów
    wspó³czesnego marketingu. Czytaj¹c j¹, przekonasz siê, jak strategie stworzone z myœl¹
    o prowadzeniu wojny mog¹ przydaæ siê podczas podbijania rynku. Opisane w ksi¹¿ce
    techniki mo¿e wykorzystaæ ka¿dy specjalista od marketingu. Nie znajdziesz tu
    oklepanych porad dotycz¹cych drukowania folderów i publikowania reklam w prasie.
    Przeczytasz natomiast o rozwi¹zaniach taktycznych sprawdzonych w tysi¹cach bitew,
    planowaniu strategii, wykorzystywaniu swoich mocnych stron, prowadzeniu negocjacji
    i stosowaniu podstêpów.
    Analiza sytuacji i wybór rynku docelowego
    Planowanie kampanii marketingowej
    Pokonywanie przeszkód
    Wejœcie na rynek
    Adaptacja do realiów rynku
    Wdra¿anie strategii marketingowej
    Sztuka badania rynku
    Poznaj nowe, wyj¹tkowe metody wygrywania bitew o pozycjê rynkow¹
    Spis treści
    Wprowadzenie ......................................................................9
    Wstęp ................................................................................... 19
    1.
    Analizowanie sytuacji ........................................................25
    Analizowanie rynku ................................................... 27
    2.
    Rozpoczęcie wojny ............................................................37
    Wybór rynku docelowego ...........................................39
    3.
    Planowanie ataku .............................................................. 47
    Przygotowywanie kampanii ...................................... 49
    4.
    Zajmowanie pozycji ...........................................................57
    Budowanie marki .........................................................59
    5.
    Nabieranie impetu .............................................................67
    Przebojowość ................................................................69
    6.
    łabość i siła ....................................................................... 77
    Potrzeby i ich zaspokajanie ....................................... 79
    7.
    Konflikt zbrojny ................................................................ 91
    Kontakt z rynkiem .......................................................93
    8.
    Dostosowywanie .............................................................. 103
    Dostosowywanie się do rynku ................................. 105
    9.
    Zbrojny marsz ...................................................................111
    Kampania marketingowa ......................................... 113
    10.
    Pozycje wyjściowe .............................................................129
    Sytuacje na rynku ....................................................... 131
    11.
    Rodzaje terenu .................................................................. 145
    Etapy kampanii ..........................................................147
    12.
    Atakowanie ogniem ......................................................... 169
    Wykorzystywanie pragnień rynku .......................... 171
    13.
    Wykorzystanie szpiegów .................................................179
    Korzystanie z badań rynku ...................................... 181
    O Autorze ......................................................................... 191
     Rozdział 1.
    Analizowanie sytuacji (analizowanie rynku)
    Chociaż w chińskim oryginale pierwszy rozdział dzieła Sun Tzu nazywa się
    , co na język polski tłumaczy się jako „plan” lub „planowanie”,
    jego znaczenie jest dużo bliższe temu, co nazwalibyśmy „analizą sytuacji
    konkurencyjnej”. Aby odnosić sukcesy w marketingu, musisz tego typu
    analizę przeprowadzać regularnie.
    W pierwszym punkcie rozdziału Sun Tzu opisuje główne komponenty
    składające się na system konkurencyjny.
    W następnym punkcie przedstawia, w jaki sposób można porównać
    swoją sytuację konkurencyjną z sytuacją przeciwników.
    W kolejnym punkcie podkreśla znaczenie posiadania dobrych
    informacji na potrzeby analizy konkurencyjnej, zwłaszcza cenne są tu
    informacje pochodzące ze źródeł zewnętrznych.
    Dyskusja w kolejnym punkcie przenosi wagę z informacji na
    kontrolowanie informacji, czyli to, co Sun Tzu nazywa podstępem. „Podstęp”
    nie oznacza u niego nieuczciwości — wręcz przeciwnie, uczciwość to jedna
    z niezbędnych cech przywódcy. Podstęp w jego rozumieniu to raczej
    umiejętność świadomego kontrolowania informacji, które odbierają inni.
    W ostatnim punkcie rozdziału Sun Tzu przekonuje, że analiza
    konkurencyjna to sztuka porównywania — wymaga rozważenia wszystkich
    argumentów za i przeciw.
    Wszystkie wymienione wyżej koncepcje są przedstawione dokładniej
    w kolejnych rozdziałach — w tym znajduje się ich wstępne omówienie.
     Analizowanie sytuacji
    S
    UN
    T
    ZU POWIEDZIAŁ
    :
    To jest wojna.
    1
    Najważniejsza umiejętność w państwie.
    Podstawa życia i śmierci.
    Filozofia przetrwania lub zagłady.
    Musisz dobrze ją poznać.
    6
    Twoje umiejętności zależą od pięciu czynników.
    Studiuj te czynniki, gdy planujesz wojnę.
    Musisz poznać swoją sytuację.
    1.
    Omów filozofię.
    2.
    Omów klimat.
    3.
    Omów teren.
    4.
    Omów przywództwo.
    5.
    Omów metody prowadzenia wojny.
    14
    Wszystko zaczyna się od Twojej filozofii prowadzenia wojny.
    Przewódź swoim ludziom w ten sposób,
    by mieli wyższy, wspólny cel.
    Możesz poprowadzić ich na śmierć.
    Możesz poprowadzić ich do życia.
    Nie mogą obawiać się niebezpieczeństwa
    ani nieuczciwości.
    Sztuka wojny j Rozdział 1. Analizowanie sytuacji 26
    Analizowanie rynku
    1
    Oto sztuka marketingu.
    To najważniejsza umiejętność w Twojej organizacji.
    To fundament fortun i klęsk.
    Jego logika prowadzi do kreacji i destrukcji.
    Musisz wiedzieć, jak działa.
    Twój sukces na rynku uzależniony jest od pięciu czynników.
    Rozważ te czynniki, analizując rynek.
    Musisz poznać swoją sytuację na rynku.
    1.
    Omów swoją misję marketingową.
    2.
    Omów trendy na rynku.
    3.
    Omów swój segment rynku.
    4.
    Omów swoją pozycję lidera w marketingu.
    5.
    Omów proces marketingu.
    Marketing zaczyna się wraz z misją marketingową.
    Gdy wchodzisz na rynek, musisz postawić sobie wyższe cele,
    mające wymiar globalny.
    Twoja misja musi wskazywać Ci dalszą drogę.
    Twoja misja musi określać powód, dla którego istniejesz.
    Prawidłowo sformułowana misja zmniejsza szanse
    pojawienia się przeszkód i zgubienia kierunku.
    27 Sztuka marketingu j Rozdział 1. Analizowanie rynku
    [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mement.xlx.pl
  • Designed by Finerdesign.com