sztuka wojny. sztuka marketingu full version, ebooki-ksiazki
[ Pobierz całość w formacie PDF ] Sztuka wojny. Sztuka marketingu Autorzy: Gary Gagliardi, Sun Tzu T³umaczenie: Tomasz Misiorek ISBN: 83-7361-840-6 Tytu³ orygina³u: Format: A5, stron: 192 Zastosuj staro¿ytne chiñskie strategie w marketingu Przeanalizuj swoj¹ sytuacjê i zaplanuj taktykê Zajmij odpowiedni¹ pozycjê, buduj¹c siln¹ markê Zastosuj odpowiedni¹ strategiê podczas kampanii marketingowej „Sztuka wojny” genera³a Sun Tzu to jedna z najbardziej znacz¹cych ksi¹¿ek traktuj¹cych o strategii walki. Nauki Sun Tzu wykorzystywali dowódcy armii oraz wybitni stratedzy. Jednak treœci zawarte w tym dziele s¹ tak uniwersalne, ¿e mo¿na wykorzystaæ je nie tylko w walce. Traktaty Sun Tzu poznaj¹ mened¿erowie, w³aœciciele firm i doradcy. Wykorzystanie ich w marketingu równie¿ mo¿e przynieœæ zaskakuj¹ce rezultaty. Ponadczasowe strategie mo¿na zastosowaæ podczas analizowania pozycji firmy, budowania marki, tworzenia kampanii marketingowych i wprowadzania ich w ¿ycie. „Sztuka wojny. Sztuka marketingu” to adaptacja nauk genera³a Sun Tzu do realiów wspó³czesnego marketingu. Czytaj¹c j¹, przekonasz siê, jak strategie stworzone z myœl¹ o prowadzeniu wojny mog¹ przydaæ siê podczas podbijania rynku. Opisane w ksi¹¿ce techniki mo¿e wykorzystaæ ka¿dy specjalista od marketingu. Nie znajdziesz tu oklepanych porad dotycz¹cych drukowania folderów i publikowania reklam w prasie. Przeczytasz natomiast o rozwi¹zaniach taktycznych sprawdzonych w tysi¹cach bitew, planowaniu strategii, wykorzystywaniu swoich mocnych stron, prowadzeniu negocjacji i stosowaniu podstêpów. Analiza sytuacji i wybór rynku docelowego Planowanie kampanii marketingowej Pokonywanie przeszkód Wejœcie na rynek Adaptacja do realiów rynku Wdra¿anie strategii marketingowej Sztuka badania rynku Poznaj nowe, wyj¹tkowe metody wygrywania bitew o pozycjê rynkow¹ Spis treści Wprowadzenie ......................................................................9 Wstęp ................................................................................... 19 1. Analizowanie sytuacji ........................................................25 Analizowanie rynku ................................................... 27 2. Rozpoczęcie wojny ............................................................37 Wybór rynku docelowego ...........................................39 3. Planowanie ataku .............................................................. 47 Przygotowywanie kampanii ...................................... 49 4. Zajmowanie pozycji ...........................................................57 Budowanie marki .........................................................59 5. Nabieranie impetu .............................................................67 Przebojowość ................................................................69 6. łabość i siła ....................................................................... 77 Potrzeby i ich zaspokajanie ....................................... 79 7. Konflikt zbrojny ................................................................ 91 Kontakt z rynkiem .......................................................93 8. Dostosowywanie .............................................................. 103 Dostosowywanie się do rynku ................................. 105 9. Zbrojny marsz ...................................................................111 Kampania marketingowa ......................................... 113 10. Pozycje wyjściowe .............................................................129 Sytuacje na rynku ....................................................... 