tworzenie stron www we flashu 8. projekty ebook, informatyk
[ Pobierz całość w formacie PDF ] IDZ DO PRZYK£ADOW Tworzenie stron WWW SPIS TREœCI we Flashu 8. Projekty KATALOG KSI¥¯EK Autor: David Morris T³umaczenie: Aleksander Lam¿a ISBN: 83-246-0367-0 Tytu³ orygina³ Format: B5, stron: 160 KATALOG ONLINE ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG TWÓJ KOSZYK DODAJ DO KOSZYKA Macromedia Flash to obecnie jedna z najpopularniejszych aplikacji do tworzenia interaktywnych witryn WWW i prezentacji multimedialnych. Jej mo¿liwoœci pozwalaj¹ na o¿ywienie serwisów WWW przy u¿yciu wektorowych animacji i efektownych mechanizmów nawigacyjnych. Jednak Flash to nie tylko narzêdzie animacyjne. Umo¿liwia on tak¿e obróbkê cyfrowego wideo oraz dŸwiêku, a wbudowany jêzyk programowania ActionScript pozwala na niemal dowolne manipulacje obiektami sk³adaj¹cymi siê na prezentacjê. Ksi¹¿ka „Tworzenie stron WWW we Flashu 8. Projekty” to ilustrowany przewodnik opisuj¹cy podstawowe mo¿liwoœci programu Macromedia Flash 8. Zawiera sekwencjê czynnoœci prowadz¹cych do utworzenia interaktywnej witryny WWW za pomoc¹ Flasha. Nie znajdziesz tu jednak rozbudowanych opisów narzêdzi i ich parametrów. Sposób realizacji ka¿dego zadania przedstawiony jest w postaci zrzutów ekranu i zwiêz³ych opisów. Taka prezentacja materia³u pozwoli Ci szybko zrealizowaæ swój pierwszy projekt we Flashu. Interfejs u¿ytkownika Zdefiniowanie parametrów projektu Tworzenie uk³adu graficznego za pomoc¹ narzêdzi rysunkowych Definiowanie i stosowanie symboli Umieszczanie w prezentacji elementów tekstowych Korzystanie z listwy czasowej Tworzenie animacji i mechanizmów nawigacyjnych £adowanie danych z zewnêtrznych plików Publikacja witryny na serwerze Przeczytawszy tê ksi¹¿kê, przekonasz siê, jak ogromne mo¿liwoœci oferuje Ci Macromedia Flash CENNIK I INFORMACJE ZAMÓW INFORMACJE ONOWOœCIACH ZAMÓW CENNIK CZYTELNIA FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE Wydawnictwo Helion ul. Koœciuszki 1c 44-100 Gliwice tel. 032 230 98 63 e-mail: helion@helion.pl spis treści wprowadzenie 7 witryna, którą stworzymy 8 poznaj flasha 13 układ książki 10 następny krok 19 witryna internetowa towarzysząca książce informacje dodatkowe 20 12 1. przygotowanie plików tworzących witrynę 21 definiowanie struktury katalogów 22 zapisywanie pliku 25 tworzenie głównego pliku witryny 23 zapisywanie zestawu kolorów 26 ustawianie właściwości dokumentu 24 informacje dodatkowe 28 2. projektowanie układu graficznego 29 ustawianie linii pomocniczych 30 porządkowanie symboli 43 rysowanie tła 31 przekształcanie obiektów 44 tworzenie gradientu liniowego 33 porządkowanie projektu przy użyciu warstw edytowanie gradientu liniowego 35 45 tworzenie gradientów radialnych 36 przemieszczanie pomiędzy warstwami 46 grafika wielokrotnego użytku 39 importowanie bitmap 47 edytowanie symbolu 41 dodawanie warstwy maskującej 48 importowanie rysunków wektorowych 42 informacje dodatkowe 49 3. dodawanie i stylizowanie tekstu 51 wstawianie pojedynczego wiersza tekstu zmiana atrybutów pola tekstowego 55 52 wstawianie łącza typu e-mail 56 tekst o ustalonej szerokości 54 tworzenie tekstu ozdobnego 57 4. wykorzystanie listwy czasowej do organizacji witryny 59 tworzenie strony głównej 60 dodawanie etykiet do klatek 66 dodawanie klatek 62 sterowanie