submodalnosci.-niezwykla-droga-do-twojego-umyslu full version, ebooki

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • windykator.xlx.pl
  • Podobne

     

    submodalnosci.-niezwykla-droga-do-twojego-umyslu full version, ebooki

    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
    4
    Submodalnoci. Niezwyka droga do Twojego umysu
    6. Wzorzec progowy „ostatniej kropli”
    141 – 159
    Czyli w jaki sposób wyrwa kogo ze szponów destrukcyjnego zachowania
    czy toksycznego zwizku.
    7. Autorytet zewntrzny i wewntrzny 161 – 176
    Niektórzy ludzie w „naturalny” sposób decyduj o sobie, podczas gdy inni
    z atwoci poddaj si sugestiom innych. Zawarte tu informacje mog pomóc
    tym, którzy maj problemy z podejmowaniem samodzielnych decyzji.
    8. Strategia reakcji na krytyk 177 – 194
    Szczegóowy opis procedury wykorzystywanej w naturalny sposób przez osoby
    odporne na krytyk. Dowiedz si, jak pozostawa w stanie zasobnym pod-
    czas oceny lub krytyki i wykorzystywa „informacje zwrotne” w celu popra-
    wienia wasnych zachowa.
    9. Korzystanie ze stanów kinestetycznych 195 – 212
    Przywoywanie stanów narkotycznych moe by czym wicej ni czyst
    rozrywk. Metoda ta stosowana jest równie przez ludzi, którzy musz bra
    rodki znieczulajce, ale jednoczenie pragn unikn zwizanych z tym
    efektów ubocznych. Opisywany wzorzec pozwala skutecznie przywoa
    dowolny stan opierajcy si w duej mierze na doznaniach kinestetycznych.
    10. Inne zmiany submodalnoci 213 – 223
    Zebrane metody „najkrótszej terapii” sucej do zmian naszego sposobu
    mylenia. Modelowanie doskonaoci.
    1
    Linie czasu
    W
    ikszo z nas spotyka od czasu do czasu ludzi, o których mówimy:
    „On cigle yje przeszoci”, „Jedyne, o czym on myli, to przy-
    szo; nigdy nie ma czasu zatrzyma si i rozejrze wokó”, „Ona yje
    tylko dniem dzisiejszym i nigdy nie zastanawia si nad tym, dokd zmie-
    rza”. Pojcia te odzwierciedlaj sposób, w jaki rozumiemy czas (czyli
    przeszo, teraniejszo i przyszo), który stanowi podstaw naszych
    ogranicze i nabywanych umiejtnoci. Z tego powodu niektórych pro-
    blemów nie da si rozwiza, jeeli najpierw nie zmieni si sposobu
    postrzegania czasu przez dan osob.
    Niektórzy ludzie mówi o „pozostawianiu przeszoci za sob” i tak
    wanie postpuj w yciu. Jeeli zostawisz przeszo za plecami, prze-
    stajesz j widzie i zniknie ona z twojego ycia. Inni z kolei mówi o mgli-
    stej przyszoci i, faktycznie, rozcigajca si przed nimi cz linii czasu
    jest mglista. S nawet ludzie, którzy w ogóle nie maj przyszoci.
    Czas jest jednym z najbardziej podstawowych skadowych naszych
    dowiadcze. Pomyl tylko, jak moglibymy dowiadcza wiata, nie majc
    poczucia czasu. Bez niego nie byoby bowiem przyczynowoci, nie wie-
    dzielibymy, jak zaspokoi swoje potrzeby, i nie mielibymy pojcia, kiedy
    to zrobi. Poza rzadkimi wyjtkami wszyscy posiadamy jaki sposób dzie-
    lenia dowiadcze wzgldem czasu.
    13
    14
    Submodalnoci. Niezwyka droga do Twojego umysu
    Prowadzc wasne badania, odkrylimy wiele interesujcych sposobów
    przedstawiania czasu przez ludzi. Pomimo e koncepcj linii czasu zapre-
    zentowalimy ju bardzo wielu ludziom, wci lubimy z niej korzysta
    i zachcamy ci do tego samego.
    Demonstracja wzbudzania
    Lindo, czy moemy przywoa twoj lini czasu? (Dobrze). Na pocztek
    pomyl o jakiej prostej czynnoci, na przykad: o myciu zbów, jedzie do
    pracy, zmywaniu czy robieniu makijau. Chodzi nam o co, co robia
    w przeszoci, robisz teraz i bdziesz robi w przyszoci.
    Linda:
    Powiedzmy, e czyszczenie zbów.
    Dobrze. Chcielibymy, aby pomylaa o chwili, w której mya zby
    dawno temu. Powiedzmy, jakie pi lat temu.
    Linda:
