szkolenia dla administracji publicznej. 101 praktycznych wskazówek dla trenerów ebook, mojeksiążki

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • szpetal.keep.pl
  • Podobne

     

    szkolenia dla administracji publicznej. 101 praktycznych wskazówek dla trenerów ebook, mojeksiążki

    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
    Spis treści
    Wstęp
    7
    Część I.
    Ubieganie się o możliwość
    przeprowadzenia szkolenia
    dla administracji publicznej
    13
    Część II. Organizowanie szkolenia
    33
    Część III. Rozpoczęcie szkolenia
    45
    Część IV. Prowadzenie szkolenia
    57
    Część V.
    Rozliczanie się ze szkolenia
    103
    Dodatek
    Dlaczego szkolenia „miękkie”
    są ważniejsze od szkoleń „twardych”?
    109
    O autorze
    123
    38
    SZKOLENIA DLA ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ
    23. Nie zakadaj, e wszyscy
    s sabi
    Mimo przekonania, którego możesz nabrać po przeczy-
    taniu niektórych porad z tej książki, nie zakładaj, że w ad-
    ministracji publicznej wszyscy są słabi, zdemotywowani
    lub niechętni. Wiele osób przenika do administracji z biz-
    nesu, a wiele innych widzi w administracji miejsce, w któ-
    rym także można się rozwijać i robić karierę. Są to ludzie,
    którzy często wnoszą do urzędów świeżość, różne do-
    świadczenia i inny punkt widzenia. Tacy ludzie mają du-
    żo większe wymagania dotyczące trenerów niż przeciętny
    uczestnik. Przygotowując się do szkolenia, zawsze zakła-
    daj, że na sali mogą się znaleźć takie osoby, i bądź gotowy
    rozmawiać z nimi merytorycznie.
    24. Nie zgadzaj si na szkolenie
    w siedzibie…
    … Albo pogódź się z konsekwencjami. Ta zasada dotyczy
    wszystkich szkoleń, a nie tylko tych dla administracji, ale
    w instytucjach publicznych ma, w mojej ocenie, jeszcze
    większe znaczenie. Zgadzając się na szkolenie w siedzibie
    instytucji, której pracowników masz szkolić i na którym
    nie będzie nikogo z kierownictwa, bądź od razu psychicz-
    nie gotowy na częstsze wyjścia uczestników, późniejsze
    powroty z przerw i mniejszą dyscyplinę podczas zajęć.
    O
    RGANIZOWANIE SZKOLENIA
    39
    Oczywiście, wyjątki tylko potwierdzają regułę. O całą
    sytuację nawet trudno mieć pretensje do samych uczest-
    ników, którzy tak naprawdę w takim dniu są faktycznie
    w pracy i bardzo często tak są traktowani przez swoich
    przełożonych. Dlatego też są wzywani do pilnych spraw,
    podczas zajęć czytają sprawę, której termin załatwienia
    kończy się nazajutrz, czy dyskutują z koleżanką o tym, co
    jeszcze trzeba dziś zrobić. Oczywiście, w takiej sytuacji
    najbardziej przez wszystkich pożądany jest jak najszyb-
    szy koniec zajęć. Wyjścia masz dwa. Staraj się namówić
    kierownictwo urzędu na szkolenie poza siedzibą (nie mu-
    si być to szkolenie wyjazdowe, wystarczy sala szkolenio-
    wa położona dwie ulice od siedziby urzędu) albo musisz
    pogodzić się z zachowaniami, które będą Ci przeszkadza-
    ły w prowadzeniu zajęć, i nie zwracać na nie uwagi.
    25. Wymu okrelenie celów
    Bardzo często byłem świadkiem sytuacji, w której szefo-
    wie instytucji chcieli, żeby trener przeprowadził szkole-
    nie na określony temat, ale na pytanie, jakie za pomocą
    szkolenia chcą osiągnąć cele, nikt nie potrafił odpowie-
    dzieć. Nie ponoś ryzyka takiej sytuacji, ponieważ może na
    tym ucierpieć Twoja reputacja. Wymuś taką odpowiedź,
    żeby to, co zrobisz na szkoleniu, nie rozminęło się zupeł-
    nie z wyobrażeniem organizatorów szkolenia o nim sa-
    mym. Jeśli nawet powiedzą Ci, że nie mają żadnych kon-
    kretnych celów, będziesz miał komfort i nikt nie będzie
    40
    SZKOLENIA DLA ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ
    mógł zarzucić, że nie zrealizowałeś szkolenia, tak jak chcie-
    li. Pamiętaj, że dla wielu instytucji najważniejsze jest, że
    szkolenie w ogóle się odbyło, a nie jakie są jego konkret-
    ne wyniki.
    26. Skonfrontuj cele
    z oczekiwanym programem
    Zlecający często zamawia szkolenie według „własnego”
    programu, który gdzieś przeczytał lub znalazł. Zdarza się
    jednak, że nie wie, z czym się wiążą poszczególne mo-
    duły. Kiedy nabierzesz takich podejrzeń, dopytaj, czy to,
    co chcesz zaproponować uczestnikom podczas szkolenia
    w ramach określonych tematów, pokrywa się z rzeczy-
    wistymi oczekiwaniami organizatora. Nie bój się propo-
    nować zmian, jeśli widzisz, że będzie to bardziej korzyst-
    ne dla zgłoszonych celów.
    27. Bd realist w obiecywaniu
    Rozmawiając z organizatorem na temat szkolenia, uczci-
    wie powiedz, co uda się zrobić podczas przeznaczonego
    na nie czasu, a czego zrobić się nie da i dlaczego. Zdarzy
    Ci się bowiem, że organizator szkolenia ze strony urzę-
    du poprosi, abyś swój warsztat przeprowadził w grupie
    czterdziestoosobowej albo żebyś swój trzydniowy pro-
    gram zrealizował w sześć godzin lekcyjnych, bo na więcej
    [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mement.xlx.pl
  • Designed by Finerdesign.com