tworzenie biznesplanu dla bystrzaków cała książka, ebooki-ksiazki
[ Pobierz całość w formacie PDF ] Tworzenie biznesplanu dla bystrzaków Autor: Paul Tiffany, Steven D. Peterson T³umaczenie: Bartosz Sa³but ISBN: 978-83-246-2035-7 Tytu³ orygina³u: Format: 180x235, stron: 416 Planowanie sukcesu Biznesplan to czêsto niedoceniane, a przecie¿ naprawdê potê¿ne narzêdzie, dziêki któremu dzia³ania Twojej firmy nabior¹ tempa i rozmachu, pozwalaj¹c Ci obraæ kurs wprost na sukces. Ten dokument to precyzyjny schemat dzia³añ, wymagaj¹cy od Ciebie wyznaczenia celów oraz wskazania dzia³añ, które zamierzasz podj¹æ, aby te cele osi¹gn¹æ. Niniejsza ksi¹¿ka przeprowadzi Ciê krok po kroku przez proces tworzenia biznesplanu. Dziêki pracy, jak¹ w³o¿ysz w jego tworzenie, dowiesz siê o swojej firmie tego, czego nigdy wczeœniej nie uda³o Ci siê dostrzec, a co pomo¿e Ci pokonaæ rynkowych konkurentów. Kieruj siê radami specjalistów i przeprowadŸ dok³adn¹ identyfikacjê swoich mocnych i s³abych stron, posiadanych zasobów, s³aboœci i si³y. • Dok³adna analiza otoczenia biznesowego oraz rynku. • Zdobywanie wiedzy o zachowaniach i potrzebach klientów. • Orientowanie siê we wszelkich szczegó³ach finansowych. • Ocena perspektyw Twojej firmy i monitorowanie konkurencji. • Zasady stosowania biznesplanu w praktyce. Ponadto znajdziesz tu dekalogi: 10 sygna³ów, ¿e Twój biznesplan wymaga odœwie¿enia, 10 pytañ dotycz¹cych Twojego biznesplanu DODATKI SPECJALNE: • Przyk³adowy biznesplan • Pu³apki i b³êdy zwi¹zane z opracowywaniem biznesplanu Spis treci O autorach ....................................................................................................................... 11 Podzikowania od autorów ............................................................................................... 13 Wprowadzenie .................................................................................................................. 15 O ksice ................................................................................................................................ 16 Konwencje zastosowane w ksice ....................................................................................... 16 Czego nie czyta .................................................................................................................... 17 Naiwne zaoenia .................................................................................................................. 17 Jak podzielona jest ksika ....................................................................................................18 Cz I: Wiedzie, dokd si zmierza .............................................................................. 18 Cz II: Charakterystyka rynku ...................................................................................... 18 Cz III: Ocena perspektyw Twojej firmy ........................................................................ 18 Cz IV: Spojrze w przyszo ...................................................................................... 19 Cz V: Zastosowa biznesplan w praktyce ....................................................................... 19 Cz VI: Dekalogi ............................................................................................................ 19 Ikony wykorzystane w ksice .............................................................................................. 20 Co dalej .................................................................................................................................. 20 Cz I: Wiedzie, dokd si zmierza ..........................21 Rozdzia 1: Przygotowania do opracowywania biznesplanu ............................................. 23 Wskazanie przydatnych zasobów planistycznych ................................................................ 23 Ta ksigarnia tu za rogiem .............................................................................................. 24 Surfowanie po sieci ........................................................................................................... 25 Instalowanie oprogramowania do tworzenia biznesplanu ............................................. 27 Pomoc profesjonalisty ...................................................................................................... 27 Wsparcie przyjació zawsze w cenie ................................................................................. 28 Dobór uczestników procesu planowania ................................................................................ 29 Wyznaczanie podstawowych zasad .................................................................................. 29 Delegowanie zada ........................................................................................................... 30 Sporzdzenie dokumentu na pimie .................................................................................... 32 Streszczenie ....................................................................................................................... 33 Zarys firmy ........................................................................................................................ 33 Otoczenie biznesowe ........................................................................................................ 34 4 Tworzenie biznesplanu dla bystrzaków Charakterystyka firmy ....................................................................................................... 34 Strategia .............................................................................................................................. 35 Analiza finansowa ..............................................................................................................35 Plan dziaania ..................................................................................................................... 36 Rozdzia 2: Znaczenie biznesplanu ....................................................................................37 Precyzowanie pomysu na biznes ......................................................................................... 38 Spójrz przed siebie ............................................................................................................39 Spójrz za siebie .................................................................................................................. 39 Rozejrzyj si wokó siebie ................................................................................................. 40 Pierwszy krok .................................................................................................................... 