tylko-tutaj-empowerment-jak-zwiekszac-zaangazowanie-pracownikow empowe, Poradniki

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • smakujzapachy.keep.pl
  • Podobne

     

    tylko-tutaj-empowerment-jak-zwiekszac-zaangazowanie-pracownikow empowe, Poradniki

    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
    Empowerment. Jak zwiêkszaæ
    zaanga¿owanie pracowników
    Autor: Jane Smith
    T³umaczenie: Ma³gorzata G³ogowska
    ISBN: 83-246-0486-3
    Tytu³ orygina³
    Format: 122
    ×
    194, stron: 128
    Firma to teatr wielu aktorów.
    Pozwól im wszystkim wyjœæ na scenê, a poka¿¹, na co ich staæ
    Jak budowaæ z pracownikami dojrza³e, oparte na zaufaniu relacje?
    Jak prowadziæ szkolenia i warsztaty z empowermentu?
    Studium przypadku: wdra¿anie empowermentu w firmie Yardley
    Idea empowermentu jest prosta. ZnajdŸ w firmie aktywistów — ludzi dostrzegaj¹cych
    problemy nie tylko swoje, ale tak¿e innych pracowników i ca³ych dzia³ów. Zmotywuj
    ich, by zaproponowali rozwi¹zania, a potem sami wprowadzali je w ¿ycie. I poczekaj
    na rezultaty. Empowerment to odwrót od hierarchicznoœci i odgórnych nakazów, które
    wi¹¿¹ ludziom rêce i zniechêcaj¹ do samodzielnego myœlenia. Zaufaj pracownikom,
    poniewa¿ oni najlepiej znaj¹ swoje zadania i wiedz¹, co trzeba zmieniæ, by lepiej
    wykonywaæ pracê.
    Jeœli rozumiesz ideê empowermentu i chcesz wdro¿yæ j¹ w firmie, lecz nie masz
    pe³nego poparcia wspó³pracowników, wprowadŸ w ¿ycie niektóre pomys³y
    zasugerowane w tej ksi¹¿ce. Jeœli ten pilota¿owy program zakoñczy siê pozytywnie,
    zyskasz zwolenników i dostaniesz zielone œwiat³o. Ale zanim to zrobisz, dowiedz siê
    wiêcej o wdra¿aniu empowermentu:
    jak informowaæ prze³o¿onych i pracowników o korzyœciach wynikaj¹cych
    z empowermentu,
    na jakich rynkach i w jakich firmach empowerment sprawdza siê najlepiej,
    jak pokonywaæ opory przy wdra¿aniu empowermentu,
    jak pomagaæ pracownikom w przejmowaniu odpowiedzialnoœci za ich pracê,
    jak prowadziæ twórcze dyskusje, w które anga¿uj¹ siê wszyscy uczestnicy.
    Chcesz nauczyæ kogoœ, jak prowadziæ samochód?
    PosadŸ go za kierownic¹ i dopilnuj, by jecha³ w dobrym kierunku
    Wprowadzenie
    5
    1. Potrzeba przekazywania władzy pracownikom 7
    Co oznacza empowerment? ........................................................... 7
    Dlaczego empowerment jest konieczny? .....................................10
    Korzyści wynikające z przekazywania władzy pracownikom ......13
    Bariery związane z przekazywaniem władzy ...............................18
    Twoja rola ........................................................................................19
    Dokąd zmierzasz? .......................................................................... 25
    2. Podstawowe informacje 27
    Kultura Twojej firmy ..................................................................... 27
    Twoje przekonania o pracownikach ............................................31
    Budowanie dobrych relacji w pracy ............................................ 34
    Przykład postawy przywódcy ....................................................... 40
    3. Wiedza to potęga 43
    Udzielanie informacji ................................................................... 43
    Znaczenie dwustronnej komunikacji ......................................... 47
    Jak sprawić, aby spotkania stały się mobilizujące? .................... 54
    Jak poprawić instruktaże? ............................................................. 58
    Chodzenie po miejscu pracy ........................................................ 60
    4. Jak pomóc pracownikom w zdobywaniu
    nowych umiejętności? 63
    Z punktu widzenia ucznia .............................................................63
    W jaki sposób rozwijać umiejętności pracowników? ............... 66
    Preferencje dotyczące nauki ......................................................... 69
     4
    S
    PIS TREŚCI
    Coaching ......................................................................................... 72
    Szkolenie i prowadzenie grup ...................................................... 76
    Rozwój Twoich własnych umiejętności ........................................ 78
    5. Podkreślanie pozytywnych aspektów 85
    Zachęć pracowników do większego zaangażowania ................. 85
    Pozytywne wzmocnienie ............................................................... 89
    Przekazywanie informacji zwrotnych ......................................... 90
    Uznanie ........................................................................................... 93
    Naucz się lubić konflikty .............................................................. 97
    6. Działaj teraz! 99
    Wywieranie wpływu ....................................................................... 99
    Początki ......................................................................................... 104
    Praca zespołowa ............................................................................105
    Zaangażowanie pracowników w podejmowanie decyzji ........ 107
    Empowerment jako sposób na życie .......................................... 111
    Angażowanie pracowników w ocenę ......................................... 111
    Podsumowanie .............................................................................. 113
    Materiały źródłowe i inne lektury
    115
    Skorowidz
    117
    Empowerment
    1
    stanowi istotny element nowoczesnego środowi-
    ska biznesu. Firmy, w których nie szuka się nowych sposobów na
    zaangażowanie pracowników, nie mogą zbliżyć się do klientów, do-
    skonalić świadczonych usług ani też stale wprowadzać innowacji.
    W ich przypadku nie jest również możliwe zwiększanie produk-
    tywności czy uzyskiwanie przewagi konkurencyjnej.
    Być może wierzymy, że empowerment przynosi korzyści fir-
    mom, ale jakie korzyści wynikają z niego dla pracowników? Co
    właściwie oznacza empowerment? W jaki sposób managerowie mo-
    gą przekazać władzę ludziom, z którymi pracują?
    Co oznacza empowerment?
    Empowerment oznacza zachęcanie pracowników do większego
    zaangażowania w podejmowanie decyzji oraz działań, które mają
    wpływ na wykonywaną przez nich pracę. Innymi słowy, należy
    stworzyć pracownikom możliwość wykazania, że ich pomysły mo-
    gą być dobre oraz że posiadają umiejętności, dzięki którym wyko-
    rzystają te pomysły w praktyce.
    Empowerment (ang.)
    — upoważnianie, uprawnianie, umożliwianie

