start-up-bez-pieniedzy, E-booki, EBOOKI-najlepsze-ebooki
[ Pobierz całość w formacie PDF ] SŁOWO WST PNE Wszyscy mi mówili, •e na napisanie słowa wstžpnego do mojej ksi¤•ki powinienem namówi¥ jak¤¦ „grub¤ rybž”. Okazało siž, •e moja ksi¤•ka jest odrobinž zbyt kontrowersyjna, odrobinž zbyt bezpo- ¦rednia i mo•e zawiera¥ pewn¤ dozž „łazienkowego” humoru – inny- mi słowy, nie ma słowa wstžpnego. Ja jestem jednak Toaletowym Przedsižbiorc¤ ( Toilet Paper Entre- preneur – TPE). Doprowadzam robotž do ko¯ca. Dlatego sam napi- sałem słowo wstžpne, które jest przyspieszonym kursem zdobywania atrybutów Toaletowego Przedsižbiorcy – którym musisz siž sta¥, aby odnie¦¥ sukces w biznesie. Oto osiem najwa•niejszych atrybutów Toaletowego Przedsižbiorcy. 1. Toaletowy Przedsi biorca rozwija mocne fundamenty wiary – wie, •e sukces jest niemal w stu procentach zdeterminowany przez jego przekonania, a nie wykształcenie, ¦rodki ani okoliczno- ¦ci. Kiedy Toaletowi Przedsižbiorcy wierz¤, •e co¦ osi¤gn¤, a na- stžpnie wspieraj¤ to nieugižtym, zdecydowanym działaniem – do- konaj¤ tego. ODWA SI MARZY I 7 2. Toaletowy Przedsibiorca ma pasj – zawsze działa w obszarze swoich pasji. Pasja mo•e nie by¥ widoczna ani oczywista dla osób z zewn¤trz, ale jest taka dla niego. 3. Toaletowy Przedsibiorca skłania si do przedwczesnego działania – zawsze podejmuje działanie, nie siedzi bez ruchu. Przedwczesne podjžcie działania mo•e sprawi¥, •e Toaletowi Przedsižbiorcy sparz¤ siž, ale w wižkszo¦ci przypadków s¤ jednak nagradzani za to, •e działaj¤ raczej zbyt wcze¦nie ni• za pó°no. 4. Toaletowy Przedsi biorca jest wyj tkowo dobry w wyj tkowo niewielu dziedzinach – potrafi rozpozna¥ niewielk¤ liczbž zalet, które posiada, i doszczžtnie je wykorzysta¥. Wszystko, w czym jest kiepski, zlecane jest komu¦ innemu. 5. Toaletowy Przedsibiorca wykorzystuje pomysłowo• zamiast pieni dzy – pieni¤dze mog¤ by¥ jak narkotyk, który tymczasowo ukrywa przed Tob¤ Twoje problemy. Pieni¤dze pozwalaj¤ na robie- nie głupich rzeczy bez bolesnych konsekwencji; podtrzymuj¤ Twoj¤ głupotž. Toaletowy Przedsižbiorca wie, •e mistrzostwo w przedsiž- biorczo¦ci osi¤ga siž dzižki pomysłowo¦ci i perfekcyjnej koncentracji. 6. Toaletowy Przedsibiorca opanowuje nisz – wybiera rynek, na którym konkurencja jest słaba lub nie oferuje szerokiego wachlarza produktów, usług czy warto¦ci, które on mo•e zaoferowa¥. Wtedy przejmuje panowanie nad t¤ nisz¤. 7. Toaletowy Przedsibiorca łczy długoterminow koncentracj z krótkoterminowym działaniem – ma absolutn¤ pewno¦¥, gdzie znajduje siž jego punkt docelowy, ale nie ma szczegółowego planu, który opisuje krok po kroku, jak tam dotrze¥. Zamiast tego podej- muje działanie krótkoterminowe (w 90-dniowych okresach), dziž- ki któremu osi¤ga znaczne postžpy. Wtedy ponownie ocenia swoje cele, tworzy plany na kolejne 90 dni i wprowadza je w •ycie. 8. Toaletowy Przedsibiorca NIE jest normalny – to ryzykant. Toa- letowi Przedsižbiorcy s¤ odrobinž dziwni i by¥ mo•e trochž szaleni. Definitywnie inni. Nie przestrzegaj¤ zasad ani norm społecznych i dokonuj¤ zmiany status quo . Czy widzisz w tym wszystkim siebie? Je¦li tak, albo je¦li chciałby¦ siž w tym zobaczy¥, ta ksi¤•ka wstrz¤¦nie Twoim ¦wiatem. 