ty marka inna niż wszystkie. sztuka autentycznego brandingu osobistego full, ebooki
[ Pobierz całość w formacie PDF ] ...8... TY – marka inna ni wszystkie. Sztuka autentycznego brandingu osobistego Dodatek B Schemat coachingowy oraz program certyfikacji Certified Personal Brand Coach (CPBC) ......................................................303 Dodatek C Personal BrandSoft ...........................................................................325 Dodatek D Mój system zarzdzania yciem osobistym ....................................329 Bibliografia ...........................................................................................................333 Spis rysunków i tabel ...........................................................................................337 ...187... ROZDZIA 7 U jednolicenie Twoich osobistych ambicji i marki osobistej z Twoimi zachowaniami i dziaaniami; jedno z samym sob Staram si, eby moje ycie nie byo scenariuszem pisanym przez innych. Jestem przekonana, e jeeli czowiek nie yje w zgodzie ze sob, to yje tylko czci ycia i co gorsza inni te maja z tego cz. — Henryka Bochniarz W spaniaa tosamo marki osobistej, potna historia marki osobistej, skuteczna krótka prezentacja oraz Twoja unikalna warto mog uczyni Ci czowiekiem sukcesu. Jeli jednak nie bd odzwierciedla Twojej faktycznej natury i w rezul- tacie uniemoliwi Ci wypenienie obietnic skadanych przez Twoj mark, te same czynniki mog zadecydowa o tym, e zostaniesz wielkim przegranym. Nie speniasz skadanych obietnic? To gwarantowany sposób na utrat reputacji i zniszczenie sobie kariery. Postanów zatem, e bdziesz y i postpowa zgodnie z autentyczn obietnic Twojej marki, a zanim co obiecasz, upewnij si, e bdziesz w stanie dotrzyma sowa. Jeli tego nie zrobisz, cay Twój branding osobisty bdzie jedynie zabiegiem kosmetycznym, egoistycznym dziaaniem, przejawem chciwoci i nieczyst zagrywk. Ludzie oczekuj, e wywiesz si ze skadanych im obietnic. Jeli powiedziae, e co zrobisz, nie pomog Ci adne wymówki. Kada zamana obietnica szkodzi wizerunkowi Twojej marki osobistej. Powinie- ne równie dotrzymywa tych obietnic, które skadasz sobie sam. Jeeli zamiesz tak obietnic, nie zaznasz spokoju wewntrznego i nie wyksztacisz w sobie oso- bistej charyzmy oraz przejrzystoci — tymczasem s to cechy bardzo istotne dla Twojej marki osobistej. Musisz konsekwentnie trzyma si wyznawanych przez ...188... TY – marka inna ni wszystkie. Sztuka autentycznego brandingu osobistego siebie wartoci, powiniene take postpowa absolutnie przejrzycie i wiarygod- nie. Marka osobista zbudowana na kamstwach w pewnym momencie zawali si z hukiem (prawda zawsze wychodzi na jaw), natomiast marka zbudowana na Twojej prawdziwej osobowoci pozostanie trwaa i silna. Warto w tym miejscu przy- toczy sowa Dwighta Eisenhowera: „Osoba, która wyej od zasad ceni sobie przy- wileje, bardzo szybko utraci jedno i drugie”. Twój autentyczny branding osobisty powinien odzwierciedla to, kim naprawd jeste, musi by równie zgodny z kodeksem moralnym i kodeksem zachowa, które wypywaj bezporednio z Twoich osobistych ambicji. Oznacza to, e Twoja marka powinna odzwierciedla to, kim jeste, na czym Ci zaley i co jest Twoj pasj. Jeli chcesz zapracowa sobie na zaufanie innych, musisz postpowa zgodnie z tymi wartociami (czyli po prostu by sob). Jeeli ludzie uwierz, e jeste osob autentyczn, e yjesz zgodnie z wyznawanymi zasadami i stanowisz jedno z samym sob, znacznie atwiej bdzie im obdarzy Ci zaufaniem. Zaufa- nie jest pochodn spójnoci wyznawanych wartoci z postawami i zachowaniami — masz po prostu by szczery wobec samego siebie. Pamitaj, e najwaniejsze relacje brandingowe utrzymujesz wanie ze sob. Nie wystarczy, e bdziesz