techniki fotografii wieloujęciowej. od inspiracji do obrazu full, ebooki
[ Pobierz całość w formacie PDF ] Spis treści 1. Wstęp 7 1.1. Po co używać superrozdzielczości i innych technik wieloujęciowych? 8 1.2. Do kogo skierowana jest ta książka? 13 1.3. Konwencje używane w tej książce 14 2. Organizacja pracy wieloujęciowej 17 2.1. Wspólne etapy pracy ze zdjęciami wieloujęciowymi 18 1. Wykonanie sekwencji zdjęć 18 2. Przygotowanie do obróbki 19 3. Łączenie zdjęć w jedno 23 4. Optymalizacja połączonego obrazu 23 2.2. Jaki aparat? Jakie ustawienia? 24 2.3. Jakiego formatu plików używać? 24 2.4. O programach używanych w tej książce 27 Komendy Scal jako HDR i Photomerge w Photoshopie 27 PhotoAcute 28 FDRTools 29 Photomatix Pro 29 CombineZM 29 Helicon Focus 30 DOP Detail Extractor 30 2.5. Konwertowanie plików RAW na DNG z użyciem programu Adobe DNG Converter 31 2.6. Instalowanie wtyczek, ltrów i skryptów Photoshopa 33 3. Superrozdzielczość — więcej pikseli 37 3.1. Technika fotografowania w superrozdzielczości 38 3.2. Przygotowanie zdjęć do użycia w PhotoAcute 39 3.3. PhotoAcute — podstawowa obsługa 40 Rejestracja 40 Ustawienia 40 3.4. Tworzenie zdjęć w superrozdzielczości 42 3.5. Dodatkowe funkcje korekcji obrazu w PhotoAcute 47 Correct image geometry — korygowanie zniekształcenia obiektywu 48 Fix color fringing — korygowanie aberracji chromatycznych 49 Redukowanie szumu 50 Usuwanie ruszających się obiektów 51 3.6. Przetwarzanie grupowe 53 4 Spis treści 3.7. Formaty importu i eksportu 54 3.8. Dalsza obróbka zdjęć 55 Alternatywne metody zwiększania rozdzielczości zdjęcia 56 4. Focus stacking — maksymalizacja głębi ostrości 59 4.1. Po co używać techniki focus stacking? 60 4.2. Co rozważyć przy wykonywaniu zdjęć? 62 4.3. Fotografowanie do focus stacking 64 Obróbka wstępna 66 4.4. Focus stacking z użyciem Photoshopa 67 4.5. Focus stacking z użyciem PhotoAcute 72 4.6. Maksymalizacja głębi ostrości z użyciem CombineZM 78 4.7. Focus stacking z użyciem Helicon Focus 85 Helicon Focus pod Windows 90 4.8. Półautomatyczny focus stacking z użyciem Photoshopa CS4 97 4.9. Focus stacking — podsumowanie 100 5. Sklejanie — zwiększanie zasięgu zdjęcia 103 5.1. Techniki fotogra czne stosowane do sklejania zdjęć 104 A. Używanie statywu 105 B. Uzyskiwanie poprawnej ekspozycji 107 C. Spójne ustawienia odległości 107 D. Nakładanie się zdjęć 108 E. Środek optyczny — znajdowanie punktu bez paralaksy 110 F. Poruszające się obiekty 111 5.2. Wstępna obróbka zdjęć 112 5.3. Typy panoram (formy projekcji) 113 5.4. Łączenie zdjęć z użyciem komendy Photomerge w Photoshopie 115 Panoramy pionowe i korekcja perspektywy 124 Panoramy wielorzędowe 127 Układy funkcji Photomerge w Photoshopie 131 5.5. Zbliżanie do siebie ludzi — panoramy grupowe 134 5.6. Inne programy do sklejania 136 6. HDRI — zwiększanie zakresu dynamiki 141 6.1. Zdjęcia o szerokim zakresie dynamiki i mapowanie tonów 142 6.2. Techniki robienia zdjęć HDR 145 6.3. Proste techniki łączenia