sztuka wojny w biznesie helion, ebooki
[ Pobierz całość w formacie PDF ] Planowanie I – 1 Dla kierujcych współzawodnictwo jest spraw yciowej wagi. Współzawodnictwo decyduje, kto idzie do przodu, a kto si cofa, kto odnosi sukcesy, a kto poraki, kto zyskuje, a kto traci, kto y- je i kto umiera. W biznesie prawdziwa walka toczy si w umysłach tych, którzy go tworz, stanowi jego elementy. Kady kierujcy zna elementy, jakim musi słuy$ — ludzi, którym słuy bezpo- &rednio, jak swoim zwierzchnikom i osobistym klientom, oraz tych, którym słuy po&rednio przez produkty i usługi swojej or- ganizacji. Skumulowany wpływ działa( konkurencyjnych wzmac- nia lub osłabia Twoj moc i wpływy. Wane jest, aby Twoje kon- kurencyjne działania były starannie zaplanowane i wła&ciwie wykonane. I – 2 Oce( Twoje plany współzawodnictwa za pomoc piciu podsta- wowych czynników. Aby wybra$ najlepszy sposób działania, osza- cuj i porównaj siebie i przeciwników. Zwa wszystko. I – 3 Te pi$ czynników to charakter, klimat, struktura, przywództwo i informacja. 16 S ZTUKA WOJNY W BIZNESIE I – 4 Charakter to sprawa zasadnicza — duch — osoby lub organiza- cji. Od charakteru zaley, jak poszczególne elementy biznesu bd oddziaływa$ na Ciebie i Twoje produkty. Charakter zdecyduje, czy uznaj Twoje cele za zgodne z własnymi. Jeeli podziel Twoje przekonania, pójd za Tob. Bd kupowa$ Twoje produkty. Po- mog osign$ cele. I – 5 Klimat okre&la wpływ ogólnych warunków biznesowych i kultury politycznej na sytuacj współzawodnictwa. Aby działania były sku- teczne, musz by$ przeprowadzane w odpowiednim klimacie. I – 6 Struktura to sposób, w jaki praca jest zorganizowana i zarzdzana. To co& innego ni sposób kierowania lud1mi. Do rozwaa( o struk- turze naley ocena, jak Ty i Twoja organizacja s finansowane; jak Ty i Twoi pracownicy jeste&cie przeszkoleni; jak udoskonalasz swo- je umiejtno&ci, jak organizacja udoskonala swoje produkty i usłu- gi; jak elastyczne bd1 nieelastyczne, wraliwe bd1 niewraliwe i efektywne bd1 nieefektywne s Twoje procedury. Struktura okre- &la podstawowe moliwo&ci osób i organizacji. Struktura to take moda, technologia, praca i materiały, ba- riery do przekroczenia, kluczowy personel, struktura finansowa oraz inne czynniki zewntrzne wpływajce na wydajno&$ i rynek. Oddziaływanie tych czynników decyduje jak łatwo bd1 trudno bdzie Ci wej&$ na rynek i go zdominowa$. I – 7 Przywództwo pochodzi z wntrza, wynika z indywidualnych skłon- no&ci i zdolno&ci. Przywództwo organizacji jest zbiorowo&ci skłon- no&ci i zdolno&ci kluczowego personelu. Oceniajc przywództwo, naley rozway$ siedem czynników: szacunek dla samego siebie, cel, dokonania, odpowiedzialno&$, wiedz, „pozycj na drabinie” i dawanie przykładu. P LANOWANIE 17 I – 8 Informacja to otrzymywanie faktów — na czas i dokładnie — o rze- czywisto&ci, warunkach i okoliczno&ciach dotyczcych konkuren- cyjno&ci. W konkurencji i współzawodnictwie nic nie jest tak wane, jak fakty! Informacja to take &rodki karmice percepcj innych. Odpowiednie postrzeganie faktów i fikcji powoduje, e konkuren- ci i współuczestnicy wykonaj podane przez Ciebie działania. I – 9 Kady rzdzcy organizacj słyszał o tych piciu czynnikach. Ci, którzy panuj nad nimi, zwyci, inni zostan pokonani. I – 10 Rozwaajc konkurencyjn strategi, starannie oceniaj plany i zbie- raj informacje majce stanowi$ odpowied1 na dalej postawione pytania. I – 11 Kto z rzdzcych pobudza entuzjazm i ch$ współpracy w&ród pracowników i wspólników? Która organizacja wzbudza entuzjazm i ch$ współpracy w&ród klientów, kierownictwa, pracowników, dostawców i udziałowców? Kto z rzdzcych stosuje przywództwo zgodne z siedmioma zasadami? Kto z rzdzcych jest faworyzo- wany w biecym klimacie politycznym? Która firma jest fawory- zowana w biecych warunkach i klimacie politycznym? Czyja strategia jest w stanie silniej wpłyn$ na czynniki znaczce dla ryn- ku? Czyi pracownicy s lepiej zorganizowani? Gdzie rzeczywi&cie wspiera si innowacje? I – 12 Kto z rzdzcych jest lepiej wyszkolony? Która organizacja ma lepiej wyszkolone kierownictwo, pracowników, klientów i do- stawców? 18 S ZTUKA WOJNY W BIZNESIE I – 13 Kto z rzdzcych kształtuje i rozwija ludzi? Która organizacja na- prawd wynagradza zasługi i wspiera osobisty rozwój? I – 14 Znajc odpowiedzi na te pytania, moesz przewidzie$, czyje plany maj wiksz szans na sukces? I – 15 Rzdzcy, który pilnie baczy na te rady, jest pewien sukcesu. Ten, kto nimi wzgardzi, poniesie porak. Trzeba go zwolni$. I – 16 Biorc pod uwag ocen ju omówion, rzdzcy musi stworzy$ plany działa( konkurencyjnych, które pozwol mu wzmocni$ swe siły wewntrz organizacji i siły organizacji na rynku. Przez dzia- łania konkurencyjne rozumiem takie, które prowadz do konflik- tu osoby lub organizacji z innymi osobami lub organizacjami. Wzmacnianie Twoich sił daje Ci konkurencyjn przewag. I – 17 Wszelka konkurencyjna przewaga opiera si na efektywnej reali- zacji planów. Marne wykonanie moe zrujnowa$ najdoskonalsze plany. Doskonałe wykonanie moe uratowa$ plany mierne. Za- skocz swoich konkurentów chci zmian i zdolno&ci adaptacji. I – 18 Zatem wci szukaj nowego podej&cia i metod, nowych segmentów rynku i nowych klientów. Nawet dla produktów popularnych na- ley szuka$ nowych zastosowa( w&ród starych klientów oraz no- wych klientów w&ród tych, którzy wcze&niej nie byli rozwaani.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plmement.xlx.pl
|