sztuka-wojny-w-biznesie cała książka, ebooki
[ Pobierz całość w formacie PDF ] //-->PlanowanieI–1Dla kierujących współzawodnictwo jest sprawą życiowej wagi.Współzawodnictwo decyduje, kto idzie do przodu, a kto się cofa,kto odnosi sukcesy, a kto porażki, kto zyskuje, a kto traci, kto ży-je i kto umiera. W biznesie prawdziwa walka toczy się w umysłachtych, którzy go tworzą, stanowią jego elementy. Każdy kierującyzna elementy, jakim musi służyć — ludzi, którym służy bezpo-średnio, jak swoim zwierzchnikom i osobistym klientom, oraztych, którym służy pośrednio przez produkty i usługi swojej or-ganizacji. Skumulowany wpływ działań konkurencyjnych wzmac-nia lub osłabia Twoją moc i wpływy. Ważne jest, aby Twoje kon-kurencyjne działania były starannie zaplanowane i właściwiewykonane.I–2Oceń Twoje plany współzawodnictwa za pomocą pięciu podsta-wowych czynników. Aby wybrać najlepszy sposób działania, osza-cuj i porównaj siebie i przeciwników. Zważ wszystko.I–3Te pięć czynników to charakter, klimat, struktura, przywództwoi informacja.16SZTUKA WOJNY W BIZNESIEI–4Charakter to sprawa zasadnicza — duch — osoby lub organiza-cji. Od charakteru zależy, jak poszczególne elementy biznesu będąoddziaływać na Ciebie i Twoje produkty. Charakter zdecyduje,czy uznają Twoje cele za zgodne z własnymi. Jeżeli podzielą Twojeprzekonania, pójdą za Tobą. Będą kupować Twoje produkty. Po-mogą osiągnąć cele.I–5Klimat określa wpływ ogólnych warunków biznesowych i kulturypolitycznej na sytuację współzawodnictwa. Aby działania były sku-teczne, muszą być przeprowadzane w odpowiednim klimacie.I–6Struktura to sposób, w jaki praca jest zorganizowana i zarządzana.To coś innego niż sposób kierowania ludźmi. Do rozważań o struk-turze należy ocena, jak Ty i Twoja organizacja są finansowane; jakTy i Twoi pracownicy jesteście przeszkoleni; jak udoskonalasz swo-je umiejętności, jak organizacja udoskonala swoje produkty i usłu-gi; jak elastyczne bądź nieelastyczne, wrażliwe bądź niewrażliwei efektywne bądź nieefektywne są Twoje procedury. Struktura okre-śla podstawowe możliwości osób i organizacji.Struktura to także moda, technologia, praca i materiały, ba-riery do przekroczenia, kluczowy personel, struktura finansowaoraz inne czynniki zewnętrzne wpływające na wydajność i rynek.Oddziaływanie tych czynników decyduje jak łatwo bądź trudnobędzie Ci wejść na rynek i go zdominować.I–7Przywództwo pochodzi z wnętrza, wynika z indywidualnych skłon-ności i zdolności. Przywództwo organizacji jest zbiorowością skłon-ności i zdolności kluczowego personelu. Oceniając przywództwo,należy rozważyć siedem czynników: szacunek dla samego siebie,cel, dokonania, odpowiedzialność, wiedzę, „pozycję na drabinie”i dawanie przykładu.PLANOWANIE17I–8Informacja to otrzymywanie faktów — na czas i dokładnie — o rze-czywistości, warunkach i okolicznościach dotyczących konkuren-cyjności. W konkurencji i współzawodnictwie nic nie jest tak ważne,jak fakty! Informacja to także środki karmiące percepcję innych.Odpowiednie postrzeganie faktów i fikcji powoduje, że konkuren-ci i współuczestnicy wykonają pożądane przez Ciebie działania.I–9Każdy rządzący organizacją słyszał o tych pięciu czynnikach. Ci,którzy panują nad nimi, zwyciężą, inni zostaną pokonani.I – 10Rozważając konkurencyjną strategię, starannie oceniaj plany i zbie-raj informacje mające stanowić odpowiedź na dalej postawionepytania.I – 11Kto z rządzących pobudza entuzjazm i chęć współpracy wśródpracowników i wspólników? Która organizacja wzbudza entuzjazmi chęć współpracy wśród klientów, kierownictwa, pracowników,dostawców i udziałowców? Kto z rządzących stosuje przywództwozgodne z siedmioma zasadami? Kto z rządzących jest faworyzo-wany w bieżącym klimacie politycznym? Która firma jest fawory-zowana w bieżących warunkach i klimacie politycznym? Czyjastrategia jest w stanie silniej wpłynąć na czynniki znaczące dla ryn-ku? Czyi pracownicy są lepiej zorganizowani? Gdzie rzeczywiściewspiera się innowacje?I – 12Kto z rządzących jest lepiej wyszkolony? Która organizacja malepiej wyszkolone kierownictwo, pracowników, klientów i do-stawców?18SZTUKA WOJNY W BIZNESIEI – 13Kto z rządzących kształtuje i rozwija ludzi? Która organizacja na-prawdę wynagradza zasługi i wspiera osobisty rozwój?I – 14Znając odpowiedzi na te pytania, możesz przewidzieć, czyje planymają większą szansę na sukces?I – 15Rządzący, który pilnie baczy na te rady, jest pewien sukcesu. Ten,kto nimi wzgardzi, poniesie porażkę. Trzeba go zwolnić.I – 16Biorąc pod uwagę ocenę już omówioną, rządzący musi stworzyćplany działań konkurencyjnych, które pozwolą mu wzmocnić swesiły wewnątrz organizacji i siły organizacji na rynku. Przez dzia-łania konkurencyjne rozumiem takie, które prowadzą do konflik-tu osoby lub organizacji z innymi osobami lub organizacjami.Wzmacnianie Twoich sił daje Ci konkurencyjną przewagę.I – 17Wszelka konkurencyjna przewaga opiera się na efektywnej reali-zacji planów. Marne wykonanie może zrujnować najdoskonalszeplany. Doskonałe wykonanie może uratować plany mierne. Za-skocz swoich konkurentów chęcią zmian i zdolnością adaptacji.I – 18Zatem wciąż szukaj nowego podejścia i metod, nowych segmentówrynku i nowych klientów. Nawet dla produktów popularnych na-leży szukać nowych zastosowań wśród starych klientów oraz no-wych klientów wśród tych, którzy wcześniej nie byli rozważani.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plmement.xlx.pl
|