warstwy. wykorzystaj najpotężniejsze narzędzie photoshopa cała książka, ebooki-ksiazki

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • lilyth.htw.pl
  • Podobne

     

    warstwy. wykorzystaj najpotężniejsze narzędzie photoshopa cała książka, ebooki-ksiazki

    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
    Warstwy. Wykorzystaj
    najpotê¿niejsze
    narzêdzie Photoshopa
    Autor: Matt Kloskowski
    T³umaczenie: Rados³aw Brzozowski
    ISBN: 978-83-246-1950-4
    Tytu³ orygina³u:
    Layers: The Complete
    Format: B5, stron: 280
    Kompletny zbiór informacji na temat warstw w Photoshopie!
    Czy wiesz, jak bardzo ogranicza³by Ciê p³aski œwiat, gdzie wszystko dzia³oby siê
    na jednej p³aszczyŸnie? Ciê¿ko to sobie wyobraziæ, jednak nie mieli z tym problemów
    projektanci najpopularniejszego narzêdzia graficznego, jakim jest Adobe Photoshop.
    Ju¿ w 1995 roku wprowadzili oni do swojej aplikacji warstwy — mechanizm, który sprawia,
    ¿e z pozoru p³aski obraz sk³ada siê z wielu nak³adaj¹cych siê na siebie powierzchni.
    Dla ka¿dej z nich mo¿esz ustawiæ niezliczon¹ liczbê parametrów, które maj¹ znacz¹cy
    wp³yw na koñcowy efekt.
    Ta ksi¹¿ka odkryje przed Tob¹ wszystkie sekrety mechanizmu warstw w Photoshopie.
    Zrozumiesz istotê ich dzia³ania, odkryjesz drzemi¹ce w nich mo¿liwoœci, po czym nauczysz
    siê wykorzystywaæ je w codziennej pracy. Dowiesz siê miêdzy innymi, jak u¿ywaæ warstw
    dopasowania, jak pracowaæ z kszta³tami oraz jak je mieszaæ i maskowaæ. Dziêki ksi¹¿ce
    „Layers: The Complete Guide to Photoshop” zarz¹dzanie elementami tekstowymi nie bêdzie
    stanowi³o dla Ciebie problemu. Matt Klosowski zaprezentuje Ci, jak przydatne mog¹ byæ
    warstwy w trakcie korekt oraz retuszu zdjêæ. Liczne i interesuj¹ce przyk³ady s³u¿¹ce
    zilustrowaniu poszczególnych zagadnieñ to niew¹tpliwie ogromny atut tej ksi¹¿ki.
    • Podstawowe informacje na temat warstw
    • Korzystanie z wielu warstw
    • Mieszanie warstw — od podstaw do tematów zaawansowanych
    • Wykorzystanie warstw dopasowania
    • Mo¿liwoœci maski warstw
    • U¿ycie warstw tekstowych
    • Zastosowanie warstw kszta³tu
    • Korekta zdjêæ z wykorzystaniem warstw
    • Retuszowanie zdjêæ za pomoc¹ warstw
    • Zastosowanie stylów warstw
    • Sposoby u¿ycia inteligentnych warstw
    Matt Klosowski to osoba œwiadoma ograniczeñ p³askiego œwiata. Jego szeroka wiedza
    na temat Photoshopa zosta³a doceniona przez wielu profesjonalnych grafików. Na pytanie,
    dlaczego napisa³ tê ksi¹¿kê, odpowiada: „Chcia³em napisaæ dok³adnie tak¹ ksi¹¿kê, jakiej
    sam potrzebowa³em, kiedy zaczyna³em przygodê z Photoshopem”. Jego artyku³y regularnie
    ukazuj¹ siê w tak uznanych pismach jak „Photoshop User”, „Layers”, „Photoshop Elements
    Techniques Newsletter”. Jest certyfikowanym ekspertem Photoshopa oraz posiada
    certyfikat Macromedia Flash.
    Wykorzystaj si³ê warstw — Twoje grafiki mog¹ byæ jeszcze lepsze!
