sztuka-wojny.-sztuka-marketingu pełna wersja(1), ebooki
[ Pobierz całość w formacie PDF ] Rozdział 1. Analizowanie sytuacji (analizowanie rynku) Chociaż w chińskim oryginale pierwszy rozdział dzieła Sun Tzu nazywa się , co na język polski tłumaczy się jako „plan” lub „planowanie”, jego znaczenie jest dużo bliższe temu, co nazwalibyśmy „analizą sytuacji konkurencyjnej”. Aby odnosić sukcesy w marketingu, musisz tego typu analizę przeprowadzać regularnie. W pierwszym punkcie rozdziału Sun Tzu opisuje główne komponenty składające się na system konkurencyjny. W następnym punkcie przedstawia, w jaki sposób można porównać swoją sytuację konkurencyjną z sytuacją przeciwników. W kolejnym punkcie podkreśla znaczenie posiadania dobrych informacji na potrzeby analizy konkurencyjnej, zwłaszcza cenne są tu informacje pochodzące ze źródeł zewnętrznych. Dyskusja w kolejnym punkcie przenosi wagę z informacji na kontrolowanie informacji, czyli to, co Sun Tzu nazywa podstępem. „Podstęp” nie oznacza u niego nieuczciwości — wręcz przeciwnie, uczciwość to jedna z niezbędnych cech przywódcy. Podstęp w jego rozumieniu to raczej umiejętność świadomego kontrolowania informacji, które odbierają inni. W ostatnim punkcie rozdziału Sun Tzu przekonuje, że analiza konkurencyjna to sztuka porównywania — wymaga rozważenia wszystkich argumentów za i przeciw. Wszystkie wymienione wyżej koncepcje są przedstawione dokładniej w kolejnych rozdziałach — w tym znajduje się ich wstępne omówienie. Analizowanie sytuacji S UN T ZU POWIEDZIAŁ : To jest wojna. 1 Najważniejsza umiejętność w państwie. Podstawa życia i śmierci. Filozofia przetrwania lub zagłady. Musisz dobrze ją poznać. 6 Twoje umiejętności zależą od pięciu czynników. Studiuj te czynniki, gdy planujesz wojnę. Musisz poznać swoją sytuację. 1. Omów filozofię. 2. Omów klimat. 3. Omów teren. 4. Omów przywództwo. 5. Omów metody prowadzenia wojny. 14 Wszystko zaczyna się od Twojej filozofii prowadzenia wojny. Przewódź swoim ludziom w ten sposób, by mieli wyższy, wspólny cel. Możesz poprowadzić ich na śmierć. Możesz poprowadzić ich do życia. Nie mogą obawiać się niebezpieczeństwa ani nieuczciwości. Sztuka wojny j Rozdział 1. Analizowanie sytuacji 26 Analizowanie rynku 1 Oto sztuka marketingu. To najważniejsza umiejętność w Twojej organizacji. To fundament fortun i klęsk. Jego logika prowadzi do kreacji i destrukcji. Musisz wiedzieć, jak działa. Twój sukces na rynku uzależniony jest od pięciu czynników. Rozważ te czynniki, analizując rynek. Musisz poznać swoją sytuację na rynku. 1. Omów swoją misję marketingową. 2. Omów trendy na rynku. 3. Omów swój segment rynku. 4. Omów swoją pozycję lidera w marketingu. 5. Omów proces marketingu. Marketing zaczyna się wraz z misją marketingową. Gdy wchodzisz na rynek, musisz postawić sobie wyższe cele, mające wymiar globalny. Twoja misja musi wskazywać Ci dalszą drogę. Twoja misja musi określać powód, dla którego istniejesz. Prawidłowo sformułowana misja zmniejsza szanse pojawienia się przeszkód i zgubienia kierunku. 27 Sztuka marketingu j Rozdział 1. Analizowanie rynku 19 Dalej jest klimat. Może być słonecznie lub deszczowo. Może być gorąco lub zimno. Klimat to również zmiany pór roku. 23 Dalej jest teren. Może być daleki lub bliski. Może być trudny lub łatwy. Może być otwarty lub ograniczony. On też decyduje o Twym życiu lub śmierci. 28 Dalej jest dowódca. Musi być bystry, godzien zaufania, troskliwy, odważny i stanowczy. 30 Wreszcie masz metody prowadzenia wojny. Zawiera się w nich kształt Twojej organizacji. Wypływa on z Twojej filozofii zarządzania wojskiem. Musisz doskonalić ich wykorzystanie. 34 Każdy z tych pięciu czynników ma decydujące znaczenie. Jako dowódca, musisz zwracać na nie uwagę. Zrozumienie ich prowadzi do zwycięstwa. Zignorowanie ich oznacza klęskę. Sztuka wojny j Rozdział 1. Analizowanie sytuacji 28
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plmement.xlx.pl
|