sztuka-zarzadzania-projektami cała książka, ebooki-ksiazki

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • umic.opx.pl
  • Podobne

     

    sztuka-zarzadzania-projektami cała książka, ebooki-ksiazki

    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
    IDZ DO
    PRZYK£ADOW
    Sztuka zarz¹dzania
    SPIS TREŒCI
    projektami
    KATALOG KSI¥¯EK
    Autor: Scott Berkun
    T³umaczenie: Iwona Bender, Andrzej
    Gra¿yñski, Marcin Kowalczyk
    ISBN: 83-246-0095-7
    Tytu³ orygina³
    Format: B5, stron: 528
    KATALOG ONLINE
    ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
    TWÓJ KOSZYK
    DODAJ DO KOSZYKA
    Poznaj praktyczne aspekty zarz¹dzania projektami
    Zaplanuj projekt i stwórz wizjê systemu
    Sprawnie kieruj cz³onkami zespo³u projektowego
    Zakoñcz projekt w planowanym terminie
    Zarz¹dzanie projektami to dziedzina nauki, która w ostatnim czasie gwa³townie siê
    rozwija. Organizacja pracy oparta na projektach sta³a siê niezwykle popularna.
    Opublikowano setki ksi¹¿ek na ten temat. Jednak w wielu z nich omawiane s¹
    zagadnienia bardzo wyspecjalizowane, co ogranicza kr¹g odbiorców do kierowników
    projektów okreœlonego rodzaju. W innych publikacjach nadmierny nacisk k³adzie siê na
    wiedzê teoretyczn¹, pozostawiaj¹c aspekty praktyczne niemal nietkniête. Tymczasem
    w nowoczesnych firmach, szczególnie takich, które realizuj¹ wiele projektów
    jednoczeœnie, w³aœnie praktyczne umiejêtnoœci s¹ potrzebne najbardziej.
    W ksi¹¿ce „Sztuka zarz¹dzania projektami” nie znajdziesz d³ugich teoretycznych
    wywodów. Jej autor, doœwiadczony kierownik projektów pracuj¹cy m.in. dla Microsoftu,
    bazuj¹c na swoim wieloletnim doœwiadczeniu, wprowadzi Ciê w specyfikê zarz¹dzania
    projektami i przedstawi najwa¿niejsze elementy tej dziedziny wiedzy. Dowiesz siê,
    jak uk³adaæ harmonogram projektu, zarz¹dzaæ ludŸmi, rozwi¹zywaæ problemy
    i dotrzymywaæ terminów.
    Planowanie projektu
    Tworzenie wizji i specyfikacji
    Kierowanie pracownikami
    Prowadzenie zebrañ
    Budowanie zaufania
    Strategie zarz¹dzania projektem
    Zamykanie projektu i wprowadzanie produktu na rynek
    Stosowanie zasad omówionych w tej ksi¹¿ce gwarantuje sukces ka¿dego projektu
    CENNIK I INFORMACJE
    ZAMÓW INFORMACJE
    ONOWOŒCIACH
    ZAMÓW CENNIK
    CZYTELNIA
    FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
    Wydawnictwo Helion
    ul. Chopina 6
    44-100 Gliwice
    tel. (32)230-98-63
    e-mail: helion@helion.pl
    SPIS TREŚCI
    Przedmowa
    5
    1.
    Trochę historii — czyli dlaczego powinieneś być ostrożny
    11
    I PLANOWANIE
    37
    2.
    Cała prawda na temat harmonogramów
    39
    3.
    Planowanie, czyli co właściwie jest do zrobienia?
    67
    4.
    Tworzenie dobrej wizji projektu
    105
    5.
    Skąd biorą się pomysły?
    133
    6.
    Co zrobić z pomysłami?
    165
    II UMIEJĘTNOŚCI
    191
    7.
    Specyfikacje
    193
    8.
    Podejmowanie właściwych decyzji
    219
    9.
    Komunikowanie się i stosunki międzyludzkie
    249
    10.
    Jak nie drażnić pracowników: organizacja procesów, e-mail i narady
    275
    11.
    Co robić, gdy sprawy zaczynają wymykać się spod kontroli
    305
    III ZARZĄDZANIE
    343
    12.
    Dlaczego przywództwo musi opierać się na zaufaniu
    345
    13.
    Działanie
    371
    14.
    Strategia gry środkowej
    399
    15.
    Strategia gry końcowej
    431
    16.
    Władza i polityka
    469
     4
    SZTUKA ZARZĄDZANIA PROJEKTAMI
    A
    Polecana lektura dodatkowa
    501
    B
    Podziękowania
    505
    C
    Zdjęcia
    507
    Skorowidz
    509
    ROZDZIAŁ 8.
    trakcie pisania tej książki
    rozmawiałem z kilkunastoma kierownikami
    projektu. Jedno z pytań, które im zadawałem, dotyczyło podejmowania
    właściwych decyzji. W odpowiedzi słyszałem, iż należy godzić różne opinie,
