w zasięgu jednego telefonu. tajemnice mistrza kontaktów full, ebooki-ksiazki
[ Pobierz całość w formacie PDF ] W zasiķgu jednego telefonu. Tajemnice mistrza kontaktw Autorzy: Jeffrey W. Meshel, Douglas Garr TĀumaczenie: Grzegorz P. Kowalski ISBN: 83-246-0441-3 TytuĀ oryginaĀu Format: B5, stron: 220 NawiĴŃ kontakty przynĴszĴce sukces! NawiĴzywanie i pielķgnowanie relacji z ludłmi to podstawa sukcesu zawodowego. Czķsto mwi siķ, Ńe dobrze jest wiedzieě wszystko, lecz jeszcze lepiej jest znaěÈ wszystkich. Rozmowa, a nawet pojedyncze sĀowa mogĴ zadecydowaě o losach waŃnego przedsiķwziķcia. Kolejna duŃa sprzedaŃ, korzystna umowa czy wielki sukces niejednokrotnie zaleŃĴ od pierwszego wraŃenia. Dlatego nawiĴzywanie relacji ma tak ogromne znaczenie. KsiĴŃka zawiera mnstwo przydatnych rad, ktre przyniosĴ nieocenionĴ pomoc zarwno poczĴtkujĴcym, jak i zaprawionym w bojach biznesmenom. KorzystajĴc z zawartych w niej wskazwek, zwiķkszysz efektywnoľě kaŃdej rozmowy. Autor podkreľla jednak, Ńe nawiĴzywanie kontaktw nie polega na wykorzystywaniu ludzi, ale przede wszystkim jest dawaniem i dzieleniem siķ z innymi. To obowiĴzkowa lektura dla kaŃdego, kto chce stworzyě, rozbudowaě i rozwinĴě firmķ. ¤ Cenne rady: jak szczerze i naturalnie nawiĴzywaě kontakty z klientami ¤ Filozofia dawania: pomaganie innym to najlepszy sposb na pozyskanie dobrych kontaktw ¤ ZarzĴdzanie sprzedaŃĴ: ustalanie i osiaganie celw handlowych ¤ Korzystanie ze skutecznych technik sprzedaŃy: jak zamieniě nie w moŃe, a moŃe w tak Spis treści Podziękowania 7 Wprowadzenie 9 Część I PODSTAWY 1 Zielony dwudziestojednolatek 21 Jakie wnioski wyciągnąłem z przeszłości 2 Podstawy budowania sieci kontaktów 35 3 Nie pytaj: „Co będę z tego miał?” 45 4 Postrzeganie siebie oczami innych 55 Jak Cię widzą inni 5 Jak przełamać nieśmiałość 69 6 Podstawowe techniki sprzedaży 79 Zmień „nie” w „może” i „może” w „tak” 7 Sztuka sprzedaży 93 8 Baza danych 105 To, co wiesz o tych, których znasz Część II TECHNIKI DLA ZAAWANSOWANYCH 9 Stwórz efektywną grupę kontaktów 121 10 Dynamika budowania sieci kontaktów 133 11 Działalność grup kontaktów 151 6 Spis treści 12 Budowanie sieci kontaktów w szerszym aspekcie 165 13 Podnoszenie poprzeczki 177 Korzyści płynące z budowania sieci kontaktów 14 Jak inni eksperci budują sieci kontaktów 187 Trzy punkty widzenia 15 Satysfakcja z budowania sieci kontaktów 207 Skorowidz 213 2 Podstawy budowania sieci kontaktów en Hogan, jedna z legend golfa, znany był ze swego klasycznego wymachu, intensywnej pracy i dziwacznego, powściągliwego cha- rakteru. Słynny z lakoniczności, w czasie konkursu unikał na polu przyjacielskich żartów. Zapytany przez dziennikarza o sekret jego gry, odpowiedział tylko, że ten „jest głęboko ukryty”. Jako że nigdy nie mówił dużo, znawcy golfa uznali, iż miał na myśli ciągły trening. Jednak Hoganowi chodziło o to, że nie ma żadnego sekretu. Dość logiczne, jak mniemam. Jednak zawsze czułem, że ta historia ma drugie dno. Wszyscy świetni golfiści — a w zasadzie wszyscy spor- towcy i ludzie sukcesu — mają jedną wspólną cechę. Do perfekcji opanowali podstawy. Niekoniecznie muszą trzymać kij dokładnie w ten sam sposób i machać nim z tą samą siłą, jednak każdy zawo- dowy trener powie Ci, że istnieją trzy czy cztery podstawowe ele- menty, które nigdy się nie zmieniają. Możesz przeanalizować na- grania wideo, a dostrzeżesz, że każdy gracz w golfa pewne proste czynności wykonuje dokładnie tak samo jak inni. To samo odnosi się do prowadzenia interesów. Zrozumienie i wprowadzenie w życie podstaw budowania sieci kontaktów jest fundamentem sukcesu na tym polu. Niektóre z tych zasad mogą się B 36 W zasięgu jednego telefonu. Tajemnice mistrza kontaktów wydawać oczywiste. Jednak często zdumiewa mnie, jak wielu ludzi, których spotykam w swojej pracy, nie zna podstaw. Oczywiste jest też, że podobnie jak sportowcy, musisz ciągle pracować nad tymi umiejętnościami. Celem jest absolutne mistrzostwo, a jeśli jesteś pokorny, to bez względu na poziom, jaki osiągniesz, będziesz wie- dział, że mistrzostwo nigdy nie będzie kompletne. Jednym z najlepszych przykładów jest pewien człowiek, określa- jący się mianem eksperta w budowaniu sieci kontaktów. Nazwijmy go David. Tak się składa, że obecnie pisze on książkę na ten temat. David jest bardzo znanym ekspertem w kręgach inwestorów ventu- re, a jego reputacja jest już tak dobra, że prowadzi wykłady w całym kraju. Słynie z umiejętności zdobywania ogromnych sum pieniędzy; widać, że inwestorzy bardzo mu ufają. Kiedy pierwszy raz go spo- tkałem, odbyliśmy krótką lecz wciągającą rozmowę i pomyślałem, że kolejne spotkanie obu nam mogłoby wyjść na dobre. Nie wia- domo, jakie powiązania mogą pojawić się między naszymi firmami. Niektórzy z jego klientów mogą prowadzić interesy na polu, którym ja się zajmuję. David był bardzo zainteresowany. Na zakończenie rozmowy powiedziałem, że na pewno się do niego odezwę, zaś on odpowiedział, że będzie czekał na mój telefon. W następnym tygodniu zadzwoniłem do niego, aby umówić się na spotkanie. Nie zastałem go, więc zostawiłem wiadomość. Nie oddzwonił. Było to dziwne — może nie dostał mojej wiadomości. Zadzwoniłem więc ponownie i zostawiłem kolejną wiadomość. Znów nie doczekałem się odpowiedzi. Wielu ludzi nie uznałoby tego za coś dziwnego. Spotykasz kogoś, wszystko idzie świetnie, oboje obiecujecie podtrzymać kontakt, ale po jakimś czasie osoba, z którą miałeś zjeść obiad, nie interesuje się już tym, co zaszło. Wasza współpraca prze- staje być dla niej priorytetem; jest zbyt zajęta albo ma inne powody. Nie powinniśmy traktować tego jako osobistej zniewagi, ale ja wła- śnie tak to odbieram. Jego zachowanie mnie rozczarowało.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plmement.xlx.pl
|