sztuka wojny w biznesie helion, ebooki

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • umic.opx.pl
  • Podobne

     

    sztuka wojny w biznesie helion, ebooki

    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
    Planowanie
    I – 1
    Dla kierujcych współzawodnictwo jest spraw yciowej wagi.
    Współzawodnictwo decyduje, kto idzie do przodu, a kto si cofa,
    kto odnosi sukcesy, a kto poraki, kto zyskuje, a kto traci, kto y-
    je i kto umiera. W biznesie prawdziwa walka toczy si w umysłach
    tych, którzy go tworz, stanowi jego elementy. Kady kierujcy
    zna elementy, jakim musi słuy$ — ludzi, którym słuy bezpo-
    &rednio, jak swoim zwierzchnikom i osobistym klientom, oraz
    tych, którym słuy po&rednio przez produkty i usługi swojej or-
    ganizacji. Skumulowany wpływ działa( konkurencyjnych wzmac-
    nia lub osłabia Twoj moc i wpływy. Wane jest, aby Twoje kon-
    kurencyjne działania były starannie zaplanowane i wła&ciwie
    wykonane.
    I – 2
    Oce( Twoje plany współzawodnictwa za pomoc piciu podsta-
    wowych czynników. Aby wybra$ najlepszy sposób działania, osza-
    cuj i porównaj siebie i przeciwników. Zwa wszystko.
    I – 3
    Te pi$ czynników to charakter, klimat, struktura, przywództwo
    i informacja.
      16
    S
    ZTUKA WOJNY W BIZNESIE
    I – 4
    Charakter to sprawa zasadnicza — duch — osoby lub organiza-
    cji. Od charakteru zaley, jak poszczególne elementy biznesu bd
    oddziaływa$ na Ciebie i Twoje produkty. Charakter zdecyduje,
    czy uznaj Twoje cele za zgodne z własnymi. Jeeli podziel Twoje
    przekonania, pójd za Tob. Bd kupowa$ Twoje produkty. Po-
    mog osign$ cele.
    I – 5
    Klimat okre&la wpływ ogólnych warunków biznesowych i kultury
    politycznej na sytuacj współzawodnictwa. Aby działania były sku-
    teczne, musz by$ przeprowadzane w odpowiednim klimacie.
    I – 6
    Struktura to sposób, w jaki praca jest zorganizowana i zarzdzana.
    To co& innego ni sposób kierowania lud1mi. Do rozwaa( o struk-
    turze naley ocena, jak Ty i Twoja organizacja s finansowane; jak
    Ty i Twoi pracownicy jeste&cie przeszkoleni; jak udoskonalasz swo-
    je umiejtno&ci, jak organizacja udoskonala swoje produkty i usłu-
    gi; jak elastyczne bd1 nieelastyczne, wraliwe bd1 niewraliwe
    i efektywne bd1 nieefektywne s Twoje procedury. Struktura okre-
    &la podstawowe moliwo&ci osób i organizacji.
    Struktura to take moda, technologia, praca i materiały, ba-
    riery do przekroczenia, kluczowy personel, struktura finansowa
    oraz inne czynniki zewntrzne wpływajce na wydajno&$ i rynek.
    Oddziaływanie tych czynników decyduje jak łatwo bd1 trudno
    bdzie Ci wej&$ na rynek i go zdominowa$.
    I – 7
    Przywództwo pochodzi z wntrza, wynika z indywidualnych skłon-
    no&ci i zdolno&ci. Przywództwo organizacji jest zbiorowo&ci skłon-
    no&ci i zdolno&ci kluczowego personelu. Oceniajc przywództwo,
    naley rozway$ siedem czynników: szacunek dla samego siebie,
    cel, dokonania, odpowiedzialno&$, wiedz, „pozycj na drabinie”
    i dawanie przykładu.
     P
    LANOWANIE
    17
    I – 8
    Informacja to otrzymywanie faktów — na czas i dokładnie — o rze-
    czywisto&ci, warunkach i okoliczno&ciach dotyczcych konkuren-
    cyjno&ci. W konkurencji i współzawodnictwie nic nie jest tak wane,
    jak fakty! Informacja to take &rodki karmice percepcj innych.
    Odpowiednie postrzeganie faktów i fikcji powoduje, e konkuren-
    ci i współuczestnicy wykonaj podane przez Ciebie działania.
    I – 9
    Kady rzdzcy organizacj słyszał o tych piciu czynnikach. Ci,
    którzy panuj nad nimi, zwyci, inni zostan pokonani.
    I – 10
    Rozwaajc konkurencyjn strategi, starannie oceniaj plany i zbie-
    raj informacje majce stanowi$ odpowied1 na dalej postawione
    pytania.
    I – 11
    Kto z rzdzcych pobudza entuzjazm i ch$ współpracy w&ród
    pracowników i wspólników? Która organizacja wzbudza entuzjazm
    i ch$ współpracy w&ród klientów, kierownictwa, pracowników,
    dostawców i udziałowców? Kto z rzdzcych stosuje przywództwo
    zgodne z siedmioma zasadami? Kto z rzdzcych jest faworyzo-
    wany w biecym klimacie politycznym? Która firma jest fawory-
    zowana w biecych warunkach i klimacie politycznym? Czyja
    strategia jest w stanie silniej wpłyn$ na czynniki znaczce dla ryn-
    ku? Czyi pracownicy s lepiej zorganizowani? Gdzie rzeczywi&cie
    wspiera si innowacje?
    I – 12
    Kto z rzdzcych jest lepiej wyszkolony? Która organizacja ma
    lepiej wyszkolone kierownictwo, pracowników, klientów i do-
    stawców?
     18
    S
    ZTUKA WOJNY W BIZNESIE
    I – 13
    Kto z rzdzcych kształtuje i rozwija ludzi? Która organizacja na-
    prawd wynagradza zasługi i wspiera osobisty rozwój?
    I – 14
    Znajc odpowiedzi na te pytania, moesz przewidzie$, czyje plany
    maj wiksz szans na sukces?
    I – 15
    Rzdzcy, który pilnie baczy na te rady, jest pewien sukcesu. Ten,
    kto nimi wzgardzi, poniesie porak. Trzeba go zwolni$.
    I – 16
    Biorc pod uwag ocen ju omówion, rzdzcy musi stworzy$
    plany działa( konkurencyjnych, które pozwol mu wzmocni$ swe
    siły wewntrz organizacji i siły organizacji na rynku. Przez dzia-
    łania konkurencyjne rozumiem takie, które prowadz do konflik-
    tu osoby lub organizacji z innymi osobami lub organizacjami.
    Wzmacnianie Twoich sił daje Ci konkurencyjn przewag.
    I – 17
    Wszelka konkurencyjna przewaga opiera si na efektywnej reali-
    zacji planów. Marne wykonanie moe zrujnowa$ najdoskonalsze
    plany. Doskonałe wykonanie moe uratowa$ plany mierne. Za-
    skocz swoich konkurentów chci zmian i zdolno&ci adaptacji.
    I – 18
    Zatem wci szukaj nowego podej&cia i metod, nowych segmentów
    rynku i nowych klientów. Nawet dla produktów popularnych na-
    ley szuka$ nowych zastosowa( w&ród starych klientów oraz no-
    wych klientów w&ród tych, którzy wcze&niej nie byli rozwaani.
      [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mement.xlx.pl
  • Designed by Finerdesign.com