41 Plan te trzeba zaplanowa ................................................................................................... 42 Planowanie — nauka czy sztuka? ..................................................................................... 42 Planowanie a taktyka ......................................................................................................... 43 Dlaczego planowanie jest tak wane? ............................................................................... 44 Pamitaj o czytelnikach ......................................................................................................... 45 Fundusze typu venture capital oraz anioy biznesu ........................................................ 46 Bankowcy i inne róda wsparcia finansowego ............................................................... 49 Rozdzia 3: Obieranie waciwego kierunku .....................................................................51 Dlaczego wartoci s tak wane? .......................................................................................... 52 Trudne decyzje .................................................................................................................. 52 Etyka i przepisy prawa w praktyce .................................................................................... 53 Nie daj si zapa z opuszczon gard .............................................................................. 54 Posiadanie deklaracji wartoci jest wartoci sam w sobie ............................................ 55 Precyzowanie wartoci wyznawanych w Twojej firmie ...................................................... 56 Skup si na ju zdefiniowanych zasadach i przekonaniach ............................................ 58 Formuowanie deklaracji wartoci ................................................................................... 61 Wartoci — i co dalej? ....................................................................................................... 62 Wyznaczanie wizji organizacji .............................................................................................. 63 Rozdzia 4: Wyznaczanie waciwego kursu .....................................................................67 Opracowywanie misji Twojej organizacji ............................................................................ 67 Pierwsze kroki ................................................................................................................... 68 Jak opisa firm w maksymalnie 50 sowach ................................................................... 70 Cele ogólne i cele szczegóowe ............................................................................................. 71 Po co to wszystko? ............................................................................................................ 72 Cele ogólne a cele szczegóowe ........................................................................................ 73 Wydajno a skuteczno .................................................................................................. 75 To jest Twój interes — wyznaczanie celów ogólnych i szczegóowych ............................ 76 Wyznaczanie celów ogólnych ........................................................................................... 76 Wyznaczanie celów szczegóowych .................................................................................. 77 Powizanie celów ogólnych i szczegóowych z misj organizacji .................................. 78 Unikanie puapek zwizanych z tworzeniem biznesplanu ............................................. 80 Czas jest bardzo wanym czynnikiem ............................................................................. 81 Spis treci 5 Cz II: Charakterystyka rynku ...............................83 Rozdzia 5: Analiza otoczenia biznesowego ...................................................................... 85 Czym si tak naprawd zajmujesz? ...................................................................................... 86 Analiza wasnej brany .......................................................................................................... 87 Wzmacnianie struktury ..................................................................................................... 89 Analiza rynków .................................................................................................................. 91 Pamitaj o relacjach z innymi ........................................................................................... 93 Finanse ............................................................................................................................... 94 Dane pomocnicze ............................................................................................................. 96 Identyfikowanie kluczowych czynników sukcesu .............................................................. 98 Nowe technologie ............................................................................................................. 99 Dziaalno operacyjna ..................................................................................................... 99 Zatrudnianie ludzi ............................................................................................................ 99 Organizacja pracy ............................................................................................................ 100 Jako usug ..................................................................................................................... 100 Odpowiednia lokalizacja ................................................................................................. 100 Marketing ........................................................................................................................ 101 Dystrybucja ..................................................................................................................... 101 Dostosowywanie si do wymogów regulacyjnych ........................................................ 101 Przygotowanie na szanse i zagroenia ................................................................................ 102 Gdy moesz cieszy si spokojn wod ......................................................................... 102 Gdy na horyzoncie zbieraj si ciemne chmury ........................................................... 104 Rozdzia 6: Rozbieranie rynku na czci pierwsze .......................................................... 107 Dzielenie klientów na grupy .............................................................................................. 