    definiować jasne kryteria i szukać różnych sposobów rozwiązywania bieżących
    problemów. Jednak, gdy pytałem ich, ile decyzji dziennie podejmują przy
    zastosowaniu wymienionych przez siebie technik, docierało do nich, że coś
    tu jest nie tak. Wielu stwierdzało w końcu, że podejmowanie wszystkich
    decyzji w sposób sformalizowany jest po prostu niemożliwe (co ciekawe,
    najpierw oglądali się za siebie i upewniali się, że nikt inny nie usłyszy tego
    wyznania). Jest to konsekwencją ograniczonej ilości czasu i dużej liczby
    zadań do wykonania.
    Przyznawali, iż często opierają się na intuicji, logicznych założeniach i szybkiej
    analizie problemu w kontekście głównych celów projektu. Starają się również
    wykorzystać doświadczenie wcześniejszych decyzji i wcześniejszych
    projektów. Owszem, takie wyjaśnienie zawsze brzmiało sensownie,
    jednak był w tym jakiś element rozczarowania — zarówno dla kierownika
    projektu, jak i dla mnie. Sądzę, że wynika to z chęci wiary, iż wszystkie
    podejmowane przez nas decyzje są przemyślane i rozsądne, nawet jeśli
    wiemy, że jest to niemożliwe. Nie wszystkie decyzje mogą być tak samo
    dobre — dysponujemy przecież ograniczoną ilością czasu i równie
    ograniczonymi możliwościami umysłowymi.
     220
    ROZDZIAŁ ÓSMY
    Uważam, iż błędne decyzje podejmowane przy zarządzaniu projektami
    najczęściej nie wynikają z braku wiedzy lub doświadczenia, ale z niewłaściwego
    rozłożenia uwagi na poszczególne kwestie. Paradoksalnie, najważniejszą
    decyzją jest wybór decyzji, której należy poświęcić więcej czasu i energii.
    Osiągnięcie sukcesu na tym „wyższym poziomie” dokonywania wyboru
    wymaga doświadczenia, umiejętności wyciągania wniosków i chęci uczenia
    się na własnych błędach. Wszystkie te cechy można rozwinąć dzięki różnym
    ćwiczeniom
    1
    , ale nigdy nie słyszałem o programie szkoleniowym
    związanym z informatyką lub zarządzaniem projektami, którego
    byłyby częścią.
    Tajemnica sukcesu osób, które potrafią zarządzać pięciokrotnie większą
    ilością pracy (lub liczbą ludzi) niż inni, tkwi w umiejętności podejmowania
    decyzji. Osoby te instynktownie dzielą pracę na odpowiednie fragmenty,
    dokonują selekcji decyzji i działań oraz poświęcają energię na dopracowanie
    szczegółów najistotniejszych z nich. Wiedzą, iż łatwiej będzie naprawić
    błędy i rozwiązać problemy wywołane decyzjami o drugorzędnym znaczeniu
    niż problemy wynikające z błędnych decyzji kluczowych.
    Kształcenie umiejętności podejmowania decyzji na uniwersytetach przyjmuje
    formę nauki metod teorii
    użyteczności (ang.
    utility theory
    ) lub analizy drzew
    decyzyjnych (ang.
    decision tree
    ). W obu procesach wyborom przydzielane
    są wartości numeryczne, a następnie dokonywane są na nich obliczenia (inną
    często nauczaną metodą jest analiza kosztów i korzyści — ang.
    cost-benefit
    analysis
    ). Wiele programów MBA, a także niektóre programy certyfikacji
    w zakresie zarządzania projektami także oferuje szkolenia tego typu.
    Jednak niewiele uwagi poświęca się decyzjom wyższego poziomu oraz
    innym praktycznym zagadnieniom związanym z ich podejmowaniem
    w warunkach rzeczywistych. Takie metody, jak analiza drzew decyzyjnych,
    wymagają oszacowania wagi wszystkich elementów, co doskonale sprawdza
    się w przypadku decyzji opartych wyłącznie na przesłankach finansowych,
    ale jest wadą, jeśli musimy zająć się zagadnieniami projektowymi,
    1
    Umiejętności podejmowania decyzji najlepiej uczyć się poprzez symulację.
    W ćwiczeniach tego typu w centrum jest osoba ucząca się, a nie nauczyciel.
    Warto skorzystać z pomysłów zawartych w książce
    Serious Games
    autorstwa
    Clarka Abta (Viking 1970). Sam używam ich na prowadzonych przez siebie kursach.
    [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mement.xlx.pl
  • Designed by Finerdesign.com