sprytny-biznes.-zaloz-i-rozwijaj-mala-firme-w-polsce pełna wersja, ebooki

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • elk.keep.pl
  • Podobne

     

    sprytny-biznes.-zaloz-i-rozwijaj-mala-firme-w-polsce pełna wersja, ebooki

    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
    //-->Spis tre ciSpis tre ciZamiast wst pu, czyli o czym my l ,kiedy mówi „sprytny biznes”Rozdziaã 1. Zanim zacznieszDobry moment na biznesByÊ przedsiÚbiorcÈ — co to wïa ciwie znaczy?MiÚdzy chmurami a ziemiÈ — czyli chcÚ, ale…PieniÈdze sÈ najwa niejszeMaïa firma — wielkie pojÚcieJak wysoko chcesz polecieÊ?Rozdziaã 2. Pomysã na biznesE-sklepSklep tradycyjnyE-usïugiUsïugi tradycyjneRozdziaã 3. My l strategicznieStwórz firmowe mottoNapisz biznesplanZarzÈdzaj z wizjÈRozdziaã 4. Firma w 7 dniDzieñ pierwszy — biuro rachunkoweDzieñ drugi — wniosek do ewidencjiDzieñ trzeci — urzÈd skarbowyDzieñ czwarty — Zakïad Ubezpieczeñ SpoïecznychDzieñ piÈty — bank5913172732495361667883909394951041091101121191201224SPRYTNY BIZNESDzieñ szósty — pieczÈtki, szyldyDzieñ siódmy — wydziaï podatkóww urzÚdzie miasta lub gminyDzieñ ósmy — tylko je li zatrudniasz pracownikówRozdziaã 5. ycie na swoimSzukaj klientów, ïap zleceniaRozwijaj biznes, ale tnij kosztyDokïadaj do piecaRozdziaã 6. Nie zapominaj o...Nie zapominaj o wypoczynkuNie zapominaj o strategiiNie zapominaj o etyceZako czenie124124125127129150157163163166168171My l strategicznieRozdziaã 3.My l strategicznieMo esz mieÊ pewne intuicje i przemy lenia dotyczÈce tego, jaki biz-nes bÚdzie odpowiedni dla Ciebie. Tym jednak, co powinno przesÈ-dziÊ o wyborze konkretnego pomysïu, powinna byÊ Twoja strategia.Najwa niejszym jej elementem bÚdzie biznesplan, czyli harmo-nogram biznesowych dziaïañ, uwzglÚdniajÈcy przewidywane kosztyi przychody w okre lonym czasie. CzÚsto przygotowanie takiego do-kumentu to element konieczny, szczególnie gdy planujesz pozyskaÊpieniÈdze na start od urzÚdu pracy, banku bÈd innej instytucji (czynawet od prywatnego inwestora). Warto jednak stworzyÊ go rów-nie wtedy, gdy nikt go od Ciebie nie wymaga, choÊby po to, by nieokazaïo siÚ zbyt pó no, e chciaïe zrealizowaÊ pomysï z jakich po-wodów niewykonalny.Nie zamierzam przy tym zachÚcaÊ CiÚ do skomplikowanych ana-liz. Zakïadasz maïÈ firmÚ, a w zwiÈzku z tym nie istnieje potrzebapisania opasïego, ekonomicznego raportu. W tym rozdziale pod-powiem, jak stworzyÊ prosty projekt biznesowy dowolnego przed-siÚwziÚcia.Biznesplan jest wa ny. Chciaïbym jednak, eby spojrzaï na spra-wÚ szerzej i wpisaï swój projekt w szerszÈ strategiÚ. Z takiego punktuwidzenia wa ne bÚdzie stworzenie firmowego motta oraz opraco-wanie dïugofalowej wizji. Nie chodzi w koñcu o pomysï na najbli -szych kilka miesiÚcy, ale na wiele kolejnych lat Twojego ycia. WartowiÚc przygotowaÊ siÚ do niego jak najlepiej.94SPRYTNY BIZNESStwórz firmowe mottoGuy Kawasaki w ksiÈ ceSztuka rozpoczynania1napisaï: „Zapomnijo sformuïowaniu misji; misje sÈ dïugie, nudne i nieistotne. Nikt nig-dy o nich nie pamiÚta, a tym bardziej nie wprowadza ich w ycie.Zamiast tego stwórz mantrÚ. DziÚki temu caïy Twój zespóï obejmiewïa ciwy kurs”.To bardzo dobra rada! Mantra lub motto to jedno krótkie zda-nie, w którym powinna siÚ zawrzeÊ kwintesencja Twojej dziaïalno ci,sedno filozofii, zgodnie z którÈ zamierzasz prowadziÊ swój biznes.Kawasaki podaje przykïady dobrych mantr, na przykïad: „Cennechwile ka dego dnia” (Starbucks), „Rodzinna rozrywka” (Disney),„Prawdziwe sportowe prze ycia” (Nike). Dobra mantra oddaje isto-tÚ tego, co ma wyra aÊ prowadzony biznes, to hasïo, które ka dypracownik ka dego dnia powinien mieÊ w swojej gïowie, by pamiÚ-taÊ, po co robi to, co robi. Nie ma to byÊ hasïo reklamowe skierowa-ne do klientów, ale slogan przeznaczony dla Ciebie samego i Two-ich pracowników.Moja ulubiona mantra to motto firmy 3M. Przytoczyï je RobertMaurer w ksiÈ ceFilozofia kaizen2. Koncern 3M zasïynÈï z produk-cji maïych óïtych karteczek z klejem, które rozpowszechniïy siÚ jakonajpopularniejszy „no nik” dla drobnych notatek w biurach, a na-wet w domach na caïym wiecie. Motto firmy brzmi: „Zrób maïo,sprzedaj maïo”. Prawda, e zaskakujÈce? W pierwszej chwili mo esiÚ wydawaÊ, e istotÈ tego hasïa jest lenistwo! Ale to nieprawda.Jego istotÈ jest konsekwencja. To hasïo gïosi, e ka dy najmniejszykrok posuwa sprawy naprzód. Zrób maïo, ale zrób to! Ka dy Twójwysiïek ma sens. Nie lekcewa drobiazgów, dokïadaj grosz do gro-sza, nie my l z pogardÈ o drobnych zyskach i minimalnych wzrostach12Guy Kawasaki,Sztuka rozpoczynania,Onepress 2007.Robert Maurer,Filozofia kaizen,Sensus 2010. [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mement.xlx.pl
  • Designed by Finerdesign.com