tworzenie stron www we flashu cs3 professional. projekty full version, ebooki-ksiazki

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • smakujzapachy.keep.pl
  • Podobne

     

    tworzenie stron www we flashu cs3 professional. projekty full version, ebooki-ksiazki

    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
    Tworzenie stron WWW
    we Flashu CS3 Professional.
    Projekty
    Autor: David Morris
    TĀumaczenie: Aleksander LamŃa
    ISBN: 978-83-246-1266-6
    CS3 Professional: Visual QuickProject Guide
    Format: B5, stron: 168
    Opanuj niesamowite moŃliwoľci Flasha CS3
    ¤
    Jak zaprojektowaě ukĀad graficzny witryny?
    ¤
    W jaki sposb tworzyě animacje i mechanizmy nawigacyjne?
    ¤
    Jak wykorzystaě komponenty?
    Macromedia Flash to aplikacja, ktrej nazwa jest niemal synonimem dynamicznych
    i efektownych witryn internetowych. To narzķdzie uĀatwia oŃywienie i uatrakcyjnienie
    strony internetowej przez dodanie do niej ciekawych animacji i komfortowych
    mechanizmw nawigacyjnych. Ten niesamowity program pozwala rwnieŃ na niemal
    dowolne manipulacje obiektami znajdujĴcymi siķ w prezentacji, dziķki wbudowanemu
    obiektowemu jķzykowi programowania, noszĴcemu nazwķ ActionScript. RwnieŃ
    cyfrowe wideo i dłwiķk, pliki XML i dane ze łrdeĀ zewnķtrznych nie stanowiĴ dla
    Flasha Ńadnego problemu.
    KsiĴŃka
    â
    Tworzenie stron WWW we Flashu CS3 Professional. Projekty
    Ò
    to przewodnik,
    ktry przeprowadzi Ciķ przez proces tworzenia zapierajĴcej dech w piersiach witryny
    internetowej. WykonujĴc kolejne ěwiczenia, poznasz i opanujesz niezwykĀe moŃliwoľci
    Flasha CS3. Jeľli nie przepadasz za dĀugimi opisami teoretycznymi, to wĀaľnie ksiĴŃka
    dla Ciebie, poniewaŃ kaŃde zagadnienie przedstawione jest w postaci ilustracji
    i krtkich, konkretnych objaľnieĺ, co sprawi, Ńe sprawnie i szybko zrealizujesz swj
    pierwszy projekt!
    ¤
    Przygotowanie plikw i struktury witryny
    ¤
    Projekt graficzny witryny
    ¤
    Praca z elementami tekstowymi
    ¤
    Import obiektw
    ¤
    Wykorzystywanie symboli
    ¤
    Tworzenie animacji za pomocĴ listwy czasowej
    ¤
    Projektowanie mechanizmw nawigacyjnych
    ¤
    Pobieranie danych z zewnķtrznych plikw
    ¤
    Obrbka cyfrowego wideo
    ¤
    Publikowanie witryny w sieci
    Poznaj techniki tworzenia prezentacji internetowych we Flashu
    Wydawnictwo Helion
    ul. Koľciuszki 1c
    44-100 Gliwice
    tel. 032 230 98 63
    e-mail: helion@helion.pl
     spis treści
    wprowadzenie
    7
    witryna, którą stworzymy
    8
    poznaj Flasha
    13
    układ książki
    10
    informacje dodatkowe
    19
    witryna internetowa towarzysząca
    książce
    12
    1. przygotowanie plików tworzących witrynę
    21
    definiowanie struktury katalogów
    22
    przestrzeń robocza
    26
    tworzenie głównego pliku witryny
    23
    zapisywanie zestawu kolorów
    27
    ustawianie właściwości dokumentu
    24
    informacje dodatkowe
    28
    zapisywanie pliku
    25
    2. projektowanie układu graficznego
    29
    ustawianie linii pomocniczych
    30
    edytowanie kształtów wbudowanych
    34
    rysowanie tła
    31
    dodawanie wypełnień gradientowych
    35
    rysowanie kształtów wbudowanych
    33
    3. dodawanie i stylizowanie tekstu
    39
    wstawianie pojedynczego wiersza tekstu 40
    tekst o ustalonej szerokości
    zmiana atrybutów pola tekstowego
    43
    42
    wstawianie łącza typu e-mail
    44
    4. praca z zaimportowanymi obiektami
    45
    grafika wielokrotnego użytku
    46
    przenoszenie obiektów między
    warstwami
    importowanie obrazów wektorowych
    48
    54
    organizowanie pracy z symbolami
    49
    importowanie map bitowych
    55
    tryb edytowania symbolu
    50
    dodawanie warstwy maski
    56
    przekształcanie obiektów
    51
    edytowanie maskowanych obiektów
    57
    hierarchia obiektów
    52
    informacje dodatkowe
    58
    organizowanie za pomocą warstw
    53
    5. wykorzystanie listwy czasowej do organizacji witryny
    59
    importowanie z programu Adobe
    Illustrator
    dodawanie klatek
    64
    60
    dodawanie etykiet do klatek
    66
    obrysy i zakreślenia
    62
    sterowanie listwą czasową
    67
    dodawanie cienia
    63
    informacje dodatkowe
    69
     spis treści
    6. tworzenie animacji
    71
    tworzenie automatycznej animacji
    72
    wyświetlanie podglądu filmu
    87
    odtwarzanie animacji we Flashu
    74
    dodawanie efektu przejścia
    88
    animowanie filtrów efektów
    75
    sterowanie odtwarzaniem klipów
    filmowych
    dodawanie efektów listwy czasowej
    76
    90
    kopiowanie i wklejanie ruchu
    83
    dodawanie zachowań
    91
    wycinanie i wklejanie klatek
    84
    informacje dodatkowe
    93
    wstrzymywanie odtwarzania animacji
    86
    7. tworzenie mechanizmu nawigacji
    95
