warstwy. wykorzystaj najpotężniejsze narzędzie photoshopa cała książka, ebooki-ksiazki
[ Pobierz całość w formacie PDF ] Warstwy. Wykorzystaj najpotê¿niejsze narzêdzie Photoshopa Autor: Matt Kloskowski T³umaczenie: Rados³aw Brzozowski ISBN: 978-83-246-1950-4 Tytu³ orygina³u: Layers: The Complete Format: B5, stron: 280 Kompletny zbiór informacji na temat warstw w Photoshopie! Czy wiesz, jak bardzo ogranicza³by Ciê p³aski œwiat, gdzie wszystko dzia³oby siê na jednej p³aszczyŸnie? Ciê¿ko to sobie wyobraziæ, jednak nie mieli z tym problemów projektanci najpopularniejszego narzêdzia graficznego, jakim jest Adobe Photoshop. Ju¿ w 1995 roku wprowadzili oni do swojej aplikacji warstwy — mechanizm, który sprawia, ¿e z pozoru p³aski obraz sk³ada siê z wielu nak³adaj¹cych siê na siebie powierzchni. Dla ka¿dej z nich mo¿esz ustawiæ niezliczon¹ liczbê parametrów, które maj¹ znacz¹cy wp³yw na koñcowy efekt. Ta ksi¹¿ka odkryje przed Tob¹ wszystkie sekrety mechanizmu warstw w Photoshopie. Zrozumiesz istotê ich dzia³ania, odkryjesz drzemi¹ce w nich mo¿liwoœci, po czym nauczysz siê wykorzystywaæ je w codziennej pracy. Dowiesz siê miêdzy innymi, jak u¿ywaæ warstw dopasowania, jak pracowaæ z kszta³tami oraz jak je mieszaæ i maskowaæ. Dziêki ksi¹¿ce „Layers: The Complete Guide to Photoshop” zarz¹dzanie elementami tekstowymi nie bêdzie stanowi³o dla Ciebie problemu. Matt Klosowski zaprezentuje Ci, jak przydatne mog¹ byæ warstwy w trakcie korekt oraz retuszu zdjêæ. Liczne i interesuj¹ce przyk³ady s³u¿¹ce zilustrowaniu poszczególnych zagadnieñ to niew¹tpliwie ogromny atut tej ksi¹¿ki. • Podstawowe informacje na temat warstw • Korzystanie z wielu warstw • Mieszanie warstw — od podstaw do tematów zaawansowanych • Wykorzystanie warstw dopasowania • Mo¿liwoœci maski warstw • U¿ycie warstw tekstowych • Zastosowanie warstw kszta³tu • Korekta zdjêæ z wykorzystaniem warstw • Retuszowanie zdjêæ za pomoc¹ warstw • Zastosowanie stylów warstw • Sposoby u¿ycia inteligentnych warstw Matt Klosowski to osoba œwiadoma ograniczeñ p³askiego œwiata. Jego szeroka wiedza na temat Photoshopa zosta³a doceniona przez wielu profesjonalnych grafików. Na pytanie, dlaczego napisa³ tê ksi¹¿kê, odpowiada: „Chcia³em napisaæ dok³adnie tak¹ ksi¹¿kê, jakiej sam potrzebowa³em, kiedy zaczyna³em przygodê z Photoshopem”. Jego artyku³y regularnie ukazuj¹ siê w tak uznanych pismach jak „Photoshop User”, „Layers”, „Photoshop Elements Techniques Newsletter”. Jest certyfikowanym ekspertem Photoshopa oraz posiada certyfikat Macromedia Flash. Wykorzystaj si³ê warstw — Twoje grafiki mog¹ byæ jeszcze lepsze! Spis treści ROZDZIAŁ 1: PODSTAWOWE INFORMACJE O WARSTWACH 11 Podstawy zastosowania warstw . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12 Korzystanie z wielu warstw . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18 Wszystkie inne rzeczy, które powinieneś wiedzieć o warstwach . . . . . . . . . . . . 25 Jak mam to zrobić? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 39 ROZDZIAŁ 2: MIESZANIE WARSTW 41 Trzy najbardziej przydatne tryby mieszania . . . . . . . . . . . 42 Przyglądamy się bliżej trybom mieszania . . . . . . . . . . . . . 50 Tryby mieszania warstw dla fotografów. . . . . . . . . . . . . . 58 Zaawansowane mieszanie warstw . . . . . . . . . . . . . . . . 63 Jak mam to zrobić? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67 ROZDZIAŁ 3: WARSTWY DOPASOWANIA 69 Podstawy pracy z warstwami dopasowania . . . . . . . . . . . 70 Tworzenie selektywnych dopasowań . . . . . . . . . . . . . . . 74 Ultraelastyczne dopasowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 82 Kilka dalszych pomysłów na wykorzystanie warstw dopasowania . . . . . . . . . . . . 86 Napraw jedno zdjęcie, a naprawisz je wszystkie! . . . . . . . . 91 Sztuczka z mieszaniem warstw dopasowania . . . . . . . . . . 96 Jak mam to zrobić? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 99 ROZDZIAŁ 4: MASKI WARSTW 101 Podstawy masek warstw . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 102 Jedyna pułapka związana z maskami warstw . . . . . . . . . .111 Łączenie wielu obrazów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .114 Przyglądamy się bliżej maskom warstw . . . . . . . . . . . . . 120 Dopasowywanie jednej warstwy do drugiej . . . . . . . . . . 129 Jak mam to zrobić? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 136 ROZDZIAŁ 5: WARSTWY KSZTAŁTU I WARSTWY TEKSTOWE 139 Tworzenie warstw tekstowych . . . . . . . . . . . . . . . . . . 140 Wszystko na temat warstw kształtu . . . . . . . . . . . . . . . 151 Jak mam to zrobić? