szczescie-przez-samodzielnosc.-umiesz-liczyc, ebooki
[ Pobierz całość w formacie PDF ] 6 S ZCZCIE PRZEZ SAMODZIELNO L EKCJA TRZECIA 53 Nie zastanawiaj si godzinami nad „treningiem autogenicznym” — po prostu go wypróbuj 54 Obojtne, jak nauczysz si treningu autogenicznego, o wiele waniejsze jest, jak dugo bdziesz go stosowa 57 Sze praktycznych kroków, dziki którym moesz nauczy si treningu autogenicznego 60 „Przez trzy tygodnie musiaem si do tego zmusza, dzi czego mi brakuje, gdy nie wykonam tego treningu” 67 Zanim zaczniesz czyta dalej 70 L EKCJA CZWARTA 73 Jak trzy sowa mog zdziaa niewiarygodne rzeczy — Tobie te moe si to uda 74 Pitnacie niezawodnych formu bdcych dla Ciebie wskazówk do sformuowania wasnych wyobrae 78 O tym, jak dziki formule „papierosy s mi obojtne” odzwyczaiem si od palenia 82 Dobra rada — naucz si treningu autogenicznego, a po nim kilku nastpnych kroków 86 Zanim zaczniesz czyta dalej 91 L EKCJA PITA 93 Dlaczego wane jest mylenie o zdrowiu zamiast o chorobie 94 Zadziwiajca historia czowieka, z którego wszyscy powinnimy bra przykad 99 Jak udao si mnie, laikowi, pokona zapalenie pcherzyka óciowego mojej ony 104 Zanim zaczniesz czyta dalej 111 L EKCJA SZÓSTA 113 Dlaczego moesz co zrobi dla swojego ciaa dopiero wtedy, gdy staniesz si wiadomy 114 7 S PIS TRECI Czy mylae ju o tym, czego oczekujesz od swojego ciaa 118 Pi czynników, które przeduyy ycie kanclerza Otto von Bismarcka o 18 lat 121 Zanim zaczniesz czyta dalej 138 L EKCJA SIÓDMA 141 Dlaczego nie powinnimy ba si wasnych uczu oraz przecenia wasnego rozumu 142 Cztery kroki do pogodzenia uczu z rozumem oraz zerwania z wyrzutami sumienia 145 Dlaczego prawie zawsze koczy si rozczarowaniem, gdy dwoje ludzi buduje swój zwizek jedynie na „wielkiej mioci” 154 Pi wanych warunków maestwa, aby nie zmarnowa swoich uczu 159 Zanim zaczniesz czyta dalej 171 L EKCJA ÓSMA 173 Odkryj dzie i moment jako wane czci Twojego ycia, zamiast da si porwa popiechowi 174 „Ten, kto nie upora si z yciem kadego dnia, nie zrobi tego równie za sto lat” 178 Cztery proste zasady przeamywania si do codziennego dziaania 182 Zanim zaczniesz czyta dalej 189 L EKCJA DZIEWITA 191 Odrobina mniej strachu moe stanowi ogromny krok naprzód w wolne ycie 192 Dlaczego nie powinnimy nigdy wicej mówi: „Nie mam czasu dla siebie” 195 Nie zapominaj: nasza wolno zaczyna si od maych czynnoci, a nie od wielkich frazesów 200 Zanim odoysz t ksik 203 Dlaczego lepiej jest wzi swoje wychowanie we wasne rce, zamiast przez cae ycie zezwala na wymuszanie na nas woli innych O d pierwszej chwili naszego ycia jestemy zdani na ludzi, którzy chc co z nami zrobi. Powinnimy by grzecznymi dziemi, pilnymi uczniami, wiernymi maonkami, dobrymi obywatelami, bezkrytycznymi konsumentami, wiernymi wy- borcami i naiwnymi gupcami, którymi mona dowolnie ma- nipulowa. Staraj si nas wychowa za pomoc wszystkich moliwych rodków. Wychowanie oznacza zrobienie z nas kogo innego, ni tak naprawd jestemy lub kim chcemy by. Ich zamia- ry oznaczaj zatem wyparcie si siebie pod presj innych. W gruncie rzeczy jestemy do koca naszych dni manipulo- wani za pomoc starego jak wiat rodka w taki sposób, abymy byli tacy, jak chc tego inni. rodkiem tym jest wymuszanie. To formua wychowawcza, któr syszelimy ju tysic ra- zy: „Jeeli nie zrobisz tego, czego od ciebie wymagamy, zo- staniesz ukarany. Jeeli to zrobisz, zostaniesz pochwalony”. To, jak tworzy si kar i pochwa, wiemy waciwie z wa- snego dowiadczenia. Mog to by kary cielesne, ignorowanie, brak mioci czy odebranie kieszonkowego. Dorosych karze si, stawiajc przed nimi ich gorliwych kolegów za wzór i mó- wic: „Wysilcie si, aby by równie pilni, wierni i dzielni jak oni”. W taki sam sposób rodzice wychowuj swoje dzieci. Z kolei szkoa dysponuje legaln metod wymuszania, któr zdya ju rozwin, a pastwo opanowao j do perfekcji. To, co 12 S ZCZCIE PRZEZ SAMODZIELNO mona robi w pastwie, tym bardziej mona w yciu zawo- dowym. Istnieje tyle sztuczek i wariacji „wychowania za po- moc wymuszenia”, ile samych wychowawców. Nie ma fazy czy obszaru naszego ycia, w którym bylibymy wolni od pre- sji pojawiajcej si przy kadej nadarzajcej si okazji. Kim s wychowawcy, o których tu mowa? Rozejrzyj si, s wszdzie: Rodzice, którzy wci chc, abymy stali si tacy, jak im si zamarzyo. Nauczyciele, którzy nie chc mie z nami problemów. Biurokraci i wszyscy, którzy wci gro nam aparatem administracji pastwowej. Ludzie propagandy, którzy robi z nas wikszo oraz chc wykorzysta nas jako swych zwolenników. Obo- jtne, czy powinnimy wybra ich parti, czy kupi ich produkt. Wszelkiej maci autorytety, od lekarzy a do technokra- tów, naukowców i przeoonych. Oczywicie chcielibymy wychowa sobie równie part- nerów i maonków, aby byli tacy, jakich sobie wyma- rzylimy. Jak widzisz, wszyscy w jaki sposób nale do tej czy innej grupy wymuszajcej. Jestemy jednoczenie wychowawcami i ofiarami. Metody, których uczymy si od wychowawców jako ofiary, wykorzystamy póniej w celu wychowania innych ofiar, bdc ju w roli wychowawcy. Nic nowego. Nic, czego bymy nie wiedzieli. Popularn wymówk tumaczc to, e od dziecistwa za- biera si nam nasz samodzielno, kieruje nasz fantazj na wskazany tor jest rzekome wspólne dobro. Tak zwany interes ogóu usprawiedliwi wszystko.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plmement.xlx.pl
|