w Photoshopie 147 Łączenie dwóch ujęć o różnej ekspozycji 147 Zastępowanie tradycyjnego ltra gradientowego 149 6.4. Tworzenie zdjęć HDR z użyciem PhotoAcute 152 Spis treści 5 6.5. Tworzenie zdjęć HDR za pomocą funkcji HDR w Photoshopie 155 Formaty plików HDRI 159 Przetwarzanie i optymalizacja obrazów HDR 160 Mapowanie tonów na zdjęciach HDR 162 Optymalizacja procesów HDRI 167 6.6. HDR z użyciem Photomatix Pro 168 Tworzenie zdjęć HDR z użyciem Photomatix Pro 169 Mapowanie tonów metodą Tone Compressor 171 Mapowanie tonów metodą Details Enhancer 172 Funkcja Exposure Blending w Photomatix Pro 176 Przetwarzanie grupowe w Photomatix Pro 179 6.7. HDRI z użyciem FDRTools 182 Faza tworzenia HDRI 185 Faza Tone Mapping w FDRTools 190 Powrót do okna projektu 197 Przetwarzanie grupowe 198 6.8. Który program jest właściwy? 199 Dalsza obróbka 201 7. Zwiększanie mikrokontrastu 203 7.1. Narzędzia do zwiększania mikrokontrastu 204 Zwiększanie mikrokontrastu za pomocą ltra USM lub konwertera RAW 204 Zwiększanie mikrokontrastu za pomocą wtyczki Akvis Enhancer 205 Ulepszanie mikrokontrastu za pomocą wtyczki DOP Detail Extractor 210 Zwiększanie mikrokontrastu na zdjęciach monochromatycznych 215 7.2. Dalsza obróbka 219 Kontrolowanie siły działania 219 Selektywne ograniczanie efektów 220 Wyostrzanie 221 Używanie ltrów z obiektami inteligentnymi 222 Łączenie warstw w jedną — spłaszczanie obrazu 223 A. Odwołania i linki 225 A.1. Książki 225 A.2. Zasoby internetowe 225 Skorowidz 231 Superrozdzielczość — więcej pikseli 3 Czasami potrzebne jest zdjęcie z wyjątkowo dużą rozdzielczością. Chociaż producenci aparatów nieustannie rywalizują ze sobą w próbach tworzenia matryc o jak największej rozdzielczości, nie zawsze jest ona przydatna. Zwiększenie liczby pikseli na matrycy zawsze redukuje wiel- kość jej pojedynczego elementu, co sprawia, że jest ona coraz bardziej wrażliwa na szum na zdjęciu. Alternatywą dla rosnącej rozdzielczości aparatu jest korzystanie z oprogramowania takiego jak PhotoAcute, które łączy kilka ujęć w jedną fotogra ę o rozdzielczości większej niż którykol- wiek z oryginałów. Technika ta ma wiele zastosowań praktycznych, ale nie jest uniwersalnym rozwiązaniem, które można stosować do wszyst- kich zdjęć ze zbyt małą rozdzielczością. Wykonanie tego rodzaju łączonego zdjęcia wymaga sporego wysiłku, ale daje liczne możliwości: 1. Można użyć do tego niemal dowolnego aparatu, łącznie z aparatami hybrydowymi i kompaktowymi. 2. Techniki tej można używać nie tylko do zwiększania rozdzielczości, ale też (opcjonalnie) do redukowania szumu na zdjęciu. 3. Jeśli łączysz zdjęcia z różną ekspozycją, jako skutek uboczny możesz uzyskać efekt DRI (tj. zwiększenie zakresu dynamiki). W tym rozdziale opisaliśmy wszystkie przygotowania i zasadnicze kroki, jakie trzeba poczynić, by uzyskać zdjęcie z superrozdzielczością. Omówimy też ogólne zastosowanie programu PhotoAcute.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plmement.xlx.pl
|