tworzenie stron www we flashu cs3 professional. projekty full version, ebooki-ksiazki
[ Pobierz całość w formacie PDF ] Tworzenie stron WWW we Flashu CS3 Professional. Projekty Autor: David Morris TĀumaczenie: Aleksander LamŃa ISBN: 978-83-246-1266-6 CS3 Professional: Visual QuickProject Guide Format: B5, stron: 168 Opanuj niesamowite moŃliwoľci Flasha CS3 ¤ Jak zaprojektowaě ukĀad graficzny witryny? ¤ W jaki sposb tworzyě animacje i mechanizmy nawigacyjne? ¤ Jak wykorzystaě komponenty? Macromedia Flash to aplikacja, ktrej nazwa jest niemal synonimem dynamicznych i efektownych witryn internetowych. To narzķdzie uĀatwia oŃywienie i uatrakcyjnienie strony internetowej przez dodanie do niej ciekawych animacji i komfortowych mechanizmw nawigacyjnych. Ten niesamowity program pozwala rwnieŃ na niemal dowolne manipulacje obiektami znajdujĴcymi siķ w prezentacji, dziķki wbudowanemu obiektowemu jķzykowi programowania, noszĴcemu nazwķ ActionScript. RwnieŃ cyfrowe wideo i dłwiķk, pliki XML i dane ze łrdeĀ zewnķtrznych nie stanowiĴ dla Flasha Ńadnego problemu. KsiĴŃka â Tworzenie stron WWW we Flashu CS3 Professional. Projekty Ò to przewodnik, ktry przeprowadzi Ciķ przez proces tworzenia zapierajĴcej dech w piersiach witryny internetowej. WykonujĴc kolejne ěwiczenia, poznasz i opanujesz niezwykĀe moŃliwoľci Flasha CS3. Jeľli nie przepadasz za dĀugimi opisami teoretycznymi, to wĀaľnie ksiĴŃka dla Ciebie, poniewaŃ kaŃde zagadnienie przedstawione jest w postaci ilustracji i krtkich, konkretnych objaľnieĺ, co sprawi, Ńe sprawnie i szybko zrealizujesz swj pierwszy projekt! ¤ Przygotowanie plikw i struktury witryny ¤ Projekt graficzny witryny ¤ Praca z elementami tekstowymi ¤ Import obiektw ¤ Wykorzystywanie symboli ¤ Tworzenie animacji za pomocĴ listwy czasowej ¤ Projektowanie mechanizmw nawigacyjnych ¤ Pobieranie danych z zewnķtrznych plikw ¤ Obrbka cyfrowego wideo ¤ Publikowanie witryny w sieci Poznaj techniki tworzenia prezentacji internetowych we Flashu Wydawnictwo Helion ul. Koľciuszki 1c 44-100 Gliwice tel. 032 230 98 63 e-mail: helion@helion.pl spis treści wprowadzenie 7 witryna, którą stworzymy 8 poznaj Flasha 13 układ książki 10 informacje dodatkowe 19 witryna internetowa towarzysząca książce 12 1. przygotowanie plików tworzących witrynę 21 definiowanie struktury katalogów 22 przestrzeń robocza 26 tworzenie głównego pliku witryny 23 zapisywanie zestawu kolorów 27 ustawianie właściwości dokumentu 24 informacje dodatkowe 28 zapisywanie pliku 25 2. projektowanie układu graficznego 29 ustawianie linii pomocniczych 30 edytowanie kształtów wbudowanych 34 rysowanie tła 31 dodawanie wypełnień gradientowych 35 rysowanie kształtów wbudowanych 33 3. dodawanie i stylizowanie tekstu 39 wstawianie pojedynczego wiersza tekstu 40 tekst o ustalonej szerokości zmiana atrybutów pola tekstowego 43 42 wstawianie łącza typu e-mail 44 4. praca z zaimportowanymi obiektami 45 grafika wielokrotnego użytku 46 przenoszenie obiektów między warstwami importowanie obrazów wektorowych 48 54 organizowanie pracy z symbolami 49 importowanie map bitowych 55 tryb edytowania symbolu 50 dodawanie warstwy maski 56 przekształcanie obiektów 51 edytowanie maskowanych obiektów 57 hierarchia obiektów 52 informacje dodatkowe 58 organizowanie za pomocą warstw 53 5. wykorzystanie listwy czasowej do organizacji witryny 59 importowanie z programu Adobe Illustrator dodawanie klatek 64 60 dodawanie etykiet do klatek 66 obrysy i zakreślenia 62 sterowanie listwą czasową 67 dodawanie cienia 63 informacje dodatkowe 69 spis treści 6. tworzenie animacji 71 tworzenie automatycznej animacji 72 wyświetlanie podglądu filmu 87 odtwarzanie animacji we Flashu 74 dodawanie efektu przejścia 88 animowanie filtrów efektów 75 sterowanie odtwarzaniem klipów filmowych dodawanie efektów listwy czasowej 76 90 kopiowanie i wklejanie ruchu 83 dodawanie zachowań 91 wycinanie i wklejanie klatek 84 informacje dodatkowe 93 wstrzymywanie odtwarzania animacji 86 7. tworzenie mechanizmu nawigacji 95 tworzenie działów witryny 96 powielanie przycisków 108 tworzenie