web 2.0. przewodnik po strategiach scan, ebooki

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • tykypyfyfy.xlx.pl
  • Podobne

     

    web 2.0. przewodnik po strategiach scan, ebooki

    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
    6
    Spis treści
    LinkedIn: wizytownik online
    108
    Facebook: przedstaw się online
    116
    Wnioski
    126
    Pytania kontrolne
    130
    Rozdział 4.
    Firmy zarabiają na kompetencjach ............................................ 133
    Zewnętrzne i wewnętrzne siły
    136
    Rozwijanie zdolności adaptacyjnych: przed siecią Web
    137
    Od rozpowszechniania treści online do rozpowszechniania
    kompetencji
    138
    Wnioski
    153
    Pytania kontrolne
    155
    Rozdział 5.
    Nowe łączy się ze starym .......................................................... 157
    Style innowacji
    157
    Integracja ekosystemów: iPod Apple
    171
    Współpraca z operatorami: Jajah
    178
    Bardziej rekombinacyjna innowacja: iPhone
    182
    Wnioski
    183
    Pytania kontrolne
    185
    Rozdział 6.
    Firmy wykorzystują strategie ..................................................... 187
    Pięć kroków do Web 2.0
    187
    Tworzenie biznesplanów Web 2.0
    195
    Rozglądaj się, idąc naprzód
    203
    Przypisy końcowe ...................................................................... 207
    Bibliografia ................................................................................. 249
    Skorowidz .................................................................................. 271
    ROZDZIAŁ SZÓ STY
    Firmy wykorzystują strategie
    M
    ASZ JUŻ WSZYSTKIE POTRZEBNE NARZĘDZIA
    ,
    BY ZASTOSOWAĆ MYŚLENIE
    STRATEGICZNE
    W
    EB
    2.0
    W SWOJEJ FIRMIE
    . Następnym krokiem jest zrobie-
    nie tego. Czytanie o Web 2.0 w poprzednich rozdziałach dało Ci dobre
    podstawy do rozpoczęcia działań, ale działanie wymaga dużo więcej,
    niż tylko czytania. Od czego zacząć?
    Pięć kroków do Web 2.0
    Oto składający się z pięciu kroków plan włączania modeli biznesowych
    Web 2.0 do swoich procesów decyzyjnych i przekonania innych, by
    się do Ciebie przyłączyli. Te działania z grubsza wynikają z poprzednich
    rozdziałów i są odpowiedziami na kilka kluczowych pytań o to, jak
    możesz zastosować poznane przykłady w swojej sytuacji.
    Wykorzystaj wspólną wartość użytkowników
    Kluczowym składnikiem wielu projektów Web 2.0 jest możliwość
    zbierania informacji od użytkowników i udostępniania ich w formie,
    za którą ludzie są skłonni zapłacić. Sami użytkownicy, przy okazji robie-
    nia tego, czego sami potrzebują, zwiększają wartość większego systemu.
    Tworzenie systemów, gdzie użytkownicy zechcą to robić, może być
    trudne i wymagać różnego rodzaju analiz dotyczących tworzenia sys-
    temów prezentujących informacje czysto komercyjnym użytkownikom.
    188
    Rozdział szósty
    Nawet jeśli pracujesz przy projekcie lub biznesie, który działa od lat, może
    pomóc rozpoczęcie od czystej kartki,
    tabula rasa
    , coś jak zaczęcie wszyst-
    kiego od zera. Spójrz świeżym okiem na swój projekt, program lub biznes
    z punktu widzenia pojedynczego klienta. Podejście z perspektywy klienta
    i uważne prześledzenie przepływów finansowych tego klienta, jak też
    stworzonej, uzyskanej lub zmarnowanej wartości w wyniku działań
    i interakcji pojedynczego użytkownika jest lupą, która pomaga doce-
    nić najbardziej wartościowych, aktywnych i kreatywnych użytkowni-
    ków-współpracowników. Może zechcesz zmienić strukturę kosztów
    i model tak, by stworzyć sposoby nagradzania najlepszych współpra-
    cowników, wywołać i wspierać tworzenie wspólnej wartości użytkow-
    ników i spieniężyć tę wartość, by — najszybciej, jak to możliwe — był
