tworzenie biznesplanu dla bystrzaków cała książka, ebooki-ksiazki

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • smakujzapachy.keep.pl
  • Podobne

     

    tworzenie biznesplanu dla bystrzaków cała książka, ebooki-ksiazki

    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
    Tworzenie biznesplanu
    dla bystrzaków
    Autor: Paul Tiffany, Steven D. Peterson
    T³umaczenie: Bartosz Sa³but
    ISBN: 978-83-246-2035-7
    Tytu³ orygina³u:
    Format: 180x235, stron: 416
    Planowanie sukcesu
    Biznesplan to czêsto niedoceniane, a przecie¿ naprawdê potê¿ne narzêdzie, dziêki
    któremu dzia³ania Twojej firmy nabior¹ tempa i rozmachu, pozwalaj¹c Ci obraæ kurs
    wprost na sukces. Ten dokument to precyzyjny schemat dzia³añ, wymagaj¹cy od Ciebie
    wyznaczenia celów oraz wskazania dzia³añ, które zamierzasz podj¹æ, aby te cele
    osi¹gn¹æ.
    Niniejsza ksi¹¿ka przeprowadzi Ciê krok po kroku przez proces tworzenia biznesplanu.
    Dziêki pracy, jak¹ w³o¿ysz w jego tworzenie, dowiesz siê o swojej firmie tego, czego
    nigdy wczeœniej nie uda³o Ci siê dostrzec, a co pomo¿e Ci pokonaæ rynkowych
    konkurentów. Kieruj siê radami specjalistów i przeprowadŸ dok³adn¹ identyfikacjê
    swoich mocnych i s³abych stron, posiadanych zasobów, s³aboœci i si³y.

    Dok³adna analiza otoczenia biznesowego oraz rynku.

    Zdobywanie wiedzy o zachowaniach i potrzebach klientów.

    Orientowanie siê we wszelkich szczegó³ach finansowych.

    Ocena perspektyw Twojej firmy i monitorowanie konkurencji.

    Zasady stosowania biznesplanu w praktyce.
    Ponadto znajdziesz tu dekalogi: 10 sygna³ów, ¿e Twój biznesplan wymaga odœwie¿enia,
    10 pytañ dotycz¹cych Twojego biznesplanu
    DODATKI SPECJALNE:

    Przyk³adowy biznesplan

    Pu³apki i b³êdy zwi¹zane z opracowywaniem biznesplanu
    Spis treci
    O autorach ....................................................................................................................... 11
    Podzikowania od autorów ............................................................................................... 13
    Wprowadzenie .................................................................................................................. 15
    O ksice ................................................................................................................................ 16
    Konwencje zastosowane w ksice ....................................................................................... 16
    Czego nie czyta .................................................................................................................... 17
    Naiwne zaoenia .................................................................................................................. 17
    Jak podzielona jest ksika ....................................................................................................18
    Cz I: Wiedzie, dokd si zmierza .............................................................................. 18
    Cz II: Charakterystyka rynku ...................................................................................... 18
    Cz III: Ocena perspektyw Twojej firmy ........................................................................ 18
    Cz IV: Spojrze w przyszo ...................................................................................... 19
    Cz V: Zastosowa biznesplan w praktyce ....................................................................... 19
    Cz VI: Dekalogi ............................................................................................................ 19
    Ikony wykorzystane w ksice .............................................................................................. 20
    Co dalej .................................................................................................................................. 20
    Cz I: Wiedzie, dokd si zmierza ..........................21
    Rozdzia 1: Przygotowania do opracowywania biznesplanu ............................................. 23
    Wskazanie przydatnych zasobów planistycznych ................................................................ 23
    Ta ksigarnia tu za rogiem .............................................................................................. 24
    Surfowanie po sieci ........................................................................................................... 25
    Instalowanie oprogramowania do tworzenia biznesplanu ............................................. 27
    Pomoc profesjonalisty ...................................................................................................... 27
    Wsparcie przyjació zawsze w cenie ................................................................................. 28
    Dobór uczestników procesu planowania ................................................................................ 29
    Wyznaczanie podstawowych zasad .................................................................................. 29
    Delegowanie zada ........................................................................................................... 30
    Sporzdzenie dokumentu na pimie .................................................................................... 32
    Streszczenie ....................................................................................................................... 33
    Zarys firmy ........................................................................................................................ 33
    Otoczenie biznesowe ........................................................................................................ 34
     4
    Tworzenie biznesplanu dla bystrzaków
    Charakterystyka firmy ....................................................................................................... 34
    Strategia .............................................................................................................................. 35
    Analiza finansowa ..............................................................................................................35
    Plan dziaania ..................................................................................................................... 36
    Rozdzia 2: Znaczenie biznesplanu ....................................................................................37
    Precyzowanie pomysu na biznes ......................................................................................... 38
    Spójrz przed siebie ............................................................................................................39
    Spójrz za siebie .................................................................................................................. 39
    Rozejrzyj si wokó siebie ................................................................................................. 40
    Pierwszy krok .................................................................................................................... 41
    Plan te trzeba zaplanowa ................................................................................................... 42
    Planowanie — nauka czy sztuka? ..................................................................................... 42
    Planowanie a taktyka ......................................................................................................... 43
    Dlaczego planowanie jest tak wane? ............................................................................... 44
    Pamitaj o czytelnikach ......................................................................................................... 45
    Fundusze typu venture capital oraz anioy biznesu ........................................................ 46
    Bankowcy i inne róda wsparcia finansowego ............................................................... 49
    Rozdzia 3: Obieranie waciwego kierunku .....................................................................51
    Dlaczego wartoci s tak wane? .......................................................................................... 52
    Trudne decyzje .................................................................................................................. 52
    Etyka i przepisy prawa w praktyce .................................................................................... 53
    Nie daj si zapa z opuszczon gard .............................................................................. 54
    Posiadanie deklaracji wartoci jest wartoci sam w sobie ............................................ 55
    Precyzowanie wartoci wyznawanych w Twojej firmie ...................................................... 56
    Skup si na ju zdefiniowanych zasadach i przekonaniach ............................................ 58
    Formuowanie deklaracji wartoci ................................................................................... 61
    Wartoci — i co dalej? ....................................................................................................... 62
    Wyznaczanie wizji organizacji .............................................................................................. 63
    Rozdzia 4: Wyznaczanie waciwego kursu .....................................................................67
    Opracowywanie misji Twojej organizacji ............................................................................ 67
    Pierwsze kroki ................................................................................................................... 68
    Jak opisa firm w maksymalnie 50 sowach ................................................................... 70
    Cele ogólne i cele szczegóowe ............................................................................................. 71
    Po co to wszystko? ............................................................................................................ 72
    Cele ogólne a cele szczegóowe ........................................................................................ 73
    Wydajno a skuteczno .................................................................................................. 75
    To jest Twój interes — wyznaczanie celów ogólnych i szczegóowych ............................ 76
    Wyznaczanie celów ogólnych ........................................................................................... 76
    Wyznaczanie celów szczegóowych .................................................................................. 77
    Powizanie celów ogólnych i szczegóowych z misj organizacji .................................. 78
    Unikanie puapek zwizanych z tworzeniem biznesplanu ............................................. 80
    Czas jest bardzo wanym czynnikiem ............................................................................. 81
    Spis treci
    5
    Cz II: Charakterystyka rynku ...............................83
    Rozdzia 5: Analiza otoczenia biznesowego ...................................................................... 85
    Czym si tak naprawd zajmujesz? ...................................................................................... 86