108 Definiowanie segmentów rynku ........................................................................................ 110 Kto kupuje? ..................................................................................................................... 111 Co kupuje? ...................................................................................................................... 115 Dlaczego kupuje? ............................................................................................................ 119 Waciwe definiowanie segmentów ................................................................................... 122 Czy segment jest waciwych rozmiarów? ....................................................................... 122 Czy mona zidentyfikowa klientów? ........................................................................... 124 Czy mona dotrze do rynku? ....................................................................................... 125 Nastawienie na rynek .......................................................................................................... 126 Analiza rynku .................................................................................................................. 126 Definiowanie typów osobowoci ................................................................................... 128 Rozdzia 7: Poznawanie swoich klientów ....................................................................... 129 Uwane obserwowanie ogólnej sytuacji ............................................................................ 129 Zdobywanie wiedzy na temat klientów ............................................................................. 132 Definiowanie dobrego klienta ........................................................................................ 132 Postpowanie ze zymi klientami ................................................................................... 133 Obserwowanie klienteli konkurencji ............................................................................. 134 6 Tworzenie biznesplanu dla bystrzaków Poznawanie zachowa klientów ......................................................................................... 135 Zrozumienie potrzeb klientów ....................................................................................... 135 Identyfikacja motywacji klienta ...................................................................................... 136 Zrozumienie procesu dokonywania wyboru ..................................................................... 138 Postrzeganie to rzeczywisto ......................................................................................... 138 Uruchomienie piciu etapów przyjmowania produktu ................................................ 139 Lepsza obsuga klientów ..................................................................................................... 140 Przyjrze si klientom ..................................................................................................... 140 Budowanie lojalnoci ...................................................................................................... 141 Przypadek specjalny — klient biznesowy .......................................................................... 142 Porednie zaspokajanie popytu ....................................................................................... 143 Podejmowanie decyzji jako proces sformalizowany ..................................................... 143 Pozna siy, z którymi trzeba si liczy .......................................................................... 144 Rozdzia 8: Analiza otoczenia konkurencyjnego ..............................................................147 Zrozumienie wartoci konkurentów .................................................................................. 148 Identyfikowanie prawdziwych konkurentów .................................................................... 150 Identyfikowanie konkurentów na podstawie wyborów dokonywanych przez klientów ........................................ 151 Uytkowanie produktów a konkurencja ....................................................................... 154 Identyfikowanie grup strategicznych ............................................................................. 155 Przyszli konkurenci ......................................................................................................... 158 Monitorowanie dziaa konkurentów ............................................................................... 160 Okrelanie potencjau firm konkurencyjnych ............................................................... 160 Ocena strategii konkurentów ......................................................................................... 162 Przewidywanie przyszych dziaa konkurentów ............................................................. 163 Okrelanie celów, do których zmierzaj konkurenci .................................................... 164 Identyfikowanie zaoe formuowanych przez konkurencj ..................................... 165 Walka o zwycistwo ............................................................................................................. 166 Porzdkowanie faktów i danych liczbowych ................................................................. 167 Wybieraj odpowiednie potyczki ..................................................................................... 169 Cz III: Ocena perspektyw Twojej firmy ................ 171 Rozdzia 9: Ocena sytuacji biecej ................................................................................173 Analiza sytuacyjna ................................................................................................................ 174 Identyfikowanie mocnych i sabych punktów ................................................................... 175 Punkty odniesienia .......................................................................................................... 175 Identyfikowanie moliwoci i zasobów ......................................................................... 177 Monitorowanie kluczowych czynników sukcesu ......................................................... 187 Analiza sytuacji firmy w trzech wymiarach ...................................................................... 189 Rzut oka na konkurencj ................................................................................................ 189 Analiza SWOT ................................................................................................................ 190
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plmement.xlx.pl
|