przycisków 98 układanie przycisków 112 podgląd działania przycisku 102 dołączanie skryptów 113 animowanie stanu przycisku 103 informacje dodatkowe 114 dołączanie dźwięku do przycisku 107 8. wypełnianie działów witryny zawartością 115 importowanie symboli 116 stosowanie komponentów interfejsu użytkownika aktualizowanie symboli 117 132 tworzenie pola wprowadzania tekstu 119 wiązanie danych do interfejsu użytkownika dynamiczne ustawianie tekstu 121 134 tworzenie przewijanego tekstu 124 ustawianie interakcji interfejsu użytkownika ładowanie tekstu HTML 126 138 formatowanie tekstu za pomocą CSS ładowanie zewnętrznych filmów 141 128 komponenty formularzy 142 ładowanie plików XML 129 karnacje i wygląd 145 9. wideo we Flashu 147 obszar odtwarzania wideo 148 nawigacja po punktach kontrolnych 154 importowanie wideo 150 informacje dodatkowe 156 wyzwalacze punktów kontrolnych 153 10. publikowanie witryny 157 ustawienia pliku SWF 158 przygotowanie plików do przesłania na serwer ustawienia HTML 160 162 skorowidz 163 spis treści wykorzystanie listwy czasowej do organizacji witryny 5 Zapewne domyślasz się, że listwa czasowa wykorzystywana jest do tworzenia anima- cji w filmie Flasha. Ma ona jednak również inne zastosowania. Klatka może reprezentować nie tylko upływającą chwilę animacji, gdy obiekt porusza się po scenie, ale także statyczny punkt filmu, do którego możemy przechodzić pod- czas odtwarzania. W procesie tworzenia filmów Flasha klatki wykorzystujemy jako etapy animacji, punkty odniesienia i elementy ułatwiające organizację całego projektu. W tym rozdziale poznasz sposoby pracy z różnymi rodzajami klatek i nauczysz się na- dawać im nazwy, aby łatwiej było się do nich odwoływać. Zyskasz także umiejętność sterowania przebiegiem odtwarzania filmu. Dowiesz się, jak: Nadawać klatkom etykiety . Wstawiać klatki kluczowe . Dodawać klatki do listwy czasowej. Wykorzysty- wać obrysy i zakreślenia w celu lep- szego wy- różnienia zaznaczonych obiektów. Importować pliki progra- mu Adobe Illustrator . Sterować odtwarzaniem listwy czasowej za pomo- cą języka ActionScript . Stosować filtry , by uzyskać efekty wizualne. 59 importowanie z programu Adobe Illustrator Przygotowaliśmy już szkielet projektu. Teraz przyszedł czas na opracowanie głównej strony naszej witryny. Najpierw dodane zostaną elementy przygotowane w progra- mie Adobe Illustrator. Flash oferuje wiele możliwości importowania warstw i obiek- tów. Wybierzemy te sposoby, które będą najlepsze dla danych obiektów. Wyłącz linie pomocnicze, wybierając z menu View (widok) pozycję Guides/Show Guides (linie pomocnicze/pokaż linie pomocnicze) lub wciskając klawisze ; (; w MacOS). 1 Korzystając z listwy czasowej, zmień nazwę istniejącej warstwy na background . 2 Dodaj nową warstwę i pozostaw bez zmian jej nazwę Layer 2 — zmienimy ją później. 3 Dodaj kolejną warstwę i nadaj jej nazwę actions . 4 Kliknij warstwę Layer 2 , aby stała się aktywna. 5 Z menu File (plik) wybierz polecenie Import/Import to Stage (importuj/importuj na scenę). W oknie dialogowym importowania przejdź do folderu development_files . Zaznacz plik T_Blooms Home Content.ai i kliknij przycisk Open (otwórz). Pojawi się okno dialogowe Import „T_Blooms Home Content.ai” to Stage , w którym opcje importowania można dostosować do własnych potrzeb. W sekcji Object Options (opcje obiektu) okna dialogowego wyświetla- ne są wszystkie warstwy i obiekty znajdujące się w pliku Illustratora. Wskaż warstwę text for animation , a w sekcji Layer import options (opcje importowa- nia warstwy) okna dialogowego zaznacz pole Create movie clip (utwórz klip filmo- wy). W polu Instance name (nazwa instancji) wpisz Text_Animations . W kontrolce Registration (punkt zaczepienia) kliknij środkowy kwadrat. Warstwa zawiera trzy bloki tekstu, które zostaną wykorzystane w animacji. Dzięki zaimportowaniu ich do klipu filmowego zaoszczędzimy nieco czasu na późniejszym etapie pracy. wykorzystanie listwy czasowej do organizacji witryny 60
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plmement.xlx.pl
|