131 11. Rodzaje terenu .................................................................. 145 Etapy kampanii ..........................................................147 12. Atakowanie ogniem ......................................................... 169 Wykorzystywanie pragnień rynku .......................... 171 13. Wykorzystanie szpiegów .................................................179 Korzystanie z badań rynku ...................................... 181 O Autorze ......................................................................... 191 Rozdział 1. Analizowanie sytuacji (analizowanie rynku) Chociaż w chińskim oryginale pierwszy rozdział dzieła Sun Tzu nazywa się , co na język polski tłumaczy się jako „plan” lub „planowanie”, jego znaczenie jest dużo bliższe temu, co nazwalibyśmy „analizą sytuacji konkurencyjnej”. Aby odnosić sukcesy w marketingu, musisz tego typu analizę przeprowadzać regularnie. W pierwszym punkcie rozdziału Sun Tzu opisuje główne komponenty składające się na system konkurencyjny. W następnym punkcie przedstawia, w jaki sposób można porównać swoją sytuację konkurencyjną z sytuacją przeciwników. W kolejnym punkcie podkreśla znaczenie posiadania dobrych informacji na potrzeby analizy konkurencyjnej, zwłaszcza cenne są tu informacje pochodzące ze źródeł zewnętrznych. Dyskusja w kolejnym punkcie przenosi wagę z informacji na kontrolowanie informacji, czyli to, co Sun Tzu nazywa podstępem. „Podstęp” nie oznacza u niego nieuczciwości — wręcz przeciwnie, uczciwość to jedna z niezbędnych cech przywódcy. Podstęp w jego rozumieniu to raczej umiejętność świadomego kontrolowania informacji, które odbierają inni. W ostatnim punkcie rozdziału Sun Tzu przekonuje, że analiza konkurencyjna to sztuka porównywania — wymaga rozważenia wszystkich argumentów za i przeciw. Wszystkie wymienione wyżej koncepcje są przedstawione dokładniej w kolejnych rozdziałach — w tym znajduje się ich wstępne omówienie. Analizowanie sytuacji S UN T ZU POWIEDZIAŁ : To jest wojna. 1 Najważniejsza umiejętność w państwie. Podstawa życia i śmierci. Filozofia przetrwania lub zagłady. Musisz dobrze ją poznać. 6 Twoje umiejętności zależą od pięciu czynników. Studiuj te czynniki, gdy planujesz wojnę. Musisz poznać swoją sytuację. 1. Omów filozofię. 2. Omów klimat. 3. Omów teren. 4. Omów przywództwo. 5. Omów metody prowadzenia wojny. 14 Wszystko zaczyna się od Twojej filozofii prowadzenia wojny. Przewódź swoim ludziom w ten sposób, by mieli wyższy, wspólny cel. Możesz poprowadzić ich na śmierć. Możesz poprowadzić ich do życia. Nie mogą obawiać się niebezpieczeństwa ani nieuczciwości. Sztuka wojny j Rozdział 1. Analizowanie sytuacji 26 Analizowanie rynku 1 Oto sztuka marketingu. To najważniejsza umiejętność w Twojej organizacji. To fundament fortun i klęsk. Jego logika prowadzi do kreacji i destrukcji. Musisz wiedzieć, jak działa. Twój sukces na rynku uzależniony jest od pięciu czynników. Rozważ te czynniki, analizując rynek. Musisz poznać swoją sytuację na rynku. 1. Omów swoją misję marketingową. 2. Omów trendy na rynku. 3. Omów swój segment rynku. 4. Omów swoją pozycję lidera w marketingu. 5. Omów proces marketingu. Marketing zaczyna się wraz z misją marketingową. Gdy wchodzisz na rynek, musisz postawić sobie wyższe cele, mające wymiar globalny. Twoja misja musi wskazywać Ci dalszą drogę. Twoja misja musi określać powód, dla którego istniejesz. Prawidłowo sformułowana misja zmniejsza szanse pojawienia się przeszkód i zgubienia kierunku. 27 Sztuka marketingu j Rozdział 1. Analizowanie rynku
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plmement.xlx.pl
|