    Nie przypominam sobie dokadnie adnego momentu, w któ-
    rym myam zby.
    To dobrze. Ale wiesz, e robia to pi lat temu, zgadza si? Moesz
    wic udawa, e pamitasz moment sprzed piciu lat, w którym myjesz
    zby.
    Linda:
    Jasne.
    Teraz pomyl o tym samym zdarzeniu, ale które miao miejsce tydzie
    temu… (Dobrze). Pomyl o myciu zbów teraz… O myciu ich za tydzie…
    I za pi lat. Chcemy, aby poczua, e przedstawiasz sobie wszystkie zda-
    rzenia w jednej chwili, aby moga zauway rónice, jakie zachodz
    midzy nimi, cho w kadym przypadku bdzie to jedna i ta sama czyn-
    no… Co pozwala ci stwierdzi, e jedno z nich nastpio wczeniej,
    a inne dopiero nastpi? Jakie rónice w submodalnociach pozwalaj ci
    zauway, e dane zjawisko zaistniao w odlegej przeszoci, a inne zaszo
    tylko tydzie temu?
    Linda:
    To proste. Pi lat temu mieszkaam w innym domu i widz
    siebie w tamtym miejscu. Dziki temu wiem, e musiao si to dzia wa-
    nie pi lat temu.
    To typowa odpowied. Ludzie na ogó dostrzegaj rónice w
    treci
    swoich dowiadcze, ale nie o to nam teraz chodzi. Chcemy pozna ró-
    nice w
    procesach
    , które s zakodowane w submodalnociach. Powiedz
    nam, Lindo, jakie rónice zauwaasz pomidzy niedawn a odleg prze-
    szoci? Jeeli musisz, moesz wyobrazi sobie, e pi lat temu miesz-
    kaa w tym samym domu co teraz, aby móc skupi si wycznie na sub-
    Linie czasu
    15
    modalnociach. Nawet gdyby
    naprawd
    mieszkaa w jednym miejscu,
    prawdopodobnie potrafiaby zauway rónic midzy teraniejszoci
    i przeszoci.
    Linda:
    Nie wiem, czy bym potrafia. To, co zdarzyo si pi lat temu
    (wyciga rk pó metra w lewo), wydaje si tak samo odlege jak co, co
    zdarzyo si tydzie temu (pokazujc wci w lewo, ale duo bliej siebie).
    Ci, którzy przygldali si gestom Lindy, pewnie ju znaj jeden spo-
    sób, w jaki umieszcza ona zjawiska w czasie. Pokazuje ona bowiem róne
    punkty w przestrzeni.
    Linda:
    Och, tak! Sdz, e faktycznie widz je w rónych miejscach.
    Wspaniale. Powiedz nam teraz, jak widzisz zdarzenie, które nastpi za
    tydzie, i co, co nastpi za pi lat.
    Linda:
    One te s w rónych miejscach. S z prawej strony. Hm, to
    interesujce. Tydzie w przyszoci jest oddalony ode mnie bardziej ni
    tydzie z przeszoci. A pi lat w przód jest w ogóle miejscem bardzo
    odlegym.
    Doskonale. Wanie o to nam chodzio. Sprawd teraz, czy widzisz
    jakie inne rónice. Czy reprezentacje przyszoci róni si jeszcze w jaki
    sposób od reprezentacji przeszoci?
    Linda:
    (zamyliwszy si chwil) Przyszo zawiera mniej szczegóów.
    To do typowe. Ludzie czsto przedstawiaj przyszo jako mniej
    pewn ni przeszo. Przyjrzyj si wyobraeniu sprzed piciu lat i porów-
    naj go z tym, co miao miejsce tydzie temu. Czy te obrazy róni si czym
    poza pooeniem? Przyjrzyj si ich jasnoci, wielkoci itp.
    Linda:
    Wydaje mi si, e obraz sprzed piciu lat jest nieco mniejszy.
    Nie zauwayam tego wczeniej… Moja przyszo wyglda podobnie.
    Co, co nastpi za pi lat, jest mniejsze ni co, co pojawi si za tydzie.
    wiczenie
    Myl, e powysza demonstracja wystarczy, aby domyli si, co teraz
    wam zaproponujemy. Chocia wiczenie wykonuje si w trójkach, moe-
    cie te wykonywa je wszyscy naraz w duej grupie. Suchajcie naszych
    instrukcji i postarajcie si odkry wasze wasne submodalnoci suce do
    kodowania czasu. Na pocztek pomylcie o jakiej prostej codziennej czyn-
    noci, któr wykonywalicie i zapewne bdziecie wykonywa w przyszoci.
    Niech bdzie to co prostego, jak chodzenie do pracy, mycie zbów, zmy-
    wanie czy branie prysznica. Nastpnie pomylcie o wykonywaniu tej
    [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mement.xlx.pl
  • Designed by Finerdesign.com