talent-nie-istnieje.-droga-do-praktycznego-osiagania-mistrzowskich-umiejetnosci ebook, ebooki

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • danasoch.xlx.pl
  • Podobne

     

    talent-nie-istnieje.-droga-do-praktycznego-osiagania-mistrzowskich-umiejetnosci ebook, ebooki

    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
    Spis treci
    Zanim zaczniemy. Nauka, która stoi za magi
    5
    O autorze
    9
    Wstp
    11
    Rozdzia 1. Natrtny mit talentu
    15
    Przekonania stojce na drodze do rozwoju
    19
    Rozdzia 2. Mit talentu a rzeczywisto mistrzostwa
    25
    Czy przeciwnicy talentu to mentalni komunici?
    30
    Genialne dzieci: mit Mozarta
    32
    Czy nic poza treningiem nie ma znaczenia?
    33
    Kwestia predyspozycji
    36
    Jak wiczy?
    37
    Rozdzia 3. Cechy celowego wiczenia
    41
    Cechy celowego wiczenia: specjalnie zaprojektowane dla rozwoju
    43
    Cechy celowego wiczenia: izolacja poszczególnych elementów
    47
    Cechy celowego wiczenia: mierzalno
    53
    Cechy celowego wiczenia: moliwo wielokrotnego treningu
    57
    Cechy celowego wiczenia: celowe wiczenie to nieustanne wyzwanie
    61
    TALENT NIE ISTNIEJE
    Cechy celowego wiczenia: celowe wiczenie nie jest przyjemne
    65
    Cechy celowego wiczenia: trening w penym skupieniu
    68
    Cechy celowego wiczenia: gboka refleksja
    72
    Rozdzia 4. Rozwaania na temat celowego wiczenia
    77
    Czym si róni ekspert od laika?
    77
    Dlaczego na wiecie nie ma samych ekspertów?
    80
    Czy trening mentalny moe stanowi cz celowego wiczenia?
    81
    Mam 35 lat, rodzin, karier — czy celowe wiczenie nie jest dla mnie?
    82
    Rozdzia 5. Puapki w drodze do mistrzostwa
    83
    Wykorzystaj cykl rozwoju umiejtnoci
    86
    Puapka „pierwszego we wsi”
    86
    Puapka „mistrza wszystkiego i niczego zarazem”
    87
    Puapka „maniaka”
    88
    Puapka „uciekiniera”
    89
    Inne moliwe zagroenia
    90
    Rozdzia 6. Rodzic wspierajcy celowe wiczenie u dziecka
    93
    Rozdzia 7. Celowe wiczenie z perspektywy menedera
    99
    Rozdzia 8. Ewolucja metod nauki
    103
    Ci gupi przodkowie?
    103
    Trening wci bdzie czyni mistrza
    104
    Raj hobbystów
    105
    Zakoczenie. Droga do mistrzostwa...
    109
    Bibliografia
    111
    4
    Rozdzia 4.
    Rozwaania
    na temat
    celowego wiczenia
    Dyskusje dotyczce celowego wiczenia i reguy 10 000 godzin
    naleaoby dopeni o kilka istotnych kwestii. Ten rozdzia sta-
    nowi wic zbiór takich rozwaa i obserwacji.
    Czym si róni ekspert od laika?
    Jaki jest kocowy efekt tego caego celowego wiczenia? Czym
    si róni ekspert od laika? Co czeka na kocu tej drogi? Rónic
    jest wiele, ale wród kluczowych mona wymieni:
    1.
    Rozwinita intuicja w dziedzinie, w której si jest
    ekspertem
    — piszc o intuicji, mam na myli nie jaki
    bliej niesprecyzowany, popularnopsychologiczny
    konstrukt, znaczcy w rzeczywistoci niewiele wicej
    TALENT NIE ISTNIEJE
    ni stwierdzenie: „tak mi si zdawao”. Mowa o intuicji
    w ujciu bada psychologicznych, czyli po prostu
    zdolnoci bardzo szybkiego, zachodzcego poniej progu
    wiadomoci odczytywania i interpretowania informacji
    ze rodowiska. Taka intuicja uzaleniona jest m.in. od
    bogatego dowiadczenia w danym zakresie, które pozwala
    na porównanie zastanej sytuacji z rozleg wewntrzn
    baz danych i skutkuje dokonaniem odpowiedniej
    interpretacji. Na przykad najlepsi sportowcy s w stanie
    bardzo trafnie odczyta to, co zrobi zaraz ich przeciwnik,
    jedynie obserwujc pozycj ciaa rywala, najlepsi
    terapeuci czsto po kilku zdaniach potrafi zdiagnozowa,
    w czym ley problem ich pacjentów itp.
    2.
    Dostrzeganie i wyciganie wniosków z czynników, które
    s niezauwaalne dla laików
    — mówic krótko: eksperci
    wiedz, czego szuka i na co zwraca uwag oraz co wynika
    z rzeczy, które zauwayli. Potrafi wyselekcjonowa,
    z ogromnej masy dostpnych w danej sytuacji danych,
    akurat te wzorce, które w konkretnym przypadku maj
    znaczenie.
    3.
    Perspektywa
    — eksperci wiedz, czego oczekiwa
    w krótkim terminie, i mog skuteczniej przewidywa
    rozwój sytuacji w duszej perspektywie czasowej.
    Pozwala im to lepiej przygotowa si na sytuacje, które
    mog si wydarzy.
    4.
    Skuteczniej sortuj informacje
    — mistrzowie w danej
    dziedzinie wiedz, na co zwraca uwag i jakie s
    kluczowe czynniki podjcia decyzji. Dziki temu
    potrzebuj mniejszej liczby informacji, by móc wybra
    prawidow drog.
    78
    [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mement.xlx.pl
  • Designed by Finerdesign.com