tylko-tutaj-sila-kreacji-w-reklamie-marka-soczysta-jak-pomarancza pomrew, Poradniki

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • apan.keep.pl
  • Podobne

     

    tylko-tutaj-sila-kreacji-w-reklamie-marka-soczysta-jak-pomarancza pomrew, Poradniki

    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
    SiĀa kreacji w reklamie.
    Marka soczysta jak pomaraĺcza
    Autor: Pat Fallon, Fred Senn
    TĀumaczenie: Bartosz SaĀbut
    ISBN: 978-83-246-0974-1
    TytuĀ oryginaĀu:
    Juicing the Orange:
    Format: A5, stron: 272
    Jak z kreatywnoľci uczyniě przewagķ konkurencyjnĴ
    ¤ GorĴco kochajĴ, szczerze nienawidzĴ - dzielenie klientw na fanatykw
    i wrogw reklamowej marki
    ¤ Udane zwiĴzki, gĀķbokie wiķzi i satysfakcjonujĴce stosunki - budowanie bliskich
    relacji z odbiorcami poprzez slogany i motywy graficzne
    ¤ Znane kampanie reklamowe od podszewki - Citibank, Lee Jeans,
    Wyspy Bahama
    Dlaczego wiķkszoľě reklam nas wkurza, skĀania do wyjľcia po kanapkķ albo kwaľnego
    spojrzenia na billboard? Esencja to w reklamie towar deficytowy. IluzjĴ jest myľlenie,
    Ńe reklama dziaĀa, jeľli po prostu emituje siķ jĴ przez wiele tygodni we wszelkich
    moŃliwych mediach. Konsumenci nie akceptujĴ tego, co nie ma w sobie esencji.
    Czym jest esencja?
    To motyw przewodni kampanii. To jeden genialny slogan, jeden nieodparcie pociĴgajĴcy
    motyw graficzny. Dziķki niej reklamowana marka staje siķ czymľ, bez czego klienci nie
    chcĴ dĀuŃej Ńyě. Takiego efektu nie zagwarantuje nawet najwiķksza medialna siĀa
    przebicia. To czwarty wymiar reklamy. O czym jest ta ksiĴŃka, czyli jak powstaje
    czwarty wymiar reklamy?
    Pat Fallon i Fred Senn, zarzĴdzajĴcy agencjĴ Fallon Worldwide, wyciskajĴ esencjķ
    z marek takich, jak Porsche, Starbucks, Nikon, Microsoft czy NBC. W tej ksiĴŃce Fallon
    i Senn piszĴ o kulisach odwaŃnych kampanii reklamowych, ktre zbudowaĀy
    ľwiadomoľě znanych nam wszystkim marek. OmawiajĴ zagadnienia takie, jak:
    ¤ tworzenie reklamy sterujĴcej emocjami,
    ¤ odgadywanie myľli i emocji klientw,
    ¤ wybieranie odpowiednich ľrodkw przekazu,
    ¤ promowanie nowej marki,
    ¤ zapobieganie powszednieniu marki,
    ¤ naprawianie wizerunku kulejĴcej marki.
    To nie skrka czyni owoc sĀodkim!
    Spis treści
    Podziękowania
    7
    Rozdział pierwszy
    Nowa definicja kreatywności
    w świetle zasad współczesnego marketingu
    11
    Rozdział drugi
    Zapobiec powszednieniu marki
    37
    O tym, jak dzięki odpowiedniemu wykorzystaniu emocji
    Citibank uwolnił się od niebezpieczeństwa powszednienia
    Rozdział trzeci
    Walka o wizerunek marki
    57
    O tym, jak linie United Airlines utrzymywały kontakt
    ze swoimi najważniejszymi klientami w momentach kryzysowych
    Rozdział czwarty
    Stworzyć i wykorzystywać przewagę
    w reprezentowanej kategorii
    81
    O tym, jak sieć Holiday Inn stworzyła slogan,
    który pozwolił jej zdominować całą kategorię hoteli
    Rozdział piąty
    Przezwyciężyć poważne problemy z marką
    101
    O tym, jak Skoda UK wykorzystała kpiny ze swojej marki
     6 • Spis treści
    Rozdział szósty
    Odmłodzić dojrzałą markę konsumencką
    119
    O tym, jak stary korporacyjny symbol pomógł ożywić markę Lee Jeans
    Rozdział siódmy
    Odmłodzić dojrzałą markę B2B
    143
    O tym, jak EDS uwolnił się od schematów marki B2B
    Rozdział ósmy
    Wybrać właściwy środek przekazu
    163
    O tym, jak BMW wykorzystało Internet, by dotrzeć do kierowców
    Rozdział dziewiąty
    Promowanie grupy firm działających pod jedną marką
    191
    O tym, jak Wyspy Bahama stały się atrakcyjną marką
    Rozdział dziesiąty
    Nowa koncepcja zaangażowania klientów
    211
    O tym, dlaczego udział w rynku nie zależy już od siły przebicia marki
    Rozdział jedenasty