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 161 6 WARSTWY. WYKORZYSTAJ NAJPOTĘŻNIEJSZE NARZĘDZIE PHOTOSHOPA Spis treści ROZDZIAŁ 6: POPRAWIANIE ZDJĘĆ ZA POMOCĄ WARSTW 163 Łączenie kilku ekspozycji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 164 Malowanie światłem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 168 Selektywne wyostrzanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 171 Prawidłowo wykonane rozjaśnianie i ściemnianie . . . . . . 174 Podkreślanie wybranych kolorów . . . . . . . . . . . . . . . . 178 Podkreślanie głębi ostrości . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 180 Jak mam to zrobić? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 185 ROZDZIAŁ 7: RETUSZ ZA POMOCĄ WARSTW 187 Usuwanie skaz i zmarszczek. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 188 Wygładzanie i poprawianie wyglądu skóry . . . . . . . . . . 193 Wybielanie zębów i białek oczu . . . . . . . . . . . . . . . . . 198 Usuwanie elementów odwracających uwagę . . . . . . . . 203 Jak mam to zrobić? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 208 ROZDZIAŁ 8: STYLE WARSTW 211 Projektowanie za pomocą stylów warstw . . . . . . . . . . . 212 Tworzenie znaku wodnego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 219 Tworzenie efektów fotografi cznych możliwych do ponownego wykorzystania . . . . . . . . . . 221 Jeszcze kilka pomysłów na wykorzystanie stylów warstw . . 227 Jak mam to zrobić? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 233 ROZDZIAŁ 9: INTELIGENTNE WARSTWY 235 Cztery powody, dla których obiekty inteligentne rządzą . . 236 Projektowanie szablonów za pomocą obiektów inteligentnych . . . . . . . . . . . . . 241 Warstwy i Creative Suite . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 249 Jak mam się nauczyć więcej od Matta? . . . . . . . . . . . . 252 Jak mam to zrobić? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 256 Skorowidz . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 258 WARSTWY. WYKORZYSTAJ NAJPOTĘŻNIEJSZE NARZĘDZIE PHOTOSHOPA 7 ROZDZIAŁ 6. Poprawianie zdjęć za pomocą warstw Rozdział ten dotyczy poprawiania wyglądu zdjęć cyfrowych, czyli tego, jak sprawić, by to, co widzisz na ekranie (a potem na wydruku), wyglądało tak jak to, co widziałeś, gdy robiłeś zdjęcie. Myślę, że w całym rozdziale zobaczysz jeden motyw przewodni (poza oczywiście technikami pozwa- lającymi na poprawienie jakości zdjęcia), którym będzie prostota. Żadna z przedstawionych tu tech- nik nie wymaga wielu godzin pracy. Nie dostaniesz też nagrody za użycie największej ilości warstw w jednym zdjęciu. Jak dla mnie, celem jest przeci- wieństwo. Im mniej warstw użyję, tym łatwiej mi się pracuje i tym lepsze osiągam wyniki. 163 rozdział 6 Łączenie kilku ekspozycji Jedną z najpopularniejszych rzeczy robionych obecnie w fotografi i jest łączenie dwóch ekspozycji w jedną Jeśli kiedykolwiek zdarzyło Ci się zrobić zdjęcie, na którym niebo było totalnie wypalone, ale resz- ta zdjęcia wyglądała dobrze, ta prezentacja jest dla Ciebie. Oto, dlaczego tak jest: Jeśli zdjęcie zawiera jasny fragment nieba, musisz dokonać wyboru. Czy chcesz ustawić aparat tak, by pra- widłowo naświetlił niebo, czy też wolisz prawidłowo naświetlić pierwszy plan lub główny motyw zdjęcia? Częstokroć wybranie jednego z nich spowoduje, że drugi będzie wyglądał źle. Jeśli na- świetlisz prawidłowo niebo, pierwszy plan zazwyczaj będzie zbyt ciemny. Jeśli naświetlisz pierwszy plan, niebo będzie prawdopodobnie tak jasne, że utracisz w nim wiele szczegółów. Na szczęście, jeśli zadasz sobie minimum trudu zaplanowania zdjęcia, jest na to sposób: wielokrotna ekspozycja. Możesz zrobić jedno zdjęcie, które naświetlisz na niebo, i drugie, które naświetlisz na pierwszy plan. Następnie, za pomocą warstw i masek warstw, możesz bardzo łatwo połączyć obydwie i uzyskać to, co najlepsze z obu światów. KROK 1.: OTWÓRZ DWA ZDJĘCIA, KTÓRE CHCIAŁBYŚ POŁĄCZYĆ Zacznij od otwarcia dwóch zdjęć, które chciałbyś połączyć. W tym przypadku wykorzystałem dwa zdję- cia tej samej sceny. Oczywiście roz- wiązanie to wymaga fotografowania za pomocą statywu, ponieważ za chwilę te dwa zdjęcia na siebie nałożymy, co oznacza, że muszą one idealnie do siebie pasować. Pierw- sze zdjęcie wykonałem tak, by mieć pewność, że niebo będzie wygląda- ło idealnie. Jak widać, udało mi się to, ale pierwszy plan jest o wiele za ciemny. Nie ruszając statywu, wy- konałem kolejne zdjęcie, zmieniając ekspozycję tak, by tym razem pierw- szy plan wyglądał dobrze. Spowodo- wało to, że niebo jest mocno prze- świetlone i brak w nim szczegółów. 164 POPRAWIANIE ZDJĘĆ ZA POMOCĄ WARSTW
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plmement.xlx.pl
|