social-media-marketing.-odkryj-potencjal-facebooka, 123ebooki
[ Pobierz całość w formacie PDF ] Spis treci Wprowadzenie 7 Cz I Podstawowe informacje o mediach spoecznociowych 11 1 Nie jest atwo, szybko ani tanio 13 2 Strategie obecnoci w mediach spoecznociowych 20 3 Koniecznie zdefiniuj swoje cele 26 4 Nie zwrot z inwestycji, a zwrot z dialogu 35 5 Poznaj swoich odbiorców i dowiedz si, co robi 42 Cz II Najwaniejszy jest dialog 51 6 Dialog i tak ma miejsce — z Tob czy bez Ciebie 53 7 Nie zwlekaj, zapewnij sobie pomoc prawn 58 8 Nie obawiaj si ludzi nastawionych negatywnie 65 9 Poznaj wszystkie spoecznoci 73 10 Nie przychod z pustymi rkoma 79 11 Blogerzy nie znaj granic 85 12 Nie ma dwóch takich samych firm 91 13 Nie zakochuj si 97 14 miao rezygnuj z tego, co si nie sprawdza 104 15 Nie obawiaj si nowoci (ale te nie przesadzaj) 111 Cz III Media spoecznociowe od kuchni 117 16 Kady pracownik Twojej firmy ma swój udzia w realizacji strategii jej obecnoci w mediach spoecznociowych 119 17 Opracuj polityki zwizane z aktywnoci pracowników w serwisach spoecznociowych 125 18 Pamitaj o etyce 132 19 Ustal, kto odpowiada za prowadzenie dialogu 137 20 Znakomity program obsugi klienta jest wietnym przyczókiem do wejcia w mediasfer spoecznociow 146 21 Praktykanci s od parzenia kawy, a nie od reprezentowania firmy w mediach spoecznociowych 151 22 Pamitaj o spójnoci brandingu i przekazu 157 23 Bd przejrzysty — na zaufanie i uwag odbiorców trzeba sobie zapracowa 164 24 Internauci ufaj ikonom i awatarom 172 4 Social Media Marketing Cz IV Nie chodzi o Ciebie 177 25 Zrezygnuj z kontroli, zapomnij o ego 179 26 Uwanie nadstawiaj uszu 187 27 Twoi klienci znaj Twoje produkty lepiej od Ciebie 194 28 Wszystko sprowadza si do pomysu 200 29 Twoje treci musz by wartociowe 206 30 Najwaniejsze to dzieli si z innymi 212 31 Chcesz odnie sukces? Musisz by towarzyski 220 32 Zapytaj czonków swojej spoecznoci 226 33 Dostajesz to, co sam dajesz 232 Cz V Media spoecznociowe w perspektywie marketingu online 237 34 Ludzie nie chc by celem dziaa marketingowych 239 35 Rónica midzy monitorowaniem dialogu a prowadzeniem bada 244 36 Optymalizacja w wyszukiwarkach internetowych (SEO) i reklama pay-per-click (PPC) 37 Linki i pozycja w wynikach wyszukiwania stanowi skutek uboczny dziaa podejmowanych w mediach spoecznociowych 255 38 Uzgodnij dziaania marketingowe podejmowane offline z tymi podejmowanymi w mediach spoecznociowych 261 39 Stwórz przyjazny mediom spoecznociowym pressroom i promuj tam swoje eventy 267 40 YouTube to druga co do wielkoci wyszukiwarka internetowa 272 41 W wyszukiwaniu w mediach spoecznociowych liczy si chwila obecna 277 42 Przegldarka internetowa to dzi nie wszystko 282 43 Nowe sygnay dla wyszukiwarek internetowych 286 44 Wybór konsultanta ds. mediów spoecznociowych 291 45 Podsumowanie 297 Skorowidz 303 79 Nie przychod z pustymi rkoma Rozdzia Nie przychod z pustymi rkoma W wielu kulturach obowizuje zwyczaj, e przychodzc na przyjcie, naley przynie podarunek dla gospodarza lub gospodyni. Jeeli zjawisz si z pu- stymi rkoma, inni gocie mog krytycznie odnie si do faktu, e zigno- rowae ich tradycj. Moesz spotka si z niezwykle chodnym przyjciem ze strony niektórych osób, które uznaj Twoje zachowanie za niegrzeczne. Zastanów si teraz nad dziaaniami marketingowymi, jakie podejmujesz w mediasferze spoecznociowej. Nie moesz ignorowa zwyczajów danej wspólnoty i oczekiwa, e zostaniesz przyjty do grona uytkowników z otwar- tymi ramionami. Nieprzychylne reakcje innych mog mie miejsce, gdy: Zjawie si na przyjciu, cho nie bye na nie zaproszony (po prostu stane w drzwiach). Wprosie si (dowiedziae si o przyjciu i zwyczajnie powiedziae wszystkim, e jeste