    tworzenie działów witryny
    96
    powielanie przycisków
    108
    tworzenie przycisków
    98
    układanie przycisków
    112
    podgląd działania przycisku
    102
    dołączanie skryptów
    113
    animowanie stanu przycisku
    103
    informacje dodatkowe
    114
    dołączanie dźwięku do przycisku
    107
    8. wypełnianie działów witryny zawartością
    115
    importowanie symboli
    116
    stosowanie komponentów interfejsu
    użytkownika
    aktualizowanie symboli
    117
    132
    tworzenie pola wprowadzania tekstu
    119
    wiązanie danych do interfejsu
    użytkownika
    dynamiczne ustawianie tekstu
    121
    134
    tworzenie przewijanego tekstu
    124
    ustawianie interakcji interfejsu
    użytkownika
    ładowanie tekstu HTML
    126
    138
    formatowanie tekstu za
    pomocą CSS
    ładowanie zewnętrznych filmów
    141
    128
    komponenty formularzy
    142
    ładowanie plików XML
    129
    karnacje i wygląd
    145
    9. wideo we Flashu
    147
    obszar odtwarzania wideo
    148
    nawigacja po punktach kontrolnych
    154
    importowanie wideo
    150
    informacje dodatkowe
    156
    wyzwalacze punktów kontrolnych
    153
    10. publikowanie witryny
    157
    ustawienia pliku SWF
    158
    przygotowanie plików do przesłania
    na serwer
    ustawienia HTML
    160
    162
    skorowidz
    163
    spis treści
    wykorzystanie
    listwy czasowej
    do organizacji witryny
    5
    Zapewne domyślasz się, że listwa czasowa wykorzystywana jest do tworzenia anima-
    cji w filmie Flasha. Ma ona jednak również inne zastosowania.
    Klatka może reprezentować nie tylko upływającą chwilę animacji, gdy obiekt porusza
    się po scenie, ale także statyczny punkt filmu, do którego możemy przechodzić pod-
    czas odtwarzania. W procesie tworzenia filmów Flasha klatki wykorzystujemy jako
    etapy animacji, punkty odniesienia i elementy ułatwiające organizację całego projektu.
    W tym rozdziale poznasz sposoby pracy z różnymi rodzajami klatek i nauczysz się na-
    dawać im nazwy, aby łatwiej było się do nich odwoływać. Zyskasz także umiejętność
    sterowania przebiegiem odtwarzania filmu. Dowiesz się, jak:
    Nadawać klatkom
    etykiety
    .
    Wstawiać
    klatki kluczowe
    .
    Dodawać
    klatki
    do listwy
    czasowej.
    Wykorzysty-
    wać
    obrysy
    i
    zakreślenia
    w celu lep-
    szego wy-
    różnienia
    zaznaczonych
    obiektów.
    Importować
    pliki progra-
    mu
    Adobe
    Illustrator
    .
    Sterować odtwarzaniem
    listwy czasowej za pomo-
    cą języka
    ActionScript
    .
    Stosować
    filtry
    , by uzyskać efekty wizualne.
    59
     importowanie z programu Adobe Illustrator
    Przygotowaliśmy już szkielet projektu. Teraz przyszedł czas na opracowanie głównej
    strony naszej witryny. Najpierw dodane zostaną elementy przygotowane w progra-
    mie Adobe Illustrator. Flash oferuje wiele możliwości importowania warstw i obiek-
    tów. Wybierzemy te sposoby, które będą najlepsze dla danych obiektów.
    Wyłącz linie pomocnicze, wybierając z menu
    View
    (widok) pozycję
    Guides/Show
    Guides
    (linie pomocnicze/pokaż linie pomocnicze) lub wciskając klawisze
    ;
    (; w MacOS).
    1
    Korzystając z listwy czasowej, zmień nazwę
    istniejącej warstwy na
    background
    .
    2
    Dodaj nową warstwę i pozostaw bez zmian
    jej nazwę
    Layer 2
    — zmienimy ją później.
    3
    Dodaj kolejną warstwę i nadaj jej nazwę
    actions
    .
    4
    Kliknij warstwę
    Layer 2
    , aby stała się aktywna.
    5
    Z menu
    File
    (plik) wybierz polecenie
    Import/Import to Stage
    (importuj/importuj
    na scenę). W oknie dialogowym importowania przejdź do folderu
    development_files
    .
    Zaznacz plik
    T_Blooms Home Content.ai
    i kliknij przycisk
    Open
    (otwórz).
    Pojawi się okno dialogowe
    Import „T_Blooms Home Content.ai” to Stage
    , w którym
    opcje importowania można dostosować do własnych potrzeb.
    W sekcji
    Object Options
    (opcje obiektu) okna
    dialogowego wyświetla-
    ne są wszystkie warstwy
    i obiekty znajdujące się
    w pliku Illustratora.
    Wskaż warstwę
    text for animation
    , a w sekcji
    Layer import options
    (opcje importowa-
    nia warstwy) okna dialogowego zaznacz pole
    Create movie clip
    (utwórz klip filmo-
    wy). W polu
    Instance name
    (nazwa instancji) wpisz
    Text_Animations
    . W kontrolce
    Registration
    (punkt zaczepienia) kliknij środkowy kwadrat. Warstwa zawiera trzy bloki
    tekstu, które zostaną wykorzystane w animacji. Dzięki zaimportowaniu ich do klipu
    filmowego zaoszczędzimy nieco czasu na późniejszym etapie pracy.
    wykorzystanie listwy czasowej do organizacji witryny
    60
    [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mement.xlx.pl
  • Designed by Finerdesign.com