więcej niż osho. idee, ebooki
[ Pobierz całość w formacie PDF ] Spis treści Wstęp . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9 Rozdział 1. Saga współczesnych mistrzów . . . . . . . . . . . . . . . . 13 Przegląd twórców głębokiej mądrości duchowej . . . . . . . . . . . 15 Wielcy mistrzowie i wielkie mądrości . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18 Aurobindo i świadomość ponadumysłowa . . . . . . . . . . . . . . . 18 Krishnamurti — mistrz, który się zbuntował . . . . . . . . . . . . . . 20 Ramakrishna — tam, gdzie umysł jest wszystkim . . . . . . . . . . . 21 Osho — jeśli prawdą jest to, co powiedziałem, przeżyję . . . . . . . . 22 Rozdział 2. Mistrz i uczeń . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25 Mistrz idealny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 27 Mistrz zewnętrzny jest przewodnikiem . . . . . . . . . . . . . . . . . 28 Prawdziwy mistrz nie musi niczego udowadniać . . . . . . . . . . . 30 Cechy fałszywych nauczycieli . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 33 Rozdział 3. Inteligencja i wysiłek, by stać się kimś . . . . . . . . . . . . 35 Intelekt i inteligencja . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 37 To, co czyni nas kretynami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 38 Wysiłek, by być kimś, w naukach Osho . . . . . . . . . . . . . . . . . 40 Osho na drodze medytacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 44 Potęga umysłu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 46 Zmysł prawie utracony — intuicja . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 50 Mózg — organ w pełni rozwoju . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52 Osho przestrzega nas przed niebezpieczeństwem ograniczeń . . . . 53 Rozdział 4. Niebezpieczeństwa ego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 57 Rodzimy się obdarzeni autentycznym bytem . . . . . . . . . . . . . . 59 Pojawienie się ego w okresie dzieciństwa . . . . . . . . . . . . . . . . 60 Osho przestrzega, że cierpimy z powodu ego . . . . . . . . . . . . . . 62 Kilka rad Osho na pokonanie ego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 63 Rozdział 5. Pułapki sukcesu i władzy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 69 Pułapki na drodze do wewnętrznego poznania i mądrości duchowej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 71 Pochlebstwa, ego, chełpliwość i to, co nietranscendentne . . . . . . . 73 Władza i rezygnacja według szkoły Osho . . . . . . . . . . . . . . . . 74 Rozdział 6. Przemoc według Osho . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 79 Duchowość zaczyna się od odrzucenia przemocy . . . . . . . . . . . 81 Przemoc a nasza zwierzęca przeszłość . . . . . . . . . . . . . . . . . 82 Jak zawrócić z drogi przemocy? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84 Rozdział 7. Medytacja, taniec i muzyka — składowe szkoły Osho . . . 87 W poszukiwaniu świata spokoju . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 89 Dźwięk mantry, aby osiągnąć ciszę . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 90 Taniec jako droga ku transcendencji . . . . . . . . . . . . . . . . . . 92 Rozdział 8. Fałszywa koncepcja czasu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95 Przeszłość, teraźniejszość, przyszłość . . . . . . . . . . . . . . . . . . 97 Czas jest wymysłem człowieka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 98 Relatywne mierzenie czasu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 100 Upaniszady a umysł kwantowy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 101 Rozdział 9. Seks według Osho . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 105 Osho i jego wyobrażenie o miłości i seksie . . . . . . . . . . . . . . 107 Seks w ujęciu Osho . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 109 Ego jako wróg miłości i seksu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 110 Jak podchodzić do seksu? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 111 Tantra — święty seks . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 112 Panća Tattwa, czyli ceremonia tantryczna w pełnym tego słowa znaczeniu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 113 Nieco więcej o kundalini . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 116 Czakry — punkty specyicznej medytacji . . . . . . . . . . . . . . . 117 Medytacja służąca pobudzeniu kundalini . . . . . . . . . . . . . . . 118 Niektóre z efektów budzenia kundalini . . . . . . . . . . . . . . . . 120 Rozdział 10. Zen i medytacja według szkoły Osho . . . . . . . . . . . 123 Wprowadzenie do zen . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 125 Żyć tu i teraz . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 127 Medytacja . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 128 Proste ćwiczenie w medytacji zen . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 132 Krótkie wprowadzenie do praktyki koan . . . . . . . . . . . . . . . 133 Rozdział 11. Radość i szczęście według Osho . . . . . . . . . . . . . . 137 Szczęście i radość . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 139 Szczęście powinno pochodzić z naszej świadomości . . . . . . . . 140 Podstawy szczęścia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 140 Gdzie rodzi się nieszczęście? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 142 Klucz do szczęścia według szkoły Osho . . . . . . . . . . . . . . . . 142 Przede wszystkim być sobą . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 143 Rozdział 12. Oświecenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 147 Czym jest oświecenie? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 149 Jak osiągnąć stan oświecenia? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 150 W oświecenie należy uwierzyć . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 152 Odmienne stany świadomości . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 153 Władza oświecenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 155 Rozdział 13. Umysł . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 159 Umysł to organ zanurzony w potoku słów . . . . . . . . . . . . . . 161 Medytacja to nieobecność myśli . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 164 Medytacja świadka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 165 Zanurzając się w teraźniejszości . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 166 Rozdział 14. Filozoia Osho a zachodnie religie . . . . . . . . . . . . 169 Brutalne religie a pokojowe ilozoie . . . . . . . . . . . . . . . . . . 171 Różne pojęcia nieśmiertelności . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 173 Poszukiwanie wewnętrzne a poszukiwanie zewnętrzne . . . . . . . 174 Sprzeczne poglądy na temat seksu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 176 Epilog . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 179 Dodatek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 181 Bibliograia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 184 8. Fałszywa koncepcja czasu
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plmement.xlx.pl
|