trening-mentalny.-gry-i-zabawy-dla-dzieci cała książka, ebooki
[ Pobierz całość w formacie PDF ] Spis treści Wstęp . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8 2 Dzieci potrzebują wychowania 1 Całe życie to trening mentalny Reguły i wolna przestrzeń . . . . . . . . . . . . 26 Dlaczego bezstresowe wychowanie musi być konsekwentne . . . . . . . . . . . . . 26 Co właściwie oznacza „trening mentalny”? . . . . . . . . . . . . . . . . . 12 Dobry przykład . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 29 Trening mentalny dla dzieci . . . . . . . . . . 13 Zmiany planów i wyjątki od reguły . . . 36 Zwiększanie trudności krok za krokiem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14 Pierwsza reguła brzmi: „Frajda przy nauce” . . . . . . . . . . . . . . . . . . 37 W jakim wieku zaczynać trening mentalny? . . . . . . . . . 15 Uczenie się poprzez wspólne myślenie i wypróbowywanie rozwiązań . . . . . . . 38 Podstawy neurologii . . . . . . . . . . . . . . . . . 16 Wyjaśnione poglądowo — zakotwiczone w pamięci . . . . . . . . . . 46 Wykorzystywanie faz uczenia się i stosowanie bodźców odpowiednich do wieku . . . . . . . . . . . . . 17 Różne oczekiwania . . . . . . . . . . . . . . . . . . 47 Spis treści 5 Powiedzcie to pozytywnie . . . . . . . . . . . 48 Sensowne spędzanie wolnego czasu . . 49 Świadome kierowanie zewnętrznymi wpływami . . . . . . . . . . . . 52 3 Wasze dziecko ma potrzeby — na szczęście! Dziecko najedzone — dziecko zadowolone? . . . . . . . . . . . . . 56 Proste i konkretne sformułowania . . . . 88 1. Potrzeby cielesne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 57 2. Potrzeba bezpieczeństwa . . . . . . . . . . . . 73 Regularna ocena sukcesów . . . . . . . . . . 90 3. Potrzeba miłości i przynależności . . . . 76 Osiągnięcia muszą wzrastać . . . . . . . . . 90 4. Potrzeba bycia docenionym . . . . . . . . . . 77 Wielkie cele — dzieci i profesjonalna kariera? . . . . . . . . . . . . . . 91 5. Potrzeba samorealizacji . . . . . . . . . . . . . 79 Różne cele — kto wygra? . . . . . . . . . . . . 93 4 Czy ambitne cele pozaszkolne można pogodzić z nauką? . . . . . . . . . . . 96 Silniejsza motywacja dzięki właściwie określonym celom Co robić w przypadku trudności z motywacją? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 99 Motywacja motorem większych osiągnięć . . . . . . . . . . . . . . . . . 84 Motywacja jest równoznaczna z przyjemnością . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 100 Jeśli oczekiwania rodziców przerastają dzieci . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84 Uznawanie i przesuwanie granic możliwości dziecka . . . . . . . . . . 100 Wspólne określanie właściwych celów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 85 Oszukiwanie oznaką kreatywnego rozwiązywania problemów? . . . . . . . . 102 Czy dorośli powinni pomagać dzieciom w poszukiwaniu celów? . . . . 86 6 Spis treści Radzenie sobie z presją i stresem . . . . 104 Aktywny lub rozluźniony na życzenie . . 129 Odpowiednia interpretacja rezygnacji i agresji . . . . . . . . . . . . . . . . . . 105 Zanurzenie się w świat fantazji . . . . . . . 131 Podróż w głąb ciała . . . . . . . . . . . . . . . . . . 134 Motywacja poprzez wzajemny szacunek . . . . . . . . . . . . . . . . 106 W tym jest jeszcze więcej uskrzydlenia . . 139 Ogólne ćwiczenia na wzmocnienie koncentracji . . . . . . . . 142 Zręczne rozwiązywanie konl iktów w grupie . . . . . . . . . . . . . . . . 107 Właściwe ukierunkowanie uwagi . . . . . 146 5 Siła psychiki — dobre wyniki Możliwie dokładna ocena własnych sił . . . . . . . . . . . . . . . . . . 112 Najlepsze techniki zwiększania siły psychicznej . . . . . . . . 112 Sukces stale w centrum uwagi . . . . . . . . 113 Motyw przewodni dla Dziennika sukcesów w sporcie . . . . . . . . 116 Plany działania dają poczucie bezpieczeństwa . . . . . . . . . . . . 120 Koncentracja — wiadomo jak . . . . . . . 125 Zapomnieć o wszystkim wokół — stan uskrzydlenia . . . . . . . . . . . . . . . . . 126 Aktywacja i rozluźnienie . . . . . . . . . . . . . . 127 Spis treści 7 7 Sprawność psychiczna podczas zawodów Wiedza daje poczucie bezpieczeństwa . .......... 176 Mentalny trening techniki .......... 176 Skrypt ułatwiający lepsze wykonywanie ruchów .............. 178 Mentalne trenowanie techniki z dziećmi . .......................... 180 Przyzwyczajanie się do rywalizacji . .. 183 Siedem czynników wpływających na sukces . ........... 184 Postrzeganie i przewidywanie własnego sukcesu .................. 188 Prognoza i reakcja . . . . . . . . . . . . . . . . . . 190 Pozytywne rozmowy z samym sobą pozwolą osiągnąć lepsze wyniki podczas zawodów . ................. 196 6 Koordynacja pomaga Waszemu dziecku zachować równowagę Epilog . .............................200 Podziękowania .....................201 Silni w sieci . ........................202 Polecane książki . ...................204 Krótki przegląd ćwiczeń ............207 Po co ćwiczyć koordynację? . ........ 154 Mały program treningowy w hali sportowej . ................... 156 Ćwiczenie koordynacji w domu ..... 164
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plmement.xlx.pl
|