    Spis treści
    ROZDZIAŁ 1: PODSTAWOWE INFORMACJE O WARSTWACH 11
    Podstawy zastosowania warstw . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12
    Korzystanie z wielu warstw . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18
    Wszystkie inne rzeczy,
    które powinieneś wiedzieć o warstwach . . . . . . . . . . . . 25
    Jak mam to zrobić? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 39
    ROZDZIAŁ 2: MIESZANIE WARSTW
    41
    Trzy najbardziej przydatne tryby mieszania . . . . . . . . . . . 42
    Przyglądamy się bliżej trybom mieszania . . . . . . . . . . . . . 50
    Tryby mieszania warstw dla fotografów. . . . . . . . . . . . . . 58
    Zaawansowane mieszanie warstw . . . . . . . . . . . . . . . . 63
    Jak mam to zrobić? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67
    ROZDZIAŁ 3: WARSTWY DOPASOWANIA
    69
    Podstawy pracy z warstwami dopasowania . . . . . . . . . . . 70
    Tworzenie selektywnych dopasowań . . . . . . . . . . . . . . . 74
    Ultraelastyczne dopasowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 82
    Kilka dalszych pomysłów
    na wykorzystanie warstw dopasowania . . . . . . . . . . . . 86
    Napraw jedno zdjęcie, a naprawisz je wszystkie! . . . . . . . . 91
    Sztuczka z mieszaniem warstw dopasowania . . . . . . . . . . 96
    Jak mam to zrobić? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 99
    ROZDZIAŁ 4: MASKI WARSTW
    101
    Podstawy masek warstw . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 102
    Jedyna pułapka związana z maskami warstw . . . . . . . . . .111
    Łączenie wielu obrazów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .114
    Przyglądamy się bliżej maskom warstw . . . . . . . . . . . . . 120
    Dopasowywanie jednej warstwy do drugiej . . . . . . . . . . 129
    Jak mam to zrobić? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 136
    ROZDZIAŁ 5: WARSTWY KSZTAŁTU I WARSTWY TEKSTOWE 139
    Tworzenie warstw tekstowych . . . . . . . . . . . . . . . . . . 140
    Wszystko na temat warstw kształtu . . . . . . . . . . . . . . . 151
    Jak mam to zrobić? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 161
    6
    WARSTWY. WYKORZYSTAJ NAJPOTĘŻNIEJSZE NARZĘDZIE PHOTOSHOPA
     Spis treści
    ROZDZIAŁ 6: POPRAWIANIE ZDJĘĆ ZA POMOCĄ WARSTW 163
    Łączenie kilku ekspozycji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 164
    Malowanie światłem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 168
    Selektywne wyostrzanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 171
    Prawidłowo wykonane rozjaśnianie i ściemnianie . . . . . . 174
    Podkreślanie wybranych kolorów . . . . . . . . . . . . . . . . 178
    Podkreślanie głębi ostrości . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 180
    Jak mam to zrobić? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 185
    ROZDZIAŁ 7: RETUSZ ZA POMOCĄ WARSTW
    187
    Usuwanie skaz i zmarszczek. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 188
    Wygładzanie i poprawianie wyglądu skóry . . . . . . . . . . 193
    Wybielanie zębów i białek oczu . . . . . . . . . . . . . . . . . 198
    Usuwanie elementów odwracających uwagę . . . . . . . . 203
    Jak mam to zrobić? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 208
    ROZDZIAŁ 8: STYLE WARSTW
    211
    Projektowanie za pomocą stylów warstw . . . . . . . . . . . 212
    Tworzenie znaku wodnego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 219
    Tworzenie efektów fotografi cznych
    możliwych do ponownego wykorzystania . . . . . . . . . . 221
    Jeszcze kilka pomysłów na wykorzystanie stylów warstw . . 227
    Jak mam to zrobić? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 233
    ROZDZIAŁ 9: INTELIGENTNE WARSTWY
    235
    Cztery powody, dla których obiekty inteligentne rządzą . . 236
    Projektowanie szablonów
    za pomocą obiektów inteligentnych . . . . . . . . . . . . . 241
    Warstwy i Creative Suite . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 249
    Jak mam się nauczyć więcej od Matta? . . . . . . . . . . . . 252
    Jak mam to zrobić? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 256
    Skorowidz . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 258
    WARSTWY. WYKORZYSTAJ NAJPOTĘŻNIEJSZE NARZĘDZIE PHOTOSHOPA
    7
    ROZDZIAŁ 6.
