sredniowiecze do roku 1320-narodowe centrum kultur, ebook, kawałek, Historia Muzyki Polskiej. Tom 1, cz. 1 Średniowiecze do roku 1320, Jerzy Morawski

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • windykator.xlx.pl
  • Podobne

     

    sredniowiecze do roku 1320-narodowe centrum kultur, ebook, kawałek, Historia Muzyki Polskiej. Tom 1, cz. 1 Średniowiecze do roku 1320, Jerzy Morawski

    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
    Niniejsza
    darmowa publikacja
    zawiera jedynie fragment
    pełnej wersji całej publikacji.
    Aby przeczytaæ ten tytuł w pełnej wersji
    .
    Niniejsza publikacja mo¿e byæ kopiowana, oraz dowolnie
    rozprowadzana tylko i wył¹cznie w formie dostarczonej przez
    NetPress Digital Sp. z o.o., operatora
    . Zabronione s¹
    jakiekolwiek zmiany w zawartoœci publikacji bez pisemnej zgody
    NetPress oraz wydawcy niniejszej publikacji. Zabrania siê jej
    od-sprzeda¿y, zgodnie z
    .
    Pełna wersja niniejszej publikacji jest do nabycia w sklepie
    internetowym
    Jerzy Morawski
    ŚREDNIOWIECZE
    DO ROKU 1320
    HISTORIA MUZYKI POLSKIEJ
    pod redakcją Stefana Sutkowskiego
    Tom 1 część 1
    Fragment
    HISTORIA MUZYKI POLSKIEJ
    pod redakcją
    Stefana Sutkowskiego
    I Średniowiecze – część 1
    I Średniowiecze – część 2
    II Renesans
    III Barok – część 1
    III Barok – część 2
    IV Klasycyzm
    V Romantyzm – część 1
    V Romantyzm – część 2
    VI Okres między Romantyzmem a Współczesnością
    VII Współczesność – część 1
    VII Współczesność – część 2
    Sutkowski Edition Warsaw
    00-414 Warszawa, ul. Orłowicza 8 m. 36
    OD WYDAWCY
    Pragnę tym wstępem dać odpowiedź, zapewne niepełną, na pytanie, dlaczego podjąłem
    trud wydawania HISTORII MUZYKI POLSKIEJ w języku polskim i angielskim. Otóż
    muzyka i jej historia w Polsce – temat niezwykle interesujący, bogaty, a w niektórych
    okresach wręcz fascynujący – jest dziedziną, której poświęciłem bardzo znaczną część
    swego życia, warto więc zakończyć te prace jakimś trwałym akcentem. To jakby wyznanie
    osobiste, ale to byłoby za mało, aby podejmować tak wielki wysiłek. Celem wydawnictwa
    jest przedstawienie rozwoju muzyki w naszym kraju od czasów najdawniejszych do
    współczesności. Ukazanie więc tego wszystkiego, co jest nam znane, również w języku
    najbardziej dostępnym na świecie, a tym samym wypełnienie luki, która negatywnie ciąży
    na znajomości naszych osiągnięć muzycznych w świadomości obcokrajowców w każdej
    części kuli ziemskiej. Jest to miłym, aczkolwiek niełatwym obowiązkiem, choć – nie ma co
    ukrywać – przyjemnością.
    Atutem muzyki polskiej w światowej jej prezentacji – a takim przedsięwzięciem jest
    również edycja historii pewnego okresu lub wielu okresów – jest zaistnienie w percepcji
    światowej wielkiej twórczości Fryderyka Chopina. Twórczości, której znaczna część
    powstała poza krajem urodzenia, ale której polskości nie da się podważyć. Nie ulega dla
    mnie wątpliwości, że największa liczba ludzi na świecie kojarzy sobie Polskę z Chopinem.
    Dotyczy to nie tylko muzyków, artystów czy w ogóle ludzi wykształconych, lecz także
    większej części obywateli każdego państwa. Nawet tylko to mogłoby wystarczyć jako powód
    do możliwie pełnego zaprezentowania za granicą kultury muzycznej kraju Fryderyka
    Chopina, jej uwarunkowań historycznych, międzynarodowych powiązań, bogactwa
    charakteru i cech stylistycznych.
    Ze znajomością historii Polski i Polaków, jej osiągnięć i potknięć w dziedzinie polityki,
    gospodarki czy kultury jest w świecie bardzo, ale to bardzo źle. Nawet o naszej historii
    współczesnej ludzie na Zachodzie i Wschodzie wiedzą bardzo niewiele, nie mówiąc już
    o historii muzyki polskiej na przestrzeni wieków, z jej wzlotami i upadkami, ze
    wspaniałym barokiem – gdy kapela króla w Warszawie była chyba najznakomitszą
    w Europie, gdy Warszawa – po Florencji, Rzymie, Mantui, Neapolu i sporadycznie Bolonii

    była jednym z przodujących w Europie, a więc i w świecie, ośrodków kultywujących
    włoską operę wczesnobarokową. Takich spektakularnych przykładów można przytoczyć
    [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mement.xlx.pl
  • Designed by Finerdesign.com