word-2010-pl.-pierwsza-pomoc full version, ebooki
[ Pobierz całość w formacie PDF ] WORD 2010 PL Spis treści Wstęp / 5 1. Jak uruchomić program Word 2010 PL? / 7 2. Jak utworzyć nowy dokument? / 9 3. Jak otworzyć już istniejący dokument? / 11 4. Jak używać gotowych szablonów dokumentów? / 13 5. Jak zapisać dokument? / 14 6. Jak zapisać dokument pod nową nazwą? / 15 7. Jak zamknąć okno programu Word 2010 PL? / 17 8. Opcje widoku strony / 19 9. Jak podzielić tekst na kolumny i sekcje? / 21 10. Jak zmienić układ strony dokumentu? / 22 11. Jak przygotować dokument do druku? / 24 12. Jak wydrukować dokument? / 26 13. Jak zaznaczyć fragment tekstu za pomocą myszy? / 28 14. Jak zaznaczyć tekst przy użyciu klawiatury? / 29 15. Jak skopiować, wyciąć i wkleić fragment tekstu? / 30 16. Jak cofnąć zmiany, a potem je przywrócić? / 31 17. Jak zmienić czcionkę? / 32 18. Jak zmienić czcionkę — opcje zaawansowane / 34 19. W jaki sposób sformatować akapit? / 37 20. Jak i po co używać stylów formatowania? / 40 21. Style nagłówkowe i ich zalety / 43 22. Jak wygenerować spis treści? / 45 23. Jak sprawdzić pisownię w dokumencie i poprawić w nim błędy? / 48 24. Jak sprawdzić błędy interpunkcyjne i gramatyczne? / 50 3 WORD 2010 PL 25. Czym jest Autokorekta i czy można ją wyłączyć? / 52 26. Jak podzielić wyrazy na końcu wierszy? / 54 27. Jak utworzyć listę numerowaną? / 56 28. Jak utworzyć listę wielopoziomową? / 59 29. Jak utworzyć listę punktowaną? / 61 30. Jak wstawić do tekstu tabelę? / 63 31. Jak dodać wiersze i kolumny do istniejącej tabeli? / 65 32. Jak połączyć komórki tabeli? / 67 33. Jak modyikować istniejącą tabelę? / 69 34. W jaki sposób sformatować wygląd tabeli? / 71 35. Jak wstawiać litery, znaki i symbole niedostępne na klawiaturze? / 74 36. Jak sortować alfabetycznie? / 76 37. Jak używać nagłówka i stopki? / 79 38. Jak automatycznie numerować strony? / 81 39. Jak przeszukiwać dokument? / 82 40. Jak zamieniać fragmenty tekstu w całym dokumencie jednocześnie? / 84 41. Jak pracować nad jednym dokumentem w grupie? Komentarze / 86 42. Jak pracować nad jednym dokumentem w grupie? Usuwanie komentarzy / 88 43. Jak rejestrować zmiany wprowadzane w dokumentach? / 90 44. Jak przeglądać zarejestrowane zmiany? / 92 45. Jak wstawić przypis? / 93 46. Jak wstawić do dokumentu rysunek lub clipart? / 95 47. Jak używać kształtów Worda? / 97 48. Jak sformatować kształty Worda? / 99 49. Jak i po co używać pola tekstowego? / 101 50. Jak wstawić inicjał i jak zawinąć tekst wokół rysunku? / 103 4 4 Spis treści WORD 2010 PL J eżeli nad jednym dokumentem ma pracować kilka osób, 41. Jak pracować nad jednym dokumentem w grupie? Komentarze konieczna będzie wymiana uwag i sugestii. Można je prze- kazać ustnie, telefonicznie lub mailem, jednak najlepiej byłoby, gdyby takie komentarze były związane integralnie z samym dokumentem. To nam ułatwi zorientowanie się, o co chodzi- ło współpracownikom, i prawdopodobnie przyspieszy cały proces. Rzecz jasna, nie pisalibyśmy o takich sprawach, gdyby nasz program nie posiadał wbudowanego narzędzia, które umożliwia pracę grupową. Aby używać komentarzy zapisywanych wraz z dokumentem, wykonujemy poniższe czynności. Rysunek 41.1. Wprowadzanie komentarza do wybranego fragmentu tekstu 1. Chcąc przekazać konkretną uwagę związaną z określonym miejscem w dokumencie, zazna- czamy w tym miejscu wyraz, zdanie bądź nawet cały akapit. 2. Przechodzimy do zakładki Recenzja i w sekcji Komentarze znajdujemy przycisk Nowy komentarz . 3. Kliknięcie tego przycisku spowo- duje, że obszar naszego doku- mentu zostanie powiększony o szeroki margines po prawej stronie. Na nim będzie prezen- towana treść wprowadzanych komentarzy w tzw. dymkach. Zaznaczony wcześniej fragment tekstu zostanie połączony kolo- rową linią z odpowiadającym mu dymkiem, a my możemy wpro- wadzić nasz pierwszy komentarz (rysunek 41.1). Uwaga Obszar dokumentu, na którym wyświetlane są komentarze, nie będzie miał żadnego wpływu na to, jak nasz dokument będzie wyglądał po wydrukowaniu. 86 WORD 2010 PL Rysunek 41.2. Przeniesienie kursora tekstowego do właściwej części dokumentu kończy edycję komentarza Uwaga Każda z osób pracujących nad danym dokumentem może także dopisywać swoje uwagi, edytując komentarze innych użytkowników. 4. Aby zakończyć edycję komentarza, wystarczy kliknąć myszą w części właściwej naszego doku- mentu — kursor tekstowy zostanie tam przenie- siony, a dopisany właśnie komentarz pozostanie na marginesie dokumentu (rysunek 41.2). Uwaga Najłatwiejszą metodą zapoznania się ze wszystkimi komen- tarzami, bez ryzyka pominięcia któregoś z nich, jest skorzystanie z przycisków , znajdujących się w sekcji Komentarze . 41. Jak pracować nad jednym dokumentem w grupie? Komentarze 87
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plmement.xlx.pl
|