zaproszony i e si zjawisz). Nie zapytae, czy moesz przyj na przyjcie (gospodarz wspomnia co o jego organizacji, ale nigdy wyranie Ci nie zaprosi, a mimo to si zjawie). Nie przyniose ze sob upominku (zostae formalnie i oficjalnie za- proszony, ale zachowae si bezmylnie). Mona powiedzie, e niewiele rónisz si od bohaterów filmu Polowa- nie na druhny granych przez Vince’a Vaughna i Owena Wilsona. Jedyna rónica polega na tym, e nie zostaniesz zaproszony przez liczne druhny, lecz po prostu wyrzucony. Jak wspominaam w poprzednim rozdziale, nie- zwykle istotne jest to, aby zna spoeczno, której czonkiem chcesz zosta — nawet jeli zjawisz si na przyjciu nieproszony, bdziesz dobrze przy- gotowany i zaoferujesz czonkom spoecznoci konkretn warto. 80 Social Media Marketing DOWIEDZ SI, CO MA WARTO DLA CZONKÓW SPOECZNOCI Analizujc zachowanie czonków wspólnoty, w której aktywno chciaby si zaangao- wa w zwizku z realizacj strategii obecnoci w mediach spoecznociowych, dowiadujesz si, co czonkowie Twojej grupy docelowej uznaj za wartociowe. Kada spoeczno jest inna, w zwizku z czym dar w postaci „uniwersalnego” pakietu darmowych próbek Twoich produktów i usug nigdzie nie bdzie przedstawia sob wikszej wartoci. Wanie dlatego badania nad odbiorcami maj tak due znaczenie. Powi kilka tygodni na obserwacje i ustal, co ma najwiksz warto dla czonków danej spoecznoci — dziki temu bdziesz w stanie odpowiednio dopasowa swój podarunek do ich potrzeb. Zastanów si nad tym przez chwil: skoro czonkowie spoecznoci niezwykle negatyw- nie odnosz si do komunikatów marketingowych kierowanych pod ich adresem, dlaczego mieliby pozytywnie zareagowa na Twoje przybycie i Twoj ofert darmowych próbek naj- nowszego produktu? Sam fakt, e podczas kampanii promocyjnej zorganizowanej w su- permarketach próbki rozeszy si jak woda, nie oznacza jeszcze, e osign taki sam sukces wród czonków spoecznoci internetowej. Trzeba pamita, e dla czonków spoecznoci — czy to dla grupy blogerów, czy te dla mam zdobywajcych wiedz na temat alergii pokarmowych swoich dzieci — róne rzeczy mog przedstawia sob konkretn warto (czsto moe by tych rzeczy kilka). Do typo- wych przykadów zaliczy naley moliwo opowiedzenia swojej historii w popularnym serwisie spoecznociowym. Moe te chodzi o szans publikacji wasnych zdj za pomo- c najnowszego narzdzia internetowego albo o list produktów, z którymi nie naley - czy przyjmowanych leków. Dopóki nie zaczniesz obserwowa i przysuchiwa si dialo- gowi prowadzonemu przez czonków Twojej spoecznoci, nie bdziesz wiedzia, co ma dla nich warto. Formuowanie rónych propozycji na lepo to na ogó zwyka strata czasu. Bezpatne próbki rozdawane w hipermarketach znakomicie sprawdzaj si w wiecie offline, ponie- wa stanowi co w rodzaju natychmiastowego impulsu do zakupu — a kiedy kto wydaje na zakupy spoywcze wiksz kwot, bezpatna próbka zawsze wydaje mu si atrakcyjna. Nie mona tego jednak przekada na ludzi, którzy godzinami omawiaj swoje zaintereso- wania. To zupenie inna spoeczno. Spoecznoci internetowe nie maj w sobie nic z supermarketu. Owszem, s w stanie rozprzestrzeni informacje o Twoim produkcie po caym wiecie w cigu kilku sekund, nie zapominajmy jednak, e dziel si swoimi dowiadczeniami z Twoj mark, produktami i usugami, omawiajc je przez dugie godziny. Dla niektórych czonków takich spoecznoci darmowa próbka to co, co jest „dostpne dla kadego”. Kiedy w drzwiach zjawia si przed- stawiciel jakiej firmy, czonek spoecznoci internetowej powicajcy swój czas na dzie- lenie si wraeniami z innymi oczekuje od niego znacznie wicej. Jeeli nie zjawisz si z odpowiednim podarkiem, moesz nawet nie przekroczy progu.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plmement.xlx.pl
|