tworzenie stron www we flashu 8. projekty ebook, informatyk

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • smakujzapachy.keep.pl
  • Podobne

     

    tworzenie stron www we flashu 8. projekty ebook, informatyk

    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
    IDZ DO
    PRZYK£ADOW
    Tworzenie stron WWW
    SPIS TREœCI
    we Flashu 8. Projekty
    KATALOG KSI¥¯EK
    Autor: David Morris
    T³umaczenie: Aleksander Lam¿a
    ISBN: 83-246-0367-0
    Tytu³ orygina³
    Format: B5, stron: 160
    KATALOG ONLINE
    ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
    TWÓJ KOSZYK
    DODAJ DO KOSZYKA
    Macromedia Flash to obecnie jedna z najpopularniejszych aplikacji do tworzenia
    interaktywnych witryn WWW i prezentacji multimedialnych. Jej mo¿liwoœci pozwalaj¹
    na o¿ywienie serwisów WWW przy u¿yciu wektorowych animacji i efektownych
    mechanizmów nawigacyjnych. Jednak Flash to nie tylko narzêdzie animacyjne.
    Umo¿liwia on tak¿e obróbkê cyfrowego wideo oraz dŸwiêku, a wbudowany jêzyk
    programowania ActionScript pozwala na niemal dowolne manipulacje obiektami
    sk³adaj¹cymi siê na prezentacjê.
    Ksi¹¿ka „Tworzenie stron WWW we Flashu 8. Projekty” to ilustrowany przewodnik
    opisuj¹cy podstawowe mo¿liwoœci programu Macromedia Flash 8. Zawiera sekwencjê
    czynnoœci prowadz¹cych do utworzenia interaktywnej witryny WWW za pomoc¹
    Flasha. Nie znajdziesz tu jednak rozbudowanych opisów narzêdzi i ich parametrów.
    Sposób realizacji ka¿dego zadania przedstawiony jest w postaci zrzutów ekranu
    i zwiêz³ych opisów. Taka prezentacja materia³u pozwoli Ci szybko zrealizowaæ swój
    pierwszy projekt we Flashu.
    Interfejs u¿ytkownika
    Zdefiniowanie parametrów projektu
    Tworzenie uk³adu graficznego za pomoc¹ narzêdzi rysunkowych
    Definiowanie i stosowanie symboli
    Umieszczanie w prezentacji elementów tekstowych
    Korzystanie z listwy czasowej
    Tworzenie animacji i mechanizmów nawigacyjnych
    £adowanie danych z zewnêtrznych plików
    Publikacja witryny na serwerze
    Przeczytawszy tê ksi¹¿kê, przekonasz siê,
    jak ogromne mo¿liwoœci oferuje Ci Macromedia Flash
    CENNIK I INFORMACJE
    ZAMÓW INFORMACJE
    ONOWOœCIACH
    ZAMÓW CENNIK
    CZYTELNIA
    FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
    Wydawnictwo Helion
    ul. Koœciuszki 1c
    44-100 Gliwice
    tel. 032 230 98 63
    e-mail: helion@helion.pl
     spis treści
    wprowadzenie
    7
    witryna, którą stworzymy
    8
    poznaj flasha
    13
    układ książki
    10
    następny krok
    19
    witryna internetowa
    towarzysząca książce
    informacje dodatkowe
    20
    12
    1. przygotowanie plików tworzących witrynę
    21
    definiowanie struktury katalogów
    22
    zapisywanie pliku
    25
    tworzenie głównego pliku witryny
    23
    zapisywanie zestawu kolorów
    26
    ustawianie właściwości dokumentu
    24
    informacje dodatkowe
    28
    2. projektowanie układu graficznego
    29
    ustawianie linii pomocniczych
    30
    porządkowanie symboli
    43
    rysowanie tła
    31
    przekształcanie obiektów
    44
    tworzenie gradientu liniowego
    33
    porządkowanie projektu
    przy użyciu warstw
    edytowanie gradientu liniowego
    35
    45
    tworzenie gradientów radialnych
    36
    przemieszczanie pomiędzy warstwami
    46
    grafika wielokrotnego użytku
    39
    importowanie bitmap
    47
    edytowanie symbolu
    41
    dodawanie warstwy maskującej
    48
    importowanie rysunków wektorowych
    42
    informacje dodatkowe
    49
    3. dodawanie i stylizowanie tekstu
    51
    wstawianie pojedynczego
    wiersza tekstu
    zmiana atrybutów pola tekstowego
    55
    52
    wstawianie łącza typu e-mail
    56
    tekst o ustalonej szerokości
    54
    tworzenie tekstu ozdobnego
    57
    4. wykorzystanie listwy czasowej do organizacji witryny
    59
    tworzenie strony głównej
    60
    dodawanie etykiet do klatek
    66
    dodawanie klatek
    62
