twarzą w twarz z obiektywem. sztuka fotografowania ludzi cała książka, ebooki-ksiazki
[ Pobierz całość w formacie PDF ] Twarz¹ w twarz z obiektywem. Sztuka fotografowania ludzi Autor: Rick Sammon T³umaczenie: Rados³aw Brzozowski ISBN: 978-83-246-2107-1 Tytu³ orygina³u: Format: 200 230, stron: 304 Poznaj trudn¹ sztukê robienia zdjêæ portretowych! • Dobierz optymalny sprzêt • Poznaj zasady kompozycji i oœwietlenia • U¿yj Photoshopa do obróbki zdjêæ „Zdjêcia robi¹ ludzie, nie aparaty” – te s³owa autora oddaj¹ istotê wspó³czesnej fotografii. ¯adne narzêdzia ani ¿aden sprzêt nie pozwol¹ Ci osi¹gn¹æ zamierzonego efektu, jeœli nie bêdziesz mieæ odpowiedniej wiedzy na temat techniki wykonywania zdjêæ. Fotografia portretowa to trudna sztuka budowania kameralnej atmosfery, ods³aniania magii osobowoœci, eksponowania piêkna i ukrywania niedoskona³oœci. W arkana tej sztuki ³agodnie i profesjonalnie wprowadzi Ciê Rick Sammon, autor tego piêknego, bogato ilustrowanego podrêcznika fotografii portretowej. Setki porad, praktycznych wskazówek i ciekawostek oraz ogromna liczba przyk³adowych zdjêæ to bezcenny materia³ dla osób, które chc¹ rozpocz¹æ przygodê z profesjonalnym fotografowaniem ludzi. Z tym poradnikiem w rêku nauczysz siê wykonywaæ zdjêcia portretowe w ró¿nych warunkach, zarówno w plenerze, jak i studiu, oraz fotografowaæ uroczystoœci czy wystêpy sceniczne. Ponadto dowiesz siê, w jaki sposób poprawiæ i udoskonaliæ swoje zdjêcia w programie Adobe Photoshop. Dziêki ksi¹¿ce „Twarz¹ w twarz z obiektywem. Sztuka fotografowania ludzi” Twoja kolejna sesja bêdzie zupe³nie wyj¹tkowa! • Ró¿nica pomiêdzy pstrykaniem zdjêæ a fotografowaniem • Wybór pomiêdzy uk³adem poziomym a pionowym • Wykorzystanie t³a • Wybór odpowiedniego miejsca • Zastosowanie dyfuzora • Wykorzystanie techniki nierównowagi • U¿ycie zestawów oœwietleniowych • Zdjêcia grupowe • Techniki fotografowania w s³abym œwietle i w nocy • Wykonywanie zdjêæ w plenerze • Fotografowanie uroczystoœci • Zdjêcia w pomieszczeniach • Utrwalanie wystêpów scenicznych • Obróbka i korekta zdjêæ w Photoshopie Stañ twarz¹ w twarz z profesjonaln¹ fotografi¹ portretow¹! Spis treści Podziękowania 7 Słowo wstępne 9 Przedmowa Rozwój sesji fotograicznej 11 Wstęp Aparat patrzy w dwie strony 15 Część I Zdjęcia robią ludzie, nie aparaty Odpalamy sesję fotograiczną na krótko 25 Lekcja 1. Rzut oka na sprzęt 43 Część II Filozoie fotografowania Lekcja 2. Tworzenie zdjęć a fotografowanie 55 Lekcja 3. Od stóp do głów 59 Lekcja 4. Oddawanie klimatu miejsca 63 Lekcja . Centralny kadr wykańcza zdjęcie 67 Lekcja 6. Układ poziomy czy pionowy? 71 Lekcja 7. Martwa cisza 73 Lekcja 8. Świadoma obecność 75 Lekcja 9. Portret a portret sytuacyjny 77 Lekcja 10. Kluczowe tło 81 Lekcja 11. Płacenie fotografowanym osobom 85 Lekcja 12. Sukces leży w ubiorze 89 Lekcja 13. Język ciała i dłoni 93 Lekcja 14. Spojrzenie w oczy 97 Lekcja 1. Wybierz miejsce 103 Lekcja 16. Wykorzystywanie rekwizytów 107 Lekcja 17. Szukanie zdjęć w zdjęciach 113 Lekcja 18. Umieszczenie na zdjęciu postaci ludzkiej pozwala na podkreślenie skali 117 Lekcja 19. Myśl twórczo 121 Lekcja 20. Zabawne ujęcia 123 Część III Zdjęcia pod gołym niebem Lekcja 21. Zdjęcia akcji 131 Lekcja 22. Korzystanie z płaszczyzn odblaskowych 135 Lekcja 23. Piękno dyfuzora 139 Lekcja 24. Zdjęcia glamour w garażu 143 Lekcja 2. Błysk wypełniający 147 Lekcja 26. Technika nierównowagi 151 Lekcja 27. Klucz do dobrego proilu 155 Lekcja 28. Fotografowanie ludzi w słabym świetle i w nocy 157 Lekcja 29. Zdjęcia grupowe 163 Lekcja 30. Zalety światła tylnego 167 Lekcja 31. Fotografowanie uroczystości 173 Lekcja 32. Tworzenie poczucia głębi 183 Część IV Fotograia we wnętrzach Lekcja 33. Oświetlenie rembrandtowskie 191 Lekcja 34. Fotografowanie sylwetek 195 Lekcja 3. Podstawowe techniki pracy z lampą błyskową 199 Lekcja 36. Korzystanie z zestawów oświetleniowych 209 Lekcja 37. Praca z lustrami 217 Lekcja 38. Fotografowanie występów scenicznych 221 Część V Poprawianie zdjęć w Photoshopie Lekcja 39. Tworzenie pięknych zdjęć czarno-białych 231 Lekcja 40. Efekt malarstwa renesansowego 237 Lekcja 41. Obraz barwny i czarno-biały na tym samym zdjęciu 241 Lekcja 42. Od fotki do fotograii artystycznej 245 Lekcja 43. Tworzenie efektu nierównowagi 251 Lekcja 44. Zmiana czasu otwarcia migawki i wielkości przesłony 255 Lekcja 4. Usuwanie elementów sceny, które rozpraszają uwagę 261 Lekcja 46. Rozjaśnij oczy i uśmiech fotografowanej osoby 265 Lekcja 47. Podstawowe zmiękczanie skóry 269 Lekcja 48. Ręczne kolorowanie zdjęć 273 Lekcja 49. Zabawa z wtyczkami 279 Epilog Twoje zlecenie: portret środowiskowy 287 Skorowidz 300 6 Spis treści Lekcja 3. Od stóp do głów 59 W wi kszo ci przypadków, kadruj c zdj cie mode- la, staram si wypróbowa róne ujcia: zdjcie całej sylwetki, fotogra obejmujc ¾ sylwetki, głow z ra- mionami i sam głow. Korzystajc z rónych kadrów, daj modelowi mo liwo zadecydowania, które zdj - cie najbardziej mu si podoba, a moim wydawcom mo liwo wyboru fotogra i do publikacji. Ka de ze zdj opowiada nieco inn histori i kade moe zosta wykorzystane do zilustrowania innej techniki kompo- zycji. Po wykonaniu wszystkich uj podchodz bliej, by zarejestrowa szczegóły. 60 Część II. Filozo e fotografowania
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plmement.xlx.pl
|