auten- tyczny w kontaktach z innymi ludmi. Budowanie zaufania rozpoczyna si od szczeroci i autentyzmu w relacjach z samym sob. W zwizku z powyszym powi- niene znale równowag midzy osobistymi ambicjami i mark osobist a Two- imi dziaaniami — w ten sposób zbudujesz stabilny fundament pod zaufanie. Caa sztuka polega na tym, by osign jedno z samym sob. Wewntrzna jed- no jest bardzo wanym krokiem na drodze do rozwoju osobistego i wzmacnia- nia swojej uczciwoci, szczeroci, solidno, wiarygodnoci, przejrzystoci oraz charyzmy osobistej. Jeeli w taki sposób patrzysz na wasne ycie, wyej cenisz równie ycie innych. Jednoczenie gotowy jeste równie wspiera innych w budowaniu solidnych fundamentów, na których oni równie mogliby budowa wasn solidno, szczero i wiarygodno. Osoby posiadajce wspomniane wyej cechy: Postpuj tak, jak deklaruj. Dotrzymuj danego sowa — ich czyny zawsze odzwierciedlaj ich sowa, a take ich osobiste ambicje i mark osobist. Dotrzymuj obietnic skadanych za porednictwem swojej marki — midzy ich postpowaniem a zaoeniami marki osobistej nie ma rozbienoci. Robi to, co obiecay, nawet jeli musz pokona bardzo istotne przeszkody. Rozdzia 7. Ujednolicenie Twoich osobistych ambicji i marki osobistej ...189... Osignwszy wewntrzn jedno, bdziesz móg pozytywnie oddziaywa na lojalno, poziom motywacji oraz zaangaowania ludzi ze swojego otoczenia. W ten sposób zdecydowanie atwiej bdzie Ci promowa si z wykorzystaniem Twojej marki osobistej — wysiki te bd równie skuteczniejsze i bardziej trwae. W ten sposób zadbasz o to, by Twój osobisty wizerunek (to, z czym identyfikuj Ci inni) by spójny z Twoj mark osobist (tym, jak inni Ci postrzegaj). Twój wizerunek bdzie stanowi zatem odzwierciedlenie Twojej marki. Ujedno- licenie Twoich osobistych ambicji i marki osobistej z Twoim postpowaniem jest niezbdne — inaczej Twoja reputacja i marka osobista mog powanie ucierpie. Wanie dlatego zawsze dobrze jest obiecywa nieco mniej, a nastpnie oferowa nieco wicej. Jak ju wspominaem, osobiste ambicje, deklaracja marki osobistej oraz osobista zrównowaona karta wyników, nieznajdujce przeoenia na prawe i uczciwe postpowanie, bd jedynie zabiegami kosmetycznymi i nie przyczyni si do naturalnego rozwoju Twojej osoby i Twojej marki. Nie da si równie w ten sposób stworzy solidnych fundamentów pod skuteczne przywództwo osobiste. William C. Miller i Peter Pruzan stwierdzaj: „Wród wspóczesnych nam liderów biznesowych widoczna jest palca potrzeba odbudowania zaufania. Gdzie po drodze liderzy utracili pokor, wspóczucie oraz empati. Stracili równie kon- takt z Bogiem” 1 . Najbardziej intymne relacje utrzymujesz z samym sob. Jeli chcesz wzmocni te relacje i osign prawo, powiniene ujednolici swoje osobiste ambicje i mark osobist ze swoimi zachowaniami i dziaaniami, czyli tym, kim i czym naprawd jeste. „Autentyczne ja” oznacza Twoj osobowo, ducha, charakter. Proces ujed- nolicania polega na znalezieniu odpowiednich interakcji midzy Twoimi marze- niami, aspiracjami, intencjami, celem i wartociami (czyli Twoimi osobistymi ambicjami oraz mark osobist) a tym, w jaki sposób postrzegaj Ci inni (czyli Twoimi zachowaniami). Wyznawane przez Ciebie wartoci (bdce elementem osobistych ambicji i marki osobistej) to zasady, zgodnie z którymi yjesz, mylisz, odczuwasz i postpujesz. Gdy Twoje dziaania, zachowania i myli stanowi odzwierciedlenie wyznawanych przez Ciebie wartoci, jeste czowiekiem prawym. Prawo ma z kolei pozytywny wpyw na Twoje relacje z innymi i samym sob. 1 W.C. Miller, P. Pruzan, Spiritual-based leadership: a matter of faith and confidence , Sri Sathya Sai Institute of Higher Learning, Puttaparthi 2003.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plmement.xlx.pl
|