8 I START-UP BEZ PIENI DZY WPROWADZENIE Świat jest bardziej plastyczny, niż Ci się wydaje i oczekuje, aż wydobędziesz z niego kształt. Bono The world is more malleable than you think and it’s waiting for you to hammer it into shape. Bono ODWA SI MARZY I 9 Jestem zmžczony… Zmžczony setkami, o ile nie tysi¤cami ksi¤•ek biznesowych, które s¤ jedynie tytułami i nie zawieraj¤ tre¦ci. Wižk- szo¦¥ z tych ksi¤•ek nale•ałoby skondensowa¥ do jednej lub dwóch stron warto¦ciowej tre¦ci. Pozostałych powinno siž u•ywa¥ do podcie- rania tyłka. Nie umiem Wam nawet powiedzie¥, jak wiele ksi¤•ek zaczynałem analizowa¥, aby po kilku minutach zmusza¥ siž do ich dalszego czyta- nia, a ostatecznie da¥ za wygran¤. Od deski do deski przeczyta¥ warto jedynie kilka wybranych ksi¤•ek biznesowych. „Start-up bez pieniždzy” ma by¥ z zało•enia publikacj¤ inn¤ i o wiele lepsz¤ ni• tradycyjne ksi¤•ki biznesowe oraz przestarzałe akademickie nauki – od pierwszego, do ostatniego słowa. Nie znaj- dziecie tu nieaktualnych koncepcji ani „zoptymalizowanej metodyki przedsižbiorczego działania”. Mój tekst przychodzi wprost „z oko- pów”. Cały wysiłek, do¦wiadczenie i wszystkie swoje zasoby wło•yłem w to, aby „Start-up bez pieniždzy” stał siž jedn¤ z najlepszych ksi¤•ek. Zdecydujcie sami, czy ni¤ jest. Ta ksi¤•ka ma sprowadzi¥ Was na ziemiž, pomóc w przegnaniu sceptyków i da¥ Wam kopniaka w tyłek tak, by¦cie siž ruszyli i zaczžli działa¥. Im mniej posiadasz czego¦, co jest Ci niezbždne, tym wa•niejsze siž to dla Ciebie staje i tym m¤drzej z tego korzystasz. Prawda ta dotyczy wszystkiego – miło¦ci, jedzenia, pieniždzy, a nawet (lub zwłaszcza) pa- pieru toaletowego. Czy kiedykolwiek „załatwiałe¦ interes” ze spodniami wokół kostek i kiedy byłe¦ gotowy doko¯czy¥, okazywało siž, •e zabraknie papie- ru toaletowego? Nie zaprzeczaj! Dobrze wiesz, o czym mówiž. Trzy naddarte listki papieru, które zdaj¤ siž z Ciebie drwi¥, zawieszone na krawždzi tekturowej tuby. Niezbyt dobrze jest znale°¥ siž w tak gównianej sytuacji (gra słów zamierzona). Masz wtedy tylko dwie lub trzy opcje. Mo•esz zawoła¥ o pomoc, co jest STANOWCZO zbyt upokarzaj¤ce, ale jest jakim¦ wyj- ¦ciem. Mógłby¦ te•, szuraj¤c w poni•eniu nogami, uda¥ siž na poszu- kiwanie nowej rolki. To straszne, ale równie• jest jakim¦ wyj¦ciem. Ostatni¤ opcj¤, i zazwyczaj najlepsz¤, jest zadowolenie siž tym, co jest. A kiedy zaprzžgniesz do pracy swój przedsižbiorczy umysł, u¦wiado- 10 I START-UP BEZ PIENI DZY
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plmement.xlx.pl
|