ty – marka inna niż wszystkie. sztuka autentycznego brandingu osobistego full, ebooki

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • apan.keep.pl
  • Podobne

     

    ty – marka inna niż wszystkie. sztuka autentycznego brandingu osobistego full, ebooki

    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
    ...8...
    TY – marka inna ni wszystkie. Sztuka autentycznego brandingu osobistego
    Dodatek B Schemat coachingowy oraz program certyfikacji
    Certified Personal Brand Coach (CPBC) ......................................................303
    Dodatek C Personal BrandSoft ...........................................................................325
    Dodatek D Mój system zarzdzania yciem osobistym ....................................329
    Bibliografia ...........................................................................................................333
    Spis rysunków i tabel ...........................................................................................337
    ...187...
    ROZDZIA 7
    U
    jednolicenie Twoich osobistych ambicji i marki
    osobistej z Twoimi zachowaniami i dziaaniami;
    jedno z samym sob
    Staram si, eby moje ycie nie byo scenariuszem pisanym przez innych. Jestem
    przekonana, e jeeli czowiek nie yje w zgodzie ze sob, to yje tylko czci
    ycia i co gorsza inni te maja z tego cz.
    — Henryka Bochniarz
    W
    spaniaa tosamo marki osobistej, potna historia marki osobistej, skuteczna
    krótka prezentacja oraz Twoja unikalna warto mog uczyni Ci czowiekiem
    sukcesu. Jeli jednak nie bd odzwierciedla Twojej faktycznej natury i w rezul-
    tacie uniemoliwi Ci wypenienie obietnic skadanych przez Twoj mark, te
    same czynniki mog zadecydowa o tym, e zostaniesz wielkim przegranym.
    Nie speniasz skadanych obietnic? To gwarantowany sposób na utrat reputacji
    i zniszczenie sobie kariery. Postanów zatem, e bdziesz y i postpowa zgodnie
    z autentyczn obietnic Twojej marki, a zanim co obiecasz, upewnij si, e bdziesz
    w stanie dotrzyma sowa. Jeli tego nie zrobisz, cay Twój branding osobisty
    bdzie jedynie zabiegiem kosmetycznym, egoistycznym dziaaniem, przejawem
    chciwoci i nieczyst zagrywk. Ludzie oczekuj, e wywiesz si ze skadanych
    im obietnic. Jeli powiedziae, e co zrobisz, nie pomog Ci adne wymówki.
    Kada zamana obietnica szkodzi wizerunkowi Twojej marki osobistej. Powinie-
    ne równie dotrzymywa tych obietnic, które skadasz sobie sam. Jeeli zamiesz
    tak obietnic, nie zaznasz spokoju wewntrznego i nie wyksztacisz w sobie oso-
    bistej charyzmy oraz przejrzystoci — tymczasem s to cechy bardzo istotne dla
    Twojej marki osobistej. Musisz konsekwentnie trzyma si wyznawanych przez
    ...188...
    TY – marka inna ni wszystkie. Sztuka autentycznego brandingu osobistego
    siebie wartoci, powiniene take postpowa absolutnie przejrzycie i wiarygod-
    nie. Marka osobista zbudowana na kamstwach w pewnym momencie zawali si
    z hukiem (prawda zawsze wychodzi na jaw), natomiast marka zbudowana na
    Twojej prawdziwej osobowoci pozostanie trwaa i silna. Warto w tym miejscu przy-
    toczy sowa Dwighta Eisenhowera: „Osoba, która wyej od zasad ceni sobie przy-
    wileje, bardzo szybko utraci jedno i drugie”.
    Twój autentyczny branding osobisty powinien odzwierciedla to, kim naprawd
    jeste, musi by równie zgodny z kodeksem moralnym i kodeksem zachowa,
    które wypywaj bezporednio z Twoich osobistych ambicji. Oznacza to, e Twoja
    marka powinna odzwierciedla to, kim jeste, na czym Ci zaley i co jest Twoj
    pasj. Jeli chcesz zapracowa sobie na zaufanie innych, musisz postpowa
    zgodnie z tymi wartociami (czyli po prostu by sob). Jeeli ludzie uwierz, e
    jeste osob autentyczn, e yjesz zgodnie z wyznawanymi zasadami i stanowisz
    jedno z samym sob, znacznie atwiej bdzie im obdarzy Ci zaufaniem. Zaufa-
    nie jest pochodn spójnoci wyznawanych wartoci z postawami i zachowaniami —
    masz po prostu by szczery wobec samego siebie. Pamitaj, e najwaniejsze relacje
