tylko-tutaj-tylko-dla-kobiet-jak-mezczyzni-postrzegaja-biznes-oraz-kobiety-w-biznesie tykobi, Poradniki
[ Pobierz całość w formacie PDF ] IDŹ DO: TYLKO DLA KOBIET. JAK MĘŻCZYŹNI POSTRZEGAJĄ BIZNES ORAZ KOBIETY W BIZNESIE Spis treści Przykładowy rozdział KATALOG KSIĄŻEK: Katalog online Zamów drukowany katalog Autor: Christopher V. Flett Tłumaczenie: Małgorzata Kalbarczyk ISBN: 978-83-246-1782-1 Tytuł oryginału: What Men Don’t Tell Women Alpha Male Playbook Format: A5, stron: 272 CENNIK I INFORMACJE: Zamów informacje o nowościach Zamów cennik Chociaż w biznesie nie chodzi o sprawy osobiste, Twoja osobista reputacja jest wszystkim. autor CZYTELNIA: • Typy osobowoœci w biznesie • Męski punkt widzenia • Kobiety–sabotażystki • Zwiedzanie wnętrza mężczyzny alfa • Elementy biznesu, które „kręcą” facetów • Sposoby pokazywania lub ukrywania emocji w pracy Alfa… a potem długo nic Samiec alfa — to on jest przywódcą stada. To on decyduje o podziale pożywienia i ma pierwszeństwo przy wyborze najlepszych samic. Występuje w stadach wilków i wielu innych ssaków, ale znajdziesz go także w dzikim œwiecie współczesnego biznesu. Realizuje najkorzystniejsze transakcje, dzięki niemu firma ma nad czym pracować. Jest wspólnikiem w kancelarii prawnej, głównym maklerem w firmie œwiadczącej usługi finansowe, tym człowiekiem, którego nazwisko pojawia się w kontekœcie wszystkich spółek deweloperskich w mieœcie. To po prostu „lepszy goœć” — mężczyzna, którego pragną kobiety (zafascynowane władzą), niedoœcigniony ideał samców nie–alfa. Jeden z takich zdeklarowanych samców alfa zdecydował się rozbić męski monopol władzy. Ujawnia, jak biznesmeni postrzegają swoje koleżanki po fachu. Zdradza, co kobiety powinny wiedzieć o współpracy zawodowej, by zwyciężać na samczym terytorium. Christopher Flett zaprasza Cię do klubu miłoœników cygar na szczerą i nowatorską rozmowę, dotyczącą wszystkich cech, jakie musi mieć kobieta, aby zdobywać szczyty w œwiecie biznesu. Jego uwagi mogą dziwić, szokować, nawet obrażać, ale jednoczeœnie przygotują Cię na osiągnięcie sukcesu w œrodowisku, w którym nadal dominują macho. Kobiety nie powinny prosić o równoœć, powinny przejąć kontrolę. Fragmenty książek online Do koszyka Do przechowalni Nowość Promocja Onepress.pl Helion SA ul. Kościuszki 1c 44-100 Gliwice tel. (32) 230 98 63 e-mail: redakcja: redakcjawww@onepress.pl informacje: o księgarni onepress.pl autor Spis treści Przedmowa 5 CZĘŚĆ I Męski punkt widzenia 9 1 Kim jesteś? 11 2 Typy osobowości w biznesie 49 3 Dostać się do głowy mężczyzny Alfa 65 4 Elementy biznesu, które „kręcą” mężczyzn 93 CZĘŚĆ II Kobieta jako sabotażystka 121 5 Wylewanie wody z łodzi: branie wszystkiego do siebie 123 6 Śpiewające syreny: przywdziewanie masek 131 7 Martwa cisza: przedstawianie pomysłów w formie pytań 147 8 Na mieliźnie: wymyślanie wymówek 153 9 Wyrzucone z pracy: otwarte wypowiedzenie wojny 159 10 Długi język, krótkie życie: niedotrzymywanie tajemnic 163 3 4 SPIS TREŚCI 11 Zagubiona dusza: przynoszenie do pracy swoich osobistych problemów 169 12 Szamoczesz się i toniesz: poszukiwanie akceptacji ze strony otoczenia 175 13 Kto zasługuje na miejsce w szalupie ratunkowej: marzenie o sprawiedliwości w biznesie 179 14 Opuszczenie statku: przyzwolenie na złe traktowanie 187 15 „Pozwól, że będę wiosłować samodzielnie”: próba bycia lubianą i wielkoduszną 193 16 „To ostatnia kamizelka ratunkowa. Ty ją weź!”: proszenie o to, czego potrzebujesz 197 17 Szalupy ratunkowe z tyłu: przygotowanie planu B 201 18 „Witamy na pokładzie!”: zrozumienie, czym jest rekomendacja w biznesie 207 CZĘŚĆ III Typowe pytania zadawane przez kobiety 213 Pytanie o mężczyzn: co decyduje o sile żeglarza? 