    z niej pożytek dla Ciebie i Twoich użytkowników.
    Przede wszystkim popatrz na dodatnie i ujemne przepływy finansowe
    związane z Twoją firmą z perspektywy pojedynczego użytkownika.
    To ważne, by ocenić swoje koszty i możliwości współpracy z nowymi
    użytkownikami, ponieważ może być tutaj kilka różnych zagadnień do
    przemyślenia, jak też wiele źródeł zysków i kosztów. (Jeśli nie rozpo-
    cząłeś jeszcze działalności, to oczywiście masz możliwość zaplanowania,
    jak chciałbyś, żeby te przepływy działały). Ważne jest, by zrozumieć pod-
    stawowe wartości i koszty Twoich użytkowników.
    Flickr miał sześć kluczowych obszarów, na których wspólna wartość
    użytkowników była ważna. Musisz zbadać swój projekt, by znaleźć
    obszary, w których wspólna wartość użytkowników może Ci pomóc.
    Czy są sposoby maksymalizacji tworzonej wartości przez zmianę relacji
    lub interakcji między Twoimi użytkownikami online lub nawet partne-
    rami offline? Jak stworzenie społeczności lub ekosystemu może wpłynąć
    na Twoją firmę, strumienie przychodów, dzielenie zysków czy struk-
    turę kosztów? Czy współpraca, udostępnianie i zmiany w częstotliwości,
    przywiązaniu lub różne strumienie przychodów mogą być stałym czyn-
    nikiem konkurencyjnym, przynoszącym pojedynczemu klientowi mie-
    rzalne korzyści i długoterminowe zyski możliwe do włączenia w całko-
    witą wartość przedsiębiorstwa dla klienta?
    Firmy wykorzystują strategie
    189
    Flickr dawał swoim użytkownikom natychmiastową korzyść w postaci
    łatwego dostępu do miejsca przechowywania zdjęć cyfrowych i zarzą-
    dzania nimi, a sam wykorzystał ich wielką bibliotekę publicznych zdjęć
    do zbudowania nowego rodzaju społeczności. Zależnie od natury Two-
    jego projektu czy firmy, skupianie się na tego rodzaju danych klienta
    może nie zadziałać, ale nadal może być tu dla Ciebie wiele sposobów na
    zwiększenie ilości informacji, które użytkownicy dzielą z innymi. Eks-
    perymentuj z robieniem małych zmian natychmiast, jeśli poskutkują,
    zobacz, czy możesz uczynić z nich wartość domyślną, tak by Twój system
    i model biznesowy ciągle i automatycznie zwiększały wartość systemu
    i użytkownika.
    Aktywuj efekty sieciowe
    Efekty sieciowe są sercem Web 2.0 ukrytym pod wszystkimi prezen-
    towanymi tutaj strategiami. Efekty sieciowe pojawiają się jednak na
    wiele różnych sposobów i ich dobre zastosowanie oznacza konieczność
    ich poszukiwania i wyzwalania ich mocy.
    Pierwszym krokiem jest ustalenie, jakie są Twoje efekty sieciowe offline
    i online, i jak możesz zmierzyć ich wartość. Jakie są możliwe miejsca
    i grupy, które mogłyby generować pozytywne efekty sieciowe — bez-
    pośrednie, pośrednie, po stronie popytu (ang.
    demand-side
    ), międzysie-
    ciowe i społeczne? Czy możesz zidentyfikować i prześledzić te, które
    wykorzystujesz, i wykorzystać je bardziej efektywnie niż Twoja kon-
    kurencja? (Czy możesz zidentyfikować możliwe efekty, z których nie
    zacząłeś jeszcze korzystać?).
    Gdy już zidentyfikowałeś możliwości, nadszedł czas, by sprawdzić, jak
    je połączyć. Jak możesz pomnożyć i połączyć swoje efekty sieciowe
    online, tworząc rosnący zwrot, wykorzystując potęgę dynamicznej wyce-
    ny efektów związanych z zaspokajaniem potrzeb i tworząc n-stronne
    efekty międzysieciowe? Darmowe lub dofinansowane usługi są zazwy-
    czaj kluczem do takiego pomnażania.
    Im dokładniej przeanalizujesz wpływ efektów sieciowych na swój pro-
    jekt lub firmę, tym więcej znajdziesz możliwości stworzenia i wyko-
    rzystania efektów sieciowych zarówno online, jak i offline. Ponieważ
    [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mement.xlx.pl
  • Designed by Finerdesign.com