    Wnioski z naszych doświadczeń
    235
    O tym, jak działać kreatywnie
    O autorach
    255
    Skorowidz
    259
    3
    Walka o wizerunek marki
    W
    roku 1996 przed naszą agencją stanęła szansa pozyskania
    klienta w postaci United Airlines. Dotychczas, czyli od
    lat sześćdziesiątych, firma ta była obsługiwana przez agencję re-
    klamową Leo Burnett z Chicago. Trzydzieści lat wcześniej agencja
    ta jako pierwsza zaprosiła podróżnych do „latania po przyjaznym
    niebie” — ten przyjemny slogan przyczynił się do wypracowania
    jednej z najlepiej rozpoznawalnych i najtrwalszych marek trady-
    cyjnych linii lotniczych. Hasło to przywodziło na myśl świeże,
    czyste, błyszczące samoloty oraz doskonałą obsługę, nawiązywało
    też do idei mobilności i postępu, które legły u podstaw rozwoju
    komercyjnych linii lotniczych.
    Problem polegał jednak na tym, że pod koniec lat dziewięćdzie-
    siątych XX w. koncepcja „przyjaznego nieba” była już nieco prze-
    starzała. Stali klienci United Airlines stwierdzali, że w dzisiejszym
    zabieganym świecie „przyjazne niebo” przestaje mieć dla nich
    jakąkolwiek większą wartość. Podróże lotnicze stały się elementem
    codziennej rutyny, złem koniecznym — nie były już symbolem wol-
    ności, w znacznym stopniu utraciły też swój dawny prestiż. Przymiot-
    nik „przyjazny” nie pojawiał się nawet na liście cech, jakich podróżni
    oczekują od przewoźnika (obsługa powinna być profesjonalna,
    a nie przyjazna). Z biegiem czasu motyw przewodni kampanii
     58 Siła kreacji w reklamie
    reklamowej, decydujący o wizerunku marki United Airlines, przestał
    przystawać do realiów, a dla niektórych stał się nawet irytujący.
    Z naszego punktu widzenia to zlecenie wiązało się z koniecz-
    nością podjęcia próby znalezienia nowego sposobu nawiązywania
    kontaktu z klientami. Podobnie jak w przypadku Citibanku, mu-
    sieliśmy najpierw zidentyfikować grupę klientów, którą można by
    uznać za docelową. Wszystkie agencje zabiegające o to zlecenie
    otrzymały od United Airlines materiały niezbędne do przygotowania
    się do przetargu. Były to wyniki badań przeprowadzonych przez
    Cambridge Research, dotyczące związków między różnymi seg-
    mentami pasażerów a przychodami przewoźnika. Od razu zwrócili-
    śmy uwagę na jedną informację — 48 procent przychodów Uni-
    ted Airlines pochodziło z obsługi 9 procent klientów tej linii. Były
    to osoby często podróżujące w celach służbowych (zwani pasaże-
    rami z segmentu FBT), odbywające kilka lotów miesięcznie, ko-
    rzystające nierzadko z najdroższych połączeń.
    W takich przypadkach równie istotne, co zdefiniowanie kroków,
    które należy podjąć, jest wskazanie działań, których nie powinno
    się podejmować. Dążąc do maksymalnego uproszczenia tego pro-
    blemu biznesowego, doszliśmy do wniosku, że punktem wyjścia
    dla naszego projektu będzie zdefiniowanie możliwości skuteczne-
    go dotarcia do klientów z segmentu FBT. Chodziło o kampanię,
    która byłaby skierowana wyłącznie do tej jednej grupy i nie odwo-
    ływała się na przykład do osób, które samolotem przemieszczają
    się tylko podczas podróży wakacyjnych. Powołany przez linie lot-
    nicze zespół odpowiedzialny za wybór agencji reklamowej docenił
    naszą determinację w nakierowaniu działań wyłącznie na klientów
    z segmentu FBT i zlecił realizację kampanii właśnie naszej firmie
    1
    .
    1
    Ponieważ w tamtym okresie nasza agencja nie była w stanie zorganizować
    kampanii na skalę międzynarodową, częścią międzynarodową zajęła się agen-
    cja reklamowa Young & Rubicam. Trzy lata później przyznano nam również
    realizację kampanii międzynarodowej.
    [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mement.xlx.pl
  • Designed by Finerdesign.com