213 Pytanie o awans: przejęcie steru własnego statku 220 Rodzina czy kariera: z załogą, a może bez niej? 227 Stosunki koleżeńskie w miejscu pracy: zbaczanie z kursu 233 Zarządzanie emocjami: nadchodzący przypływ 241 Polityczna poprawność: poruszanie się po niepewnych wodach 242 Sponiewieranie: uniknięcie szczęk rekina 244 Wrogie przejęcia oraz ogólna wrogość: bitwy podjazdowe 251 Pozyskiwanie szacunku: zdobycie stopni żeglarskich 257 Epilog 261 5 Wylewanie wody z łodzi: branie wszystkiego do siebie Czy kiedykolwiek: 1. Czułaś, że ominęła Cię dobra okazja? 2. Spytałaś klienta, dlaczego nie zostałaś wybrana do pracy nad projektem? 3. Spytałaś klienta, dlaczego nie zostałaś wybrana do zespołu? 4. Czułaś, że przeszedł Ci obok nosa awans na jakieś stanowisko? 5. Czułaś, że masz dobre relacje z klientem, a on zlecił pracę Twojej konkurencji? 6. Czułaś, że wspierałaś kogoś (klienta, kolegę), ale z jego strony nie otrzymałaś pomocy? Kobiety obrywają w biznesie za bycie nadmiernie emocjo- nalnymi. „Nie bierz tego osobiście, nie chodzi o ciebie. Tak jest po prostu najlepiej dla firmy”. Nawet jeśli usłyszymy te słowa, wcale nie czujemy się lepiej. W idealnym świecie biznes jest apolityczny, 123 124 WYLEWANIE WODY Z ŁODZI: BRANIE WSZYSTKIEGO DO SIEBIE aseksualny i obiektywny. Niestety, ludzie spowodowali bałagan, przynosząc na tę płaszczyznę własne problemy. Biznes jest budo- wany w oparciu o osobiste zależności, ale osoby, dla których decyzje biznesowe okazały się niekorzystne, nie powinny brać tego do siebie. Łatwiej powiedzieć, niż wykonać. Kiedy zapadłe decyzje nie są po mojej myśli, próbuję zastanowić się, co mogłem zrobić inaczej, dlaczego klienci zdecydowali wbrew mojej sugestii i co takiego uczyniłem, że mogło skutkować nieko- rzystnym rezultatem końcowym. Gdy tylko dopadnie mnie podobny tok myślenia, zatrzymuję się i „resetuję”. Biznes to biznes. Nie chodzi o atak na moją osobę. Decyzje powinny odzwierciedlać to, co jest najlepsze z punktu widzenia firmowych celów. Ciężko przełknąć gorzką pigułkę, ale nie ma wyjścia. Zawsze staram się oddzielić siebie od konkretnego zdarzenia i spojrzeć obiektywnie na aspekt czysto biznesowy. Zadaję sobie pytania: 1. Jakich jest pięć potencjalnych powodów, dla których nie zosta- łem wybrany do pracy nad projektem? 2. Czy doszło do jakichkolwiek konfliktów pomiędzy osobami zaangażowanymi w proces podejmowania decyzji? 3. Czy miał miejsce nacisk polityczny na władzę? 4. Gdybym ja był na ich miejscu, jak bym zdecydował? 5. Jakie mogłyby być potencjalne negatywne skutki mojego zwy- cięstwa? 6. Czego mnie to może nauczyć? Odpowiedzi uzyskuję dzięki obiektywnemu przyjrzeniu się przebiegowi zdarzeń. W zeszłym roku nasza firma komunikacyjna została zaproszona do złożenia oferty w przetargu na przeprowa- dzenie badań i opracowanie planu uzdrowienia problematycznego rejonu Vancouver. Teren jest opanowany przez prostytutki, narko-
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plmement.xlx.pl
|