    przyp. tłum
    .
    1
     8
    E
    MPOWERMENT
    „Pojawił się problem — zużycie paliwa w naszych samocho-
    dach dostawczych było zbyt duże. Usiłowaliśmy ustalić przyczynę
    takiego stanu rzeczy: czy działo się tak ze względu na niewłaściwe
    prowadzenie samochodów, czy z powodu zbyt szybkiej jazdy lub
    częstego używania biegów i sprzęgła? Prawdopodobnie do wzrostu
    zużycia paliwa przyczyniły się wszystkie te czynniki. Zebraliśmy
    więc wszystkich kierowców i dyskutowaliśmy o zbyt dużym zuży-
    ciu paliwa oraz o negatywnych konsekwencjach dla budżetu, które
    zaistniałyby, jeśli nie udałoby się poradzić z tym problemem. Kie-
    rowcy zaproponowali, aby zapisywać przeciętne „prawidłowe” zu-
    życie paliwa wszystkich typów samochodów dostawczych na plan-
    szy ściennej, a następnie każdego miesiąca notować, ile litrów
    paliwa rzeczywiście zużył każdy z naszych samochodów. Od tego
    czasu nastąpiła szybka poprawa sytuacji”.
    Manager nadzorujący pracę
    szeregowych pracowników
    w firmie zajmującej się dystrybucją
    Koncepcja empowermentu obejmuje:

    zachęcanie pracowników do większej aktywności,

    angażowanie ich w przejmowanie odpowiedzialności
    za doskonalenie metod wykonywania zadań,

    upoważnianie ich do podejmowania ważniejszych decyzji
    bez udziału przełożonych.
    „Kiedyś nie mogłem kupić nawet długopisu bez pozwolenia
    managera do spraw zakupów. Teraz mam własny budżet w wysoko-
    ści kilku tysięcy funtów rocznie. Wiem, że jestem odpowiedzialny
    za swoje prawidłowe działanie i nie jest to łatwe. Ale ma to sens,
    ponieważ sam jestem w stanie lepiej ocenić, co należy kupić, a co
    stanowi stratę pieniędzy”.
    Kierownik produkcji
    W Twojej firmie prawdopodobnie istnieją grupy lub jednostki,
    którym do pewnego stopnia przekazano władzę. Niektóre osoby
    w ogóle nie chcą się angażować w działania wykraczające poza
    wykonywanie przydzielonych im zadań, natomiast inne — przez
    pewien czas działają aktywnie, po czym przestają się angażować.
    Dla pewnych osób empowerment będzie stanowił jednak nowy
    sposób na życie. Niektóre osoby i zespoły chcą się przyczynić do
    udoskonalenia działania firmy oraz przejąć większą odpowiedzial-
    ność za swoją pracę, zamiast jedynie wykonywać bieżące zadania.
    [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mement.xlx.pl
  • Designed by Finerdesign.com