webwriting. profesjonalne tworzenie tekstów dla internetu. ebook. epub full, ebooki-ksiazki
[ Pobierz całość w formacie PDF ] IDŹ DO: Spis treści Webwriting. Profesjonalne tworzenie tekstów dla Internetu KATALOG KSIĄŻEK: Katalog online Bestsellery Nowe książki Zapowiedzi Autor ISBN: 978-83-246-3121-6 Format CENNIK I INFORMACJE: Zamów informacje o nowościach Zamów cennik W sieci słów, zdań i stron WWW • Skuteczne teksty użytkowe dla Internetu • 30 ćwiczeń z zakresu tworzenia treści internetowych • Dziennikarstwo internetowe, e-mail marketing, googlewriting i e-PR • Kluczowe umiejętności webwritera „Słowa, słowa, słowa” – odpowiada Hamlet na pytanie Poloniusza o to, cóż młody książę jest łaskaw czytać. Podobnie zareaguje dzisiejszy internauta, gdyby przeegzaminować go ze stopnia zapamiętania treści znalezionych w sieci. Co zrobić, by teksty na Twojej witrynie oraz Twoje e-maile przykuwały uwagę odbiorcy? Kiedy zadbać o to, by zarówno ludzki wzrok, jak i oko mechanizmów pozycjonujących spojrzały łaskawie na Twoją stronę? Jak ująć w słowa Internet i schwytać uwagę czytelnika? Internet wykorzystuje siłę słowa, podobnie jak prasa czy książki. Jednak badania dowodzą, że treści internetowe czytane są zupełnie inaczej. Internauta to nie czytelnik, a raczej „niecierpliwy przeglądacz” i „zaawansowany klikacz”. Jaki wniosek płynie z tego dla Ciebie? Ano taki, że skoro chcesz zatrzymać internautę na dłużej na Twojej stronie, wywrzeć na niego wpływ czy stworzyć skuteczny przekaz reklamowy, musisz nauczyć się webwritingu. Zapoznanie się z tą dziedziną jest niezbędne, jeśli chcesz pisać dobre teksty dla Internetu – czyli inaczej teksty użytkowe: zwięzłe, rzeczowe, przejrzyste, czytelne, hipertekstowe i konwersacyjne. Konkretne rady i praktyczne ćwiczenia: • Jak samodzielnie przeprowadzić badania eye tracking? • Czym powinny charakteryzować się dobre teksty internetowe? • W jaki sposób wzbogacać treść o linki uzupełniające i rekomendujące oraz elementy multimedialne? • Kiedy e-mail perswazyjny jest naprawdę skuteczny? • Jak pisać teksty dziennikarskie dla Internetu: ash, news agencyjny, news prasowy? • Jakie teksty reklamowe są odpowiednie dla Google’a? CZYTELNIA: Fragmenty książek online Do koszyka Do przechowalni Nowość Promocja Onepress.pl Helion SA ul. Kościuszki 1c 44-100 Gliwice tel. 32 230 98 63 e-mail: redakcja: redakcjawww@onepress.pl informacje: o księgarni onepress.pl Spis treci Wstp 5 Co powiniene wiedzie o funkcjonalnoci stron internetowych? 7 Wprowadzenie do webwritingu 23 Dziennikarstwo internetowe 85 Tekst reklamowy w Internecie 105 Pisanie perswazyjnych e-maili 121 Googlewriting 137 Komunikat prasowy w Internecie, czyli sów kilka o e-PR 147 Zakoczenie 155 Googlewriting W poprzednim rozdziale zapoznałeś się z e-mail marketingiem. Teraz pora na kolejny obszar działań marketingowych w Internecie, związa- ny z wyszukiwarkami , a konkretnie: z wyszukiwarką Google . Dlaczego akurat Google? A co przychodzi Ci jako pierwsze na myśl, gdy wypowiada się słowo „wyszukiwarka”? Z pewnością jest to Google, które zresztą kontroluje 80% rynku wyszukiwarek i ma ponad 120 wersji językowych. Zresztą Google to przecież nie tylko wyszukiwarka. Jest także serwisem blogowym, translatorem, mapą, programem orga- nizującym zbiory zdjęć, darmową pocztą, telefonią internetową, a na- wet mapą Marsa. Czemu zawdzięcza swój oszałamiający sukces zało- żone w roku 1996 przez Larry’ego Page’a i Sergeya Brina Google? Wszystko zaczęło się od algorytmu PageRank . Algorytm ten opiera się na matematycznej analizie zależności pomiędzy stronami WWW . Można ją opisać prościej jako „metodę głosowania” . PageRank inter- pretuje więc link ze strony A do strony B jako „głos” oddany na stro- nę B przez stronę A. Przedmiotem zainteresowania jest zatem sieć linków pomiędzy stronami. Nie oznacza to jednak po prostu, że im więcej stron linkuje do danej strony, tym jest ona lepsza. Bierze się pod uwagę także i PageRank linkujących stron oraz ilość linków na nich. Liczy się zatem także i waga serwisów głosujących . Głosy pew- nych serwisów są więcej warte niż inne. Odkryciem Google’a było więc to, że o pozycji danej strony w wy- szukiwarce zaczęła decydować jej popularność . Wysoka pozycja
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plmement.xlx.pl
|