    Analiza wasnej brany .......................................................................................................... 87
    Wzmacnianie struktury ..................................................................................................... 89
    Analiza rynków .................................................................................................................. 91
    Pamitaj o relacjach z innymi ........................................................................................... 93
    Finanse ............................................................................................................................... 94
    Dane pomocnicze ............................................................................................................. 96
    Identyfikowanie kluczowych czynników sukcesu .............................................................. 98
    Nowe technologie ............................................................................................................. 99
    Dziaalno operacyjna ..................................................................................................... 99
    Zatrudnianie ludzi ............................................................................................................ 99
    Organizacja pracy ............................................................................................................ 100
    Jako usug ..................................................................................................................... 100
    Odpowiednia lokalizacja ................................................................................................. 100
    Marketing ........................................................................................................................ 101
    Dystrybucja ..................................................................................................................... 101
    Dostosowywanie si do wymogów regulacyjnych ........................................................ 101
    Przygotowanie na szanse i zagroenia ................................................................................ 102
    Gdy moesz cieszy si spokojn wod ......................................................................... 102
    Gdy na horyzoncie zbieraj si ciemne chmury ........................................................... 104
    Rozdzia 6: Rozbieranie rynku na czci pierwsze .......................................................... 107
    Dzielenie klientów na grupy .............................................................................................. 108
    Definiowanie segmentów rynku ........................................................................................ 110
    Kto kupuje? ..................................................................................................................... 111
    Co kupuje? ...................................................................................................................... 115
    Dlaczego kupuje? ............................................................................................................ 119
    Waciwe definiowanie segmentów ................................................................................... 122
    Czy segment jest waciwych rozmiarów? ....................................................................... 122
    Czy mona zidentyfikowa klientów? ........................................................................... 124
    Czy mona dotrze do rynku? ....................................................................................... 125
    Nastawienie na rynek .......................................................................................................... 126
    Analiza rynku .................................................................................................................. 126
    Definiowanie typów osobowoci ................................................................................... 128
    Rozdzia 7: Poznawanie swoich klientów ....................................................................... 129
    Uwane obserwowanie ogólnej sytuacji ............................................................................ 129
    Zdobywanie wiedzy na temat klientów ............................................................................. 132
    Definiowanie dobrego klienta ........................................................................................ 132
    Postpowanie ze zymi klientami ................................................................................... 133
    Obserwowanie klienteli konkurencji ............................................................................. 134
    6
    Tworzenie biznesplanu dla bystrzaków
    Poznawanie zachowa klientów ......................................................................................... 135
    Zrozumienie potrzeb klientów ....................................................................................... 135
    Identyfikacja motywacji klienta ...................................................................................... 136
    Zrozumienie procesu dokonywania wyboru ..................................................................... 138
    Postrzeganie to rzeczywisto ......................................................................................... 138
    Uruchomienie piciu etapów przyjmowania produktu ................................................ 139
    Lepsza obsuga klientów ..................................................................................................... 140
    Przyjrze si klientom ..................................................................................................... 140
    Budowanie lojalnoci ...................................................................................................... 141
    Przypadek specjalny — klient biznesowy .......................................................................... 142
    Porednie zaspokajanie popytu ....................................................................................... 143
    Podejmowanie decyzji jako proces sformalizowany ..................................................... 143
    Pozna siy, z którymi trzeba si liczy .......................................................................... 144
    Rozdzia 8: Analiza otoczenia konkurencyjnego ..............................................................147
    Zrozumienie wartoci konkurentów .................................................................................. 148
    Identyfikowanie prawdziwych konkurentów .................................................................... 150
    Identyfikowanie konkurentów
    na podstawie wyborów dokonywanych przez klientów ........................................ 151
    Uytkowanie produktów a konkurencja ....................................................................... 154
    Identyfikowanie grup strategicznych ............................................................................. 155
    Przyszli konkurenci ......................................................................................................... 158
    Monitorowanie dziaa konkurentów ............................................................................... 160
    Okrelanie potencjau firm konkurencyjnych ............................................................... 160
    Ocena strategii konkurentów ......................................................................................... 162
    Przewidywanie przyszych dziaa konkurentów ............................................................. 163
    Okrelanie celów, do których zmierzaj konkurenci .................................................... 164
    Identyfikowanie zaoe formuowanych przez konkurencj ..................................... 165
    Walka o zwycistwo ............................................................................................................. 166
    Porzdkowanie faktów i danych liczbowych ................................................................. 167
    Wybieraj odpowiednie potyczki ..................................................................................... 169
    Cz III: Ocena perspektyw Twojej firmy ................ 171
    Rozdzia 9: Ocena sytuacji biecej ................................................................................173
    Analiza sytuacyjna ................................................................................................................ 174
    Identyfikowanie mocnych i sabych punktów ................................................................... 175
    Punkty odniesienia .......................................................................................................... 175
    Identyfikowanie moliwoci i zasobów ......................................................................... 177
    Monitorowanie kluczowych czynników sukcesu ......................................................... 187
    Analiza sytuacji firmy w trzech wymiarach ...................................................................... 189
    Rzut oka na konkurencj ................................................................................................ 189
    Analiza SWOT ................................................................................................................ 190
    [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mement.xlx.pl
  • Designed by Finerdesign.com