    Poprawianie zdjęć
    za pomocą warstw
    Rozdział ten dotyczy poprawiania wyglądu zdjęć
    cyfrowych, czyli tego, jak sprawić, by to, co widzisz
    na ekranie (a potem na wydruku), wyglądało tak
    jak to, co widziałeś, gdy robiłeś zdjęcie.
    Myślę, że w całym rozdziale zobaczysz jeden motyw
    przewodni (poza oczywiście technikami pozwa-
    lającymi na poprawienie jakości zdjęcia), którym
    będzie prostota. Żadna z przedstawionych tu tech-
    nik nie wymaga wielu godzin pracy. Nie dostaniesz
    też nagrody za użycie największej ilości warstw
    w jednym zdjęciu. Jak dla mnie, celem jest przeci-
    wieństwo. Im mniej warstw użyję, tym łatwiej mi się
    pracuje i tym lepsze osiągam wyniki.
    163
     rozdział 6
    Łączenie kilku ekspozycji
    Jedną z najpopularniejszych rzeczy robionych obecnie w fotografi i
    jest łączenie dwóch ekspozycji w jedną
    Jeśli kiedykolwiek zdarzyło Ci się zrobić zdjęcie, na którym niebo było totalnie wypalone, ale resz-
    ta zdjęcia wyglądała dobrze, ta prezentacja jest dla Ciebie. Oto, dlaczego tak jest: Jeśli zdjęcie
    zawiera jasny fragment nieba, musisz dokonać wyboru. Czy chcesz ustawić aparat tak, by pra-
    widłowo naświetlił niebo, czy też wolisz prawidłowo naświetlić pierwszy plan lub główny motyw
    zdjęcia? Częstokroć wybranie jednego z nich spowoduje, że drugi będzie wyglądał źle. Jeśli na-
    świetlisz prawidłowo niebo, pierwszy plan zazwyczaj będzie zbyt ciemny. Jeśli naświetlisz pierwszy
    plan, niebo będzie prawdopodobnie tak jasne, że utracisz w nim wiele szczegółów. Na szczęście,
    jeśli zadasz sobie minimum trudu zaplanowania zdjęcia, jest na to sposób: wielokrotna ekspozycja.
    Możesz zrobić jedno zdjęcie, które naświetlisz na niebo, i drugie, które naświetlisz na pierwszy plan.
    Następnie, za pomocą warstw i masek warstw, możesz bardzo łatwo połączyć obydwie i uzyskać
    to, co najlepsze z obu światów.
    KROK 1.: OTWÓRZ DWA ZDJĘCIA, KTÓRE CHCIAŁBYŚ POŁĄCZYĆ
    Zacznij od otwarcia dwóch zdjęć,
    które chciałbyś połączyć. W tym
    przypadku wykorzystałem dwa zdję-
    cia tej samej sceny. Oczywiście roz-
    wiązanie to wymaga fotografowania
    za pomocą statywu, ponieważ
    za chwilę te dwa zdjęcia na siebie
    nałożymy, co oznacza, że muszą one
    idealnie do siebie pasować. Pierw-
    sze zdjęcie wykonałem tak, by mieć
    pewność, że niebo będzie wygląda-
    ło idealnie. Jak widać, udało mi się
    to, ale pierwszy plan jest o wiele
    za ciemny. Nie ruszając statywu, wy-
    konałem kolejne zdjęcie, zmieniając
    ekspozycję tak, by tym razem pierw-
    szy plan wyglądał dobrze. Spowodo-
    wało to, że niebo jest mocno prze-
    świetlone i brak w nim szczegółów.
    164
    POPRAWIANIE ZDJĘĆ ZA POMOCĄ WARSTW
    [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mement.xlx.pl
  • Designed by Finerdesign.com