wiadro-pelne-galaretki.-odkryj-sekrety-doskonalej-komunikacji-w-biznesie full version, ebooki

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • tykypyfyfy.xlx.pl
  • Podobne

     

    wiadro-pelne-galaretki.-odkryj-sekrety-doskonalej-komunikacji-w-biznesie full version, ebooki

    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
    Spotkania
    biznesowe
    42
    / WIADRO PEŁNE GALARETKI
    SPOTKANIA BIZNESOWE /
    43
    POMYŚL O TYM...
    TO JAK KUPOWANIE BIŻUTERII
    George i Mary to jedna z najmilszych par, jakie znam. Oboje prze-
    kroczyli czterdziestkę i od ponad dwudziestu lat są szczęśliwym
    małżeństwem. Zakochali się w sobie w czasach, kiedy jeszcze byli
    dziećmi. George jest zapalonym ogrodnikiem, Mary śpiewa w lokal-
    nym chórze. Co niedzielę chodzą razem do kościoła.
    Od jakiegoś czasu jednak George wydaje się strapiony. Nie radzi sobie
    najlepiej z kupowaniem romantycznych prezentów, a w przyszłym
    tygodniu obchodzi wraz z żoną srebrną rocznicę ślubu.
    George jest typem mężczyzny, który kupuje praktyczne prezenty. Na
    pewno wiesz, jakie mam na myśli — nowy atlas, bo stary jest nieak-
    tualny, żelazko na parę, które ma ułatwić życie Mary, czy wieszak na
    reklamówki do kuchni.
    Jednak George wie, że srebrne gody to wyjątkowa okazja, dlatego
    chce dać Mary coś, co będzie przechowywała do końca życia niczym
    skarb. George zdecydował, że kupi biżuterię. Problem w tym, że nigdy
    wcześniej nie kupował biżuterii. Nie wie nawet, dokąd się po nią udać
    ani czy trafi w gust Mary.
    Po długim namyśle George jedzie do dużego centrum handlowego,
    które oferuje podobno szeroki asortyment po niewysokich cenach.
    Kiedy w końcu dociera na miejsce, nie podoba mu się gwar i chaos.
    Ma też dziwne wrażenie, że wszyscy dookoła znają się nawzajem
    i wiedzą, dokąd idą.
    Rozgląda się, ale nigdzie nie widzi biżuterii, więc nie ma pojęcia,
    w którą stronę pójść. Ponieważ wokół niego każdy rozmawia z każdym,
    nie wie też, do kogo podejść — nie zamierza przecież przerywać czy-
    jejś konwersacji tylko dlatego, że się zgubił.
    44
    / WIADRO PEŁNE GALARETKI
    George postanawia więc chodzić wkoło z nadzieją, że znajdzie w końcu
    sklep z biżuterią. Niestety,
    nigdzie
    nie może go znaleźć. Zaczyna czuć
    zażenowanie, ponieważ wie, że wszyscy ukradkiem na niego zerkają
    i myślą, że zabawnie wygląda.
    Ostatecznie George decyduje się na desperacki krok — podchodzi do
    posępnie wyglądającej nastolatki i pyta ją o drogę. Dziewczyna nie
    potrafi udzielić pomocy, jednak George pozostaje przy niej. To w końcu
    najłatwiejsza partnerka do rozmowy.
    Po dziesięciu zmarnowanych minutach George dochodzi do wniosku,
    że to bez sensu, i mówi do siebie: „Mam dość. Idę zapytać kasjera”.
    Podchodzi więc do pracownika i mówi: „Szukam sklepu z biżuterią,
    aby kupić mojej żonie prezent na rocznicę ślubu, ale
    nigdzie
    nie mogę
    go znaleźć”.
    Kasjer odpowiada: „Nigdy pan tu nie był, prawda?”.
    George ma ochotę zapaść się pod ziemię. Wie, że wygląda na kom-
    pletnie zagubionego. Po chwili mamrocze: „Nie, nie byłem”. Na co
    kasjer odpowiada:
    „Tak myślałem. To księgarnia”.
    DWA NAJWIĘKSZE PROBLEMY
    W KOMUNIKACJI Z NIEZNAJOMYMI
    Dlaczego opowiedziałem Ci historię George’a?
    Ponieważ
    idealnie
    odzwierciedla dwa największe problemy komu-
    nikacyjne podczas spotkań biznesowych:
    [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mement.xlx.pl
  • Designed by Finerdesign.com