    sterowanie listwą czasową
    67
    wstawianie klatek kluczowych
    64
    informacje dodatkowe
    69
     spis treści
    5. tworzenie animacji
    71
    tworzenie automatycznej animacji
    72
    wstrzymywanie odtwarzania animacji
    88
    odtwarzanie animacji we flashu
    74
    wyświetlanie podglądu filmu
    90
    złożone animacje
    75
    sterowanie odtwarzaniem
    klipów filmowych
    kopiowanie i wklejanie klatek
    78
    91
    dodawanie efektów listwy czasowej
    79
    dodawanie efektu przejścia
    93
    przesuwanie animacji
    87
    informacje dodatkowe
    97
    6. tworzenie mechanizmów nawigacji
    99
    tworzenie przycisków
    100
    układanie przycisków
    113
    podgląd działania przycisku
    106
    tworzenie działów witryny
    114
    animowanie stanu przycisku
    107
    dołączanie skryptów
    116
    dołączanie dźwięku do przycisku
    110
    zmiana działania przycisku
    118
    powielanie przycisków
    111
    informacje dodatkowe
    120
    7. wypełnianie działów witryny zawartością
    121
    tworzenie osobnych filmów
    122
    łącza do zewnętrznych stron www
    133
    tworzenie przewijanego tekstu
    123
    sterowanie pokazem slajdów
    135
    ładowanie zewnętrznych filmów
    127
    tworzenie paska postępu ładowania
    137
    ładowanie zewnętrznego tekstu
    130
    informacje dodatkowe
    140
    8. publikowanie witryny
    141
    ustawienia pliku swf
    142
    ustawienia html
    150
    optymalizowanie rozmiaru plików
    144
    przygotowanie plików
    do przesłania na serwer
    tworzenie filmu ładującego
    147
    153
    skorowidz
    155
    spis treści
    projektowanie
    układu graficznego
    2
    Naszym pierwszym zadaniem w procesie tworzenia witryny będzie wykonanie pro­
    jektu układu graficznego, w którym będziemy prezentować jej zawartość. O układzie
    graficznym można myśleć jak o aranżacji scenografii w filmie — musimy zatem usta­
    wić tło, zdefiniować różne obszary i uatrakcyjnić wygląd. Przy okazji nauczymy się
    używać wielu podstawowych funkcji Flasha. Poniżej wyszczególniono kilka
    czynno­
    ści, które omówimy.
    Importowanie i prze­
    kształcanie obrazów
    wektorowych;
    Zapisywanie obiektów wielokrotnego użytku, nazywa­
    nych
    symbolami
    , w celu ułatwienia modyfikacji sceny
    oraz uzyskania pliku filmu o mniejszym rozmiarze.
    Używanie narzędzi rysujących
    do tworzenia prostokątów i linii.
    Tworzenie i modyfikowanie spe­
    cjalnych wypełnień, takich jak
    liniowe i radialne gradienty.
    Tworzenie warstw w celu uporząd­
    kowania zawartości projektu.
    Importowanie bitmap i ich masko­
    wanie.
    29
     ustawianie linii pomocniczych
    Dzięki liniom pomocniczym możemy w prosty sposób definiować obszary na scenie,
    a także ułatwić sobie układanie obiektów. Zanim zaczniemy rysować tło, dodamy
    kilka linii pomocniczych.
    1
    Aby wyświetlić panel
    Info
    (informacje), z menu
    Window
    (okno) wybierz
    pozycję
    Info
    .
    2
    Aby włączyć wyświetlanie linijek
    wzdłuż lewej i górnej krawędzi sceny,
    z menu
    View
    (widok) wybierz pozycję
    Rulers
    (linijki).
    3
    Wciśnij przycisk myszy
    i przeciągnij
    linię pomocniczą z poziomej (górnej)
    linijki. Obserwuj panel
    Info
    — gdy
    współrzędna
    Y
    wskaźnika myszy bę­
    dzie wynosiła 60, puść przycisk myszy.
    Przeciągnij na scenę jeszcze dwie linie
    pomocnicze i ustaw je na pozycjach 80
    i 520.
    4
    Upewnij się, że opcja
    Snap to Guides
    (przyciąganie do linii pomocniczych)
    jest włączona. Z menu
    View
    (widok) wy­
    bierz pozycję
    Snapping
    (przyciąganie).
    W podmenu sprawdź, czy opcja
    Snap to
    Guides
    jest zaznaczona. Jeśli nie, kliknij
    Snap to Guides
    , aby ją włączyć.
    projektowanie układu graficznego
    30
    [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mement.xlx.pl
  • Designed by Finerdesign.com