szalona-strona-fotografii.-niekonwencjonalne-i-tworcze-techniki-dla-odwaznych-fotografow full, ebooki

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • umic.opx.pl
  • Podobne

     

    szalona-strona-fotografii.-niekonwencjonalne-i-tworcze-techniki-dla-odwaznych-fotografow full, ebooki

    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
    //-->Spis treściRozmywanie pejzażuCzęść I. Kilka uwag praktycznychAlain Briot7Rozmywanie pejzażuCzęść II. Obróbka zdjęćAlain Briot17Coś na pokazMinistudio fotograficzne na notebookuGerhard Rossbach31Blisko i dalekoObiektyw w roli teleskopu lub mikroskopuCyrill Harnischmacher37Camera obscuraAnalogowe i cyfrowe aparaty otworkoweTobias Pohl45Graffiti malowane światłemLatarka LED zamiast pędzlaNiklas Plessing53Ziemia z lotu ptakaFotografia latawcowaMichael i Karen McAllister63Ostrość selektywnaZbuduj własny obiektyw tilt-shiftCyrill Harnischmacher75Kolor, rozmycie i werwaNowe spojrzenie na fotografię zbliżeniowąAnett Boettcher83NurkowanieKilka uwag o fascynującej fotografii podwodnejKai Wallasch91Zdjęcia nocneKreatywne używanie flesza w ciemnościMichael Diechtierow101Słońce, Księżyc i gwiazdyProste sposoby na spektakularne zdjęcia astronomiczneCyrill Harnischmacher111Klip-klapWstęp do fotografii stereoskopowejTobias Pohl127Płaski aparat fotograficznyFotografowanie skaneremGottfried Huettemann133Na czym drukujesz?Drukowanie na materiałach niekonwencjonalnychMichael Benecke137Mam cię!Ultraszybka fotografia z fotoelektrycznym wyzwalaniem migawkiCyrill Harnischmacher145Obiektyw miękkorysującyTworzenie efektu Lensbaby za pomocą wazelinyMike Hagen153Małe planetyMocno zakręcone panoramyChristian Bloch161Światło wszystko zmieniaProfesjonalne zastosowania lamp błyskowychMartin Krolop177Widok z góryAerofotografia przy użyciu monopodu teleskopowegoMike Hagen187Ulepszanie aparatuUaktywnianie ukrytych funkcji w kompaktach CanonaAutorzyBerthold Daum199214Graffiti malowane światłemLatarka LED zamiast pędzlaNiklas PlessingKażdy fotograf dobrze wie, że przy długich czasach naświetlania po-ruszające się źródło światła pozostawia na zdjęciu ślad w  postaci ja-snej smugi. Taki sam rezultat otrzymujemy, poruszając aparatem. Smu-gi świetlne mogą zepsuć zdjęcie, ale również mogą być jego waloremartystycznym. Fotograficy od dawna tworzą „malowidła” świetlne, aleprawdziwy rozkwit tego rodzaju twórczości można zaobserwowaćw  ciągu ostatnich dwóch, trzech lat. Częściowo zawdzięczamy to ro-snącej popularności małych i tanich latarek z diodami LED, które dająjasne światło, zużywając stosunkowo niewiele energii. W tym rozdzia-le omówię kilka współczesnych technik malowania światłem i pokażę,jak można legalnie i bez szkody dla środowiska tworzyć własne graffiti!niu z aparatem fotograficznym tworzą zestaw wystarczający do two-rzenia prostych, spontanicznych malowideł świetlnych. Popularyza-cję tej metody kreowania obrazów ułatwiły też prostota i niskie kosz-ty fotografowania w technologii cyfrowej.Urzeczywistnianie własnych wizji malarskich wymaga oczywi-ście pewnych umiejętności i doświadczenia, zwłaszcza na początku.Wprawdzie aparaty cyfrowe umożliwiają natychmiastowe sprawdza-nie uzyskanych rezultatów, co znacznie przyspiesza proces uczeniasię, ale mimo to do tworzenia obrazów malowanych światłem trzebasię odpowiednio przygotować. Poszczególne elementy całego proce-su omówię w kolejnych podrozdziałach.SprzętŁatwość tworzenia i  rejestrowania obrazów świetlnych zdecydowa-nie przyczyniła się do zwiększenia popularności tej formy twórczo-ści. Dawniej, chcąc wyjść w plener, trzeba było taszczyć ciężkie lam-py i zasilające je akumulatory. Obecnie lekkie latarki LED są dostępnew różnych rozmiarach i można je nabyć niemal wszędzie. W połącze-AparatIm bardziej złożony ma być obraz, tym dłuższy czas naświetlania bę-dzie Ci potrzebny, a zatem wskazany byłby aparat, w którym jak naj-więcej parametrów można ustawić ręcznie. Cyfrowe lustrzanki i śred-nio zaawansowane kompakty przeważnie umożliwiają ręczne usta-wianie przysłony, czasu otwarcia migawki oraz ISO. Istotny będzierównież dobór właściwego obiektywu. Do większych „malowideł” bę-dziesz musiał użyć obiektywu o  szerszym kącie widzenia. Obiekty-wów o standardowych ogniskowych (do 100 mm) możesz używać douchwycenia szczegółów, ale dłuższe obiektywy mają zbyt wąski kątwidzenia, aby mogły być tutaj przydatne.Źródło światłaDo malowania światłem możesz używać wszystkiego, co świeci —pochodni, świec, latarki, świateł chemicznych, zapalniczki — ale, jakjuż wspomniałem, latarki LED są najlepsze. Najłatwiej kupić je w skle-pach internetowych. Jeśli wpiszesz w  wyszukiwarce „latarka LED”,„oświetlenie LED” lub „lampki LED”, z  pewnością znajdziesz wielemiejsc, gdzie będziesz mógł kupić taką latarkę taniej niż w zwykłymsklepie. Kilka przydatnych adresów znajdziesz również na końcu roz-działu. Prawdę mówiąc, latarki i lampki z diodami LED można znaleźćwszędzie, nawet w sklepach typu „wszystko po 4 zł”.Oto mój podstawowy sprzęt: zasilane bateryjnie kolorowe lampkichoinkowe, lampa warsztatowa z diodami LED pokrytymi różnokolorowymifoliami i świecąca w różnych kolorach mocna latarka LED54 [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mement.xlx.pl
  • Designed by Finerdesign.com