    brandingowe utrzymujesz wanie ze sob. Nie wystarczy, e bdziesz auten-
    tyczny w kontaktach z innymi ludmi. Budowanie zaufania rozpoczyna si od
    szczeroci i autentyzmu w relacjach z samym sob. W zwizku z powyszym powi-
    niene znale równowag midzy osobistymi ambicjami i mark osobist a Two-
    imi dziaaniami — w ten sposób zbudujesz stabilny fundament pod zaufanie.
    Caa sztuka polega na tym, by osign jedno z samym sob. Wewntrzna jed-
    no jest bardzo wanym krokiem na drodze do rozwoju osobistego i wzmacnia-
    nia swojej uczciwoci, szczeroci, solidno, wiarygodnoci, przejrzystoci oraz
    charyzmy osobistej. Jeeli w taki sposób patrzysz na wasne ycie, wyej cenisz
    równie ycie innych. Jednoczenie gotowy jeste równie wspiera innych
    w budowaniu solidnych fundamentów, na których oni równie mogliby budowa
    wasn solidno, szczero i wiarygodno. Osoby posiadajce wspomniane wyej
    cechy:
    Postpuj tak, jak deklaruj.
    Dotrzymuj danego sowa — ich czyny zawsze odzwierciedlaj ich sowa,
    a take ich osobiste ambicje i mark osobist.
    Dotrzymuj obietnic skadanych za porednictwem swojej marki — midzy
    ich postpowaniem a zaoeniami marki osobistej nie ma rozbienoci.
    Robi to, co obiecay, nawet jeli musz pokona bardzo istotne przeszkody.
    Rozdzia 7. Ujednolicenie Twoich osobistych ambicji i marki osobistej
    ...189...
    Osignwszy wewntrzn jedno, bdziesz móg pozytywnie oddziaywa na
    lojalno, poziom motywacji oraz zaangaowania ludzi ze swojego otoczenia.
    W ten sposób zdecydowanie atwiej bdzie Ci promowa si z wykorzystaniem
    Twojej marki osobistej — wysiki te bd równie skuteczniejsze i bardziej trwae.
    W ten sposób zadbasz o to, by Twój
    osobisty wizerunek
    (to, z czym identyfikuj
    Ci inni) by spójny z Twoj
    mark osobist
    (tym, jak inni Ci postrzegaj).
    Twój wizerunek bdzie stanowi zatem odzwierciedlenie Twojej marki. Ujedno-
    licenie Twoich osobistych ambicji i marki osobistej z Twoim postpowaniem jest
    niezbdne — inaczej Twoja reputacja i marka osobista mog powanie ucierpie.
    Wanie dlatego zawsze dobrze jest obiecywa nieco mniej, a nastpnie oferowa
    nieco wicej.
    Jak ju wspominaem, osobiste ambicje, deklaracja marki osobistej oraz osobista
    zrównowaona karta wyników, nieznajdujce przeoenia na prawe i uczciwe
    postpowanie, bd jedynie zabiegami kosmetycznymi i nie przyczyni si do
    naturalnego rozwoju Twojej osoby i Twojej marki. Nie da si równie w ten
    sposób stworzy solidnych fundamentów pod skuteczne przywództwo osobiste.
    William C. Miller i Peter Pruzan stwierdzaj: „Wród wspóczesnych nam liderów
    biznesowych widoczna jest palca potrzeba odbudowania zaufania. Gdzie po
    drodze liderzy utracili pokor, wspóczucie oraz empati. Stracili równie kon-
    takt z Bogiem”
    1
    .
    Najbardziej
    intymne relacje utrzymujesz z samym sob. Jeli chcesz wzmocni te
    relacje i osign prawo, powiniene ujednolici swoje osobiste ambicje i mark
    osobist ze swoimi zachowaniami i dziaaniami, czyli tym, kim i czym naprawd
    jeste.
    „Autentyczne ja”
    oznacza Twoj osobowo, ducha, charakter. Proces ujed-
    nolicania polega na znalezieniu odpowiednich interakcji midzy Twoimi marze-
    niami, aspiracjami, intencjami, celem i wartociami (czyli Twoimi osobistymi
    ambicjami oraz mark osobist) a tym, w jaki sposób postrzegaj Ci inni (czyli
    Twoimi zachowaniami). Wyznawane przez Ciebie wartoci (bdce elementem
    osobistych ambicji i marki osobistej) to zasady, zgodnie z którymi yjesz, mylisz,
    odczuwasz i postpujesz. Gdy Twoje dziaania, zachowania i myli stanowi
    odzwierciedlenie wyznawanych przez Ciebie wartoci, jeste czowiekiem prawym.
    Prawo ma z kolei pozytywny wpyw na Twoje relacje z innymi i samym sob.
    1
    W.C. Miller, P. Pruzan,
    Spiritual-based leadership: a matter of faith and confidence
    , Sri
    Sathya Sai Institute of Higher Learning, Puttaparthi 2003.
      [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mement.xlx.pl
  • Designed by Finerdesign.com