listwą czasową 67 wstawianie klatek kluczowych 64 informacje dodatkowe 69 spis treści 5. tworzenie animacji 71 tworzenie automatycznej animacji 72 wstrzymywanie odtwarzania animacji 88 odtwarzanie animacji we flashu 74 wyświetlanie podglądu filmu 90 złożone animacje 75 sterowanie odtwarzaniem klipów filmowych kopiowanie i wklejanie klatek 78 91 dodawanie efektów listwy czasowej 79 dodawanie efektu przejścia 93 przesuwanie animacji 87 informacje dodatkowe 97 6. tworzenie mechanizmów nawigacji 99 tworzenie przycisków 100 układanie przycisków 113 podgląd działania przycisku 106 tworzenie działów witryny 114 animowanie stanu przycisku 107 dołączanie skryptów 116 dołączanie dźwięku do przycisku 110 zmiana działania przycisku 118 powielanie przycisków 111 informacje dodatkowe 120 7. wypełnianie działów witryny zawartością 121 tworzenie osobnych filmów 122 łącza do zewnętrznych stron www 133 tworzenie przewijanego tekstu 123 sterowanie pokazem slajdów 135 ładowanie zewnętrznych filmów 127 tworzenie paska postępu ładowania 137 ładowanie zewnętrznego tekstu 130 informacje dodatkowe 140 8. publikowanie witryny 141 ustawienia pliku swf 142 ustawienia html 150 optymalizowanie rozmiaru plików 144 przygotowanie plików do przesłania na serwer tworzenie filmu ładującego 147 153 skorowidz 155 spis treści projektowanie układu graficznego 2 Naszym pierwszym zadaniem w procesie tworzenia witryny będzie wykonanie pro jektu układu graficznego, w którym będziemy prezentować jej zawartość. O układzie graficznym można myśleć jak o aranżacji scenografii w filmie — musimy zatem usta wić tło, zdefiniować różne obszary i uatrakcyjnić wygląd. Przy okazji nauczymy się używać wielu podstawowych funkcji Flasha. Poniżej wyszczególniono kilka czynno ści, które omówimy. Importowanie i prze kształcanie obrazów wektorowych; Zapisywanie obiektów wielokrotnego użytku, nazywa nych symbolami , w celu ułatwienia modyfikacji sceny oraz uzyskania pliku filmu o mniejszym rozmiarze. Używanie narzędzi rysujących do tworzenia prostokątów i linii. Tworzenie i modyfikowanie spe cjalnych wypełnień, takich jak liniowe i radialne gradienty. Tworzenie warstw w celu uporząd kowania zawartości projektu. Importowanie bitmap i ich masko wanie. 29 ustawianie linii pomocniczych Dzięki liniom pomocniczym możemy w prosty sposób definiować obszary na scenie, a także ułatwić sobie układanie obiektów. Zanim zaczniemy rysować tło, dodamy kilka linii pomocniczych. 1 Aby wyświetlić panel Info (informacje), z menu Window (okno) wybierz pozycję Info . 2 Aby włączyć wyświetlanie linijek wzdłuż lewej i górnej krawędzi sceny, z menu View (widok) wybierz pozycję Rulers (linijki). 3 Wciśnij przycisk myszy i przeciągnij linię pomocniczą z poziomej (górnej) linijki. Obserwuj panel Info — gdy współrzędna Y wskaźnika myszy bę dzie wynosiła 60, puść przycisk myszy. Przeciągnij na scenę jeszcze dwie linie pomocnicze i ustaw je na pozycjach 80 i 520. 4 Upewnij się, że opcja Snap to Guides (przyciąganie do linii pomocniczych) jest włączona. Z menu View (widok) wy bierz pozycję Snapping (przyciąganie). W podmenu sprawdź, czy opcja Snap to Guides jest zaznaczona. Jeśli nie, kliknij Snap to Guides , aby ją włączyć. projektowanie układu graficznego 30
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plmement.xlx.pl
|